Skocz do zawartości

Polecane posty

Podejrzewam że ten temat się już powtarzał ale nie wiem gdzie szukać odpowiedzi na moje pytanie w konkretnej sytuacji.

A więc jakie były by koszty prowadzenia firmy jeśli jestem studentem dziennym, ale pracuje i mam umowę gdzie mi opłacają zus. To już niby nie muszę płacić zus-u oddzielnie w własnej działalności. Więc dokładnie jak się ktoś orientuje to może mi podać koszty prowadzenia samej firmy (razem z jakimiś zwolnieniami przez pierwsze lata pisze to bo wiem że przez pierwsze 2 lata jest mniejszy zus ale chyba w mojej sytuacji to on odpada bo z pracy narazie nie będę rezygnował)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam to płacisz samą składkę zdrowotną +ew dobrowolne składki (zależy również chyba jaką masz umowę z obecnym pracodawcą)

forumprawne.org

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz umowę zlecenie w której jednocześnie płaci pracodawca ZUS to nie ma znaczenia.

Jeśli jesteś studentem to nie znaczenia (szkoła też płaci ZUS - co skutkuje tym, że pracodawca płaci mniejszy ZUS).

 

Jeśli masz UMOWĘ O PRACĘ to wtedy ma znaczenie i możesz płacić tylko zdrowotne + inne oprócz ZUSu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jeśli jesteś studentem to nie znaczenia (szkoła też płaci ZUS - co skutkuje tym, że pracodawca płaci mniejszy ZUS).

Nie mylisz przypadkiem pojęć?

Szkoła nigdy nie płaci ZUS'u lecz możesz się ubezpieczyć po prostu ale to nie jest przecież ZUS!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
a ile około wynoszą te dodatkowe koszty jak ma się umowę o pracę

 

Jako student do 26 roku życia nie opłacasz składek ZUS od umowy-zlecenia / umowy o dzieło. Wątek poruszający podobną kwestię: http://e-prawnik.pl/prawo/forum.php/dj0yMj...NTgmdGlkPTE0MTM