Skocz do zawartości
Kris

Progreso lepsze od Home ?

Polecane posty

Moja opinia na temat "progreso.pl"

Mam u nich konto "BIZNES" od Listopada 2006 i trochę mogę o nich powiedzieć.

 

Na początek plusy:

1. Stabilność serwera bardzo dobra (obecnie up 157 days) nie zauważyłem większych problemów.

2. Łącze z GTS'u bez większych problemów udaje się uzyskać 2000kB/s.

3. Helpdesk przyzwoity. Szybka reakcja zawsze (z wyjątkiem) udzielają odpowiedzi w miarę szybko.

4. Administratorzy idący użytkownikowi do pewnego stopnia na rękę. Gdy potrzebowałem coś wykraczającego po za standard nie było specjalnych problemów, chociaż nie wszystko się dało załatwić.

5. Extranet przyzwoity panel spełnia swoje zadanie, ale ma tez parę minusów.

6. Dostęp do shella, co prawda o prawach root'a można zapomnieć, ale zawsze to coś.

 

Teraz minusy:

1. Serwer w konfiguracji, 2xPIII 1Ghz i 2.2GB RAM niestety czasami potrafi się przyciąć.

2. Backup - nie regularne wykonywanie kopii. Pierwszy problem pojawił się jakiś czas temu na moje pytanie stwierdzili ze padł im jeden z dysków i za jakiś czas wszystko wróci do normy. Owszem wróciło, ale po dość długim czasie.

Ostatnio znowu mają problemy z regularnym robieniem kopii, na co im zwróciłem uwagę bez rezultatu.

3. Problem z wolnym miejscem. Raz zdarzyła się sytuacja ze zabrakło miejsca na serwerze w efekcie, czego nie mogłem wykorzystać wolnej przestrzeni konta. Dość nie miła sytuacja.

4. Helpdesk - raz im się zdążyło odpowiedzieć po 22 dniach! Argumentowali taką zwłokę tym ze zgłoszenie zostało źle oznaczone jako "zalatwiony".

5. Bazy sql i extranet - brak możliwości ustawienia limitu wielkości bazy.

6. Extranet - niektóre opcje nie działają prawidłowo a niektóre pozycje są puste.

7. Ubijanie niektórych procesów systemowych uruchomionych przez użytkownika.

8. E-mail - brak rozdzielenia konta pocztowego względem domeny, np. ktos@cos.pl będzie tym samym kontem, co ktos@gdzies.pl

9. Logi serwera przechowywane tylko przez 24H.

10. Zbyt wolno aktualizowane statystki transferu/ruchu.

11. Brak SSL dla SMTP.

12. Troszeczkę za słaby antyspam.

13. Ubogi webmail.

 

 

Podsumowując

Konta "progreso.pl" są dość dobre jak za te pieniądze, ale do perfekcji jeszcze brakuje paru kroków.

 

Duża stabilność i szybkie łącze dobrzy administratorzy no i dostęp do shella.

Rzeczy które jakoś specjalnie nie wadzą ale koniecznie trzeba by poprawić to "extranet" oraz ewentualnie szybsze serwery.

 

Oceniam ich w skali 0/10 na 8+ z nadzieją ze pójdą w dobrym kierunku. :unsure:

Czy bym ich komuś polecił... Tak, ale tylko, jeśli nie jesteś za bardzo wymagający i nie prowadzisz dużego serwisu www, dla którego mało wydajny serwer był by problemem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość

MarekG..tylko pamiętaj, że to jest shared hosting, a nie reseller.. (to przede wszystkim a propos mejli w domenach)..

myślę, że jak na taką cenę, to konfig jest ciekawy.. heh

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość normanos

Hej, chciałem się z wami podzielić dobrą nowiną: za 6 dni kończy mi się abonamencik na ślimaku w Progreso :) i korzystając z promocji urodzinowej w home.pl przeniosłem tam firmówkę i bloga przy okazji.

 

Po roku z Progreso mogę powiedzieć, że jestem bardzo rozczarowany. Jako, że posiadam już 2 serwery dedykowane (w USA) to kupiłem konto z 2 powodów: przede wszystkim dla NIEZAWODNEGO maila firmowego (i paru innych), który miał działać zawsze i szybko; oraz dla środowiska "webdeveloperskiego" do testu różnych aplikacji dla klientów.

 

ad.1 - Maile na Progreso przychodzą bardzo często z opóźnieniem, nawet kilkunastominutowym. Nic tak nie WKUR*** jak klikanie 100 razy w "pobierz maile" wiedząc, że dany mail został już 10 minut temu wysłany. Na home.pl jestem dopiero pierwszy dzień więc nie mam co porównywać, powiem tylko tyle, że na razie ich mail chodzi jak burza, wiadomości testowe dotarły tak błyskawicznie, że jeszcze nie zdążyły się wszystkie wysłać a już zacząłem pierwsze odbierać :)

 

ad.2 - To testowanie było takie na doczepkę bo bo głównie chodziło mi o emaile, nie mniej tu tak samo przeżyłem głębokie rozczarowanie: pierwsza wrzutka bloga i pierwszy szok - 6-10 sekund na 'zaskoczenie' serwera. Dramat. Potem jakieś poprawki, przerzucanie konta, 'coś tam', ostatecznie poprawa o parę sekund. Nadal wolno. Bardzo. Ciągle dostawałem sygnały od ludzi, że strony wleką mi się niemiłosiernie długo i żebym "nie korzystał z tych serwerów w usa" :) Chrzanić tego bloga - ale wszystko inne chodziło tak samo wolno - szczególnie zabawa z frameworkiem cakePHP zapadła mi w pamięć :/ Dramat. Do tego non-stop padały statystyki oparte na plikach (te same które na pozostałych serwerach działają mi juz z ponad 12 miesieczną historią), nie dało się z nich w ogóle korzystać.

 

Reasumując: jeżeli ktoś jedzie na modemie i nie widzi różnicy - to po co przepłacać? :) Pozostałym odradzam, chyba, że mają stalowe nerwy, stronkę na 5 wejść dziennie i jednego maila na tydzień :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mi też się niebawem kończy abonament, i też zastanawiałem się nad tą promocją w Home.

Dokładnie ten sam powód brałem pod uwagę - tragiczne opóźnienia w otrzymywaniu emaili. U mnie sięgały czasami paru godzin.

Przedwczoraj zadzwoniłem jeszcze do nich, zgłaszając problem. Został całe szczeście rozwiązany - podobno winny był inny user z dziurawymi skryptami przepuszczajacymi spam. Teraz wiadomosci chodza jak trzeba - od razu, ale martwie się, że problem znowu wróci, bo na te opóżnienia to problem które w Progreso wraca. Póki co dam im jeszcze szanse, zbyt bardzo zajęty jestem w tym miesiącu.

Może Progreso utrzyma jakość :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość normanos
Aleście się napalili na home :) Ta promocja przysłoniła Wam taki drobniutki fakt, że za byle obciążenie wylecicie i zostanie Wam co najwyżej kupon AdWords :)

Myślisz, że można wysyłaniem maili wykręcić aż takie obciążenie? :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Aleście się napalili na home :) Ta promocja przysłoniła Wam taki drobniutki fakt, że za byle obciążenie wylecicie i zostanie Wam co najwyżej kupon AdWords :)

Myślisz, że można wysyłaniem maili wykręcić aż takie obciążenie? :D

Ja też raczej nie należe do klientów obciążających serwer. A zależy mi tylko na jakości i niezawodności usług.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hej, chciałem się z wami podzielić dobrą nowiną: za 6 dni kończy mi się abonamencik na ślimaku w Progreso :D i korzystając z promocji urodzinowej w home.pl przeniosłem tam firmówkę i bloga przy okazji.

 

mam pytanko, co sklonilo cie do wybrania home a nie np iq (ktore ostatnio u grupowych marud stoi bardzo wysoko)?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@bald:

i korzystając z promocji urodzinowej w home.pl przeniosłem tam firmówkę i bloga przy okazji.
otóż napisał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość normanos
mam pytanko, co sklonilo cie do wybrania home a nie np iq (ktore ostatnio u grupowych marud stoi bardzo wysoko)?

Dzięki za "grupową marudę" :D

 

Wybranie home.pl było impulsem, który oczywiście pojawił sie z powodu (nie da się ukryć) BARDZO atrakcyjnej promocji urodzinowej. Wcześniej planowałem właśnie home.pl lub iq.pl. W zasadzie poza tymi dwoma firmami nie widzę nic innego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj Progreso miało pierwszą poważniejszą awarię odkąd jestem u nich. Po 18 zaczęły się errory 500, potem serwer niemiłosiernie mulił. Trwało to z 2 godziny. Jak na 9 miesięcy bezproblemowej pracy - można wybaczyć. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Progreso leci w jakosci w dol strasznie - na moim p12 skonczylo sie po raz 3ci w ostatnim czasie fizyczne miejsce na dysku, przez co moje strony oparte na cache nie dzialaly. Niestety problemu nie przyuwazylem (nie bylo mnie), przez co moje strony nie wyswietlaly sie prawidlowo przez okolo 24h.. Dla mnie jest powazna strata. Taka wpadka po raz 3ci w tak powaznej firmie nie powinna miec miejsca. Ciekawi mnie czy ktos czuwa nad tymi serwerami, skoro przeoczono konczace sie i w ostatecznosci wyczerpane miejsce na dysku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem, a raczej z informacji jakie otrzymałem gdy u mnie pojawił się ten sam problem (P9) zostaje udostępniane dodatkowe miejsce w trybie NFS, natomiast panowie z supportu "reagują" przy 98% - 99% zajętości dysków.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Może mi ktoś wytłumaczyć na czym polega dynamiczne podłączanie dodatkowej przestrzeni w Progreso ?

Na podmontowaniu dodatkowej partycji umieszczonej na innym serwerze,

przerzuceniu na nią części danych, a w efekcie zwiększenie ilości dostępnego

miejsca na partycji macierzystej.

NFS to skrót od Network File System i generalnie fajna zabaweczka

jak ktoś ma gigabitową sieć pomiędzy serwerami. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Z tego co wiem, a raczej z informacji jakie otrzymałem gdy u mnie pojawił się ten sam problem (P9) zostaje udostępniane dodatkowe miejsce w trybie NFS, natomiast panowie z supportu "reagują" przy 98% - 99% zajętości dysków.

 

98-99%? Wykorzystują te maszynki do granic możliwości :)

 

Wiem sam po sobie, że czasami zdarza mi się przekopiować z jednego hostingu na drugi "kilka" GB jednorazowo. Nie wiem jak duże macierze ma progreso ale nawet przy 0,5 - 1TB ten 1% to konto jednego usera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś dostępna była komenda "df -h". Teraz widze, że wyłączono ją. Szkoda, bo ja kiedyś tak samo musiałem coś przekopiowywać miedzy hostingami, zabrakło miejsca to zaakceptowałem, że musze chwile poczekać aż dynamicznie miejsca przybędzie.

Teraz nic nie wiadomo ile miejsca pozostało. Szkoda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kiedyś dostępna była komenda "df -h". Teraz widze, że wyłączono ją.

To chyba moja wina :). Niepotrzebnie tutaj skopiowałem info o dyskach. No ale...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
To chyba moja wina :). Niepotrzebnie tutaj skopiowałem info o dyskach. No ale...

Faktycznie, to chyba Twoja wina. Dynamiczny przydział powierzchni jest dla mnie do zaakceptowania ale jeśli wiem ile jej jest w danym momencie. Póki co nie kopiuje nic wielkiego, ale jak zajdzie potrzeba, może mnie to wkurzyć, bo faktycznie zapełnienie dysków w Progreso jest na granicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
To chyba moja wina :) . Niepotrzebnie tutaj skopiowałem info o dyskach. No ale...

 

Z tego posta wynika, że p9 ma 64GB przeznaczone na dane userów? :) 1GB wolnego miejsca? :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niestety muszę się dopisać do wątku o problemach z Progreso. Korzystam z ich usług od długiego czasu (2 lata, a korzystałem też kiedyś dawno temu jak jeszcze się nazywali civ.pl) i przez ten czas byłem z nich bardzo zadowolony i poleciłem Progreso wielu osobom. Niestety miesiąc temu założyłem u nich nowy serwer wirtualny i od tamtego czasu rozpoczęło się pasmo udręki. Bardzo powolne działanie serwera (ta sama strona zależnie od pory dnia potrafi generować się 0,15s albo 10s), niezliczone utraty połączenia z bazą mysql (dzisiaj w logu mam już ponad sto błędów 500), jak zająłem 10 mb (z przysługującego 10GB) to skończyło się fizycznie miejsce na dysku, load average serwera wieczorami (a również często w ciągu dnia) na poziomie 15-20. Od obsługi (która kiedyś była zawsze pomocna i szybko rozwiązywała problemy) dostaję teraz zapewnienia że serwer monitorują bardzo pieczołowicie i wg ich standardów wszystko jest w porządku. Jestem bardzo rozczarowany, nie poznaję tej firmy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Niestety muszę się dopisać do wątku o problemach z Progreso. Korzystam z ich usług od długiego czasu (2 lata, a korzystałem też kiedyś dawno temu jak jeszcze się nazywali civ.pl) i przez ten czas byłem z nich bardzo zadowolony i poleciłem Progreso wielu osobom. Niestety miesiąc temu założyłem u nich nowy serwer wirtualny i od tamtego czasu rozpoczęło się pasmo udręki. Bardzo powolne działanie serwera (ta sama strona zależnie od pory dnia potrafi generować się 0,15s albo 10s), niezliczone utraty połączenia z bazą mysql (dzisiaj w logu mam już ponad sto błędów 500), jak zająłem 10 mb (z przysługującego 10GB) to skończyło się fizycznie miejsce na dysku, load average serwera wieczorami (a również często w ciągu dnia) na poziomie 15-20. Od obsługi (która kiedyś była zawsze pomocna i szybko rozwiązywała problemy) dostaję teraz zapewnienia że serwer monitorują bardzo pieczołowicie i wg ich standardów wszystko jest w porządku. Jestem bardzo rozczarowany, nie poznaję tej firmy.

 

Ja takze mialem od Progreso.pl zapewnienia, ze wszystko dziala jak nalezy i moja strona generuje sie w odpowiednio szybkim czasie.

 

Mam dla Ciebie rade:

Przejdz do IQ.pl tak jak ja to zrobilem i zapomnij o problemach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość normanos

Uważajcie na Progreso bo dramat się nie kończy nawet po skończeniu współpracy. 6 września prosiłem już o skasowanie konta i domen z ich DNSów, 12 września wygasł abonament, potem zamknięto zgłoszenie (z datą sekudnę późniejszą niż zgłoszenie co jest nieprawdą). A dzisiaj okazuje się, że wcięło do mnie kilkanaście maili wysyłanych od ludzi z kontami na progreso. Szlag mnie trafił bo na początku współpracy miałem to samo trafiając na domenę, które kiedyś była u nich. Dzisiaj mamy 1 października i nadal mam dostęp do extranetu, maile z progreso chyba zaczynają już przychodzić, a pisze to tylko dla was abyście kończąc współprace domagali się skuteczniej niż ja i abyście nie stracili ważnych maili kierowanych do was. Ku przestrodze.

 

ps. skoro temat jest P vs H: jak poczta chodzi na "hołmie" to jest po prostu bajka. Nie ma po prostu porównania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość adamszendzielorz
Uważajcie na Progreso bo dramat się nie kończy nawet po skończeniu współpracy. 6 września prosiłem już o skasowanie konta i domen z ich DNSów, 12 września wygasł abonament, potem zamknięto zgłoszenie (z datą sekudnę późniejszą niż zgłoszenie co jest nieprawdą). A dzisiaj okazuje się, że wcięło do mnie kilkanaście maili wysyłanych od ludzi z kontami na progreso.

 

Twoje domeny byly usuniete juz dawno temu, jezeli byl jakis problem z poczta to nie po naszej stronie.

 

Szlag mnie trafił bo na początku współpracy miałem to samo trafiając na domenę, które kiedyś była u nich. Dzisiaj mamy 1 października i nadal mam dostęp do extranetu, maile z progreso chyba zaczynają już przychodzić, a pisze to tylko dla was abyście kończąc współprace domagali się skuteczniej niż ja i abyście nie stracili ważnych maili kierowanych do was. Ku przestrodze.

 

Po zakonczeniu wspolpracy serwer dziala jeszcze przez ok miesiac (dla klientow ktorzy przynajmniej raz dokonali jego przedluzenia), a domeny usuwane sa po max 7 dniach od daty wygasniecia serwera.

pozdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×