Skocz do zawartości
nekrorod

Biznes Host subiektywna próba wyłudzenia

Polecane posty

Chcę dokonać transferu domeny .com, ale oczywiście Biznest Host wyłączył możliwość wygenerowania kodu authcode w panlu Mintshost. Tickety zamykają i kasują, żadają skanu dowodu osobistego (nie ma mowy) i tym samym poczytuję to jako próbę wyłudzenia pieniędzy, gdyż oczywiście nie chcę mieć z nimi nic wspólnego. Proszę o podstawę prawną w kwestii skanu - ticket zamykają. Rejestratorem jest jakaś kanadyjska firma Tucows i prośba do Was, czy jest jakiś sposób, miejsce, gdzie można to zgłosić, otrzymać kod okrężną drogą (napisałem już do kanadyjskiego operatora)? Chyba jest jakiś sposób, by wyeliminować w sposób permanetny takich operatorów? Z góry dziękuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie tylko ta firma chce skan dowodu osobistego, aby potwierdzić tożsamość, wiele tak robi.

Na pewno też pozwolą ukryć część informacji, na skanie dowodu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak Paździoch :D

W jaki inny sposób mogą zweryfikować Twoją tożsamość? Masz kwalifikowany podpis cyfrowy?

 

Zamaż numer dowodu, całość przekreśl i dopisz "Na potrzeby transferu domeny z BiznesHost" i wyślij im to.

Edytowano przez Bartosz Z (zobacz historię edycji)
  • Upvote 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że ja nigdy na to nie wyrażałem (i nie wyraziłbym) zgody przy zawieraniu umowy. Poza tym, dlaczego wyłączyli taka możliwość w panelu? Mają nawet mój nr telefonu. Jeszcze mało? Dlaczego kasują tickety?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Widzę ze nastała jakas moda na zakladanie kont, pisanie wykolorowanych historii i znikanie z wht ;)

Gwoli wyjaśnienia - prośbę o skan dowodu dostałeś tylko dlatego, iż poprosiłeś o kod authinfo dla domeny wysyłając prośbę z maila, który nie jest przypisany w panelu klienta.

Nie znam żadnej firmy która ci wyda kod pisząc z dowolnego maila i podając samą nazwę domeny.

 

Widze że napisałeś juz z poprawnego maila, więc za chwile zajmiemy sie zgłoszeniem, i sprawdzimy czemu nie zadzialało wydanie kodu przez panel klienta.

  • Upvote 3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ticketów na pewno nie kasują, tylko jak już zamykają.

A jak numer telefonu ma potwierdzić tożsamość?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Imię, nazwisko, email, adres, nr telefonu, dostęp do konta email (hasło), login i hasło do panelu, weryfikacja SMS. Mało? Do konta bankowego łatwiej się dostać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przyznaj się - założyłeś konto na fałszywe dane czy jeszcze nie masz tego kawałka plastiku? ;)

Strasznie nadymany ten Twój problem. Jeśli to co @Marek607 napisał jest prawdą to jestem pełen podziwu, że masz jeszcze czelność być obrażonym z swojego własnego błędu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

https://www.icann.org/resources/pages/policy-transfers-2014-07-02-en


2.1.2.1 If the Gaining Registrar relies on a physical authorization process, then the Gaining Registrar assumes the burden of obtaining reliable evidence of the identity of the Transfer Contact and maintaining appropriate records proving that such evidence was obtained. Further the Gaining Registrar also assumes the burden for ensuring that the entity making the request is indeed authorized to do so. The acceptable forms of physical identity are:


  • Notarized statement

  • Valid Drivers license

  • Passport

  • Article of Incorporation

  • Military ID

  • State/Government issued ID

  • Birth Certificate

  • Upvote 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ten tzw błąd polega na tym, że:

 

1.BH dostał ticket z właściwego konta email. Zamknął/skasował (ich system nie odnajduje takowego) bez odpowiedzi.

2.Usunął możliwość samodzielnego wygenerowania

3.Pierwotnie dostał zgłoszenie z innego adresu, bo sam na niego wysłał przypomnienie

 

Tyle w kwestii mojej czelności.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dear Firma Bronze, I am not living in the US and have not signed any agreement with any American company. I am Polish citizen, hence I am not obliged to respect US regulations.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dear Firma Bronze, I am not living in the US and have not signed any agreement with any American company. I am Polish citizen, hence I am not obliged to respect US regulations.

 

i tu się mylisz decydując się na domenę com ;)

  • Upvote 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Lindsey

A widzisz, świat idzie "do przodu". Parę miesięcy temu też nie miałem, aż nagle...


@Bronze

Ciekawy temat. Kiedyś miałem podobny problem i Inspekcja Handlowa jasno orzekła, że jest to problem nie klienta końcowego, który zawarł umowę z polską firmą, tylko podmiotu, który podpisał umowę z podmiotem zagranicznym - oberwało mi się wtedy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Lindsey

A widzisz, świat idzie "do przodu". Parę miesięcy temu też nie miałem, aż nagle...

@Bronze

Ciekawy temat. Kiedyś miałem podobny problem i Inspekcja Handlowa jasno orzekła, że jest to problem nie klienta końcowego, który zawarł umowę z polską firmą, tylko podmiotu, który podpisał umowę z podmiotem zagranicznym - oberwało mi się wtedy.

tylko domena nie jest twoja ponieważ dzierżawisz ją a idąc dalej dzierżawa podlega prawu ICANN który określa zasady bez względu na położenie geograficzne i nie ma to związku czy jesteś z polski czy chin podobne zastosowanie ma prawo przy domenach PL jak dzierżawi ją ktoś np z USA dotyczą go zasady z NASK które maja zastosowanie. Koniec kropka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Bronze

Tylko czy jesteś pewien, że to o czym piszesz tyczy w istocie mnie a nie operatora? Z tego co kojarzę sprzed paru lat, to niestety rolę dzierżawcy bierze na siebie właśnie on. Sam jest pośrednikiem i sprzedaje "usługę" jako polski podmiot polskiemu klientowi. Gdybym nabył bezpośrednio w US - inna sprawa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kwestia tego, jaką umowę i z kim zawierasz. :) Czy umowę z firmą XYZ, czy też umowę z rejestrem domen za pośrednictwem firmy XYZ (której to wtedy odpowiedzialność może się ograniczać do przekazania zlecenia rejestrowi domen i płacisz nie tyle za rejestrację/odnowienie domeny, co za pośrednictwo w przekazaniu twojego wniosku do rejestru domen).

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Bronze

Tylko czy jesteś pewien, że to o czym piszesz tyczy w istocie mnie a nie operatora? Z tego co kojarzę sprzed paru lat, to niestety rolę dzierżawcy bierze na siebie właśnie on. Sam jest pośrednikiem i sprzedaje "usługę" jako polski podmiot polskiemu klientowi. Gdybym nabył bezpośrednio w US - inna sprawa.

 

Jestem tego pewien bo przechodziliśmy przez różne sytuacje i niestety niekorzystnie odbijają się na kliencie przez brak wiedzy. My nie utrudniamy procedury bo kod jest dostępy w panelu i do wykorzystania tylko gdy klient samodzielnie odblokuje migrację. Niemniej jednak domeny internetowe i przepisy są tworzone przez wystawcę danego TLD co przekłada się na to że klient musi zastosować się do tych zasad. Tym bardziej ICANN bardzo restrykcyjnie podchodzi do tego i fakt że napisałeś gdzieś tam może mieć dwa końce bo ICANN za pośrednictwem tucows.com i na ich wniosek może zablokować domenę że jej nie przeniesiesz do wyjaśnienia i na dodatek będziesz musiał udowodnić prawo własności na podstawie danych zawartych w panelu Biznes Host.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może z innej beczułki...

 

@Bronze

A kto to jest ten Bronze?
  • Upvote 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Miłosz

Nowy to i trochę ślepy. Chodzi o Sixwishlist - nie w to miejsce się spojrzało. Tak, wiem jak to wygląda...

A swoją drogą, czy inni mogliby się podzielić swoim doświadczeniem, bo wypowiedź poprzednika - Sixwishlist jest dość zaskakująca. Czy jest to kwestia formy umowy jak sugeruje kafi, czy też bez względu na wszystko domeny globalne rządzą się innymi prawami i w razie problemów klient musi sam udowadniać za oceanem, że nie jest wielbłądem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sixwishlist zainspirował mnie do sprawdzenia jak wyglądają ceny w innych krajach. Skoro i tak operator właściwie tylko przekazuje dane... i np. w Australii domenę com odnowić/przetransferować można za 36zł. Płatność kartą lub paypal, pewnie po lichwiarskim kursie, wyjdzie jakieś 4 dychy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Człowieku robisz temat i obsmarowałeś firmę bezpodstawnie.

 

- BH i MH zawsze po odpowiedzi zamyka ticket ale to nie oznacza że nie można go z powrotem otworzyć (taki system)

- Przy przenoszeniu domeny NAWET jeśli dane się zgadzają mogą prosić o skana dowodu - i nie rozumiem twojego głupiego gadania że:

 

Tylko, że ja nigdy na to nie wyrażałem (i nie wyraziłbym) zgody przy zawieraniu umowy.

- i dodatkowo z innego adresu email (niż podany w panelu piszesz) o domenę - no śmiech na sali. Ja poproszę o kod do "facebook'a"...

 

Sprawdź OVH / Unixstorm itd - wszyscy tego potrzebują. W OVH nawet przy zamawianiu dedyka musisz to podać więc nie wiem co w tym takiego dziwnego?

 

w skrócie?

Ogarnij się a jak jesteś poszukiwany to się ujawnij :)

 

Zasłoń zdjęcie (bo to nie wymagane) numer serii / numer dowodu i prześlij z danymi które możesz ujawnić (imie nazwisko / adres).

 

Proste.

Edytowano przez Westbam (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Westbam

To, że szanowny Pan czyta wybiórczo, dokonuje na tej podstawie interpretacji i nie przeszkadza mu rozdawanie skanu dowodu na lewo i prawo to nie mój problem. O firmie BH mam koszmarne zdanie, a jeżeli Panu się podobają, to bardzo się cieszę i życzę samych sukcesów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Kamikadze

Człowieku robisz temat i obsmarowałeś firmę bezpodstawnie.

 

- BH i MH zawsze po odpowiedzi zamyka ticket ale to nie oznacza że nie można go z powrotem otworzyć (taki system)

- Przy przenoszeniu domeny NAWET jeśli dane się zgadzają mogą prosić o skana dowodu - i nie rozumiem twojego głupiego gadania że:

- i dodatkowo z innego adresu email (niż podany w panelu piszesz) o domenę - no śmiech na sali. Ja poproszę o kod do "facebook'a"...

 

Sprawdź OVH / Unixstorm itd - wszyscy tego potrzebują. W OVH nawet przy zamawianiu dedyka musisz to podać więc nie wiem co w tym takiego dziwnego?

 

w skrócie?

Ogarnij się a jak jesteś poszukiwany to się ujawnij :)

 

Zasłoń zdjęcie (bo to nie wymagane) numer serii / numer dowodu i prześlij z danymi które możesz ujawnić (imie nazwisko / adres).

 

Proste.

 

Zdaje się że wystarczy na maila z odpowiedzą od nich odpowiedzieć i ticket się otworzy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Westbam

To, że szanowny Pan czyta wybiórczo, dokonuje na tej podstawie interpretacji i nie przeszkadza mu rozdawanie skanu dowodu na lewo i prawo to nie mój problem. O firmie BH mam koszmarne zdanie, a jeżeli Panu się podobają, to bardzo się cieszę i życzę samych sukcesów.

 

Jestem przekonany że (czysto teoretyzując) w sytuacji gdyby Twój "kolega" który zna Twoje hasło do panelu (nie wiem skąd - może podejrzał w chrome albo po prostu dobrze się znacie - nie pochwalam tego i zalecam nie dzielić się hasłami ale historia zna takie przypadki) i w ten sposób ukradł by Ci domenę (bo się pokłóciliście o coś - chociażby nawet o to co na tej domenie razem zrobicie) to byś krzyczał jak można wydać kod authinfo domeny bez dodatkowej weryfikacji ;-)

  • Upvote 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×