Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
lukaschemp

Czym się sugerujecie?

Polecane posty

Tak jak w temacie, napiszcie czym się sugerujecie będąc potencjalnymi Klientami i na co zwracacie uwagę. Czy jest to np. wygląd strony, jej działanie oczywiście dochodzi też oferta czy obsługa i pomoc techniczna. Oczywiście można to podzielić na 2 części przed wykupieniem usług gdy się jeszcze nie zna firmy i po kiedy ma się z nią już jakieś doświadczenie. Z góry dziękuję za opinie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1. Wygląd strony.

2. Lokalizacja DC.

3. Support.

4. Formy kontaktu.

5. Cena a dokładniej przelicznik opłacalności, czy firma nie ma "za tanio".

6. Na jakim sprzęcie.

7. Od kiedy istnieje firma.

8. Szczegółowość strony i opisów firmy, sprzętu (zdjęcia), oferty itd. itp.

9. Panel zarządzania kontem. Minus za gotowce, Plus za autorskie rozwiązania.

10. Przekrój oferty, czy tylko shared czy też inne rozwiązania (dedykowany shared, vps, serwery dedykowane itd.).

11. Czas reakcji / odpowiedzi.

12. Dostępność supportu w weekendy, święta itp.

13. Opinie innych użytkowników

14. Wizerunek firmy, czy bardziej biznesowy czy bardziej dla "ogółu".

15. Szybkość działania stron, niskie czasy generacji skryptów, małe loady.

 

Kolejność przypadkowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

9. Panel zarządzania kontem. Minus za gotowce, Plus za autorskie rozwiązania.

 

wow takie cos mozliwe tylko w "polska". Skoro 70% firm stosuje jakies rozwiazanie platne to znaczy, ze spelnia swoje funkcje. Po co pisac autorskie rozwiazanie. Bezsens. Tylko w "polska" takie jest podejscie, zeby klientowi wciskac kit jakich to profesionalnych programistow nie ma firma ?.

 

5. Cena a dokładniej przelicznik opłacalności, czy firma nie ma "za tanio".

 

huh , a to dobre widze, ze polskie srodowisko ludzi z branzy nadal "klepie sie po pupciach".

 

11. Czas reakcji / odpowiedzi.

12. Dostępność supportu w weekendy, święta itp.

 

Ten support to potrzebny jest pewnie, zeby klient musial sobie wytlumaczyc czemu placi 200 zl wiecej za 5x mniej mozliwosci, porownujac jakas renomowana firme zachodnia czy tez europejska z ograniczonym supportem ?.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość adamszendzielorz
wow takie cos mozliwe tylko w "polska". Skoro 70% firm stosuje jakies rozwiazanie platne to znaczy, ze spelnia swoje funkcje.

 

To nie tak. Gotowce maja z reguly otwarty (lub poprostu latwo dostepny) kod zrodlowy, przez co soft jest znacznie bardziej narazony na ataki. Gotowce sa poprostu mniej bezpieczne w uzytkowaniu.

 

Po co pisac autorskie rozwiazanie.

 

Zeby zaspokoic niestandardowe potrzeby swoich klientow, ktorych nie zapewni gotowy panel z ograniczonymi mozliwosciami. Znajdz mi np. panel ktory umozliwia jednoczesna obsluge php4/php5/php6 i MySQL4 / MySQL5 ? :) Moze znajdziesz. Tylko jemu bedzie brakowalo znowu innych featuresow. Pozatym gotowiec wymusza stosowanie danego systemu i jego najwazniejszych komponentow.

 

5. Cena a dokładniej przelicznik opłacalności, czy firma nie ma "za tanio".

huh , a to dobre widze, ze polskie srodowisko ludzi z branzy nadal "klepie sie po pupciach".

 

Raczej probuje ten biznes doprowadzic do normalnosci i wykluczyc z rynku "biznesmenow" - gimnazjalistow.

pozdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Coś mi się wydaje, że taki temat lub bardzo podobny już był :)

 

PS. nikt nie zwraca uwagi na tzw. ukryte koszta zapisane małym druczkiem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
9. Panel zarządzania kontem. Minus za gotowce, Plus za autorskie rozwiązania.

 

wow takie cos mozliwe tylko w "polska". Skoro 70% firm stosuje jakies rozwiazanie platne to znaczy, ze spelnia swoje funkcje. Po co pisac autorskie rozwiazanie. Bezsens. Tylko w "polska" takie jest podejscie, zeby klientowi wciskac kit jakich to profesionalnych programistow nie ma firma ?.

 

Obok oferowania cpanela i da u nas się pisze teraz autorskie rozwiązanie - dlaczego? Jest kilka plusów:

- pełna kontrola

- brak opłat za licencje

- możliwości lepszego zarządzania większą ilością serwerów

- ujednolicenie usług na shared/vps/dedykowane - płynna migracja pomiędzy platformami

- duże ułatwienia w używaniu paneli (ich struktura) dla klienta i integracja z billingiem/supportem

- duże możliwości w niestandardowych setupach

 

Nie chodzi o to, że gotowce są złe ale po pewnym czasie będziesz chciał czegoś lepszego co będzie pasować do twojej wizji i wtedy standardowe panele nie pomogą a wręcz będą utrudniać realizację celu. Do oferowania jednej usługi nie ma problemu - inna sprawa jeśli chcesz zrobić coś "innego" .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy dobrze pamiętam czy @Prohost nie byłeś zwolennikiem autorskiego oprogramowania tylko zapaleńcem cPanel'u ? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czy dobrze pamiętam czy @Prohost nie byłeś zwolennikiem autorskiego oprogramowania tylko zapaleńcem cPanel'u ? :)

 

Byłem/jestem zwolennikiem panela który ma wszystko co do szczęścia potrzebne - takim dla mnie jest cpanel dla shared. Ale jak napisałem dodając nowe usługi vps itd. potrzebuję własnej platformy która pozwoli na zarządzanie każdym setupem jaki mi się "wymyśli".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
9. Panel zarządzania kontem. Minus za gotowce, Plus za autorskie rozwiązania.

 

wow takie cos mozliwe tylko w "polska". Skoro 70% firm stosuje jakies rozwiazanie platne to znaczy, ze spelnia swoje funkcje. Po co pisac autorskie rozwiazanie. Bezsens. Tylko w "polska" takie jest podejscie, zeby klientowi wciskac kit jakich to profesionalnych programistow nie ma firma ?.

 

5. Cena a dokładniej przelicznik opłacalności, czy firma nie ma "za tanio".

 

huh , a to dobre widze, ze polskie srodowisko ludzi z branzy nadal "klepie sie po pupciach".

 

11. Czas reakcji / odpowiedzi.

12. Dostępność supportu w weekendy, święta itp.

 

Ten support to potrzebny jest pewnie, zeby klient musial sobie wytlumaczyc czemu placi 200 zl wiecej za 5x mniej mozliwosci, porownujac jakas renomowana firme zachodnia czy tez europejska z ograniczonym supportem ?.

To idź sobie kupić hosting na Allegro zamiast się żalić "na polskie środowisko ludzi z branży", jeszcze mogłeś wspomnieć o teorii spiskowej :)

 

Jak już ironizujesz to podaj chociaż logiczne kontrargumenty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
To nie tak. Gotowce maja z reguly otwarty (lub poprostu latwo dostepny) kod zrodlowy, przez co soft jest znacznie bardziej narazony na ataki. Gotowce sa poprostu mniej bezpieczne w uzytkowaniu.

Zabrzmiało trochę jak wypowiedź przedstawiciela Microsoft'u opowiadającego o wyższości rozwiązań Windows Server nad Linux/*BSD. Po pierwsze- otwartość kodu nie oznacza wcalę mniejszego bezpieczeństwa (praktyka pokazuje, że wręcz przeciwnie, gdyż dużo szybciej w takim oprogramowaniu wprowadzane są poprawki).

 

Po drugie jak już mówimy tu o panelach... pokaż mi komercyjny panel zarządzania hostingiem do którego dostajesz kod źródłowy, bo chyba coś mnie w życiu ominęło :)

 

Zeby zaspokoic niestandardowe potrzeby swoich klientow, ktorych nie zapewni gotowy panel z ograniczonymi mozliwosciami. Znajdz mi np. panel ktory umozliwia jednoczesna obsluge php4/php5/php6 i MySQL4 / MySQL5 ? :)

Nie wiem jak to jest w przypadku wyboru wersji MySQL, ale wybór wersji PHP (php4/php5/php6) da się zrealizować w DirectAdmin za pomocą dodatkowej wtyczki. Jest też (dodatkowo płatna) wtyczka do obsługi baz PostgreSQL.

 

Moze znajdziesz. Tylko jemu bedzie brakowalo znowu innych featuresow. Pozatym gotowiec wymusza stosowanie danego systemu i jego najwazniejszych komponentow.

Tu się w zupełności zgodzę... korzystając z gotowca firma jest niestety skazana na rozwiązania (czyt. ograniczenia) jakie dany panel oferuje. Mając autorskie rozwiązanie jest się panem własnego losu... a w zasadzie panem własnego systemu od samego początku do samego końca.

 

Ten support to potrzebny jest pewnie, zeby klient musial sobie wytlumaczyc czemu placi 200 zl wiecej za 5x mniej mozliwosci, porownujac jakas renomowana firme zachodnia czy tez europejska z ograniczonym supportem ?.

Temat był już milion razy wałkowany na tym forum. Cena hostingu to nie tylko koszty związane z kolokacją serwera (utrzymaniem serwera dedykowanego) ale także wszystko inne co składa się na sprawne funkcjonowanie firmy (support, infolinia, biuro, księgowa, ZUS, podatki i wiele więcej). Zawsze możesz kupić konto od dzieciaka na allegro, który nie ma takich kosztów... oczywiście tylko wtedy jeśli lubisz ekstremalne doznania :) Po pewnym czasie zrozumiesz, że za jakość trzeba zapłacić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To nie tak. Gotowce maja z reguly otwarty (lub poprostu latwo dostepny) kod zrodlowy, przez co soft jest znacznie bardziej narazony na ataki. Gotowce sa poprostu mniej bezpieczne w uzytkowaniu.

Zabrzmiało trochę jak wypowiedź przedstawiciela Microsoft'u opowiadającego o wyższości rozwiązań Windows Server nad Linux/*BSD. Po pierwsze- otwartość kodu nie oznacza wcalę mniejszego bezpieczeństwa (praktyka pokazuje, że wręcz przeciwnie, gdyż dużo szybciej w takim oprogramowaniu wprowadzane są poprawki).

mieszasz pojecia. to co piszesz ma miejsce dla oprogramowania ktore dostajesz czy to w postac kodu zrodlowego czy tylko skompilowanej, ale do ktorego kodu (chocby dekompilowanego) mozesz sobie zajrzec. dla kodu autorskiego panelu ktos zlosliwy nie ma takiego dostepu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od tego, jak na to patrzeć. Większa popularność oprogramowania opensource to oczywiście zwiększenie ilości dostępnych i wydawanych łatek i patchy. To dodatkowo lepszy support, więcej dodatków itp. To jest plus i rzeczywiście można powiedzieć - open source jest bezpieczny, bo łatki są wydawane dość często. Z drugiej jednak strony otwarty kod stanowi pewne niebezpieczeństwo, każdy go zna, każdy może go poznać i użyć do niecnych celów. "Każdy kij ma dwa końce" - takie przysłowie na zakończenie mi pasuje :-)

 

Co do tego, czym ludzie się sugerują w wyborze serwera to dodatkowo do tego co powiedzieliście dopisałbym rozliczenia miesięczne - dość dużo Klientów nam o tym pisze: że jest fajnie, że mogą płacić co miesiąc, a nie z góry na cały rok.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dlatego, że jak będzie coś nie tak z hostem, to się mogą przenieść na inny nie "topiąc" reszty kasy za niewykorzystany okres czasu.

A nas to motywuje do Ciągłego, stałego trzymania usług na prawidłowym poziomie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×