Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
site

[Opinie] cal.pl

Polecane posty

No ale forum zużywa koło 10 GB, a w pakiecie Ace jest teoretycznie 20 GB, więc niby wszystko ok, ale czytałem, że z tym transferem w Cal różnie bywa :P To polecacie czy nie?

 

Jeżeli masz 20GB limitu transferu na miesiąc, to tyle możesz wykorzystać transferu.

Z trasferem różnie bywa? Tego to już nierozumiem, zapytaj w BOK cal.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No ale forum zużywa koło 10 GB, a w pakiecie Ace jest teoretycznie 20 GB, więc niby wszystko ok, ale czytałem, że z tym transferem w Cal różnie bywa ;) To polecacie czy nie?

 

Zdecydowanie NIE! Mój znajomy również miał forum - zamknięte, łącznie ok 100 użytkowników. Zamknęli konto, bo było za duże zyżycie procesora... Całość szlag trafił, ale z własnego back-upu odzyskał.

 

 

Sam z kolei dzisiaj dowiedziałem się, że maile się do mnie odbijają (znowu...), więc jak tylko będę miał wolny dzień, to przenoszę swoje konto gdziekolwiek indziej. Na BOK już nie liczę...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

całe konto od tak delete ?

 

meila ani nic nie wysłali że użytkownik wykorzystuje zbyt wiele zasobów ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja natomiast jestem chyba kolejnym niezadowolonym klientem z usług cal.pl

 

Przez pół roku było wszystko wporządku, ale od jakiegoś czasu przestały do mnie docierać wiadomości e-mail. Na początku tylko niedochodziły z intera.pl, i 50% z onet.pl, czym głebiej wchodziłem w rozmowy z BOK-iem tym coraz mniej do mnie nie dochodziło poczty e-mail na dzień dzisiejszy już nawet z wp.pl, o2.pl i gmail.com nie dochodzą a jak już doszły jakieś to wylądowaly w koszy spamowym na webmail co spowodowało, że nie zostały odebrane przez program poczotwy w moim komputerze tylko zostały w koszu spamowym na serwerze. Gdy kontaktowałem się kolejny raz z BOK-iem, że teraz to już nic nie dostaje a to co miało do mnie dojść leży w spamie na serwerze kontakt się urwał mineło 24 godziny i zero odezwu z strony BOK-a. Ostatnią wiadomośc jaką otrzymałem to cytuję: " u nas wszystko wporządku" i kontakt się urwał.

 

Podałem tyle dowodów na to, że nie dochodzi poczta, ale BOK ma to głeboko gdzieś, najważniejsze chyba, że im poczta chodzi, a klienta mają w d.... .

 

Przy okazji mam pytanie do forumowiczów :

 

1. Znacie jakiś dobry hosting na poziomie 160 zł brutto za rok 20 gb przestrzeni dysku i 100 gb transferu miesięcznego gdzie poczta będzie docierała do adresata bez problemu :) ?

 

2. Jak wykupiłem hosting na rok i chce z usług firmy hostingowej zrezygnować, nie był pakiet zakupowany w żadnej promocji to jak przyjdzie płatność za kolejny rok faktura proforma to wystraczy za nią niezapłacić i skończy się współpraca ? Czy trzeba wypowiadać umowę miesiąc wcześniej ? Jak to jest ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ad 1. Trochę mało jak na taki transfer, no ale nic nie piszesz o pozostałych parametrach, obciążenie generowane przez strony, etc.

W wielu firmach masz darmowy okres próbny, załóż konto, sprawdź osobiście jak sprawuje się poczta.

ad 2. Regulamin bądź umowa powinno Ci wyjaśnić, lecz z reguły wystarczy nie opłacić kolejnej faktury pro-forma no ale zdażają się wyjątki gdzie trzeba pisać specjalne pisma z rezygnacją, zapytaj support i zachowaj się odpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

...nic nie piszesz o pozostałych parametrach, obciążenie generowane przez strony, etc.

 

Strony jakie miały by działać pod tym hostingiem to strony prywatnch ludzi pod domenami ich nazwisk oraz 5 firm prywatnych, wszyscy oczywiście korzystają też z poczty e-mail, żadne blogi czy fora internetowe, które mogły by spowodować obciążenie serwera. Rozmairy transferu i miejsca na serwerze tak duże bo w jednym miesiącu zerowe zużycie a w drugim 80 % przez wysłanie plików na FTP czy przez wiadomości e-mail. Transfer rzędu 100 GB na miesiąc i 20 GB miejsca na serwerze w cenie 160 zł brutto takie coś mam w Cal.pl ale oni są śmieszni nawet telefonu nie odbierają a już nie mówie o odpisywanie w heldesku. Dlatego też myślę o szybkim przeżuceniu się do porządnej firmy hostingowej, która traktuje ludzi i usterki poważnie a nie jak to robi Cal.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Od 2 dniu próbuję odzyskać backup w tej firmie....

Przywrócili to co chciałem, ale z przed 1,5 miesiąca. Dodatkowo twierdzą że backup jest z wczoraj, mimo że usługa była zamówiona przedwczoraj ;)

Oczywiście musiałem zapłacić z góry za usługę.

Kretyńska wymiana maili, brak chęci zrozumienia i pomocy.

Miewał już z nimi większe i mniejsze problemy, ale teraz czara się przelała.

Straciłem już klienta i zlecenia jakie planował na 2 miesiące..

Wniosek, nie warto oszczędzać. Hosting nadaje się na stronki licealistów, na zaliczenie z przedmiotu informatyka....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Od 2 dniu próbuję odzyskać backup w tej firmie....

Przywrócili to co chciałem, ale z przed 1,5 miesiąca. Dodatkowo twierdzą że backup jest z wczoraj, mimo że usługa była zamówiona przedwczoraj biggrin.gif

Oczywiście musiałem zapłacić z góry za usługę.

Kretyńska wymiana maili, brak chęci zrozumienia i pomocy.

Miewał już z nimi większe i mniejsze problemy, ale teraz czara się przelała.

Straciłem już klienta i zlecenia jakie planował na 2 miesiące..

Wniosek, nie warto oszczędzać. Hosting nadaje się na stronki licealistów, na zaliczenie z przedmiotu informatyka....

 

 

Miałem takie same problemy i mam kiepskie zdanie na temat tej śmiesznej firmy z cfaniakiem właścicielem ... zapłaciłem z góry za usługi i później żałowałem bo po 3 miesiącach szybcitko uciekałem z tej firmy....

 

Sokon : a sprawdzałeś czy e-maile do Ciebie dochodzą ? Bo ja miałem z tym problem.. wiadomości e-mail do mnie nie dochodziły mimo, że udowodniłem iż taki problem istnieje na piśmie i na screenach z poczty,która do mnie nie doszła, a BOK twierdził tylko " U nas wszystko wporządku" nic innego nie potrafili zrobić i powiedzieć na ten temat.

 

Jednym słowem firma żenada !!! Wszystkim odradzam tą firmę trzymajcie się od niej zdaleka jeśli nie chcecie mieć zszarganych nerwów i straconych pieniędzy!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sokon : a sprawdzałeś czy e-maile do Ciebie dochodzą ? Bo ja miałem z tym problem.. wiadomości e-mail do mnie nie dochodziły mimo, że udowodniłem iż taki problem istnieje na piśmie i na screenach z poczty,która do mnie nie doszła, a BOK twierdził tylko " U nas wszystko wporządku" nic innego nie potrafili zrobić i powiedzieć na ten temat.

Niech zgadnę... poczta z onetu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze tylko celem uzupełnienia.

Dostałem kolejnego maila z bok cal.pl, w odpowiedzi na zapytanie z kiedy jest ostatni backup:

 

"Witam serdecznie, Mamy z dzisiaj i sprzed miesiaca. -- Pozdrawiamy i życzymy miłego dnia, Biuro Obslugi Klienta firmy INFO-CAL"

 

poniżej link do ich strony, z informacją kiedy

http://www.pomoc.cal...ighlight=backup

 

Dobrze, że nie próbowali odzyskać backupu z przyszłego tygodnia ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że mam. Mogę też samodzielnie postawić sobie serwer ;)

Tylko jak oferują odzyskiwanie backupu, robią go codziennie (teoretycznie), i dodatkowo pobierają za to opłatę, to można by myśleć, że się wywiążą z umowy.

Backup oczywiście robię co jakiś czas przez DA. Oczywiście, gdybym wiedział, że tak wygląda ich backup, zautomatyzowałbym operację i ściągał co jakiś (marnując przy okazji transfer). Natomiast teraz już wiem jak to wygląda, i przestrzegam innych.

 

Na maila z informacją żeby zwrócili mi wpłaconą kasę oczywiście nie odpowiedzieli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Backup jest robiony automatycznie w praktycznie każdej firmie tzw. backup przyrostowy. Nie wiem jak to wygląda u nich, musiałbyś się z nimi skontaktować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chodziło o jeden folder mojego klienta. Folder z logosami, za umieszczenie których z kolei jego klienci płacili. Liczył się głównie czas, i aktualne dane.

2 doby dla mnie do za dużo. Dla klienta dużo za dużo. Sam uzupełnił dane, a mi ogólnie podziękował za współpracę. Przecież nie mogę się tłumaczyć że to nie moja wina. Wina ewidentnie moja, przecież ja wybrałem hosting.

 

Po tym jak dodzwoniłem się w końcu do właściciela, usłyszałem, że nie ma mi jak pomóc, bo administrator pracuje od 17:00 ;)

 

Na stronie chwalą się, że zaufało im już 16000 Klientów, więc czas zatrudnić administratora na pełen etat.

 

 

Wyciągnęli pewnie katalog z ostatniego całościowego backupu, bo tak było wygodnie. Z tymi Panami nie zamierzam się już kontaktować. Korzystałem z usług tej firmy przez 2-3 lata, i liczba pomyłek przekroczyła próg krytyczny. Fajny hosting na zaplecze pozycjonerskie, strony hobbistyczne ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Ja osobiście odnoszę wrażenie że firma CAL.pl nie potrafi sobie poradzić z problemami.

Hosting działa wyśmienicie puki firma nie wprowadza żadnych zmian.

W momencie wprowadzenia zmian, bądź migracji na nową maszynę zaczyna się pasmo problemów.

 

Mój przypadek wygląda następująco:

 

Od ok 30 godz. nie trafiają do mnie żadne e-maile.

Próba wysłania e-maila z konta poza CAL.pl na konto w Cal.pl skutkuje zwrotem.

Kontaktuje się z BOK po znacznej ilości czasu otrzymuje wiadomość żebym ustawił cytat: "Prosze ustawic adres zwrotny jako wlasny adres email!".

Może się nie znam (wtedy poprawcie mnie) ale co ma adres zwrotny do "Unrouteable address"?

Pomimo wysłanych kolejnych e-maili od 13 godzin nie zanotowałem kontaktu z BOK.

 

Znam również perypetie pewnej firmy z CAL.pl po około tygodniu wyłączonego sklepu internetowego (i stratach) sklep powraca z wielkimi problemami. Na obecną chwile firma korzysta już z usług konkurencji.

 

Tak więc każdy może sobie wypracować opinie na temat CALa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

cal.pl hmmm rezerwuje miejsce na swój komentarz, pozostawiam im jeszcze 3 dni na zwrot pieniędzy za nie działający serwer (od poczatku) i brak jakiegokolwiek kontaktu z ich strony od 5dni. Dwa lata temu korzystałem z ich usług przez rok, teraz to chyba inna firma....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam domene w cal.pl wczoraj przestała działać bo... wygasła. Przy kilkudziesięciu posiadanych domenach można zapomnieć o dacie wygasania itp. ale do jasnej cholery dlaczego nie dostałem maila z przypomnieniem jak to ma miejsce w innych porządnych firmach ? Domena wczoraj opłacona rano, odpowiedzi na maile brak, telefonu nikt nie odbiera - BADZIEW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie dorzucić parę groszy :) Osobiście napiszę, że w okresie gdy cal.pl był jedynym moim hostingowcem nie miałem problemów, nie wiem jak teraz, gdyż od dobrych 5-6 miesięcy nie współpracuję już z tą firmą. Ponad rok wszystko działało i większych awarii nie odnotowałem.

Co do obsługi to też nie mogłem narzekać, zdarzyło mi się osobiście zapomnieć o opłaceniu serwera, ale osoby, z którymi tworzę projekt poinformowały mnie o zdarzeniu (cal.pl zablokował konto za brak wpłaty) - natychmiast zadzwoniłem do BOKu i w ciągu 10 sek. rozmowy tel. odblokowali mi na 5 dni, by dać czas na uregulowanie faktury.

Moja współpraca z firmą zakończyła się, gdy postawiłem nowy serwis i za niby zbyt duże obciążenie admin mi zablokował hosting - dowiedziałem się o tym oczywiście apropos napisania maila do BOKu dlaczego mam zablokowany hosting. W odpowiedzi dostałem info, że rozwiązują ze mną umowę za nieprzestrzeganie regulaminu. Oczywiście napisałem, że każda szanująca się firma raczej informuje o powodowaniu przeciążenia przez serwis i dają możliwość podjęcia kroków. Niestety w tym wypadku tak nie było, co skutkowało mailem z prośbą o odblokowanie konta na 5 dni celem zrobienia backupu i przeniesienia do innego usługodawcy.

Zastanawia mnie tylko jedno :) dlaczego mimo, że nie jestem klientem cal.pl otrzymuję co jakiś czas to życzenia świąteczne, to ostatnio nawet urodzinowe :):)

Chyba BOK nie usunął moich danych - dobrze tylko, że nie wystawiają mi faktur za usługi z których nie korzystam :angry::)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To i ja opiszę swoją historię :angry:

 

Zakupiłem półtora miesiąca temu serwer Ace Extra, przed zakupem spytałem czy spełnią warunki konieczne, żeby opłacało mi się u nich kupić usługę m.in. konto musiało być hostowane we Francji z polskim geotaggingiem. Po zakupie konto znalazło się w Hetznerze, ale po wymianie kilku e-maili w ciągu dwóch dni znajdowało się tam gdzie powinno. Pomimo tego, że dość podejrzliwie podchodziłem do tej firmy pamiętając komentarze innych jak i własne doświadczenia ich oferta była dla mnie wprost idealna. Po miesiącu bezproblemowego działania wykupiłem usługę na kolejny miesiąc i tu zaczynają się moje problemy:

 

- bez żadnej informacji przeniesiono moje konto na serwer w Niemczech bez polskiego geotaggingu

 

- wysłałem e-maile na dwa adresy podane na stronie z zapytaniem dlaczego tak się stało, pomimo tego, że otrzymywałem od nich newslettery z nowymi usługami itd. nie otrzymałem żadnej odpowiedzi na nie

 

- postanowiłem po trzech dniach napisać e-mail do właściciela firmy, opisałem całą sytuację, podałem dokładne dane kiedy wysłałem zapytania i znów to samo, brak odpowiedzi

 

Obecnie minęły już dwa tygodnie od kiedy przeniesiono mój serwer, a ja zostałem z zupełnie bezużytecznym dla mnie kontem na jeszcze kolejne dwa tygodnie.

 

Korzystając już z okazji wystawiania negatywnej opini firmie Cal.pl chciałem ostrzec wszystkich również przed innymi usługami z tej firmy. Nie rozumiem w ogóle konieczności wysyłania faksu do firmy aby wystawiła kod AuthInfo, bo wystarczy napisać e-mail do Consulting Service, czyli firmy u której oni rejestrują domeny i owy kod otrzymujemy od ręki.

 

Podejrzewam, że pracownicy firmy Cal.pl zaglądają na te forum, więc chciałbym im życzyć odnalezienia się w innej branży, bo w hostingu sobie nie radzą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hehe no widze że takich osób jak ja to więcej. Ja w przyszłym tyg sprawe kieruje do UOKiK, KGP w Poznaniu oraz Nask z sądem nie będe sie męczył za takie smieszne pieniądze ale problemów będa mieli sporo i to bez dodatkowego wkładu finansowego z mojej strony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

BOK to generalnie jedna wielka ściema, od 1,5 roku mam tam stronki nie miałem problemu ale od jakiegoś miesiaca jest masakra, znikają mi pliki z serwera, po napisaniu maila że strona nie działa dostałem odpowiedź że nie ma pliku index w katalogu głownym, jakbym nie wiedział, przysżły kurde krasnale i skasowały. po przycisnieciu dostałem informacje że przenosili serwer i najwyrazniej im sie nie skopiowały wszystkie pliki (bez komentarza)

bok generalnie nie działa i nie odpowiada na miale, po telefonie na komórkę do właściciela (łatwo znaleźć w google) dostałem informacje że o tej godzinie to normalni ludzie nie pracują, i mam spadac na drzewo czyli napisz maila człowieku i nie zwracaj gitary może odpowiemy

zdecydowanie odradzam

szukam dobrej firmy hostingowej prosze o info co polecacie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem w ogóle konieczności wysyłania faksu do firmy aby wystawiła kod AuthInfo, bo wystarczy napisać e-mail do Consulting Service, czyli firmy u której oni rejestrują domeny i owy kod otrzymujemy od ręki.

 

Nie do końca jest to prawda - cal.pl jest oficjalnym partnerem NASK i może sam rejestrować domeny (na zasadach partnerskich NASKu)

Tu jest cały problem, bo pomimo że obowiązuje ich regulamin NASK, to potrafią robić dosłownie wszystko co się tylko da, aby utrudnić odzyskanie domeny.

Tak było w moim przypadku, nawet po zapewnieniach z NASK że cal.pl zgodził się na wydanie Authinfo nadal chcieli mnie za przeproszeniem wydymać, jest tu gdzieś na forum mój post w którym opisałem całą sprawę, można sobie poczytać.

Domeny u Consulting Service to te rejestrowane jeszcze przed tym jak uzyskali status partnera NASK.

 

Niestety tą firmę poznałem od jak najgorszej strony, m.in. rozmawiałem telefonicznie z kimś z cal.pl (właścicielem? - oni nigdy się nie przedstawiają ani nie podpisują) i była to jedna z tych nieprzyjemnych rozmów, czułem się jakbym rozmawiał z jakimś dresem spod bloku, a nie z przedstawicielem firmy IT.

 

Korzystałem zarówno z hostingu jak i domen, niestety zarówno jedno jak i drugie to porażka, hosting kilka razy dnia miał problemy z połączeniem z Bazą danych, nie działająca poczta itp. a domeny - podnoszenie cen wbrew zapewnieniom, powoływanie się na nieistniejące promocje i zapisy regulaminowe, bezpodstawne odmowy wydania Authinfo, do tego beznadziejny, zdawkowy i nierzeczowy kontakt, jeśli w ogóle uda się z nimi skontaktować.

 

Dużo by można wymieniać, cal.pl zapewnił mi "niezapomniane przeżycia", których nigdy nie chciałem przeżyć, Nie polecam nikomu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem tylko wątpliwą przyjemność korzystania z usług cal.pl w zakresie domen. Bardzo zakręcona polityka wytransferowania domen, tysiące utrudnień, począwszy od papierowych wniosków (które jeszcze są jakoś do zniesienia) poprzez bezpodstawne naliczanie opłat, które są wolną interpretacją regulaminu. Firma nie przejmuje się zupełnie ostrzeżeniami dotyczącymi skierowania sprawy do NASK czy UOKIK, odnosząc się do tego kulturalnie w otoczce ironii i sarkazmu. Bardzo się zawiodłem na tej firmie, dlatego też oceniam ją negatywnie i ze swojej strony nie mogę polecić ich usług.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.
Zaloguj się, aby obserwować  

×