Skocz do zawartości
reQuorter

Obliczenie zużycia mocy (Wat) - Cena

Polecane posty

Witam,

 

Dostałem ofertę kolokacji serwera, jako, że możliwe, iż będę się musiał skorzystać z takiej oferty i to pierwszy raz, więc nie mam doświadczenia, to chciałem się spytać Was doświadczonych administratorów jak mogę oszacować ilość zużycia mocy serwera o podanych parametrach:

 

Procesor Intel Xeon 2 x 2.8GHz

Pamięć RAM 2 GB

1 dysk twardy 80GB

 

Cennik wygląda następująco (cenę zmieniłem, zaokrągliłem):

 

"opłata eksploatacyjna za każde rozpoczęte 100W sumy mocy nominalnych

zasilaczy 230V zainstalowanych w kolokowanym sprzęcie:

- energia wspierana przez UPS -> 80 PLN / miesiąc / 100W"

 

Ile ten serwer może średnio w miesiącu zużyć energii?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tego co napisałeś wynika, że Twój potencjalny usługodawca pobiera opłatę za teoretyczną moc zasilaczy w serwerze.

Pamiętam, że tego typu dziwną praktykę uskutecznia również eTOP.

Taki oldskul na starych Xeonach będzie miał zapewne dwa zasilacze po ~ 600W, a to daje 1.2KW, a to się równa 960 zł netto miesięcznie z prąd zgodnie z Twoim cennikiem.

Marka Dior zaczęła oferować kolokację? Skąd Ty wziąłeś taką ofertę? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Obstawiał bym tak koło 200W zależy jeszcze jaki dysk (ile ma RPM) no i jakie obciążenie na procki będzie. Dla porównania domowy desktop AMD x4 z dyskiem 7200 (karta graficzna zintegrowana) w czasie normalnej pracy (obciążenie koło 15%) pobiera jakieś 95W przy stresie 130W

 

Porównując inaczej. Stary serwer PIII 2x1,4GHz 2xHDD SCSI 10k (obudowa 1U i dwa spore odkurzacze kanałowe w środku) przy małym obciążeniu pobiera jakieś 90W przy stresie 110-120W

 

Xenony zapewne mają większy pobór niż PIII ale za to masz jeden dysk dlatego obstawiam że nie więcej niż 200W

 

PS, pobór mierzony miernikiem, nie wyliczany z tabelek :)

 

EDIT