Skocz do zawartości
bybunny

IP na liście w spamcannibal

Polecane posty

Zdarzyła nam się dziwna sytuacja. Posiadamy płatną usługę monitorowania kondycji adresów IP w mxtoolbox. Przedwczoraj otrzymaliśmy informację że jeden z naszych adresów trafił na listę w spamcannibal ale do naszego adresu został również dopisany kolejny adres jako powód zgłoszenia ,który nie należy i nigdy nie należał do nas. Dotychczas myślałem że bloki adresów są tak dobrane że tanie serwery nie otrzymują adresu z bloku wykorzystanego przy serwerach z górnej półki cenowej. Niestety byłem w błędzie bo jak się okazało nawet najtańszy serwer losowo obecnie może otrzymać adres IP należący do bloku adresów które posiadają nienaganną kondycję. Nienaganna niestety do czasu!

Zgłosiłem to ale myślę że spamcannibal po prostu poleciał z listą na klasę co obecnie może stanowić poważny problem. Sam spamcannibal nie posiada opcji która umożliwia wyjaśnienie tej sytuacji. Ktoś może ma jakiś pomysł na rozwiązanie tego problemu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

klase blokują zazwyczaj przy 10+ adresów z bloku

Ponadto powiedz mi jak sie ma relacja wpadania na blackliste z ceną usługi?

Pomijam tu oczywiście spamerów którzy kupują tylko dla tego celu, ale tą grupe większość normalnych providerów elminuje po 1-2 abuse.

 

 

EDIT:

jak chcesz śledzić więcej list to polecam:

http://multirbl.valli.org/lookup/185.5.98.198.html

 

prosty skrypt monitorowania ip do tego i wystarcza ;)

Edytowano przez Marek607 (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

klase blokują zazwyczaj przy 10+ adresów z bloku

Ponadto powiedz mi jak sie ma relacja wpadania na blackliste z ceną usługi?

Pomijam tu oczywiście spamerów którzy kupują tylko dla tego celu, ale tą grupe większość normalnych providerów elminuje po 1-2 abuse.

 

 

Ja zapytałem o jakiś sposób na rozwiązanie problemu więc odpowiem na to pytanie Marku jako poza tematem.

 

Staramy się i na obecną chwilę nam to wychodzi by nasze adresy nie były na żadnych listach. Ten przypadek jest jednym z pierwszych który dotyczy spamcannibal i nie jest spowodowany z naszej winy. Jeżeli za serwery płacisz powiedzmy 600 euro i na takich serwerach trzymasz klientów którzy nie należą do grupy przedszkolnej a kontakt z klientami mamy rewelacyjny dzięki temu dokładnie wiemy co się dzieje na zasobach i w jaki sposób są wykorzystywane. Dodatkowo monitorujemy wszystkie serwery z wykorzystaniem wielu dostępnych środków wliczając to wiele rozwiązań od firm świadczących usługi o takim profilu i są to rozwiązania płatne. Czy ktoś z serwerem w kwocie 10 euro podchodzi tak samo do sprawy?

 

Cena usługi w tym przypadku ma bardzo duże znaczenie ponieważ w 99% tanią usługę kupuje dzieciak lub osoba która nie ma pojęcia jak go skonfigurować. Z reguły właśnie ta grupa powoduje problemy często zresztą nieświadomie , ktoś wykorzystuje ich serwer rozsyłając spam ponieważ np skrypt jest dziurawy a sam użytkownik serwera tego nie monitoruje. To tylko przykład.

 

Bardzo proszę o pominięcie pytań a wskazanie rozwiązania. Dziękuję

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

[OT] Cena nie zawsze idzie z jakością - przykładem są chociażby hostingi współdzielone gdzie na "drogą" maszynę przypada xxx klientów x xxx*3 skryptami gdzie polowa to joomle i wordpressy - ciezko na nich zachować "czyste" ip bo jak nie luki w pluginach to hasło do skrzynki "zosia85" ale to temat rzeka[/OT]

 

Próbowałeś napisać? To chyba najlepsze rozwiązanie ( ze zmiana ip dla poczty do czasu rozwiązania problemu) by się dowiedzieć o co chodzi - ja nie kojarze by ip z tej samej klasy było przyczyną blokady innego ip, chyba ze jak pisałem wcześniej osiągnięto próg xx ip/klasy albo provider ma wyjechane na abusy i dlatego wrzucili klase by go w koncu obudzić.

 

http://www.spamcannibal.org/cannibal.cgi

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Napisałem ale dokładnie wiesz jak to działa, dostajesz numer zgłoszenia i czekasz. A ja nie mam czasu na czekanie ;) bo spraw na głowie tyle ile włosów a niestety jeszcze je posiadam.

 

Dodatkowo pojawił się wczoraj problem z dostarczeniem wiadomości do outlook ale tylko u jednego klienta gdzie podobno wcześniej było wszystko OK. Mam na tym serwerze kilka własnych projektów i dziś wysłałem wiadomość na adres znajomego i moja dotarła ale z opóźnieniem dwóch godzin. Nie podoba mi się to i szukam rozwiązania problemu... Wiem że go znajdę lub jak nie ja to chłopaki.

 

Na innym naszym środowisku około tygodnia wstecz antywirus nie rozpoznawał polskich znaków w dokumentach które były spakowane i cofał pocztę. Nie wiem co jest przyczyną ale możliwe że aktualizacja bazy była powodem bo na drugi dzień normalnie wszystko działało.

 

Najgorsze jest to że na obecną chwilę najwięcej problemów sprawiają klienci ,którzy korzystają z DNS na cloudflare. Z reguły domena dopisana jest byle jak bez składu i ładu. Na zasadzie strony działają więc i reszta musi.

 

Wracając do mojego pytania otrzymałem odpowiedź że sprawa jest w toku by usunąć nasz adres z ich bazy i może to potrwać kilka dni. Cholera nie lubię czekać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×