Skocz do zawartości
art

Gdzie? - Niezawodny serwer, uptime 100%, doskonały support

Polecane posty

Witam,

 

Szukam firmy w której mógłbym wykupić serwer dedykowany. Założenia:

- uptime sieci 100% lub zbliżony

- doskonały transfer do/z Polski

- doskonały suport 24/7 (błyskawiczna reakcja na ewentualne awarie)

- najwyższej klasy, niezawodny sprzęt

- dystrybucja Debian

 

Cena ma tu znaczenie zupełnie marginalne. Wykorzystanie to poważny projekt biznesowy dlatego liczy się dla nas na 1 miejscu niezawodność.

Transfery danych będą niewielkie, kilkaset GB miesięcznie. Za to ma być szybko! :D

 

 

Czy możecie polecić taką firmą, która spełni nasze oczekiwania?

 

 

Dzięki,

art.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ale jaki serwer? Ile pamięci, dysku, jaki procesor?

 

Nad tym jeszcze się zastanawiamy. Na razie chcemy wybrać firmę z którą będziemy współpracować.

Szukamy unmanaged servers, mamy własnych adminów.

 

Będą 2 serwery:

1. najprostszy (2 rdzenie, 1-2gb ram, 500gb hdd). Będzie chodził kilka miesięcy i monitorował sieć itd Po tym okresie dokupujemy drugi:

2. docelowy, gdy będziemy zadowoleni z jakości tego 1, coś typu: 8 rdzeni, 8gb ramu, 500gb hdd.

 

Chcemy mieć pewność, że sprzęt i obsługa będą najwyższej jakości.

Nie możemy sobie pozwolić po prostu na przestoje.

 

Serwery nie muszą być w Polsce. Byle był dobry transfer.

art.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie firmy w/w można w sumie polecić oprócz tego brytyjskiego szajsu. Nawet home by uszło chociaż lepiej unikać pośredników. Stawiał bym na atm.com.pl (Warszawa), albo na beyond.pl (Poznań) jeśli nie ma ograniczeń cenowych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wszystkie firmy w/w można w sumie polecić oprócz tego brytyjskiego szajsu. Nawet home by uszło chociaż lepiej unikać pośredników. Stawiał bym na atm.com.pl (Warszawa), albo na beyond.pl (Poznań) jeśli nie ma ograniczeń cenowych.

 

Dziękuję wszystkim za pomoc.

 

Wstępnie wybrałem atm.com.pl, beyond.pl, nephax, wdc.pl (w tej kolejności). Będę kontaktował się z tymi firmami i pytał o ofertę.

 

Natomiast Was proszę o informacje jak układała się Wam współpraca z nimi.

 

Szczególnie chodzi mi o sytuacje awaryjne. Np awaria sprzętowa serwera w niedzielę o 3 rano, awaria sieci w Boże Narodzenie i tym podobne.

Wiadomo, nawet w najlepszej firmie mogą zdarzyć się awarie. A jak chciałbym wiedzieć jak w takich sytuacjach te firmy sobie radzą ;)

 

 

Z góry będę wdzięczny za Wasze uwagi!

 

 

Pozdrawiam serdecznie,

art

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

art: raczej każda poważna firma sobie z tym poradzi, ale licz się z tym, że odpowiednio za taką interwencję zapłacisz w przypadku gdy będzie ona dotyczyła Twojej maszyny a nie np. padu routera czy łącza. Wśród polskich DC support całodobowy to niestety nadal jest coś "extra".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@patryk nie przesadzaj, bo co z tego że w niemieckich serwerowniach support jest całodobowy jak po 17 zostaje jeden technik do obsługi kilku tysięcy maszyn:)?? Jego czas reakcji jest dość długi, sięgający do kilku godzin...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sebak: nie mówię akurat o niemieckich budżetowych serwerowniach (choć i tutaj lepszy jest jeden technik gotowy do pracy niż Pan technik, który z chęcia zrobi remote hands w cenie 250 zł za 15 minut jeśli jest już po 20, kiedy przykładowo w tanim Hetznerze standardowy support obejmuje godziny 6-22:45 z tego co pamiętam..), tylko o zagranicznych serwerowniach z podobnej klasy cenowej jak nasze molochy w stylu ATMu, gdzie za podobne pieniądze mamy gwarancję reakcji w jakimś czasie na zgłoszony ticket lub odpowiednią rekompensatę w ramach SLA i support emergency o dowolnej porze w cenie nie jest niczym nadzwyczajnym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
atm.com.pl

 

Natomiast Was proszę o informacje jak układała się Wam współpraca z nimi.

 

Szczególnie chodzi mi o sytuacje awaryjne. Np awaria sprzętowa serwera w niedzielę o 3 rano, awaria sieci w Boże Narodzenie i tym podobne.

 

 

Technicy są na miejscu 24h/dobę, więc wszystko załatwisz od ręki i o każdej porze. Licz się jednak z tym, że sprawa może wyglądać trochę inaczej, jeśli awarii uległ Twój serwer (kolokowany - nie dzierżawiony) i wymaga np. wymiany jakiegoś podzespołu. Nie wiem jakie warunki ostatecznie uzgodnisz, ale z "naprawą" tego typu uszkodzeń możesz mieć problem, albo po prostu będziesz je musiał wykonać samodzielnie (ewentualnie za dodatkową opłatą przez ATM).

 

Wszystko zależy od tego jak będzie wyglądała Twoja umowa i jakiego typu będzie ta awaria...

 

W każdym razie ze swojej strony mogę powiedziec, że ze współpracy z ATM jestem bardzo zadowolony i po około roku kolokowania się w ich serwerowni nie mogę raczej nic im zarzucić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wśród polskich DC support całodobowy to niestety nadal jest coś "extra".

 

Zalezy jakie DC i jakiej sprawy "support" dotyczy. Jesli dotyczy sprawa awaryjnej to kazde rozsadne DC obsluzy w trybie 24x7, natomiast w przypadku nie awaryjnych spraw to na calym swiecie czeka sie na normalne godziny pracy.

 

g.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×