Skocz do zawartości
scz

Nowe serwery w OVH :)

Polecane posty

Jak 18 godzinę trwa interwencja to z pewnością nie zapłacisz za serwer. (dostaniesz duże odszkodowanie)
Na jakiej podstawie tak twierdzisz?

 

Za takie coś to niektórzy z nimi by już w sądzie siedzieli, jakby komus skasowali cenne dane [pomijajac backupy ale to inna kwestia, bo sam nie czesto robie] ...
W sądzie? O te kilka złotych? Z tego co się orientuję za usługi on-line nie przysługuje odszkodowanie wyższe od wniesionej opłaty. Oczywiście mogę się mylić ;)

 

Dysk jest najbardziej awaryjnym elementem serwera a oni go jeszcze zrobili współdzielonym to musi dawać takie rezultaty. Raczej w rozwiązaniu OVH nie spodziewał bym się dysków serwerowych SAS co zwiękasz jeszcze ryzyko.
Bzdury. Już od dawna nie ma róźnicy w żywotności dysków twardych (SATA vs SAS), SAS wygrywa tylko szybkością. Spotkałem się nawet z wypowiedziami dostawców serwerów dedykowanych (czyli badana próbka > 10k dysków), którzy twierdzili, że dyski SATA są obecnie mniej awaryjne od dysków SAS.

 

Netzip -- język jest przecież obojętny byle program byłby skompilowany lub posiadał interpretator, skrypt może być napisany nawet w Brainfuck`u lub Whitespace ;)
Znowu bzdury. Napisz mi program (w Brainfuck'u albo w Whitespace), który będzie robić automatyczne backupy. Kupię go od Ciebie (oczywiście po jakiejś rozsądnej, rynkowej cenie, a nie za miliony ;)). Jeżeli nie znasz możliwości w/w języków, to nie pisz, że można w nich coś zrobić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@scz

Jak 18 godzinę trwa interwencja to z pewnością nie zapłacisz za serwer. (dostaniesz duże odszkodowanie)

@P

Na jakiej podstawie tak twierdzisz?

 

 

OVH gwarantuje jakość świadczonych usług i wypłaca kompensaty które nie mogą być większe od wpłaconej kwoty przez klienta.

 

 

Gwarancja jakości połączenia

 

OVH gwarantuje jakość połączenia do serwera i dostępności na poziomie 99.9%, tzn. że maksymalny czas usterki wyniesie 43 minuty 12 sekund miesięcznie. W przypaku nie respektowania tych warunków, OVH zapewnia wypłacenia odszkodowania równego 2,5% miesięcznego wynagrodzenia za każde 60 minut niedostępności serwera (ogólny rachunek nie może przekroczyć kwoty miesięcznej wpłaty wykonanej przez klienta).

 

Gwarancja jakości sprzętowej

 

W przypadku usterki sprzętowej, OVH gwarantuję wymianę wadliwego komponentu w ciągu 4 godzin dla ofert Superplan 2007, EG i MG; w ciągu 2 godzin dla gamy ofert Xeon.

 

Jest to możliwe dzięki poniższej procedurze:

 

* Państwa serwer jest monitorowany całodobowo - sprawdzamy czy odpowiada na pingi.

Interwencja jest planowana automatycznie w momencie, kiedy serwer przestanie odpowiadać. Następnie zostanie wysłany email z z godziną wykrycia usterki.

Interwencja jest anulowana a wiadomość mail wysyłana w momencie, kiedy serwer ponownie pinguje.

* Jeżeli usterka ciągle występuje, to technik zajmie się rozwiązaniem problemu i prześle wiadomość z dokładną godziną, kiedy interwencja rozpoczęła się.

Interwencja techników jest podzielona na 2 etapy:

- Wykrycie źródła problemu (hardware lub software);

- rozwiązaniem problemu.

* W przypadku problemu sprzętowego, wadliwy komponent jest wymieniany.

Możemy wymienić zasilasz, dysk twardy, kości RAM, lub całą maszynę, która zostanie zastąpiona przez zapasowy serwer.

* W przypadku problemu sprzętowego, np. w wyniku wykonania zmian w jego konfiguracji, serwer zostanie uruchomiony w trybie rescue. Dzięki temu będziesz mógł zalogować się w do niego i skorygować problem.

Nie trzeba czekać na naszą interwencję, aby uruchomić serwer w trybie rescue. Można to zrobić w managerze v3.

W chwili uruchomienia serwera w tym trybie, informacja o usterce będzie wyłączona.

Odpowiednie powiadomienie zostanie przesłane mailem.

Jeżeli chcecie Państwo, żeby interwencja została wykonana z naszej strony, to prosimy o kontakt w celu zaplanowania interwencji (support poziom 3). Będzie ona wykonana w godzinach pracy biura i zawierała wycenę oraz raport o jej zakończeniu.

 

 

Uwaga: nie wykonujemy kopii Państwa danych czy reinstalacji na ich bazie. W przypadku usterki sprzętowej na dysku twardym, jest on wymieniany na nowy, a nowe kody dostępu przesyłane mailem. Cała operacja trwa mniej niż 2 godziny.

Do Państwa należy odzyskanie kopii danych oraz instalacja oprogramowania na nowym dysku.

Jeżeli posiadacie Państwo z dyskami pracującymi w trybie RAID-1, to rekonstrukcja danych odbywa się automatycznie. Może się zdarzyć sytuacja, że uszkodzeniu ulegną oba dyski, dlatego zalecamy częste wykonywanie kopii danych, np. korzystając z systemu backup FTP.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
OVH zapewnia wypłacenia odszkodowania równego 2,5% miesięcznego wynagrodzenia za każde 60 minut niedostępności serwera
2,5% * 18 = 40% ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tak czy owak nawet 40% taniej to dość sporo ;)

 

ale fakt taktem, że tak duża przerwa to statystyki na stronie pójdą ostro w dół.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Znowu bzdury. Napisz mi program (w Brainfuck'u albo w Whitespace), który będzie robić automatyczne backupy. Kupię go od Ciebie (oczywiście po jakiejś rozsądnej, rynkowej cenie, a nie za miliony ;) ). Jeżeli nie znasz możliwości w/w języków, to nie pisz, że można w nich coś zrobić.

 

Chyba nie zrozumiałeś ironi. Doskonale wiem że języki ezoteryczne nie nadają się do programowania.

Jednak wspomniałem tutaj o nich aby wyolbżymić dziwną wypowiedź NETZIP, który ograniczył się do bash i pythona.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tak czy owak nawet 40% taniej to dość sporo ;)

 

ale fakt taktem, że tak duża przerwa to statystyki na stronie pójdą ostro w dół.

 

Staty statami, ale juz dygałem, ze google zrobi mi zjazd kilka pozycji nizej dla kilku fraz ktore pozycjonuje... no i brak $ za reklame

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jednak wspomniałem tutaj o nich aby wyolbżymić dziwną wypowiedź NETZIP, który ograniczył się do bash i pythona.

 

Offtopic: To był przykład. To czy napiszesz to w perlu czy w innym języku nie ma znaczenia. Zasugerowałem języki, w których najszybciej i najłatwiej wg. mnie spakuje i wyśle się dane na ftp. Swoją drogą - w czym innym chciałbyś to pisać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Napiałem do nich wczoraj dłuzszego maila, a teraz otrzymałem to :

 

"Witam,

Poniżej podaje link do opisu usterki, która wystąpiła i która była powodem awarii serwera:

 

http://prace.ovh.pl/?do=details&id=10217

 

Serwerem zajmowali sie nasi technicy, dlatego niemożliwy był dostęp do niego."

 

A 2 dni temu otrzymałem zaś : "Witam,

 

Przepraszam, że wprowadziłam Pana w bład. Pana awaria nie jest bezpośrednio związana z awarią sieci 197. Pana serwer znajduje się na liście interwencji. Po jej zakończeniu otrzyma Pan emaila z informacjami.

Oczywiście będzie Pan mógł składać reklamacje. Rozpatzrenie jej nie ode mnie będzie jednak zależeć. Dlatego wolałabym się na ten temat nie wypowiadać."

 

 

Oni sami nie wiedzą jaki burdel u siebie mają ? No i pozatym ani słowa odpowiedzi na moja reklamacje...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hmmm, widać na podanym listingu, że RPSy pracują na systemie plików ZFS firmy SUN,

a to bardzo ważna ciekawostka ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jakość ovh ... czyżby została wystawiona na próbę?

 

@netzip

Użyłbym do tego zapewne perla.

EOT

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zainstalowałem DirectAdmin'a na serwerze RPS1. Na początku miałem drobny problem z uruchamianiem DirectAdmin'a, ale go rozwiązałem. Dodałem dodatkowe IP (91.121.xxx.xxx), 1 domenę i ustawiłem ns1 i ns2, jednak gdy chce zmienić delegację domeny np. z home.pl na moje nowe dns'y to wyskakuje, że dns'y nie są skonfigurowane dla tej domeny.

 

Czy ktoś z was ma też taki problem, albo wie jak go rozwiązać?

Na poprzednim serwerze tego nie było, więc czy to wina ovh.pl ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Opadłem z sił.... napisalem chyba z 15 linijek tekstu reklamacyjnego, z 3 maile mi odpisal (jeden albo dwa tu dalem na forum) a teraz napisał gość "Oczywiście, rozumie. Proszę w takim razie napisać dokładnie od kiedy nie mógł się Pan dostać na serwer i kiedy został przywrócony dostęp. Jutro reklamacja zostanie skierowana do naszego kierownika."

 

a cały ciąg naszej korespondencji jest dołączany w kazdym mailu ktory do niego odsyłam... czy on w ogole czyta co ja pisze?:-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Również jak kolega parę postów wyżej opłaciłem serwerek EG w majowy weekend. Tyle, że odpowiedzi otrzymuję choć nie pocieszają mnie. Wczoraj zostałem poinformowany, że instalacja serwera może trwać do 7 dni. Dziś natomiast napisali, że instalacja może trwać do 10 dni. W starej ofercie większość dedyków można było dostać praktycznie "od ręki", parę godzin po zaksięgowaniu płatności... Widać nie wyrabiają się. A szkoda, bo czas realizacji zamówienia to właśnie ten czynnik, który przeszkadza mi w Hetzner.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

yea OVH pokazało swoją twarz

 

"Reklamacja została przekazana naszemu Kierownikowi. Ponieważ serwery RPS nie obejmuje gwarancja SLA, reklamacja nie może zostać uznana."

 

nie mam pytań !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

A przepraszam czego się spodziewasz, jeżeli nie ma Tego w umowie, zamówienia to co? Nie mogą robić wyjątków :)

http://www.ovh.pl/produkty/rps1.xml - Ja tutaj nie widzę żadnej wzmianki o SLA, więc teoretycznie nie powinieneś mieć żadnych roszczeń.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

http://www.ovh.pl/produkty/rps1.xml

 

"Gwarancja sprzętowa OVH" i mamy przy niej ptaszka :)

 

Jak możemy przeczytać:

http://www.ovh.pl/jednostki/garanty_gwarancja_sprzetowa.xml

 

"Gwarancja sprzętowa.

 

Dajemy Państwu gwarancję na wszystkie serwery dedykowane w naszej firmie. W sytuacji, kiedy dana część będzie wadliwa, to zostanie ona wymieniona na nową w ciągu 4 godzin od wykrycia usterki."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A to przepraszam :- ))

Swoją drogą Kimsufi również ma to wyszczególnione :- ))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

odpisali ze to nie padl sprzet tylko serwer i nie ma okreslonego czasu interwencji - ogolnie mowiac w dupie z klientem. niech sobie kupi dedyka z SLA, polezy z miesiac to sie przesiadzie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

SLA w dni robocze! we Francji nikt nie pracuje w dni wolne od pracy :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość

no ale za taką cenę to czego chcieć? towarzystwo się rzuciło.. a tu lypa.. heh

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Pokuć

Czyli jak mam RPS i mi siądzie to kupa blada i nic sie nie da zrobić prócz bycia EMO???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W datacenter pracują. Serwery np instalują w soboty-niedziele oraz w godzinach nocnych ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SLA w dni robocze! we Francji nikt nie pracuje w dni wolne od pracy smile.gif

Przecież jak oni mają 35 godzinny tydzień pracy czy coś takiego to nie można się spodziewać całodobowej administracji. To nie jest USA. Francuzi pracują najkrócej w europie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×