Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
zekl

Charakterystyki hostingu (na które zwrócić uwagę?)

Polecane posty

Chciałbym zapytać Was o najważniejsze charakterystyki hostingu, które należy brać pod uwagę przy wyborze usługodawcy. Oto co udało mi się na ten temat znaleźć w serwisie webdeveloper.pl:

Na co zwrócić szczególną uwagę przy wyborze hostingu www?

•  Maksymalna ilość domen (internet domain) i subdomen (subdomain) w ramach konta www

Warto wybrać taką usługę, aby nawet w przypadku posiadania tylko jednej domeny, użytkownik miał możliwość założenia minimum kilku subdomen dla danej domeny. Taka sytuacja nie ogranicza ewentualnego rozwoju strony internetowej. Warto również, aby konto zapewniało obsługę przynajmniej kilku domen. W zależności od dostawcy danej usługi - konta www umożliwiają utrzymywania od jednej poprzez kilka, kilkanaście, kilkadziesiąt, aż do nieograniczonej ilości domen.  

 

•  Powierzchnia dyskowa (disk space)

Usługa hostingu zwykle pozwala wybrać dostępną powierzchnię dyskową. Rozmiary zwykle rozpoczynają się od 100 MB powierzchni. Bez problemu znajdziesz też rozwiązania zapewniające użytkownikowi i 1 GB, 5 GB przeznaczone na wykorzystanie pod pocztę, oraz FTP.  

 

•  Transfer (bandwidth)

Transfer, czyli ilość danych przesyłana do i z serwera. 1 GB transferu to średnio 3-5 tys. wizyt miesięcznie. Do transferu wliczany jest ruch ze wszystkich usług: www, poczta, ftp itp. Wszystko zależy od tego jaki ruch planujesz na swojej stronie, bądź stronach internetowych. W praktyce na kilka stron internetowych wystarcza ok. 20GB transferu. Jezeli stron jest kilkanaście, lub kilkadziesiąt trzeba juz pomyśleć o transferze ok 30-40GB. Są również przypadki że jedna strona, bardzo często odwiedzana przez internautów będzie generowac transfer na poziomie 40GB, jednak nie zdarza się to zbyt często.  (…)

 

•  Bazy danych (database)

Aplikacje, które umożliwiają stworzenie dynamicznej witryny, przez co bezpośrednio wpływają na atrakcyjność serwisu.By nie ograniczać rozwoju serwisu, warto by dana usługa stwarzała możliwośc wykorzystania jednej z trzech baz danych MySQL, PostgreSQL, lub Interbase.

 

•  Pomoc administratorów 24h na dobę

Jest to bardzo ważny punkt - właściwie jeden z najważniejszych. Wyobraź sobie sytuację, gdy czekasz na bardo ważny email a Twój serwer nie działa. Wtedy, niezaleznie od tego, która jest godzina będziesz chciał zapewne skontaktować się z administratorem swojego serwera w celu zgłoszenia problemu. Wiele firm hostingowych podaje na swoich stronach internetowych informacje, że jest obsługa administratorów 24h na dobę. W rzeczywistości wygląda to tak, że jeden z administratorów śpi z telefonem komórkowym pod poduszką. Jeżeli chcesz profesjonalną obsługę dowiedz się pzed złożeniem zamówienia jak wygląda sprawa opieki ze strony działu technicznego. Obecnie tylko kilka firm w Polsce oferuje swoim klientom usługi 24h na dobę.  

 

•  Ilość kont pocztowych

W zależności od potrzeb. Pamiętaj jednak, że im więcej kont pocztowych w Twojej domenie, tym wieksze możliwości rozwoju witryny internetowej. Dlatego też najlepiej poszukaj oferty na serwery wirtualne, gdzie ilość kont pocztowych w danej domenia będzie nieograniczona.  

 

•  Skaner antywirusowy

Zanim złożysz zamówienie - zapytaj swojego przyszłego dostawcę, czy poczta jest zabezpieczona przez skaner antywirusowy  

 

•  Obsługa PHP, ASP, ASP.NET, JSP/Servlet, Perl, Python, Bash (java hosting, asp hosting, php hosting)

Języki programowania wpływające na atrakcyjnośc witryny internetowej. Właściwie jest to już standard i większość dostawców w Polsce obsługuje podane języki programowania.  

 

•  Narzędzia administracyjne, oraz bezpłatny okres testowy

Aby poznać narzędzia administracyjne oferowane przez danego dostawcę, najlepiej złóż zamówienie testowe na dana usługę. Jeżeli wybrana przez Ciebie firma nie oferuje takiej możliwości, najlepiej od razu poszukaj innej. W tym momencie na rynku jest kilkadziesiąt firm, gdze możesz przed kupnem przetestować wybrany hosting bądź serwer wirtualny. Ważne, żebyś nie musiał z każda drobną rzeczą np. założenie nowego konta pocztowego, kontakować się z administratorami serwera. Im większe możliwości samodzielnego działania w oparciu o proste mechanizmy, tym lepiej dla Ciebie.  

 

•  Sprawdź gdzie stoją serwery

Jeżeli zależy Ci na Twoim wizerunku, bądź wizerunku Twojej firmy, dowiedz się, czy serwery stoją w Polsce, czy też Krajach Europy Zachodniej, bądź Stanach Zjednoczonych. Serwery wirualne utrzymywane w Centrach Danych w Stanach Zjednoczonych są pozornie tańsze, aniżeli bliźniacze serwery utrzymywane w Polsce. Jednak Centra Danych poza granicami naszego kraju, są często obarczone dużym stopniem ryzyka awarii, utraty danych itp.

Źródło: http://www.webdeveloper.pl/hosting_www,www,002.html.

 

Prosze Was o podanie jeszcze innych, ważnych Waszym zdaniem, charakterystyk i ewentualną polemikę z powyższym artykułem.

 

I druga moja prośba. Słyszałem, że ważny jest czas działania serwera (jak go się nazywa?). Czy są serwisy, które podają czas dostępności wszystkich polskich usługodawców hostingu? Jeśli tak, podajcie prosze odnośniki do ich stron.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
•  Sprawdź gdzie stoją serwery

Jeżeli zależy Ci na Twoim wizerunku, bądź wizerunku Twojej firmy, dowiedz się, czy serwery stoją w Polsce, czy też Krajach Europy Zachodniej, bądź Stanach Zjednoczonych. Serwery wirualne utrzymywane w Centrach Danych w Stanach Zjednoczonych są pozornie tańsze, aniżeli bliźniacze serwery utrzymywane w Polsce. Jednak Centra Danych poza granicami naszego kraju, są często obarczone dużym stopniem ryzyka awarii, utraty danych itp.

Kompletna bzdura.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie tak do konca to zbdura biorac pod uwage routing do takich serwerow poza naszymi granicami (glownie usa) + niewiedza osoby zajmujacej sie takim serwerem. W takim wypadku to co jest tu napisane jest prawda. Pozatym wiadomo ze lepiej miec konto/serwer blizej anizeli dalej. Oczywiscie awarie lacz tez trzeba wziasc pod uwage.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bzdura do końca, bo nie ma zależności między odległością a kompetencją administratora. Jak masz serwer w kraju, a admin jest dupa to co? Masz bezpieczniej? Pojedziesz tam i będziesz mu patrzył przez ramię?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
I druga moja prośba. Słyszałem, że ważny jest czas działania serwera (jak go się nazywa?). Czy są serwisy, które podają czas dostępności wszystkich polskich usługodawców hostingu? Jeśli tak, podajcie prosze odnośniki do ich stron.

 

To sie nazywa uptime. Niema serwisow ktore podaja uptime kazdego hostingu. Zobacz: http://www.webhostingtalk.pl/ranking.php ale jest tam tylko kilka firm hostingowych. Nalepiej jesli bedziesz sie interesowal jakas firma to popros ich o link do ich uptime serwerow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość adamszendzielorz
Bzdura do końca, bo nie ma zależności między odległością a kompetencją administratora. Jak masz serwer w kraju, a admin jest dupa to co? Masz bezpieczniej? Pojedziesz tam i będziesz mu patrzył przez ramię?

 

Zapominasz, ze istnieje jeszcze kolokacja i swoi technicy / administratorzy. Serwery dedykowane to nie wszystko :(

 

Jak masz serwer w USA, Niemcach czy Holandii i padnie cos powazniejszego - jestes zdany na laske tamtejszych technikow, masz minimalny wplyw na to co sie bedzie dzialo z Twoim serwerem. A jezeli oni obsluguja 10 tys. maszyn to nie liczylbym na jakies specjalne traktowanie. Serwer w Polsce w datacenter to mozliwosc natychmiastowej reakcji, no i przede wszystkim fizyczny dostep do swoich maszyn.

 

Oczywiscie wszystko zalezy od sytuacji. Bo pewnie w niektorych wypadkach lepsza bedzie natychmiastowa obsluga tamtego technika, wymiana kostki pamieci, czy nawet podmiana calej maszyny (w koncu maja pewnie dziesiatki sztuk na zapasie).

 

Mimo wszystko jestem zwolennikiem swoich maszyn w datacenter gdzie masz dostep 24/h. Moje Progreso jeszcze za czasow Konta.pl / Civ.pl dzialalo ok. 2 lat na serwerach w USA - w sumie mile wspominam tamte chwile (do dzisiaj czesc klientow na nich wisi) ale jednak swoje maszyny w bliskim DC to to, co tygryski lubia najbardziej :-)

pozdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zapominasz, ze istnieje jeszcze kolokacja i swoi technicy / administratorzy. Serwery dedykowane to nie wszystko

 

Artykuł traktuje raczej o nieco innej klasie usług :(

 

Jasne, że fajnie mieć porządne kolo, ale powiedz - kogo na to stać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość adamszendzielorz
Zapominasz, ze istnieje jeszcze kolokacja i swoi technicy / administratorzy. Serwery dedykowane to nie wszystko

Artykuł traktuje raczej o nieco innej klasie usług :(

Jasne, że fajnie mieć porządne kolo, ale powiedz - kogo na to stać?

 

Naprawde wielu - przejrzyj top100 - baaardzo duza liczba firm ma swoje maszyny w Polsce :)

pozdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Prawda, ale z własnego doświadczenia wiem, że konto na serwerze w DC GTSu jest niewiele warte jeśli nie da się dobić do supportu albo jest on bardzo niskiej jakości, albo serwer zwyczajnie się wiesza. Teraz trzymam stronę na serwerze w Holandii i jestem o niebo bardziej zadowolony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość adamszendzielorz
Prawda, ale z własnego doświadczenia wiem, że konto na serwerze w DC GTSu jest niewiele warte jeśli nie da się dobić do supportu albo jest on bardzo niskiej jakości, albo serwer zwyczajnie się wiesza. Teraz trzymam stronę na serwerze w Holandii i jestem o niebo bardziej zadowolony.

 

Wszystko zalezy od sprzetu, administratora, rozwiazania kwestii supportu tech. Serwer sam z siebie nie moze sie wieszac :(

 

Przy slabym administratorze serwer w Holandii, czy w Polsce bedzie dzialal tak samo slabo. Przy dobrym - ten w Polsce *moze* dzialac lepiej, bo jest mozliwosc fizycznej ingerencji, niestandardowego doboru sprzetu, nietypowej konfiguracji (np. rozwiazania klastrowe) etc.

pozdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Właśnie, tyle, że czynników jest zbyt wiele, aby tak wielką wagę przykładać do samej lokalizacji. Osobiście jestem BARDZO zadowolony z poziomu obsługi użytkownika na moim obecnym hostingu i uważam, że serwery za granicą to przy kompetentnej obsłudze nie jest coś, czego należy się bać. Odnoszę się do dość radykalnej opinii z artykułu, która jest naprawdę przesadzona.

 

Z drugiej strony, strony firmowe mają inne potrzeby i faktycznie mogą sobie pozwolić na konto w home lub wyczesanym, ale drogim progreso :( A ja wypowiadam się z innej perspektywy, bo prowadzę serwis tematyczny, wymagam chyba znacznie więcej niż typowa firma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przy dobrym - ten w Polsce *moze* dzialac lepiej, bo jest mozliwosc fizycznej ingerencji, niestandardowego doboru sprzetu, nietypowej konfiguracji (np. rozwiazania klastrowe) etc.

pozdr.

Masz swoich administratorów w GTS?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość adamszendzielorz
A ja wypowiadam się z innej perspektywy, bo prowadzę serwis tematyczny, wymagam chyba znacznie więcej niż typowa firma.

 

Wymagasz (jak sadze) przede wszystkim duzo wiekszego transferu, ktory w Polsce jest duzo drozszy. Ale gdyby pominac kwestie ceny - dalej wolalbys hosting w Holandii ? IMO wybralbys dobre, szybkie krajowe lacza :(

 

Ale robimy leciutko OT chyba, dajmy sie wypowiedziec innym :)

pozdr.

 

Wysłany 2005-12-05, 16:58:

 

Masz swoich administratorów w GTS?

 

Pracujacych w datacenter GTS oczywiscie, ze nie. Jest tam standardowa obsluga techniczna 24/h (poziom obslugi i wiedzy maja naprawde wysoki), a jezeli trzeba to w kazdej chwili moge sam sie tam pojawic i zrobic ze swoimi maszynami co mi sie podoba.

 

I to jest wlasnie ta roznica :)

pozdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ale gdyby pominac kwestie ceny

 

... to kto by w ogóle myślał o hostingu za granicą :( Mnie tam ping 45ms nie przeszkadza, no może trochę na FTP i SSH by się przydał lepszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Masz swoich administratorów w GTS?

Pracujacych w datacenter GTS oczywiscie, ze nie. Jest tam standardowa obsluga techniczna 24/h (poziom obslugi i wiedzy maja naprawde wysoki), a jezeli trzeba to w kazdej chwili moge sam sie tam pojawic i zrobic ze swoimi maszynami co mi sie podoba.

I to jest wlasnie ta roznica :(

Widzisz, a ja mam bardzo dobrą obsługe techniczną w zagranicznym DC. Nie muszę nigdzie wyjeżdzać, zrobią dla mnie wszystko o co poproszę. I przypuszczam, że jakakolwiek wymiana uszczkodzonego elementu serwera zrobiona będzie u mnie szybciej niż u Ciebe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość adamszendzielorz
Widzisz, a ja mam bardzo dobrą obsługe techniczną w zagranicznym DC. Nie muszę nigdzie wyjeżdzać, zrobią dla mnie wszystko o co poproszę. I przypuszczam, że jakakolwiek wymiana uszczkodzonego elementu serwera zrobiona będzie u mnie szybciej niż u Ciebe.

 

Widac nie miales jeszcze zadnej powazniejszej awarii, czego Ci nie zycze:)

Z mojej strony EOT, bo lece na pyszne buritto :-)

pozdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×