Skocz do zawartości
Gość Bartosz Gadzimski

Opinie progreso.pl

Polecane posty

Gość Bartosz Gadzimski

Opinie o progreso.pl

 

Witam,

 

Proszę o wszystkie opinie użytkowników firmy progreso.pl

 

Dziękuję i Pozdrawiam,

Bartek

 

Moduł dodawania opinii o firmie: http://www.webhostingtalk.pl/opinie/dodaj_opinie/189-progreso-pl/

Profil firmy: http://www.webhostingtalk.pl/katalog/firma/189-progreso-pl/

Dyskusje o ofercie i firmie: http://www.webhostingtalk.pl/topic/34285-dyskusje-progresopl/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Firma dobrze zorganizowana, wszystko banalnie proste w obsłudze, jedyne problemy jakie miałem to mała awaria backupów bazy danych ale to była kwestia godzin. Ogólnie wszystko ok.

Dobry kontakt z pomocą techniczną, na moje pytanie odpowiedzieli nawet o czwartej w nocy w niedzielę :P

ogólna ocena - 9 / 10

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie mają dużo plusów do których można zaliczyć np.

- pomocnych administratorów,

- shell, który bardzo fajnie działa,

- duża elastyczność ( kilka razy już instalowali mi moduły do php o które poprosiłem ),

- bardzo czytelny panel zarządzania kontem,

 

Do minusów to zaliczę:

- zdarzające się od czasu do czasu zmulenia serwera oraz chwilowe ( parę minut ) pady stron,

 

Teraz przedłużam hosting w progreso bo to chyba najlepszy hosting dla webdevelopera ;)

Próbowałem potestować coś na LUNIE w kei.pl to od razu dostałem info, że obciążyłem procesora na 20% :/ W progreso nigdy nic takiego nie miało miejsca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość RuFiK

moge z czystym sumieniem napisac, ze naleze do grona zadowolonych klientow :P

 

pzdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Korzystałem przez pewien czas na potrzeby systemu produkcyjnego (ponad rok temu):

 

  • jest wyraźnie wolniejszy niż hosting na Kei (wyższy load)
  • zdarzało mi się kilkukrotnie, że brakło miejsca pomimo nie przekroczenia quoty (aplikacja sypała wyjątkami przy zapisie na dysk, polecenie df pokazywało brak miejsca)
  • Kompilują wszystko ze źródeł (?) - troszkę dziwne, ja bym stawiał raczej na system pakietów

Na plus: dostęp do SSH.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość xtd
Kompilują wszystko ze źródeł (?) - troszkę dziwne, ja bym stawiał raczej na system pakietów

 

Ty tak na poważnie? :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Bartosz Gadzimski

Panowie co ma piernik do wiatraka. Proszę nie schodzić z tematu dyskusji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ty tak na poważnie? :D

Wnioskuję to na podstawie e-maila (~styczeń 2007):

 

DC> Najprościej było by nic nie instalować ze źródeł, tylko zdać się

DC> na standardowe pakiety systemu operacyjnego jaki znajduje się na

DC> hostingu (np. pod Debian jest to pakiet python-mysqldb). Wtedy na

DC> pewno będzie działać.

 

Takiej mozliwosci nie ma :) U nas wszystko musi isc ze zrodelek.

Przekompilowalismy modul raz jeszcze w innym trybie uzycia bibliotek

MySQL.. I wydaje mi sie, ze w koncu dziala jak nalezy :D

pozdr

Chodziło o bilioteki do Pythona, których nie było domyślnie u nich w systemie. Po kilku próbach zainstalowali to o co poprosiłem.

 

Żeby nie schodzić za bardzo z tematu muszę dodać, że kontakt w tej (nietypowej) sprawie ze strony progreso był dobry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kompilują wszystko ze źródeł (?) - troszkę dziwne, ja bym stawiał raczej na system pakietów

 

Oni mają swój własny system instalacji komponentów i ich dystrybucji na posczególne nody,

 

 

jest to też przy okazji jedyne sensowne rozwiązanie przy takiej ilości maszyn z wielu powodów...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Byłem klientem progreso przez ok. 2 lata i po pierwszym zauroczeniu zaczął się niesmak.

 

- Byłem od początku na maszynie P8 (o ile pamiętam) - chyba najbardziej obciążonej i zamulonej. Mimo ewidentnego mulenia się serwisu, progreso twierdziło ze wszystko jest ok. Pod koniec, przed odpaleniem nowej platformy, ten hosting i ta maszyna to była już tylko żenada... Ale cóż, czekałem na nową platformę...

 

- Na nowej platformie (P23 chyba) wszystko zaczęło działać na prawdę sprawnie... Szkoda tylko, że panowie z progreso uznali, że mój serwis za bardzo obciąża ich nowiteńką maszynę i że nie zamierzają przedłużyć ze mną umowy. Na pytania co ich zdaniem aż tak obciąża dowiedziałem się, że vBulletin to bardzo ciężki skrypt itp. Dodam, że vB legalny, aktualna wersja, bez problematycznych modów... Forum miało wtedy ruch na poziomie 1000 osób dziennie a więc jak na vB nie jest to dużo nawet na tego typu hostingu wirtualnym.

 

Dość długą rozmową telefoniczną (chyba z właścicielem) na temat tego 'obciążenia' zdegustowałem się na tyle, że wyprowadziłem się do innego dostawcy jeszcze przed zakończeniem abonamentu.

 

To wady... Z zalet wymienię na prawdę sprawny i szybki support i dostęp przez SSH...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Do chwili obecnej jestem jeszcze klientem progreso nieprzerwanie 2,5 roku. Na samym początku były ohy i ahy a teraz im dłużej, tym gorzej - równia pochyła.

 

- Maszyna na której jest moje konto działa jak żółw, problem został zgłoszony i przez pół roku wodzono mnie za nos wizją przenosin na nowy serwer która do chwili obecnej przenosiny się nie odbyły. Warunki pracy wiele się nie zmieniły.

 

- Aktualności "MySQL 5 w Progreso!" wszystko ładnie wygląda a działa tak: "brak połączenia z systemem bazodanowym, spróbuj później..." spróbuj później trwa od kilkunastu dniu.

 

- Obsługa hmm w tym momencie wisi zgłoszenie w extranecie od 7 dni 23 godziny i 0 reakcji.

 

Na koncie w sumie działają dwie domeny, małe forum około 100 aktywnych userów także wymagania nie są wielkie... cóż, na chwilę obecną poszukuję nowego dostawcy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość RuFiK

Nie pamietam ile dokladnie jestem w progreso ale cos kolo 2 lat :P

jak dl mnie zadnych problemow, w mega skrocie

POLECAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie polecam.

 

Największą wadą progreso jest suport - to po prostu jakieś nieporozumienie.

Zgłoszenia czegokolwiek w panelu (dumnie nazwanym extranet) albo nie są przez nikogo czytane albo czytający je koleś nic nie robi. Mają masę problemów z serwerami i nie potrafią nimi zarządzać. Telefonować można do nich w godzinach raczej popołudniowych (rano nigdy nikt nie podnosi tel.). Wkurzające jest to, że bez względu na to, czy ktoś w firmie (?) jest czy nie, zgłasza się automatyczna sekretarka informująca, że ... dodzwoniliśmy się do progreso :)

 

Generalnie telefony odbiera jeden gość. Wrażenie więc jest takie, że w progreso nikt nie pracuje oprócz niego. Zgłoszenia problemów z hostingiem wywołują u niego nerwowe reakcje i odsyła do panelu żeby wpisać problem jako nowe zgłoszenie. No fajnie, tylko że nikt go potem nie obsługuje. Czyli jak dla mnie to strata czasu. Zdarza się też tak, że piszą w odpowiedzi na zgłoszenie "tak, zrobiliśmy" a w rzeczywistości nic nie jest zrobione. Wałkowanie tych samych tematów w pewnym momencie staje się tak iytujące, że "plus" (szybkie łącza) staje się tylko dodatkiem do całem masy "minusów".

 

Panel administracyjny (extranet) tylko ładnie wygląda. Funkcjonalność jest mocno niedopracowana. Określiłbym wersję oprogramowania jako "bardzo wczesna wersja beta". Braki w obsłudze konta przez panel rozwiązali poprzez udostępnienie SSH. Opcja fajna ale administracja niektórymi usługami i zasobami przez SSH jest po prostu niemożliwa. Tu daję progreso zdecydowany minus. Niech się zdecydują na jakąś ideę hostingu skoro muszę "biegać" pomiędzy SSH i okienkiem przeglądarki (extranet). Kolejny minus.

 

Dostęp do baz danych z zewnątrz (np. MySQL Front 5) zgłaszał zawsze błąd. Zanim dowiedziałem się o co chodzi , straciłem kilka dni. Kontakt (kolejny raz ten sam irytujący na maxa gość) z progreso daje odpowiedź "no nikt nie czyta tutoriali". OK, tutorial tutorialem ale skoro w supporcie gość pyta się "co oznacza błąd mysql #xxxx" to ja wymiękam ;)

 

Jeśli popracują nad PR oraz doprowadzą do ładu swoje serwery, może kiedyś ich oferta będzie OK.

Teraz, jak tu czytam, nie cena jest ważna a obsługa, która w progreso jest fatalna.

 

Podsumowując:

 

- obsługa konta przez panel administracyjny: 3/10

- pomoc techniczna: 1/10

- support: 0/10

- czas reakcji na zgłoszenia: od 20 minut do nieskończoności.

+ szybkość łączy: 10/10

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

error_404: korzystam z usługi progreso od ponad dwóch lat i niestety nie podzielam twojej opinii.

 

Jeżeli chodzi o zgłoszenia problemów przez extranet to na problemy z priorytetem (3) normalnym odpowiedzi dostałem po ok. 6 godzinach, z priorytetem (2) wysokim po ok. 20-30 minutach...a najwyższego nigdy nie musiałem używać ;)

 

Panel czyli extranet, również nie rozumiem do czego masz zastrzeżenia...przecież on posiada większość potrzebnych funkcji...jeżeli się ze mną nie zgadzasz to proszę napisz czego Ci brakuje bo mi brakuje możliwości tworzenia wielu takich samych adresów email w różnych domenach np. test@biuro.pl i test@biuro2.pl...tego niestety nie da się zrobić

 

Jeszcze jedną rzeczą którą mi brakuje w ich panel i mogę na poczekaniu ją wymienić to brak obsługi dnsów...niestety jak chce się dodać domenę to trzeba zakładać ticket

 

MySQL w wersji 5 również działa...kilku moich klientów korzysta i nie narzeka...tak samo jak php 4 i 5...6 nie używałem

 

Na koniec powiem jeszcze, że chciałem dogadać się z nimi na odsprzedaż ich usług...niestety nie udało się więc za to mają u mnie wieeelki minus !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
error_404: korzystam z usługi progreso od ponad dwóch lat i niestety nie podzielam twojej opinii.

 

Jeżeli chodzi o zgłoszenia problemów przez extranet to na problemy z priorytetem (3) normalnym odpowiedzi dostałem po ok. 6 godzinach, z priorytetem (2) wysokim po ok. 20-30 minutach...a najwyższego nigdy nie musiałem używać ;)

 

Powiem tylko jedno - dałem 2 zgłoszenia o priorytecie 1 (najwyższy). Po 15 dniach od zgłoszenia i braku rozwiązania problemu z serwerem (z winy progreso) dałem sobie z nimi spokój.

 

Owszem, czas reakcji na poziomie 20 minut równiez się "przytrafił" ale dotyczył jakiejś pierdułki.

Sprawę istotną pozostawili nierozwiązaną. Dlatego ich opuściłem i obchodzić będę z daleka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość nrm

Najsmutniejsze jest to, że w tym temacie nic się nie zmieniło od czasów kiedy miałem tam konto (bodajże w 2007). ;( Trudno powiedzieć czym jest spowodowana ta niemoc Progreso, wszak konkretni ludzie za tym stoją.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
error_404: korzystam z usługi progreso od ponad dwóch lat i niestety nie podzielam twojej opinii.

Wcale mnie to nie dziwi.

 

Z ciekawości sprawdziłem podpis pod Twoim postem czyli:

 

"WIRED P.U.H. www.wired.pl - usługi IT dla firm"

 

Mistrzu, www.wired.pl kieruje mnie na stronę logowania do progreso. Tym sposobem wszystko staje się jasne... ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja wysłałem zwykłe zapytanie na ich adres email w sprawie konta . Było to na początku grudnia 2008 roku , do tej pory cisza.

Dziękuję takiej firmie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wcale mnie to nie dziwi.

 

Z ciekawości sprawdziłem podpis pod Twoim postem czyli:

 

"WIRED P.U.H. www.wired.pl - usługi IT dla firm"

 

Mistrzu, www.wired.pl kieruje mnie na stronę logowania do progreso. Tym sposobem wszystko staje się jasne... ;)

 

Podzieliłem się z Tobą moją opinią na temat tej firmy a Ty mnie atakujesz :) chill man

 

Chcesz tak sprawdzać to odwiedź moje inne stronki:

 

http://ambrozy.wired.pl

http://www.anluc.com.pl

http://www.pepespj.com.pl

http://www.andrzejtalaska.wired.pl

 

dalej mi się już nie chce wymieniać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mistrzu, www.wired.pl kieruje mnie na stronę logowania do progreso. Tym sposobem wszystko staje się jasne... ;)

 

Skoro trzyma swoje serwisy w Progresso, to chyba jest oczywiste że usługi tej firmy mu odpowiadają? Nie węszmy wszędzie idiotycznych spisków i układów, bo to robi się irracjonalne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nikt z piszacych negatywnie o progresso nie bierze pod uwage ze istnieje mozliwosc ze takie dzialanie jest celowe ze strony progresso ? Trudny klient i wymagajacy w usludze masowego hostingu nie jest oplacalny, a wrecz nie jest zazwyczaj mile widziany. Usluga masowego hostingu nie jest przeznaczona na tego typu uslugi jakie zapewne staracie sie na progresso uruchomic. Mysle ze nie nalezy obwiniac progresso, a jedynie przestac starac sie naginac nieadekwatne uslugi ktore staracie sie za jak najnizsza cene zakupic do swoich bardzo wysokich potrzeb.

 

g.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

gb wysłałem zapytanie o zwykłe konto hostingowe , nie jakieś "przebajerowane" . Zero odpowiedzi , dziękuję takiej firmie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikt z piszacych negatywnie o progresso nie bierze pod uwage ze istnieje mozliwosc ze takie dzialanie jest celowe ze strony progresso ? Trudny klient i wymagajacy w usludze masowego hostingu nie jest oplacalny, a wrecz nie jest zazwyczaj mile widziany.

 

Teraz to mnie rozwaliłeś ;)

 

Wszystko rozumiem, nawet takie działania. Uważam, że skoro jest taka polityka firmy, powinno być to napisane na pierwszej stronie serwisu. Wielkimi literami żeby każdy mógł przeczytać, że "nie chcemy obsługiwać masowego klienta a tylko mega-firmy i spadaj na drzewo".

 

Jeśli się przyjrzymy ich ofercie, mamy zamiast ostrzeżenia następującą zachętę:

 

"Serwer wirtualny to najpopularniejszy sposób na publikację stron w sieci."

 

Ja rozumiem "Popularny" jako "dla mas". Firmom nie trzeba takich spraw tłumaczyć.

 

Czytam dalej:

 

Dzięki promocji "Zostań z nami!" Twój serwer będzie z roku na rok tańszy - co każde odnowienie aż o 10%!

Życie mnie nauczyło, że takie hasła są skierowane "dla mas" a nie dla korporacji. Ceny (2 dostępne pakiety) są również bardzo przystępne dla przeciętnego człowieka. Nie ma w ofercie pakietu "dla dużych firm". Oferowane parametry są dostosowane do potrzeb małych serwisów WWW.

 

Lecimy dalej - extranet.

Lista jego funkcji to 3 strony tekstu. Jak ktoś jest ciekawy - http://progreso.pl/?s=214

 

Z tych mega-opcji działa jakieś 30 %.

 

Z funkcji, które nie działają wymienię tylko 3 przykłady:

 

 

Plan hostingowy

  • podgląd na pełną specyfikacje wykupionego pakietu
  • podgląd na bieżące wykorzystanie wszystkich usług
  • możliwość dokupienia usług dodatkowych (nie działa)
  • możliwość zmiany planu hostingowego (nie działa)

Katalogi i pliki

 

  • wygodny menadżer plików (działa koszmarnie i nielogicznie)
  • (....) masa funkcji nieistotnych z powodu pkt 1

Bazy MySQL

 

  • tworzenie / usuwanie baz MySQL
  • podgląd na zajętość i liczbę tabel w każdej z baz
  • zmiana hasła bazy MySQL
  • blokowanie / odblokowywanie bazy MySQL
  • bezpośredni dostęp do ostatniej kopii zapasowej baz (nie działa)
  • pełna nawigacja po kopii zapasowej (nie działa)
  • przywracanie baz / tabel z kopii zapasowej (nie działa)
  • dostęp do PhpMyAdmin

Wniosek - to nie jest oferta dla duzych firm. W zasadzie nie wiadomo dla kogo.

 

Usluga masowego hostingu nie jest przeznaczona na tego typu uslugi jakie zapewne staracie sie na progresso uruchomic. Mysle ze nie nalezy obwiniac progresso, a jedynie przestac starac sie naginac nieadekwatne uslugi ktore staracie sie za jak najnizsza cene zakupic do swoich bardzo wysokich potrzeb.

 

Wyżej pokazałem, że to nie jest naginanie wymagań tylko rzeczywistość i brak realizacji oferty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.

×