Skocz do zawartości
Saint

Komedia Absurdu W Home.pl

Polecane posty

Natomiast nienormalne jest po wyswietleniu strony 404 przekierowanie na strone glowna providera.

 

to coś mi sie wydaje że mało w życiu widziałeś bo to jest bardzo popularne .....

 

jeśli chodzi natomiast o home.pl , jesli była to naprawde normalna awaria to nie ma co się upierać ... bo właściwie każdy hosting umieszcza jakiegoś rodzaju reklame na stronach błędów ...

 

jeśli natomiast była to celowa "awaria" to jak najbardziej dochodzić w sądzie .... niestety nie wierze jednak w polski system sądownictwa ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jeśli natomiast była to celowa "awaria" to jak najbardziej dochodzić w sądzie...

niestety nie wierze jednak w polski system sądownictwa ...

Nie jesteś w stanie udowodnić, że ta awaria była celowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
co nie zmienia faktu, ze blad ktos popelnil i teraz musi za to odpowiedziec.

 

Witam uprzejmie po raz pierwszy, choć czytam WHT od dawna...

 

Skoro mówimy o błędach, to co powiesz o *swoich* 'stronach błędów'? Zmieniałeś je, czy zostały "by default"?

Home popełniła błąd? Na potrzeby mojego posta niech tak zostanie - dali ciała.

Gdzie jednak podziewał się administrator tych wszystkich Twoich stron za 6kpln? Czemu nie przewidział możliwości wystąpienia awarii i nie przekierował swoich 'stron błędów' do... No właśnie?! Dokąd miał je przekierować? Przypominam, że gdyby nie AWARIA, to nie byłoby tego wątku ;)

 

M.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skoro mówimy o błędach, to co powiesz o *swoich* 'stronach błędów'? Zmieniałeś je, czy zostały "by default"?

Przepraszam ale co mają "własne strony błędów" (tak to zrozumiałem z Twojej wypowiedzi) skoro wszystkie i całe domeny kierowały na "nie istniejącą" virtualkę w serwerze www?

Przypuszczam, że wyglądało to w taki sposób, że domena zaparkowa jest w home.pl, tam trzymane są strony, poczta, etc, pliki konfiguracyjne virtualek zostały uszkodzone więc domeny skierowane zostały automatycznie do vhosta gdzie lądują wszystkie zaparkowane domeny w home.pl lecz bez uruchomionego serwera www (tak jak kupujemy same domeny w home bez serwera www, domena zostaje uruchomiona na DNS'ach home lecz nie ma na co wskazywać więc ląduje na ostatnim "wildcardzie" serwera WWW z danymi informacjami, że domena utrzymywana jest w ...

 

Ot takie małe wytłumaczenie.

Założe się, że home.pl miało już doczynienia z podobnymi zarzutami i na pewno wie co robi.

 

Pozdrawiam;

Szczepanik Adrian

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Przepraszam ale co mają "własne strony błędów" (tak to zrozumiałem z Twojej wypowiedzi) skoro wszystkie i całe domeny kierowały na "nie istniejącą" virtualkę w serwerze www?

 

Ha! Zatem pojawia się pytanie, czy można było ustrzec sie skutków awarii:

Jeśli 404 kieruje na główną stronę dostawcy = źle.

Jeśli 404 zmodyfikowane przez klienta kieruje w nicość = źle. A zdaje się, że klient nie zadbał o stworzenie mechanizmów działających (niby jak) w czasie awarii. Dostawca zaś je stworzył. Może trochę niefortunnie ale...

Problem w tym, że nie wiadomo co było przyczyną awarii!

Co robić w takich sytuacjach? Może zamiast lecieć do sądu warto wzbogadzić się o wiedzę na temat postępowania podczas tego typu awarii? Czy naprawdę Kodeks Cywilny ma być normą w Internecie?

 

serwera www (tak jak kupujemy same domeny w home bez serwera www, domena zostaje uruchomiona na DNS'ach home lecz nie ma na co wskazywać więc ląduje na ostatnim "wildcardzie" serwera WWW z danymi informacjami, że domena utrzymywana jest w ...

Ot takie małe wytłumaczenie.

 

A czemu tylko małe wytłumaczenie? Jestem zdania, że lepiej gdy w wyniku błędu/awarii wyświetli się cokolwiek, niż gdyby miało pokazać się absolutne nic. Tutaj Home uznała, że taki mechanizm będzie najlepszy i co więcej, wzięła na siebie odpowiedzialność za brak wyświetlania treści należących do klienta. Kolejne pytanie o to samo: co powinno być normą w takich sytuacjach? I skąd w ogóle pomysł o wyświetlaniu z premedytacją reklam firmy, której uslugi właśnie przestały działać?!?!?

 

Założe się, że home.pl miało już doczynienia z podobnymi zarzutami i na pewno wie co robi.

 

Dokładnie. Klientowi nie dogodzisz, szczególnie takiemu który się chwali tym, że 'już miał przed sądem takie sprawy'.

 

Na koniec: uważam, że Home powinna się wypowiedzieć w sprawie tamtej awarii. Stało się to i to, system zaregował tak i tak. Takie a nie inne procedury zostały przewidziane i zadziałały - a to, że nie były doskonałe? Od jutra będą.

 

Nie ma rzeczy idealnych. Nawet serwery IBM są montowane w Chinach...

 

P.S. Ciekawe jak działałby Autor wątku, gdyby miał do czynienia z małą firmą hostingową, dla której zapłacenie żądanych 6kpln oznaczałoby zwinięcie interesu? Czy też byłby taki 'hej do przodu' wiedząc, że dostawcy nie będzie stać na zapłacenie takiej kasy? Ot, takie gdybanko...

 

M.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie, to ten wątek to nic innego jak robienie afery z niczego.

Powinien trafić do kosza...

Szkoda waszego czasu na dywagacje dt. errorów 404.

Jeśli komuś się nie podoba, że w sytuacji "awarii" (o co dokładnie chodziło już Adrian ładnie wytłumaczył) daemona httpd zamiast jego stron ukazuje się główna strona jego hostera,

niech kupi sobie serwer dedykowany.

Jak będzie pad... to na cacy. :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie usilujecie tlumaczyc cos o czym doskonale wiem, natomiast nigdzie absolutnie, nigdzie nie jest napisane, ze home.pl bedzie wstawial, wykorzystywal strony 404 w taki sposob! Na prawde nie interesuje mnie czy doprowadzil bym jakas firme do bankructwa dochodze swoich praw, ktore sluszne mi sie naleza gdyz nigdy nie wyrazilem zgody na podobne postepowanie. Czy home.pl powinno wykorzystywac te strony z bledem do promocji swojej marki? Nie moim zdaniem strona z bledem powinna pozostac neutralna jesli nie ma zawartych innych zapisow w regulaminie czy umowie. Bez wzgledu na panujace "zwyczaje" zwiazane ze stronami z bledami 404 gdy klient na takie praktyki sie nie zgadzal firma hostingowa nie powinna tego robic, a napewno nie powinna kierowac ruchu do swojej strony.

 

Jesli chodzi o regulamin to nie dochodze tego, ze firma wylaczyla strony z powodu awarii! Od poczatku temat opiera sie na tym, ze firma home.pl dokonala deliktnie to ujmujac naduzycia. Nie twierdze, ze takie rzeczy moga przeszkadzac wszystkim, ale mi osobiscie przeszkadzaja. Mi osobiscie nawet nie chodzi o to aby sciagac z nich te 6000 pln rownie dobrze moge zazadac przekazania tych pieniedzy na cel charytatywny i tyle. Nie twierdze, ze takie rzeczy moga przeszkadzac wszystkim, ale mi osobiscie przeszkadzaja. Firma home.pl usiluje scisle egzekwowac zasady swojego regulaminu naciagajac niekiery go na swoja korzysc wiec dlaczego klient nie ma wymagac od samej firmy uczciwosci?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiec dlaczego klient nie ma wymagac od samej firmy uczciwosci?

 

Bo przed sądem jest na straconej pozycji. To chyba wystarczy. Sprawa jest z góry przegrana i nawet nie ma co się łudzić, że jest inaczej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wlasciwie ludzie ktorzy maja tam hosting pwoinnli wejsc w spor zbiorowy wtedy by byla burda prawdziwa.

 

i tutaj jesteś w błędzie, żadnej burdy nie będzie , jeśli wejdziesz w spór zbiorowy .. wszyscy będziecie występować jako strona tego sporu ( jedna sprawa ) i to jest błąd , sąd mimo ze będzie was wielu potraktuje jako jeden podmiot .

Własciwym rozwiazaniem nie stety drozszym jest wysuwanie roszczen idywidulanych , ale w duzej ilosci , lub jedna sprawa z dużą ilościa swiadkow... Jeżeli wszyscy bedziecie strona nikt nie moze występowac jako swiadek . Nie mozesz byc strona a jednoczesnie swiadkiem w sparwie. mozesz byc tylko przesłuchany .. Spór zbiorowy ma sęs , jesli jest wielu poszkodowanych , których szkode mozna stosunkowo łatwo udowodnić , W wypadku gdy takowych niema , zapomnij o sprawie ... Koniec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Umieszczenie loga, nazwy firmy, czy jakiejś informacji, że taka domena/strona nie istnieje było by wporządku. Lepsze to, niż biały ekran...

 

Ale przekierowanie to już wchodzeniem w butach do cudzego mieszkania...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem nie ma najmniejszej mozliwosici wygrania tej sprawy, dlaczego ? Udaj sie do radcy prawnego lub adwokata a on wyjasni dlaczego i nie jest to zwiazane z ulomnoscia Polskich sadow.

 

g.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli w ogóle radca prawny będzie się na internecie znać :(

 

Kiedyś skopiowali moją stronę i chciałem wynieść sprawę do sądu, ale jak poszedłem do kancelarii i jak powiedziałem, że chcę, aby potwierdzili pieczątkami podobne kody źródłowe i sam wygląd strony, to nie wiedzieli jak się do tego zabrać i co to jest kod źródłowy strony :| no to zwątpiłem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ale jesli kazdy bedzie mial taki stosunek do tego typu spraw to stana sie one powszechne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem zagranie takie home.pl bylo skandaliczne!

Nigdy nie pomyslalbym, ze home.pl bedzie w stanie zrobic cos takiego. Rozumiem, cos sie popsulo i nie dzialalo. OK, ale dlaczego zamiast bledu 404,403 etc, lub nawet bledu przekroczony czas oczekiwania, pojawiala sie reklama home.pl z przekierunkowaniem?

 

Tak na marginesie, ciezko to nawet nazwac awaria, tylko dzialaniem celowym...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ludzie... czy Wy macie w ogólę podstawową wiedzę na temat funkcjonowania serwerów WWW (od strony administracyjnej) ?

Przecież błędy typu 403, 404, etc mogą występować tylko w przypadku nie odnalezienia danego pliku na koncie www (w tym przypadku na home.pl) którego nie ma np. gdy wpiszemy: mojadomena.pl/plik.php, a problem przecież dotyczył (jak przypuszczam) "awarii" plików konfiguracyjnych (VirtualHost) odpowiedzialnych za istnienie danego konta www.

Po wpisaniu pewnej domeny, serwer nie mógł odnaleźć vhost'a przypisanego do tej domeny, więc powędrowało do wildcard'a gdzie lądują wszystkie nowo rejestrowane domeny.

Wszystkie firmy tak mają, łącznie z liderami i nie tylko w Polsce...

 

Pozdrawiam;

Szczepanik Adrian

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Adrian: To juz bylo tlumaczone w tym watku pare razy, ale widac niektorzy znaja sie 'lepiej' i knuja teorie spiskowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wszystkie firmy tak mają, łącznie z liderami i nie tylko w Polsce...

Mnie nie interesuje jak to jest w innych firmach, ale to co dokladnie dotyczylo mojego konta w home.pl. Wielkrotnie powtarzalem, ze nie zgadzalem sie na tego typu zastepstwa i przekierowania. Moim zdaniem to co zrobiono klienta home.pl w czasie awarii bylo co najmniej naduzyciem nie etycznym. Forma strony, ktora sie pokazywala mi nie odpowiadala bo bardziej mi odpowiada nie promowanie nikogo niz promowanie firmy hostingowej u ktorej mam konto i trzymam strony.

 

p: pijesz do mnie wiec odpowiem Ci cytatem z pewnej ksiazjki "Cenie swoja ignorancje w tej kwestii". Jesli nie masz do powiedzenia niczego co jednoznacznie wiaze sie z tematem, a chcesz tylko bic piane proponuje Ci znalesc inne miejsce. Z gory dziekuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
p: pijesz do mnie wiec odpowiem Ci cytatem z pewnej ksiazjki "Cenie swoja ignorancje w tej kwestii". Jesli nie masz do powiedzenia niczego co jednoznacznie wiaze sie z tematem, a chcesz tylko bic piane proponuje Ci znalesc inne miejsce. Z gory dziekuje.
Heh, akurat wg. mnie to wiazalo sie jednoznacznie z tematem. Poza tym juz pare razy probowalem Ci najdokladniej jak tylko potrafie wytlumaczyc jak dzialaja wirtualne hosty i dlaczego nie ma sensu wydawac kasy na prawnikow zeby sie sadzic w sprawie, ktorej i tak nie wygrasz, ale skoro uwazasz, ze to tylko 'bicie piany' to z mojej strony EOT i zycze powodzenia w sadzie :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może w końcu po tej przegranej sprawie uznasz, że filozofia życiowa polegająca na szukaniu dziury w całym jest niewłaściwa? Dobrze wiesz, że sprawa jest NIE-DO-WYGRANIA. Chciałeś tylko zrobić kupę szumu. OK, tylko po co?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Może w końcu po tej przegranej sprawie uznasz, że filozofia życiowa polegająca na szukaniu dziury w całym jest niewłaściwa? Dobrze wiesz, że sprawa jest NIE-DO-WYGRANIA. Chciałeś tylko zrobić kupę szumu. OK, tylko po co?

 

Dokładnie ,

Z drugiej jednak strony nie mam zielonego pojęcia , a zajmuje się ""trochę""prawem jak można by argumentować przed sądem tą sprawę, musiał bys ty lub inne osoby udowodnić że poniosłeś straty wynikłe na skutek owej ( 1-godzinnej ) przerwy .

To że pokazywały się reklamy "home.p" przez godzine nie przekona sądu o twojej racji . ponieważ jak już wspominałem nie wynikły z tego tytułu żadne straty które byś mógł wykazać .

home.pl będzie się bronić tym ze cała sytuacja powstała nie umyślnie i na skutek awarii co będzie łatwe do sprawdzenia i tez zgodne z prawda. Chyba ze uznasz ze twoje dobre imię jako właściciela firmy lub tez twojej firmy zostało nadszarpnięte , wtedy możesz z powództwa cywilnego wnieść sprawę o odszkodowanie lecz uwierz mi ze każdy sędzia to oddali kierując się chociażby zdrowym rozsądkiem lub tez skieruje do rozpatrzenia przez tzw. "niezależnych " co trwa jakis czas , osobiście myśle ze raczej nie masz szans i narazisz sie na koszta . Chociaz wszystko jest mozliwe

 

P.S

Dodam jeszcze ze w razie twojej przegranej co jest wielce prawdopodobne Home.pl może wnieść pozew przeciwko tobie, właśnie o nadszarpniecie dobrego imienia firmy i uwierz mi ze z drugiej strony patrząc spawa nie wygląda za korzystnie dla Ciebie a sytuacje ze pierwotnie pozwany wygrywa proces się zdarzają

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kaziuk: po raz kolejny proponuje kolejnej osobie aby przeczytala to co napisalem. Nigdzie nie napisalem, ze bede sie odrazu ciagal po sadach, nigdzie nie napisalem, ze bede chcial dochodzic strat z tytulu awarii jesli juz to bede chcial wyegzekwowac kwote za bezprawne umieszczenie materialow reklamowych i przekierowania domen. Awaria, awaria, ale program dzial tak jak zostal skonfigurowany czli mowiac w uproszczeniu ktos musial go tak ustawic, aby zachowal sie w taki, a nie inny sposob w takim razie wg. mnie liczy sie skutek dzialania programu, a nie nieumyslnosc awarii. To co napisales znow nie znajduje pokrycia z tym co ja napisalem w pierwwszym poscie tego tematu. Ublizasz mi mowiac, ze sedzia bedzie sie kierowal zdrowym rozsadkiemtym samym mowisz, ze to co robi firma hoime.pl jest sluszne, a nie jest. To ze zajmujesz sie "torche" prawem wcale mnie nie przekonuje bo z tego co widze nie znasz sie na drugiej stronie tego medalu wiec nie jestes w stanie zrozumiec sensu tego problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×