Skocz do zawartości
Kris

Progreso lepsze od Home ?

Polecane posty

Niestety te opóźnienia zdarzają się raz na miesiąc, dwa, co destabilizuje prace firmy kiedy wiadomości docierają do adresatów w czasie powyżej 1h.

Wiesz, to na tyle rzadko, że można to między bajki włożyć. ;)

 

Jeśli natomiast dla kogoś usługi hostingowe stanowią podstawę

biznesu, tzn. są usługami o najwyższym priorytecie/krytyczności,

to taka osoba powinna raczej porozglądać się za serwerem dedykowanym,

a nie hostingiem dzielonym. To tylko takie moje skromne zdanie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiesz @bellerofont, racja że kupując hosting należy się liczyć z możliwością wpadek.

Powiem jednak, że takiego problemu z pocztą nie spotkałem mając hosting przez dwa lata w nazwa.pl. NetArt miał wiele innego typu wpadek, o których nie będę się rozpisywał.

 

No ale żeby tak Progreso miało stale ten sam problem tzn. opóźnienia w poczcie co 1-2 miesiące. Naprawde szkoda. Czekam aż Admini zakończą problem poczty przynajmniej na rok ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wiesz, to na tyle rzadko, że można to między bajki włożyć. ;)

 

Jeśli natomiast dla kogoś usługi hostingowe stanowią podstawę

biznesu, tzn. są usługami o najwyższym priorytecie/krytyczności,

to taka osoba powinna raczej porozglądać się za serwerem dedykowanym,

a nie hostingiem dzielonym. To tylko takie moje skromne zdanie...

Owszem, po czesci masz racje, lecz serwer dedykowany to nie tylko koszty jego kolokacji, oplat lacza (ktore w polsce jeszcze jest niesamowicie drogie, chociaz podejrzewam ze w ciagu najblizszych miesiecy powinno sie duzo zmienic w tej kwestii), ale takze oplacanie admina, ktory sie tym zajmie...

 

Sumujac to wszystko, nie kazdego stac na to, zeby co miesiac placic (strzelam: serwer + kolokacja + traffic + admini + jakies ew wypadki ) 3-4k pln. Moga sobie na to pozwolic wieksze korporacje, ale dla zwyklych smiertelnikow majacych swoje biznesy, sa stworzone wlasnie takie opcje hostingowe jak progreso, w ktorych placisz wiecej niz 30zl za rok, ale masz jakas gwarancje.

 

 

Na obrone progreso (oby nie mialo to jakiegokolwiek wplywu na ich jakosc) powiem tylko tyle:

niektorym z Was sie wydaje, ze wszystko zalezy od admina... a prawda jest taka, ze zeby miec stabilna i dobra firme hostingowa, trzeba miec niesamowite szczescie.... bo to pamieci lubia strzelic, to ktos dla zabawy zrobi ddosa etc. Moznaby wymieniac i wymieniac na ile problemow sa narazone firmy hostingowe.

 

A najgorszym problemem sa uzytkownicy (przykra prawda) ktorzy mysla, ze dostana hosting idealny, uptime 100%, 48h/dobe helpdesk... a kiedy z hostingiem sa jakies problemy, to zamiast wstrzymac sie z wypowiedzia i poczekac (i za przeproszeniem nie wkur.... adminow) to dolewaja oliwy do ognia na forach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
a kiedy z hostingiem sa jakies problemy, to zamiast wstrzymac sie z wypowiedzia i poczekac (i za przeproszeniem nie wkur.... adminow) to dolewaja oliwy do ognia na forach.

 

Dokładnie - i dotyczy to nie tylko Progreso, ale tez kilku innych hosterów. Zresztą, ten problem działa też w drugą stronę - wiele osób wystawia opinię o tym, że hosting jest najcudowniejszy na świecie po kilku godzinach, czasami dniach testów..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość adamszendzielorz
No ale żeby tak Progreso miało stale ten sam problem tzn. opóźnienia w poczcie co 1-2 miesiące. Naprawde szkoda. Czekam aż Admini zakończą problem poczty przynajmniej na rok ;)

 

Istotnie problem z opoznieniami na poczcie pojawia sie co kilka tygodni i trwa zwykle od 5 do 60 minut (wiekszych opoznien nie pamietam). Powod ? Przeolbrzymia liczba spamow. W normalnych dniach wycinamy ok 200 tys spamow i 100 tys wirusow / dzien. Dwa razy tyle jest normalnej poczty. To daje prawie milion skanowanych wiadomosci dziennie. Obsluguja to dwa serwery dual CPU, scsi, 2GB ram. I wszystko dziala bardzo fajnie, sprawnie, stabilnie.

 

Niestety czasem zdarzaja sie ataki spamerskich "smtp zombie" kiedy w ciagu kilku minut z kilkuset zupelnie roznych adresow IP zaczynaja sie polaczenia na smtp i proby dostarczenia jednego rodzaju spamu. W tych momentach dopoki nie zablokujemy tych polaczen - powstaja opoznienia i kolejki w poczcie.

 

W planach mamy uruchomienie trzeciego serwera i pewne modyfikacje odnosnie ruchu poczty w ramach naszego systemu. Pewne rzeczy juz wprowadzilismy, pewne dopiero wprowadzimy. Caly czas udoskonalamy rowniez nasz autorski soft do szybkiego wykrywania tego typu atakow i szybkiej blokady niechcianych polaczen. Mamy nadzieje ze uda nam sie wyeliminowac na stale ten problem, choc osobiscie uwazam ze nie jest to problem AZ TAK uciazliwy dla klientow - z reguly opoznienia nie wynosza wiecej niz 15 min, a wystepuja raz na miesiac, dwa. Uwazam ze to i tak calkiem niezly wynik znajac realia jezeli chodzi o czasy opoznien w dostarczaniu poczty u kilku znanych mi blizej providerow (z calkiem wysokich pozycji top100) ;)

 

To tyle.. Co do dzisiejszej awarii - owszem, padl router ok 23.20. Do 1:00 wspomagalismy sie cyklicznym restartem starego ktory niestety po paru minutach odmawial wspolpracy (stad te przerwy), w tle przebudowujac konfig nowego routera. W tej chwili wszystko juz dziala prawidlowo, byc moze beda jeszcze jakies krociotkie przerwy na przestrzeni kilkunastu minut, choc postaramy sie zeby ich nie bylo - ale to sytuacja wyjatkowa i moze sie zdarzyc jeszcze potrzeba restartu :D

 

pozdrawiam i dobrej nocy wszystkim zycze :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dokładnie - i dotyczy to nie tylko Progreso, ale tez kilku innych hosterów. Zresztą, ten problem działa też w drugą stronę - wiele osób wystawia opinię o tym, że hosting jest najcudowniejszy na świecie po kilku godzinach, czasami dniach testów..

Tak jest zawsze z nowymi zabawkami. Nie jest zle - pomiajajac kilku niezadowolonych userkow, ktorzy co awarie obiecuja nam, ze to juz ostatni rok z nami i ze dadza nam popalic na wszystkich forach (ale jakos sciagle siedza z nami) to wiekszosc telefonow jest na zasadzie: :co padlo? kiedy bedzie dzialac? aha, to super, trzymam za was kciuki, to narazie"

 

Z chwaleniem jest najczesciej tak, ze ktos widzi, jak hosting moze dzialac, jak moze dzialac support i jest zachwycony. Po 3 miesiacach sie przyzwyczaja do poziomu uslug i jak cos padnie na 5 min to jest zadyma.

 

Branoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość normanos
choc osobiscie uwazam ze nie jest to problem AZ TAK uciazliwy dla klientow

Takie oceny zostawmy klientom ;) a ja przychylam się do zdania @jamesbond, że jest to bardzo uciążliwe. Wczoraj dostałem poprawki do projektu i przez ładne 15 minut musiałem na GyGy mówić: nie, jeszcze nie, nie, jeszcze nie mam.. no chwilka, jeszcze nie przyszło.... no wiesz, wyślij na gmaila... ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Są tacy ludzie co siedzą o 3:00 w nocy i czatują: Padnie im serwer dzisiaj czy nie padnie, mają jakąś przerwę techniczną czy może znowu nie będzie ich za co obsmarować na forum. Coż takie życie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Są tacy ludzie co siedzą o 3:00 w nocy i czatują: Padnie im serwer dzisiaj czy nie padnie, mają jakąś przerwę techniczną czy może znowu nie będzie ich za co obsmarować na forum. Coż takie życie.

Z doswiadczenia znajomego wiem, ze takie osoby maja zazwyczaj bliskie kontakty z konkurencja hostingu.

Ale co zrobisz :) Nic nie zrobisz :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, wypowiedzi @Tomi i @n_nja zbaczają z tematu tego wątku, i są irracjonalne.

 

Nie podobają mi się, bo zastanawiam się w kogo są one wymierzone.

We mnie, w @normanos, @michaeln, @Sponsi czy jeszcze innych userów forum którzy rozmawiali dziś w nocy po 24.

 

To ja zauważyłem jako pierwszy pad serwera w Progreso podczas pracy na bazie i nie jestem

ani kimś związanym z konkurencją, ani maniakalnym czatownikiem na to kiedy Progreso zaliczy pad czy innym kimś w tym znaczeniu.

 

Jestem klientem Progreso, i zależy mi na dobrym działaniu Progreso, gdyż tam utrzymuje domeny swoich klientów. I jestem w 90% zadowolony z tego hostingu. Dobrze, że Pan Adam wypowiedział się w sprawie tych opóźnień w poczcie. Mam nadzieje, że po innowacjach problem już zniknie, i będę mógł powiedzieć : "Tak jestem zadowolony z Progreso w 100%". :)

 

EDIT: @Sponsi te 100% to przenośnia :) Wpadki się mogą zdarzyć zawsze, oby ich w Progreso jak najmniej było

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość

jamesbond tak naprawdę, to nikt nie będzie zadowolony w 100 procentach.. nigdy.. (tu przyznaję rację "im" - choć bez sensu tak stawiać sprawę - "my - oni" :) ...ale z drugiej strony... chcemy DOBREGO Progreso, bez nawet sporadycznych problemów.. bo boimy się, że zgodnie z regułą "firma zaczyna - zdobywa rynek - zdobywa userów - zaczyna zamulać - ..." jest się o co bać (vide AVX i Easy i inne...)

 

czyż nie? :)

 

 

I tak Progreso rulez.. ale niech rulez 4ever! :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Są tacy ludzie co siedzą o 3:00 w nocy i czatują: Padnie im serwer dzisiaj czy nie padnie, mają jakąś przerwę techniczną czy może znowu nie będzie ich za co obsmarować na forum. Coż takie życie.

 

Nie wiem do kogo to było. Ja jestem bardzo zadowolony z Progreso i mam zamiar u nich zostać. Zastanów sie może dlaczego ktoś pracuje nad swoim serwisem w nocy... może dlatego, ze wtedy jest mało użytkowników? Ja zawsze siedzę nocą gdy musze zamknąć forum i serwis. Progreso padło jak akurat ściągałem bazę... to sobie przeczytałem WHT i czekałem aż ruszy... W końcu zadzwonilem do nich bo jakbym siedział do 6 rano i czekal... a nic by nie ruszyło to byłoby to marnowanie czasu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Akurat robie przejscie z HOME do PROGRESO (ze wzgledu na ograniczenia, poza tym home bardzo mile) i co mnie zaskoczylo to to, ze nie moge dostac backupu kont pocztowych z mailami w home.pl w zadnej postaci.

Odpowiedz operatora home.pl:

"Backup jest robiony w takiej formie, ze mozliwe jest jego skopiowanie jedynie do skrzynek pocztowych." oraz "Prosze Pana, nie wykonujemy backupu skrzynek pocztowych w formie dostepnej przez ftp."

Bardzo sie tym rozczarowalem, poniewaz przenosze tak konta miedzy roznymi hostingami od 5 lat i nigdy nie bylo problemow... Mam kilkadziesiat kont do przeniesienia wraz z zawartoscia, do 28 i nie wiem teraz co robic :/ Oczywiscie w przypadku PROGRESO to nie byl by problem poniewaz poczta jest dostepna z poziomu ftp.

Wiec jesli ktos planuje takie przeniesienia kont niech sie najpierw zastanowi zanim wybierze home.pl.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niestety, od kiedy zostałem przeniesiony na serwer p7.progreso.pl jestem rozczarowany... jestem z progreso od roku... dopóki byłe na starym... nie pamiętam na którym serwerze wszystko było w jak najlepszym porządku, teraz są niestety co chwile jakieś problemy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Niestety, od kiedy zostałem przeniesiony na serwer p7.progreso.pl jestem rozczarowany... jestem z progreso od roku... dopóki byłe na starym... nie pamiętam na którym serwerze wszystko było w jak najlepszym porządku, teraz są niestety co chwile jakieś problemy...

Z tego co pamietam, to mozesz poprosic o przejscie na inny serwer.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Znów powoli zaczyna się cotygodniowa akcja "ojej, a provider XXX jest gupi" - tym razem wypadło na Progreso, ech..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Niestety, od kiedy zostałem przeniesiony na serwer p7.progreso.pl jestem rozczarowany... jestem z progreso od roku... dopóki byłe na starym... nie pamiętam na którym serwerze wszystko było w jak najlepszym porządku, teraz są niestety co chwile jakieś problemy...

WHT != helpdesk, na p7 trafia sie zwykle z konkretnych powodow, to serwer o innej konf. od zwyklych serwerow, dla serwisow generujacych gigantyczne obciazenie (w naszej wewnetrznej nomenklaturze - od 50x wieksze obciazenie niz srednia zreszty userow). Kazdy klient tam ma fcgi i apacz jest troche inaczej zrobiony.

 

Masz problem - napisz do nas, jak tak dalej pojdzie to z kazdym problemem bedziecie biegac do Uwagi albo Interwencji w TV :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość adamszendzielorz
Niech Progreso rozważy aktualizacje PHP4 z 4.4.1 do 4.4.4

 

Na czesci maszyn juz jest 4.4.4, na reszcie bedzie na pewno dzis.

pozdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale Progreso od ostatniego mojego posta (a dokladnie serwer 8) dostało kopa. Teraz strona i forum zasuwa ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
p8 to na takich maruderów jak my :) żebyśmy opinii nie psuli :);)

 

tez siedze na "8", zaliczylem 3 "przykre akcje" i wcale nie marudze

nadal uwazam ze hosting jest pierwsza klasa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×