Skocz do zawartości

Polecane posty

Ja piszę z punktu widzenia szarego użytkownika (a raczej użytkowniczki ;) ) - podstawowy hosting ovh to porażka. Nie mam wielkich wymagań, ale jedna baza SQL to żart. Powiedzmy że mam firmową stronę na wordpressie, a chciałabym założyć prywatnego bloga. I co? I nic, bo limit wyczerpany :unsure:

 

Kto stawia firmową strone i prywatnego bloga na tym samym serwerze? o.O

 

Pozatym jak sama nazwa wskazuje, podstawowy hosting to hosting podstawowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bez bicia przyznaję, że niektórzy z użytkowników wręcz mnie rozśmieszają, bo mają pretensje do OVH o długą reakcję na jakąś awarię techniczną, kiedy budżet za serwer dedykowany (Kimsufi) nie przekracza 100 złotych, bowiem nie są zobowiązani do tego, żeby w ciągu kilka sekund zareagować na dany problem, tudzież klientów mają bardzo dużo, jest to niewyobrażalna liczba dla zwykłej serwerowni, gdzie podpiąć serwer trzeba co chwilę, w każdej sekundzie. Co chwilę przybywają jacyś klienci, a obciążenie sieci wzrasta, wiąże się również z różnymi problemami tj.: utrzymanie odpowiedniej redundancji, kontrolowana współpraca z kilkoma gigantami na scenie telekomunikacji, jak i zarówno bieżące odświeżanie oprogramowania. Również weźcie pod uwagę to, że istnieją różnego typu wsparcia via e-mail, bądź telefon. Na myśli mam różne wydziały typu: obsługa klienta zajmująca się głównie odpowiadaniem na różne pytania związane z fakturami i tym inne. Skończywszy oczywiście na dziale pierwszego kontaktu - dział techniczny i alarmowy, gdzie głównie można zgłosić tego typu problemy. Odnośnie parametrów serwerów dedykowanych, w ogóle nie mam zastrzeżeń, ponieważ w praktyce biją na klatę co nie co niektóre serwerownie głównie pod względem cen. Jeśli chodzi o kwestię łącz - oni bardzo sobie dobrze radzą. Są spięci z różnymi, przeróżnymi dostawcami łącz na całym świecie (sic!), to gwarantuje niskie opóźnienie do większości odbiorców pakietów, jak i zarówno wysokie transfery pobierania - pobieranie o pełnej przepustowości (pomijając fakt, że prędkość to chwyt marketingowy, reasumując bełkot, z którego nabijam się przy każdej obejrzanej reklamie np. Orange, lub Netia, czy UPC). Uptime? Rewelacyjny, przerewalacyjny. Jak na takie ceny, nie ma co narzekać, boś panowie z OVH bardzo dobrze odpierają ataki DDoS, a w dodatku mają odpowiednią infrastrukturę do utrzymywania klastry serwerów. Wniosek? Oczywisty! Przestańcie (niektórzy) narzekać już tak na OVH, bo nic nie jest idealne. Wszystko ma swoje zalety i wady. OVH ma więcej tych zalet, niż wad. Jeśli chodzi jednak o wymienianie dysków, bądź innych podzespołów, z góry mówię, że również nie są tutaj w pełni zobowiązani do tego. Zdajcie sobie z tego sprawę, że inne serwerownie w ogóle nie wymieniają ich! Miłego wieczoru życzę. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tu trzeba dodać tylko jeden komentarz: odpieraniem ataków zajmą się dopiero, gdy atak zaczyna zagrażać ich sieci. Jeśli atak sprawia, że jedynie Twój serwer jest niedostępny, nie kiwną nawet palcem - nie ma z resztą co się dziwić, gdyż jak sam wspomniałeś, cena jest strasznie niska i nie bez powodu.

 

Zauważ to, że w OVH jest dobry stosunek ceny do jakości. Jeśli chodzi o sam fakt, że polityka bezpieczeństwa nie jest odpowiednio skonstruowana, to muszę Ci tutaj przyznać rację, gdyż rzeczywiście nie reagują zbytnio poważnie na te ataki DDoS skierowane głównie w pojedynczą maszynę - adres IP.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tu trzeba dodać tylko jeden komentarz: odpieraniem ataków zajmą się dopiero, gdy atak zaczyna zagrażać ich sieci. Jeśli atak sprawia, że jedynie Twój serwer jest niedostępny, nie kiwną nawet palcem - nie ma z resztą co się dziwić, gdyż jak sam wspomniałeś, cena jest strasznie niska i nie bez powodu.

Nie dla wyglądu w panelu OVH jest funkcja IP UDP

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie dla wyglądu w panelu OVH jest funkcja IP UDP

 

Spoofing IP i firewall pogubi się już. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

Jeśli chodzi o sam fakt, że polityka bezpieczeństwa nie jest odpowiednio skonstruowana, to muszę Ci tutaj przyznać rację, gdyż rzeczywiście nie reagują zbytnio poważnie na te ataki DDoS skierowane głównie w pojedynczą maszynę - adres IP.

IMO to bardzo zdrowe podejście polegające na odwlekaniu reakcji do kiedy się tylko da. Bo kto ma podjąć odpowiedzialność za to, czy zablokuje hakerski zmasowany atak, czy też zablokuje ponadnormalne rzeczywiste połączenia (bo np. link do transmisji rtp wyląduje na wykopie i zmasowane tłumy będą się do niego dobijać). Statystyczne algorytmy (jak i nieuświadomiony zewnętrzny operator) będą po słupkach wykresów widzieć podobne charakterystyki dla obu sytuacji.

 

Natomiast jeśli zacznie zagrażać to będzie innym klientom, to tu już mniejszym złem będzie blackhole danego adresu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

IMO to bardzo zdrowe podejście polegające na odwlekaniu reakcji do kiedy się tylko da. Bo kto ma podjąć odpowiedzialność za to, czy zablokuje hakerski zmasowany atak, czy też zablokuje ponadnormalne rzeczywiste połączenia (bo np. link do transmisji rtp wyląduje na wykopie i zmasowane tłumy będą się do niego dobijać). Statystyczne algorytmy (jak i nieuświadomiony zewnętrzny operator) będą po słupkach wykresów widzieć podobne charakterystyki dla obu sytuacji.

 

Natomiast jeśli zacznie zagrażać to będzie innym klientom, to tu już mniejszym złem będzie blackhole danego adresu.

 

Ja nie mówiłem, że OVH nie zachowuje się w tej sytuacji nieprofesjonalnie, wręcz przeciwnie, uważam, że dobrze podchodzą do takich spraw, mimo wszystko uważam, że powinni udzielić w tej kwestii choć minimalne wsparcie w ramach usług dostarczanych przez właśnie tą firmę. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gdy miałem różne projekty w innych hostingach, zdarzało się, że strony padały przez ddos (zapewne konkurencji ;) ) Po zmianie na OVH problemy z DDOS-ami zniknęły.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście pisząc tego posta byleś w pełni świadomy istnienia innych ataków - z wykorzystaniem innych protokołów? ;-)

Oczywiście byłem i jestem świadom tego możemy tu cały dzień dyskutować na temat obrony przed atakiem DDOS nic nie jest niestety doskonałe,jak mówiła moja babcia jak nie drzwiami to oknem internet nie jest doskonały dla tego mamy o czym tu dyskutować. .

 

Pozdrawiam

Edytowano przez Łukasz B. (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mi ktoś kiedyś polecił OVH, korzystam do dziś i w sumie nigdy większych problemów nie miałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ktoś fachowym okiem może ocenić nową ofertę serwerów VPS w ovh.pl? Korzystałem z hostingu www w owej firmie i wszystko było dobrze. Zastanawiam się czy np. najtańsza opcja VPSa uciągnie kilkaset slotów TeamSpeaka 3? Jak lokalizacja VPSa będzie wpływała na jakość takiego serwera głosowego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Kamikadze

Maksymalną ilość slotów wyczujesz przy monitorowaniu łącza przy użyciu.
Fakt jest taki że możesz postawić i 1000 slotów, ale pytanie czy zapełnisz przynajmniej 100 osobami na ts :)

 

Jakość - jeżeli weźmiesz we Francji to tragedii nie ma bo w porównaniu z ovh sprzed kilku lat to pingi praktycznie zmniejszyły się o 50%.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Obecnie używam VPSa z innej firmy i stoi na nim TS klanowy. Do niedawna klan liczył niecałe 100 osób ale obecnie jest już ponad 100, także zależało by mi na tym żeby co najmniej 200 slotów taki VPS uciągnął.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Generalnie to zależy od wielu czynników, głównie procesora i łącza. TS zużywa ok. 10 mbitów na 150-200 userów i mniej więcej połowę jednego thread'a mojego Intela Atoma N2800 taktowanego na 1.86 GHZ.

 

Nie wiem jakie tam są procesory wkładane, ale generalnie jeśli jest to rzeczywiście 1 core 2.0 GHZ to powinno lajtowo wejść, o ile nie jest to jakiś przestarzały model CPU. Pytanie jak z łączem - jeśli wyciągniesz jakieś stałe 20 mbitów to generalnie również problemu nie będzie. Monitoruj tylko zużycie transferu:

 

 

rx / tx / total / estimated
eth0:
Mar '13 190.77 GiB / 401.07 GiB / 591.84 GiB
Bo to są wyniki przy ok. 150 userach z takim bardziej "low" użyciem niż high. Tam u siebie masz 1 TB transferu, ale generalnie to transfer zależy w dużej mierze od ułożenia userów i to może być 1 TB nawet przy 100-120 userach, także kontroluj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak lokalizacja VPSa będzie wpływała na jakość takiego serwera głosowego?

 

40ms opoznienia musisz liczyc minimum dla uzytkownikow z Polski.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja wczoraj przedłużałem domenę w OVH i po parunastu h dostałem info:

 

 


Wykryliśmy problem przy wykonywaniu operacji DomainRenew
nr [ciach] dla domeny [ciach].pl

Poniżej zamieszczamy odpowiedź serwera: podczas wykonywania
sekwencji registryDomainCheck:

Operation as reached max retries

 

 

... a domena dziś rano wygasła.

 

Dzisiaj oczywiście nie pracuja, zobaczymy co zdziałają jutro : -).

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja wczoraj przedłużałem domenę w OVH i po parunastu h dostałem info:

 

 

 

 

... a domena dziś rano wygasła.

 

Dzisiaj oczywiście nie pracuja, zobaczymy co zdziałają jutro : -).

 

 

No to zonk, a tak na poważnie to trochę kpina z OVH : /

 

PS: Mam nadzieję, że to nie firmowa domena z sygnaturki :>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hehe, nieee :). Wielkiego ciśnienia z tą wygasłą domeną nie ma, ale tak czy siak troszkę fakap i pewnie nie dotyczy tylko mnie, a bardziej konta OVH w NASKu.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może coś im się psuje ostatnio... tydzień temu zamówiłem sobie Kimsufi do zabawy i do tej pory nie zainstalowali, a support mówi, że nie wiedzą czemu... :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×