Skocz do zawartości
Gość agenzia

Prokuraktura wszczęła postępowanie w sprawie OVH.pl

Polecane posty

Gość agenzia

Prokuraktura we Wrocławiu wszczęła postępowanie w sprawie ovh.pl

 

Jeśli ktoś z Państwa posiada dowody na nieetyczne zachowanie tej firmy

np.

- blokowanie kont dostępu do panelu domen i serwerów dedykowanych dopóki nie zaakceptuje się ich regulaminu

- pomimo braku akceptacji regulaminu brak zwrócenia pieniędzy

- brak zwrotu pieniędzy dla osób fizycznych, które zdalnie zakupiły serwer, ale nie zalogowały się

i np. w ciągu 2 dni poprosiły o zwrot pieniędzy.

 

proszony jest o zgłoszenie tego do Prokuratury we Wrocławiu mailem lub od razu listem z własnoręcznym podpisem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moze wiecej szczegolow?

 

Ktora Prokuratura wszczela postepowanie? Jaki jest nr sprawy? Postepowanie jest "w sprawie" czy "przeciwko"?

 

Wprawdzie nie korzystalem z w/w firmy, ale od kiedy akceptuje sie regulamin po zakupie uslugi? Zwykle akceptuje sie przed... pod warunkiem, ze ktos w ogole czyta te materialy a nie bezmyslnie klika ([x] zapoznalem sie...)

 

I od kiedy to za niewykorzystana usluge (z powodu kaprysu usera) trzeba zwracac pieniadze...?

Edytowano przez pekus (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość agenzia

trwa przesłuchiwanie spraw,

 

można dopytać:

prokuratura.wroclaw.pl

 

Z pewnością jest to początek postępowania i zbieranie dowodów.

 

1. ovh.pl zwracało pieniądze osobom fizyczym jeśli zakupiły serwery i nie zalogowały się do nich,

deklarowali to także na mailach i czynili to - mówili, że wynika do ustawy i nie wymaga podania przyczyny rezygnacji, ale są osoby, którym nie chcieli zwrócić.

 

2. jeśli ktoś przenosił sumy pieiężne z jednego serwera na inne czyli zamykał jeden i przenosił na drugi czy inne - to blokowali dostęp do panelu domen i serwerów dedykowanych dopóki nie zaakceptuje się ich regulaminów, a jak się nie zaakceptowało to nie miało się dostępu.

Sam miałem 2 razy taki przypadek, nie zaakceptowałem i aż musiałem interweniować w NASK - po ok. 7 dniach dopiero odblokowali po interwencji NASK.

 

3. deklarowali zworty pieniędzy i nie dokonywali ich zwrotu

 

 

Jeśli coś deklarują na mailu i potem tego nie realizują czy blokują odcinając od wszystkiego wymagając akceptacji ich regulaminu - to jest to działanie nieetyczne.

 

To są fakty, które i mnie spotkały.

 

Dlatego jeśli ktoś tego samego doświadczył niech prześle swoją skargę do Prokuratury.

 

Ja np. od wielu lat używam u nich serwery, ale w ostatnim roku czyli od stycznia 2013 r. bardzo popsuło się, a jeśli im płacimy to muszą także oni dotrzymywać tego, na co się z nim umawiamy - za ich i naszą zgodą.

 

Nie wiem, może to niektórzy ludzie, których przyjęli mieszają, ale trzeba dotrzymywać wzajemnych uzgodnień i siebie wzajemnie szanować.

 

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pewnie poszło o zwroty za kebaby ;) Śmich na sali.

 

Poza tym co widzisz nieetycznego w akceptacji nowego regulaminu? Jak zmieniają regulamin, to powiadamiają klientów. No i jeśli go NIE akceptujesz, to oznacza, że rozwiązujesz umowy z OVH. Proste. Bo niby z jakiej okazji mają Ci dalej świadczyć usługi?

 

Jeśli prokuratura prowadzi postępowanie przygotowawcze, to nadała jemu jakiś numer. Nie możesz go tutaj podać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Kamikadze

Jak dla mnie strata czasu i pieniędzy, ale informuj o wynikach postępowania :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pewnie postępowanie w sprawie, które zostanie umorzone.

 

@agenzia:

AD 1. A na jakiej podstawie odmawiali zwrotu pieniędzy?

AD 2. Ale tutaj chodzi o aktualizacji regulaminu czy o co? Bo tego nie napisałeś.

AD 3. W sensie, że miała być kasa i nie było?

 

 

Jeśli coś deklarują na mailu i potem tego nie realizują czy blokują odcinając od wszystkiego wymagając akceptacji ich regulaminu - to jest to działanie nieetyczne.

 

Nie jest. Jak prowadzisz serwis X, przy czym aktualizujesz regulamin, to jak to przeprowadzasz? Co robisz z użytkownikami, którzy nowego regulaminu nie akceptują?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe czy tvn kupi prawa i będzie można obejrzeć panią Wesołowską w akcji ;)

 

Swoją drogą "nieetyczne zachowanie" nie jest przestępstwem. Domniemane łamanie regulaminu przez OVH to raczej relacja pomiędzy stronami umowy, więc nie wiem co tu prokuratura ma robić.

 

 

Edytowano przez tgx (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co jak co, ale zwroty pieniędzy za usługę są dość jasno opisane w odpowiednich ustawach.

 

OVH zwraca pieniądze za serwer jedynie w przypadku rezygnacji, gdy użytkownik się na niego nie logował.

Zgodnie z obowiązującymi w Polsce przepisami dotyczącymi zawierania umów na odległość, logowanie nie ma tu nic do rzeczy, liczy się czas od zakupu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość

Co jak co, ale zwroty pieniędzy za usługę są dość jasno opisane w odpowiednich ustawach.

 

OVH zwraca pieniądze za serwer jedynie w przypadku rezygnacji, gdy użytkownik się na niego nie logował.

Zgodnie z obowiązującymi w Polsce przepisami dotyczącymi zawierania umów na odległość, logowanie nie ma tu nic do rzeczy, liczy się czas od zakupu.

Zakupu, nie dzierzawy uslugi, ktora byla wykorzystywana i dzialala.

 

Uprzedzajac odpowiedz typu "nawet jak ktos sie nie zalogowal" - nie szkodzi, serwer byl, dzialal, zarl prad. Tu chyba nie obowiazuje ustawa ktora masz na mysli.

 

Z checia tez sie dowiem o jaki regulamin chodzi. Logicznym jest, ze regulamin obowiazuje Cie do konca danego okresu abonamentowego. Jak sie konczy, chcesz przedluzyc a w miedzyzasie zmienil sie regulamin, to chyba nie ma niczego nieetycznego w fakcie, ze musisz zaakceptowac nowy regulamin.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@kix: po pierwsze niektore uslugi/towary nie lapia sie pod ten termin... nie pamietam co to bylo, ale pare miesiecy temu czytalem duzy artyklul chyba odnoszacy sie do wycieczki zagranicznej,

 

po drugie: zapewne zauwazyles jaka powinna byc prawidlowa forma rezygnacji z w/w uslugi? na pewno nie mail w stylu: rezygnuje papa.

 

po trzecie: proponuje najpierw uderzyc do Miejskiego Rzecznika Praw Konsumentow. Jakby co, prawdopodobnie trzeba bedzie sie sadzic cywilnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Prokuraktura we Wrocławiu wszczęła postępowanie w sprawie ovh.pl

 

Jeśli ktoś z Państwa posiada dowody na nieetyczne zachowanie tej firmy

np.

- blokowanie kont dostępu do panelu domen i serwerów dedykowanych dopóki nie zaakceptuje się ich regulaminu

- pomimo braku akceptacji regulaminu brak zwrócenia pieniędzy

- brak zwrotu pieniędzy dla osób fizycznych, które zdalnie zakupiły serwer, ale nie zalogowały się

i np. w ciągu 2 dni poprosiły o zwrot pieniędzy.

 

proszony jest o zgłoszenie tego do Prokuratury we Wrocławiu mailem lub od razu listem z własnoręcznym podpisem.

 

Naprawdę prokuratura coś wszczęła?

Przecież tu nie widać nawet śladu pola do działania dla prokuratury.

 

Być może prokuratura bada ewentualność oszustwa (brak zwrotu pieniędzy), ale to zostanie umorzone jeśli jest podstawa regulaminowa. Bo wówczas to zwykła sprawa cywilna, w którą prokuratura wchodzić nie będzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość agenzia

powiedzmy wprost

jeśli mam serwery produkcyjne, zapłaciłem im za kilka miesięcy z góry i nagle zablokowali mi dostęp do serwerów i domen wymagając zaakceptowania regulaminu

 

- czy to w porządku?

- i czy muszę akceptować regulamin?

 

Uważam, że coś trafiłoby Was gdybyście zapłacili kilka tysięcy i nagle nie możecie wejść do panelu zarządzania domenami czy serwerami, macie awarię itd.

a tu nagle wymagają akceptacji regulaminu - Wy zaś nie chcecie zaakceptować.

 

W takich sytuacjach albo uprzedza się użytkownika i daje mu się czas na przeniesienie usług,

albo zwraca się mu pieniądze.

 

Innym razem dopytuję czy zwrócą pieniądze jak ktoś kupi serwery jako osoba fizyczna, w ogóle ich nie wykorzysta i po 2 dniach zwróci je.

Odpowiadają, że tak, zwracają kilka razy, a potem w takich samych okolicznościach kiedy kupisz za większą ilość pieniędzy np. 4 tys. - odpowiadają, że nie zwrócą.

 

 

Nazywam to delikatnie jako "nieetyczne zachowanie", ale to chyba jest coś poważniejszego.

 

 

Jeszcze innym razem szef ovh.pl deklaruje, że dokona zwrotu pieniędzy faktycznie zapłaconych, ale proponuje Wam ok. 50% tego, co wykorzystaliście i co wynika z zapłaty.

A potem przez miesiąc nie odpowiadają na listy, pracownicy tylko odpowiadają, że sprawa jest w gestii szefa a jego ciągle nie ma.

 

 

Jestem w stanie odróżnić dobrą wolę, pomyłkę od tego, gdy ktoś chyba nie ma intencji uczciwie działać.

 

 

Co do tego ma prokuratura?

Chyba na coś odprowadzamy podatki - ja tylko pytam czy takie zachowanie firm jest akceptowalne w Polsce.

Jeśli odpowiedzą, że jest akceptowalne - to OK.

Zwrócę się do innych instytuacji z takim samym pytaniem.

 

Przeżyję utratę ok. 4 tys. zł, ale chcę wiedzieć czy można w Polsce tak działać i to akceptują urzędy,

bo dziś dana firma pozwala sobie na takie działanie a jutro znów ktoś doświadczy tego samego.

 

NASK też musi brać odpowiedzialność za to, kto w ich imieniu sprawuje sprzedaż domen (nie wiem jak to prawnie wygląda), bo jeśli ktoś nagle blokuje mi i utrzymuje pomimo zażaleń za usługi zapłacone blokady to chyba coś nie tak jest. Narażają mnie na utratę domeny.

 

 

Po prostu trzeba jasno powiedzieć, że nie powiniśmy oddawać swoich danych i danych naszych klientów na serwery dla firm, których działania są nieetyczne czy też nie dotrzymują umów, gdyż to stwarza zagrożenie.

 

Nie chcę przesadzać, ale też nie można tego uważać za normalność.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego: przerabialem cos podobnego, ale nie w zwiazku z w/w firma.

 

Doskonale Cie rozumiem ale:

 

a) zanim cokolwiek zakupisz powinienes zapoznac sie z K.C. lub odpowiednimi ustawami, zwlaszcza jakie sa formy rezygnacji z uslug, kiedy jest to mozliwe i w jakim czasie. Poleganie na zapewnieniach danej firmy jest watpliwe.

 

b) w zasadzie (niestety) prokuratura jest na koncu; najpierw jest Miejski Rzecznik, pozniej UOKIK a pozniej ewentualnie prokuratura lub sprawa cywilna. Sad patrzy na kroki jakie podjales aby rozwiazac problem; ja musialem przejsc w/w.

 

c) jesli sprawa zostanie umorzona przez prokurature, pozostaje Ci UOKIK badz pozew cywilny. Korespondecja mailowa ma ogolne znaczenie ale w kwestii dowodowej znikome raczej. Tylko forma pisemna jest wazna (polecony + ewentualnie ZPO). To, ze firma dopuszcza rezygnacje z uslug poprzez e-mail moze miec w kwestii dowodej male znaczenie. Wyraznie masz napisane w ustawie jakie kroki nalezy podjac aby...

 

Dalej uwazam, ze powinienes podac dla jakiej dzielnicy dana prokuratura prowadzi sprawe.

 

Pamietaj, ze przy konkretnym czynie musi zajsc duzo przeslanek, aby prokuratura wszczela postepowanie.

 

Poza tym, podejrzewam, ze wyslales im zawiadomienie o prawdopodobnym ********* i jeszcze nie dostales (zadnej) odpowiedzi.

Wydaje mi sie, ze nie zostanie wszczete zadne postepowanie.

 

Jesli zdecydujesz sie pchniecie sprawy dalej, zatrudnij mecenasa ktory sie glownie zajmuje takimi sprawami.

 

No i ... kwestia ogolnego odszkodowania/zadoscuczynienia... bedziesz mial z tym jazde.

 

Powodzenia.

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W takich sytuacjach albo uprzedza się użytkownika i daje mu się czas na przeniesienie usług,

albo zwraca się mu pieniądze.

Nigdy nie miałem w OVH problemu aby odblokowali serwer w celu ściągniecia danych, chociaż na jeden dzień. No ale pewnie nawrzucałeś im kim Ty nie jesteś i co możesz z nimi zrobić, no to taki jest efekt.

 

Innym razem dopytuję czy zwrócą pieniądze jak ktoś kupi serwery jako osoba fizyczna, w ogóle ich nie wykorzysta i po 2 dniach zwróci je.

Odpowiadają, że tak, zwracają kilka razy, a potem w takich samych okolicznościach kiedy kupisz za większą ilość pieniędzy np. 4 tys. - odpowiadają, że nie zwrócą.

Wytłumacz mi jaki jest sens kupowania usługi, aby po 2 dniach z jej rezygnowąć twierdząc, że się nie logowałeś. OVH z tego tytułu ponosi koszta - prąd, łącze, obsługa techniczna, obsługa księgowa. I czemu niby mają zwrócić Ci pieniądze. Mogą conajwyżej część. Jest chyba taki punkt w regulaminie serwerów.

 

Poza tym co nie pasuje Ci w nowym regulaminie? Na którym punkcie poległa Twoja duma, a ego nie pozwoliło na jego akceptacje? Jegomość został urażony i teraz skacze jak wróbelek na nitce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość agenzia

już prokuratura we Wrocławiu telefonicznie informowała mnie, że przesyła dokumenty do Warszawy, aby tutejsza Prokuraktura dokonała przesłuchania mnie i przyjęła dowody.

 

Zatem coś wszczęli.

 

Czy umorzą - nie byłbym tego taki pewien, gdyś sprawa jest wielozakresowa i związana jes także z bezpieczeństwem danych, a dowody są na mailach i na poczcie (dokumenty za potwierdzeniem odbioru), zażalenia były kierowane do wielu urzędów, które też interweniowały w ovh.pl np. NASK.

 

Jak pisałem, przeżyję utratę ok. 4 tys. zł, ale złości mnie, że można tak nieetycznie postępować w moim kraju i tu akurat będę cierliwie i stanowczo dociekał na ile ktoś, komu powierzam swoje dane i moich klinetów - jest wiarygodny.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W wątku padło kilka pytań, ciągle wykręcasz się od odpowiedzi :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość agenzia

Weteran WHT, proszę Cię,

nie pisz czegoś takiego, że im cokolwiek "nawrzucałeś"

bo tak można iść w nieskończoność.

 

 

Nie chcę rozpisywać się co mi nie pasuje w regulaminie - po prostu mam prawno nie akceptować go i tyle,

a jak zapłaciłem komuś za usługi to nie może mi blokować dostępu do nich wymagając akceptacji regualminu.

Odcina mnie od serwerów dedykowanych, od domen i pomimo zgłaszanych zażaleń.

Dopiero po interwencji innych urzędów odblokowuje.

2 razy w tym roku tak mnie zablokowali, Drugi raz dopiero po interwencji NASK odblokowali.

 

Poza tym zwrot za serwery dla osób fizycznych gwarantuje ustawa jak spełnia warunki i jest w odpowiednim czasie zgłoszone.

Dlatego nie chciałbym wchodzi w powody itd.

Dopytywałem ovh, mam na mailach, robili mi zwroty chyba za kilkadziesiąt serwerów,

uzgadniałem z nimi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wraz z kolejnymi postami autora watku odnosze nieodparte wrazenie, ze opisywana sprawa to ... fikcja...

 

i jak dla mnie EOT.

Edytowano przez pekus (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cały ten temat to jedna wielka klapa...

Podaj Sygnaturę akt wielu z nas to sporo ułatwi są jeszcze ludzie co mają wgląd gdzie trzeba.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość agenzia

Weteran WHT,

napisałem w wątku, że jeśli kogokolwiek spotkało to samo co mnie to może sprawę zgłosić do Prokuratury we Wrocławiu.

Warto razem, ale może tylko mnie to spotkało.

 

 

Nie wypada, abym przed przedstawieniem Prokuraturze - na forum prezentował zrzutów ekranu blokad czy treści maili, lub listów.

 

Myślę, że poprzestanę na tym.

 

Jeśli urzędy mojego kraju uznają, że tak można postępować i to jest w porządku co zrobiło ovh.pl - przyjmę tę porażkę.

 

Jak napisałem wyżej - pogodzę się z utratą ok. 4 tys. zł chyba że odsprzedam to mojemu klientowi, który prowadzi firmę windykacyjną.

Niemniej chciałbym najpierw wiedzieć co na to urzędy.

 

 

Z faktami nie dyskutuje się.

Jeśli ovh.pl ma coś przeciwko mnie niech wystąpi ze sprawą cywilną - jestem na to przygotowany,

i już mam dość, że ktoś, komu zaufałem i zapłaciłem tyle pieniędzy robi ze mną co tylko chce jak zrobiło ze mną ovh.pl

Będę dochodził swoich praw przed urzędami gdzie tylko będę mógł.

 

W Polsce płacę podatki i chcę, aby ten kraj zagwarantował mi bezpieczeństwo, i nie sankcjonował zachowań, które narażają mnie na stratę.

Mam prawo żądać tego od mojego kraju i będę to robił do skutku.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość

fikcyjna?

 

nie będę już więcej pisał w tej sprawie, bo może rzeczywiście rozgadałem się.

Napiszę dopiero po przesłuchaniu, które pewnie będzie w połowie stycznia 2014 r.

Kogo jednak to samo spotkało winien zgłosić sprawę do prokuratury.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

moze nie zrozumiales:

 

KTORA DOKLADNIE PROKURATURA PROWADZI SPRAWE?

 

JAKI JEST NUMER SPRAWY?

JAKA JEST SYGNATURA AKT?

 

Wyslij zdjecia dokumentow ktore otrzymales z prokuratury? A moze tylko telefonicznie wszystko sie odbywalo? Jakis nowy sposob? :D

 

W przypadku problemow z jednym z pl bankow, na forach byly podawane dokladne dane: osob ktore sie zajmuja pilotowanie sprawy, numerami tel do nich, namiarami na odpowiednie organa, numery spraw...

Edytowano przez pekus (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość nrm

Co to za bełkot?!?

 

Zero konkretów, jakieś ogólniki, oskarżenia, "trwa przesłuchiwanie spraw" WTF?!?

 

Zamykam, a jak będą jakieś _KONKRETY_ to proszę bardzo o info, a temat będzie odblokowany.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.

×