Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
FrozenShade

Hosting VPS dla gry - który bedzie się najlepiej nadawał?

Polecane posty

Gra jest pisana w javie. Jest to applet który łączy się z serwerem gry, nie bezpośrednio z bazą danych. Coś w rodzaju thin clienta. Gra typu 'sadzenie roślinek i zbieranie' wiec nie ma duzego nacisku na real-time, ewentualne lagi raczej nie utrudniaja gry.

 

Serwer to oczywiscie proces javy, używający bazy mysql, baza w trakcie dzialania gry jest obciazona w niewielkim stopniu z racji duzej ilosci optymalizacji. Ważniejsza jest ilość dostępnego ramu niż szybkość dysków twardych z racji małej liczby operacji dyskowych. vps w pełni wystarczy na początek, nie potrzeba kosmicznego cpu, kod serwera jest pisany z duzym naciskiem na wydajność.

 

Jak widać wymagania są małe. Osobiście oceniam, że na start 2GHz cpu + 2GB ramu w pełni wystarczą żeby utrzymać dużą ilość graczy, i pewnie nie na jednym a na kilku serwerach pracujących równeolegle na tej samej maszynie wirtualnej.

Problemem mogą być amatorskie ataki, flood, próby ddosu (a raczej dosu).

 

Poszukuje firmy hostingowej która nie będzie miała wygórowanych cen, jednak będzie potrafiła zapewnic podstawową ochronę przed atakami i jednocześnie nie ma nic przeciwko hostowaniu gier internetowych. Szybkość transferu nie jest tak istotna jak brak ograniczeń ilościowych na przesyłane dane. W trakcie grania pakiety przesyłane pomiędzy klientem a serwerem są naprawde małe, ale sam appet jest ściagany przez przeglądarkę za każdym razem gdy gracz chce się zalogować.

 

Zapoznałem się z ofertą chyba wszystkich większych i bardziej liczących się dostawów takich usług. W kilku przypadkach zdanie wyrobiłem sobie szybko, nad innymi sie zastanawiam. Dwie firmy wytypowałem jako najlepszych według mnie kandydatów, jednak mam świadomość swojego niewielkiego doświadczenia w tej branży. Jestem programistą, umiem pisać kod i robie to od dawna zawodowo, jednak tego typu usługami nie interesowałem sie nigdy, nie było takiej potrzeby.

 

Liczę więc na pomoc doświadczonej społeczności tego forum, mile widziane oferty firm hostingowych.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja polecę Ci jednak dedyka - oferta ovh ostatnio jest bardzo kusząca:

http://www.kimsufi.pl/index.xml

KS 2G ewentualnie 4G (do 100 zł się zmieścisz),

 

Jeśli już potrzebujesz VPS'a to polecam:

http://webh.pl/index.php?cmd=svps - PREMIUM spełni twoje oczekiwania...

 

Pozdrawiam!

Edytowano przez TeamPlay.com.pl (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

Ok, ale co w przypadku floodowania, (d)dosu? Jak sobie z tym radzicie? Na stronie nie znalazłem żadnych informacji.

 

Na serwerach serii VPS Basic nie zezwalamy na instalację serwerów gier (nie dotyczy gier przeglądarkowych),

 

Kwestia tego, jak potraktujecie moją grę. Po stronie klienta (w przeglądarce) mamy applet javy, który jednak jest procesem uruchomionym na maszynie wirtualnej w środowisku przeglądarki. Taki applet równie dobrze może zostac uruchomiony poza przeglądarką. Po stronie serwera mamy żywy, działający proces z socketami, wątkami itp który 'z zewnątrz' niewiele się różni od innych serwerów gier takich jak np lineage2, counter-strike itp.

Edytowano przez FrozenShade (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

Ok, ale co w przypadku floodowania, (d)dosu? Jak sobie z tym radzicie? Na stronie nie znalazłem żadnych informacji.
Aż tak często masz flodowanie czy ataki DDos?

 

 

Kwestia tego, jak potraktujecie moją grę.
Jeśli nie będziesz przekraczał dozwolonych zasobów i powodował niestabilności głównego serwera nie będzie problemu. Wszystko zależy od obciążenia Twojej gry na zakupiony serwer.

 

Edytowano przez www.mzone-net.eu (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

Aż tak często masz flodowanie czy ataki DDos?

 

gra jeszcze nie jest nigdzie hostowana, jeszcze nawet nie jest ukończona. Mam po prostu świadomość ludzkiej złośliwości, byłem świadkiem 'wojen ddosowych' w światach innych gier.

 

Wolę więc dmuchać na zimne, wiadomo, jeśli dwie firmy będą miały ofertę w podobnej cenie i przede wszystkim poziom ich usług będzie podobnie oceniany to wybiorę tą, która lepiej sobie radzi i/lub oferuje wsparcie w takich sytuacjach. Wiem, że w przypadku niektórych firm gdy ich klient pada ofiarą ataków najlepszym rozwiązaniem jest właśnie rozwiązanie umowy i pozbycie się problemu.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niestety żadna firma nie zapewni Ci ochrony DDos na VPS za 20 złotych, takie rozwiązania są dość drogie i nie dziw się, że firmy po prostu takich klientów usuwają. Na pewno działoby się inaczej gdybyśmy tu mówili o droższym zamówieniu na serwer.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Problemem mogą być amatorskie ataki, flood, próby ddosu (a raczej dosu).

 

Nie chodzi mi o ataki wykonywane przez botnety, ruskich, chinczykow. Średnie spodziewane zagrożenie to flood w wykonaniu obrażonego dzieciaka ktory wykupił sobie za 15 euro konto na jakimś amatorskim booterze.

Jestem świadom, że z takimi atakami można sobie radzić we własnym zakresie na maszynce. Jednak niektóre firmy hostujące mogą na sam fakt zaistnienia w/w sytuacji zareagowac rozwiązaniem ze mna umowy, tego typu zapisy znalazłem ukryte w kilku regulamichach. W przypadku kilku firm otrzymałem odpowiedź, że 'nie ma problemu'.

Wolę wiedzieć z góry na co mogę liczyć.

 

Za serwer można płacic 50zł a można placic i 5000zł, kwestia skali przedsięwzięcia, potrzeb i oczywiście dostępnych środków. Wchodząc na rynek gier z nowym produktem liczę na początek na kilkuset graczy. Mała skala, małe zagrożenie, małe wymagania. Kiedy liczba graczy wzrośnie, wzrosną przychody wzrośnie też potencjalne zagrożenie - produkt będzie coraz bardziej widoczny i rozpoznawalny. W takim wypadku rozsądne będzie skorzystanie z usług firm specjalizujących się w zabezpieczeniach przed atakami. To jednak przyszłość, jeśli ktoś zakłada forum internetowe to czy wynajmuje od razu dedykowany serwer ze wszystkimi bajerami, zabezpieczeniami, 16 prockami i 24GB ramu skoro spodziewa się na początku 20 użytkowników? Nie, szuka taniego vpsa za 10zł.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeden z dostawców oferuje ochronę jako dodatkową usługę przy chyba najwyższej konfiguracji vpsa, duza kwota to nie jest, jednak ta najwyższa konfiguracja na samym początku zwyczajnie by się marnowała. Opcja do wzięcia pod uwagę w przypadku nagłych problemów - nikt nie powiedział ze ataki rozpoczą się pierwszego dnia. Nikt nie powiedział ze w ogóle będą jakieś ataki.

 

Dwaj inni dostawcy mają podstawową ochrone w standardzie, a przynajmniej taką informację podali w odpowiedzi na zapytania. Pytanie - ile w tym prawdy?

 

Nie chcę podawać tu konkretnych nazw zeby niczego nie sugerować i nie sprowadzać tematu na 2-3 konkretne firmy. Bardziej zależy mi na dyskusji o ewentualnych problemach, wypowiedziach osób które może stanęły kiedyś przed podobnym wyborem albo realizowały podobny projekt. Istotne jest dla mnie skonfrontowanie informacji (niesprawdzonych) które sam zdobyłem z informacjami i doświadczeniami użytkowników VPSów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeden z dostawców oferuje ochronę jako dodatkową usługę przy chyba najwyższej konfiguracji vpsa, duza kwota to nie jest, jednak ta najwyższa konfiguracja na samym początku zwyczajnie by się marnowała. Opcja do wzięcia pod uwagę w przypadku nagłych problemów - nikt nie powiedział ze ataki rozpoczą się pierwszego dnia. Nikt nie powiedział ze w ogóle będą jakieś ataki.

 

Dwaj inni dostawcy mają podstawową ochrone w standardzie, a przynajmniej taką informację podali w odpowiedzi na zapytania. Pytanie - ile w tym prawdy?

 

Nie chcę podawać tu konkretnych nazw zeby niczego nie sugerować i nie sprowadzać tematu na 2-3 konkretne firmy. Bardziej zależy mi na dyskusji o ewentualnych problemach, wypowiedziach osób które może stanęły kiedyś przed podobnym wyborem albo realizowały podobny projekt. Istotne jest dla mnie skonfrontowanie informacji (niesprawdzonych) które sam zdobyłem z informacjami i doświadczeniami użytkowników VPSów.

 

Chcesz doświadczenia? Nie ma sprawy. Postaw sobie swój serwer na jakimś na początek małym VPS'ie, który go obsłuży (najniższe powinny wystarczyć, ale java jest ciutkę pamięciożerna więc proponuję tak 512 mb ramu na start). Całość postaw za chmurą CloudFlare. Ona zapewni CI podstawową, bardzo dobrą ochronę przeciwko DDoS'om, a w przypadku silnych ataków (w które wątpię) możesz migrować na wyższy (płatny) pakiet, a także bezpośrednio dogadywać się z firmą.

 

Efekty są następujące. Haker nie zna IP serwera tylko IP chmury, może walić w chmurę CF, która nawet darmowa bardzo dobrze sobie z tym radzi, a nawet jak sobie nie poradzi to zawsze można migrować na wyższy pakiet ochrony.

 

To jest jedno z najlepszych rozwiązań pod kwestią cena/jakość, ale dość czasochłonne i wymaga wielu testów, żeby sprawdzić czy wszystko działa. Z czystym sercem jednak powiem, że w/w rozwiązanie zastosowałem na paru podobnych serwerach produkcyjnych, którymi się zajmuję i sprawdza się świetnie.

 

 

 

Interaction with the CloudFlare system is accomplished with POST requests through the secure HTTP protocol (HTTPS). This protocol was chosen for its simplicity, network administrators' familiarity with it, its ability to pass through many corporate firewalls without requiring their modification, the protocol's extensive documentation, and the wide availability of access tools written in many languages.
 
Some links concerning establishing and performing POST requests over secure HTTP sessions are provided below:
 
Perl (LWP)
Java (HttpsURLConnection)
PHP (fsockopen)
PHP (curl)
Python (urllib)
Windows (WinInet | HttpWebRequest Class)

Edytowano przez Archi (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gra jest appletem javy który łączy się (tcp) z procesem działającym po stronie serwera. W trakcie gry połączenie jest cały czas aktywne. Czy takie rozwiązanie pozwoli mi na korzystanie z chmury? W innym temacie otrzymałem odpowiedz sugerującą, że nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I po to właśnie umieściłem spoiler ;). Zależy konkretnie jak gra się komunikuje z userem, ale jeśli jest to wariant HttpsURLConnection to nawet na stronie CF jest napisane, że to wspierają, do tego zawsze możesz im wysłać część kodu i via support spytać się czy Twoja usługa będzie działać z ich chmurką.

 

Osobiście sądzę, że tak ale nie jestem do końca pewien.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czytałem spoiler, czytałem info na stronie CF. Z tego wszystkiego wynika, że jednak raczej nie będzie działać, ale poeksperymentuję.

Cos takiego rozwiązało by moje wszystkie problemy.

 

Dzięki za info.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

Aż tak często masz flodowanie czy ataki DDos?

 

Jeśli nie będziesz przekraczał dozwolonych zasobów i powodował niestabilności głównego serwera nie będzie problemu. Wszystko zależy od obciążenia Twojej gry na zakupiony serwer.

 

 

Nie rozumiem jednego, kupując np vpsa z 2GB gwarantowanego ramu i 2GHz vprockiem mam chyba prawo odpalić proces który na dzieńdobry zaalokuje całą wolną pamieć co do 1 bajta oraz zacznie się krecic w kółko bez sleepa, zjadając w ten sposób całe zasoby vcpu. To sam system wirtualizacji nie powinien mi pozwolić przekroczyć pewnych granic. To samo z siecią, 100Mbps na np 5 vmaszyn daje teoretycznie 20 Mbps dla jednej na wyłączność.

 

@Archi: CF na pewno się nie nada.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Frozen@

 

 

kupując np vpsa z 2GB gwarantowanego ramu i 2GHz vprockiem mam chyba prawo odpalić proces który na dzieńdobry zaalokuje całą wolną pamieć co do 1 bajta oraz zacznie się krecic w kółko bez sleepa

 

Serwer VPS wynajmujesz, nie kupujesz, to dość znacząca różnica. Możesz oczywiście odpalić dowolny proces na serwerze, nawet taki, który zajmie Ci całą przydzieloną pamięć. Musisz jednak wziąć pod uwagę, że w przypadku kiedy Twój proces spowoduje utratę stabilności głównego serwera, dana firma ( mówię tutaj o poważnych firmach skupiających się na jakości usługi, nie masówkach które ładują milion klientów na jeden serwer i mają milion sto padów na godzinę) ma prawo (o ile ma taki zapis w regulaminie) zawiesić Twoja usługę.

 

Nie oczekuj od firmy tego, że tylko dla Ciebie jednego zarezerwuje dane zasoby serwera. Gwarantowane zasoby masz tylko w serwerach dedykowanych.

 

 

To sam system wirtualizacji nie powinien mi pozwolić przekroczyć pewnych granic.

 

W Xen masz te gwarantowane zasoby, ale tez nie jest to do końca. Ta wirtualizacja jest też droższa o serwerów na OpenVZ.

Edytowano przez www.mzone-net.eu (zobacz historię edycji)
  • Upvote 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

F

W Xen masz te gwarantowane zasoby, ale tez nie jest to do końca. Ta wirtualizacja jest też droższa o serwerów na OpenVZ.

 

 

Nie masz gwarantowanych zasobów zarówno w xen, openvz, vmware, kvm itd.

 

Xen nie jest też droższy, zarówno openvz jak i xen jako wirtualizacja jest za darmo. Cena za usługę wynika raczej z tego, iż większość hosterów nie potrafi oversellingować pamięci w xen, co może dawać złudzenie wyższej wydajności takich rozwiązań. Przeważnie jednak okazuje się, że wydajność całej platformy wychodzi gorsza niż openvz z powodu większego narzutu oraz braku bezpośredniej możliwości ingerowania w usługi klienta i szybkiego lokalizowania problematycznych procesów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Znowu nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi, czego się jednak można po tobie spodziewać.

 

Wirtualizacja jest za darmo, serwer już nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No i niestety, powinna sie taka osoba liczyc z faktem, ze dostawca vpsow nie bedzie za taka kwote bawil sie w wycinanie atakow - po prostu naklad pracy, jak i ryzyko zwiazane z takimi akcjami (nie ma nigdy pewnosci, ze z nastepnym atakiem firma sobie poradzi)

 

 

Dokładnie, często odparty atak wraca ze zdwojoną siłą co rodzi już duże problemy.

Ochronisz atak 300 mega, jutro wróci 600, potem już w giga - kwestia determinacji atakującego - z reguły "sypiemy" tylko tyle ile trzeba by unieruchomić usługę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

'sypią' ci którzy maja możliwości techniczne, znają się na rzeczy. Byle obrażony dzieciak nie będzie dysponował botnetem. jak już mówiłem, w takich sytuacjach wszystkie 'ataki' będą pochodziły z tanich booterów. wraz ze wzrostem popularności produktu zwiększy się ryzyko oraz siła ewentualnych ataków ale i budżet będzie większy, więc będzie można pomyśleć o dedyku z firewallem. Ja w tym momencie szukam czegoś na początek. nie będę wydawał na start żadnej grubej kasy bo nie wiadomo nawet czy produkt 'chwyci'. Z drugiej jednak strony chcę mieć za niewielkie pieniądze jakąś podstawową ochronę i pewność że jakiś rozwydrzony gówniarz nie narobi mi kłopotów. Chyba nie mam dużych wymagań.

 

No chyba że ktoś się uprze, będzie miał te możliwości techniczne i jakiś wewnętrzny przymus zrobienia mi źle ;) co mam nadzieję nie nastąpi.

 

Może niech wypowiedzą się ci, którzy padali ofiarą mniejszych i większych ataków. Niech napiszą gdzie wynajmowali dedyka/vpsa i jaka była postawa firmy.

Edytowano przez FrozenShade (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×