Skocz do zawartości
wesolak

Propozycja zmian w dziale Host is Down

Polecane posty

A może by tak wprowadzić jakiś zapis który ureguluje to iż pisać można dopiero jeżeli serwer leży np. 10 minut? Pisanie po 1 minucie, że serwer padł jest po prostu śmieszne. Wszystko ma prawo chwilowo się zakrztusić. Myślę, że informowanie o parominutowych padach tylko zaśmieca forum i skazuje firmę na bycie w tym dziale.

Edytowano przez crazyluki
Wyedytowałem by przekaz był jednoznaczny (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hej!

od siebie dodam że jestem ZA obowiązkowym tracertem.

http://lg.tpnet.pl/

http://lg.netia.pl/

te dwa linki powinien przejrzeć każdy który pisze o padzie serwera.

 

Dodatkowo trzeba by jakoś wspomóc firmy które sprzedają mnóstwo vpsów klientom którzy przez złe zarządzanie nimi nie potrafią ich ogarnąć i zaliczają przez to pady ( openvz ).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1. Zamieszczenie postu dopiero kiedy pad trwa dłuższy czas.

2. Obowiązkowe wykonanie i przedstawienie ping/tracert

3. Niech to będzie dział neutralny, czysto informacyjny. Pad rozpoczął się o ..., skończył się o.... Jak ktoś chcę się żalić to w opinie o firmie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Powinny być posty informujące o awariach dłuższych niż 1 godzinę.

Często mniejsze problemy np. połaczenia z bazą są wynikiem przekroczenia limitów, nie jest to przecież wina usługodawcy.

 

No a tak na marginesie, brawo dla niektórych moderatorów. Widać, że zaczęli działać :)

 

Jeszcze taka moja propozycja do moderatorów. Może by dawać notkę o edycji lub usunięciu postu przez moderatora, często posty znikają zmianiaja treść i nikt nic nie wie.Tak jak to zrobił w tym poście crazyluki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie, no nie przesadzajmy, niedługo zechcecie by ten dział był moderowany jak oferty :)

 

Lubicie mieć ograniczane prawa, to proponuje na białoruś :)

 

Dla klientów ważne jest że serwer nie działa, i tak wiele awarii umyka, powiedziałbym że jakieś 90% wszystkich awarii jest poza tym działem więc ograniczanie tego nie ma sensu.

Dojdzie do tego, że będzie zgłaszana 1 awaria /miesiąc i ktoś sobie pomyśli, że hosting to taki bezproblemowy jest, że nic sie nie dzieje :)

 

Pozdrawiam,

TG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dla klientów ważne jest że serwer nie działa

Tak, tylko małe pytanie - czy to serwer nie działa, czy to nie działa provider, przez którego podłączony jest do internetu użytkownik, albo też może użytkownik ma sklerozę, i śmieci tu że mu SSH w vpsie nie działa, a okazuje się, że po prostu użytkownik zmienił w pliku konfiguracyjnym port, (nie zrestartował daemona), a po jakimś tam przeładowaniu ustawień itp. na serwerze-hoście ustawienia na vpsie się zmieniły na poprawne, ale cóż, wg użytkownika to usługodawca coś zepsuł i należy się odszkodowanie itp. itd.

 

===

 

Odnośnie tematu - to wymóg trace jak najbardziej TAK, ale odnośnie lg - to niektóre regułki firewallowe blokują nadmiar pakietów ICMP z publicznych looking-glassów - trzeba by o tym pamiętać.

Dodatkowo - proponował bym wymóg podania, co tak naprawdę nie działa.

Bo sytuacja taka: jest sobie temat Awarie w firmie XYZ. Ktoś dopisuje posta jakże dużo mówiącego znowu leży.

Teraz pytanie co leży? Jakiś child-VPS, może serwer-host od VPSów... a może serwer hostingowy (tu też pytanie - jeden, czy cała sieć serwerów)... a może leży po prostu łącze, bo zwraca na którymś tam hopie destination unreachable?

 

Tylko szczerze mówiąc, to nawet, jeśli zostaną wprowadzone takie nakazy, to skończy się to tak, jak zakaz publikacji ofert przez firmy w prośbach... że komuś się wybitnie będzie zapominać ten punkt regulaminu... zwłaszcza, jak ktoś pojawi się nowy na forum i to tylko w celu obsmarowania danej firmy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie, no nie przesadzajmy, niedługo zechcecie by ten dział był moderowany jak oferty :)

 

Lubicie mieć ograniczane prawa, to proponuje na białoruś :)

 

Dla klientów ważne jest że serwer nie działa, i tak wiele awarii umyka, powiedziałbym że jakieś 90% wszystkich awarii jest poza tym działem więc ograniczanie tego nie ma sensu.

Dojdzie do tego, że będzie zgłaszana 1 awaria /miesiąc i ktoś sobie pomyśli, że hosting to taki bezproblemowy jest, że nic sie nie dzieje :)

 

Pozdrawiam,

TG

 

Lepiej zgłaszać po 10 awarii w miesiącu, które w rzeczywistości trwają po 1-5minut i człowiek nieczytający dokładnie tematu pomyślał, że hosting to totalna klapa...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niestety tak się zdarza, że nadgorliwi zgłaszają każdą najmniejszą przerwę nie dokumentując tego.

Firmy które mają dużo klientów z tego forum szczególnie dobrze rozumieją taki stan sytuacji...

Jedyna metoda to nie mieć awarii ;dd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niestety tak się zdarza, że nadgorliwi zgłaszają każdą najmniejszą przerwę nie dokumentując tego.

Firmy które mają dużo klientów z tego forum szczególnie dobrze rozumieją taki stan sytuacji...

Jedyna metoda to nie mieć awarii ;dd

 

Ale często taka przerwa to nie awaria;p Problem z dns`ami niezależny od firmy, problem z łączem klienta (np. chwilowe zapchanie), który nadgorliwie wmawia iż wina leży po stronie firmy itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Więc w takim przypadku minimalny down to 30 minut i autor postu musi wkleić wynik z trace do swojego serwera.

Co myślicie o takiej opcji?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Uważam, że mało kto będzie się do tego stosował.

Z zegarkiem w ręku będzie sprawdzał? i zaczną się kłótnie że to nie 30 minut a 25.

Pomijając fakt, iż Klienci praktycznie zawsze znacząco zawyżają czas niedostępności do rzeczywistego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Myślę że czas jest złym wyznacznikiem. Dużo wartościowsze będą tracerty do niedziałających Wam domen/strony usługodawcy. Dodatkowo jak ktoś wyżej wspomniał - musiałaby być informacja czego dotyczy awaria (shared,vps(mój czy vpshost),dedyk,sieć).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość patrys

Dla mnie jest to zupełnie bez sensu, niektórzy wykorzystują ten dział na potęgę.

Panikują, ze tracą pieniądze, że nikt nic nie robi...

Wszyscy co mają wiedzieć o danej usterce to dostają specjalne powiadomienie i na pewno setką postów nikt nie przyspieszy czasu naprawy.

Proponuje przystopować, gdy dana usługa nie działa zachować spokój, nie pisać i nie wyzywać.

Dział powinien być typowo informacyjny dana osoba piszę np. "Nie działa usługa VPS dla serwera vps5.firma"

Zaczyna funkcjonować to, ta sama bądź inna piszę, że usługa jest z nowy up i koniec tematu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trochę te informacje są subiektywne, np. od 16 leży dziś registry w nask i nikt nic nie pisał :)

Cały dzień są problemy, nawet do teraz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym zwrócić uwagę na to, że w dziale Host is down wisi ogłoszenie, do którego stosują się nieliczni. I tak pojawia się post

Serwer jakishosting.pl leży
Może trzeba zacząć karać ostrzeżeniami albo usuwać takie posty.

Inna sprawa, że potem m.in. na skutek takich niekompletnych postów zaczyna się tworzyć ciąg dyskusji. Lepiej byłoby, żeby żale były wylewane w temacie opinii, a host is down był suchą informacją, że coś działa albo nie, bo później wiele osób sugeruje się przy wybieraniu hostingu, ilością postów w temacie dotyczącym awarii.

Edytowano przez wood (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość GrandBB

Nic się nie dzieje bez przyczyny. Każdy pad (o modernizacjach dalej) powinien być zgłaszany za pomocą tracert i ping na danego hosta. 365 Dób ma Rok, średnio uptime wynosi 99,5% w każdej Firmie w skali Roku, czyli oznacza to, że serwery w przeciągu całego Roku mogą nie działać przez 2 Doby (48h) no ale cóż nikt tego nie uwzględnia tylko skoro wykupiłem konto to mam prawo do wszystkiego i swoich praw i tego że usługodawca ma zobowiązania wobec klienta. A to, że w regulamninie jest zamieszczone że pad w skali Roku może być 48h bez przerwy to nikt na to nie patrzy.

 

Jakość jakością, regualminy regulaminami a rzeczywistość jest z goła inna.

Tak więc przed oficjalnym ogłoszeniem że dana Firma zaliczyła wtopę powinna być jasna informacja (i tutaj dalsza cześć) od właścicieli takich Firm czy w danych chwilach nie prowadzi się prac konserwacyjnych, czy do klientów został puszczony mailing o tym Fakcie, czy w dziale z Informacjami od Firm hostingowych jest dana nota o tym. Jeśli tak jest wóczas no Przepraszam bardzo ale jak można to zaliczyć do padów.

 

A co jeśli dana Firma ma akurat awarię po stronie serwerowni (mowa o dzierżawach a nie własnych DC), też wszyscy będą lecieli bo akurat Firma XYZ nie działa? No niestety tak to już jest.

 

Przedstawiłem swoją propozycję w tym temacie. Resztę stanowią inne Firmy no i rzecz jasna prawdziwi kliecni (wiadomo o jakich mowa)... ;)

Edytowano przez Tomasz Fiedoruk
Poprawiona literówka - na życzenie :) (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Andrzej ale zauważ że nie kazdy wie/umie sprawdzić czy to wina hostingu,dc, lącz itp.

Dla mnie sprawa jest prosta i ładnie określa ja regulamin:

Przeciez mozna napisać że nie działal mi strona sss.pl i dać wyniki komend ping i tracert.

Ktoś kto zna się na rzeczy sprawdza to i jeśli rzeczywiście jest coś na rzeczy to mozna dopisać co. poźniej tylko informacja o tym ze koniec problemów i tyle.

A jak się okazuje że wina klienta (dns-y lub w/w zmieniony port) to post leci do kosza z adnotacją i tyle.

 

Fakt że większość padów sa to restarty serwera lub chwilowe zmulenia, ale jak kowalski wyczyta że ma sprawdzić 5 czy 6 rzeczy , to zanim to zrobi i odpowiedni wszystko zbierze i ułozy to mu się odechce, i minie tyle czasu że serwer wstanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Tak więc przed oficjalnym ogłoszeniem że dana Firma zaliczyła wtopę powinna być jasna informacja (i tutaj dalsza cześć) od właścicieli takich Firm czy w danych chwilach nie prowadzi się prac konserwacyjnych, czy do klientów został puszczony mailing o tym Fakcie, czy w dziale z Informacjami od Firm hostingowych jest dana nota o tym. Jeśli tak jest wóczas no Przepraszam bardzo ale jak można to zaliczyć do padów.

Forum nie jest zamknięte i właściciele firm mogą sprostować informacje podawane przez klientów. Żadna firma nie będzie najpierw lecieć na forum i informować co się dzieje a dopiero później brać się za robotę.

Ważne tylko, by właściciele, lub odpowiednio poinformowane osoby, nie pozostawiały nieprawdziwych informacji bez komentarza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość GrandBB

No tak racja, aczkolwiek ta Panika wśród poważnych dorosłych ludzi na wokandzie Forum nie jest potrzebna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Kamikadze

A może dodać pole w formularzu pisania gdzie trzeba wkleić PING & TRACERT ? I zrobić jako pole wymagane...

 

 

Np.:

 

 

Tu gdzie pomoc może otwierać się jakieś okiengo w JS z informacją jak zrobić ping na windowsie / linuxie i tracert/traceroute

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×