Skocz do zawartości
protoplasta

Zabezpieczenie przez DoS - Plesk

Polecane posty

Znacie jakieś skuteczne sposoby na zapobieganiu atakom dos? Wydaje mi się że najlepszym rozwiązaniem byłoby odcinanie IP, ale nie wiem czego użyć aby sobie z tym poradzić. Opłaca się jakoś bawić z ModSecurity czy może jest coś lepszego? Aktualnie IP banuje w CF. Są wakacje i jakiś dzieciak z IP z neostrady zarzuca mi dosami, napiszę do orange, ale na przyszłość chciałbym się zabezpieczyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

IP możesz banować w CF, ale niewiele to daje, jeżeli jesteś hosterem to on zna lub w każdej chwili może poznać IP serwera kupując usługę
IPka też może wyciągnąć poprzez http://who.is/dns/wp.pl

 

nie znam się na sprawach technicznych linuxowych, mogę jedynie zasugerować:

1. oddzielne IP dla poczty i hostingu, nawet oddanie hostowania poczty zewnętrznej firmie, np. gmail.com, prokonto.pl itp

2. nowych userów trzymać na jednym tymczasowym IP
3. jeżeli są środki, zastosowanie routera brzegowego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To wszystko wiem, pytam po prostu jak sobie poradzić z tym od strony serwera, on puscza dosa w moją stronę główną która stoi za cloudflare, a cf w takiej sytuacji nic nie daje, recznę banowanie też jest nudne. Martwi mnie to że w niektórych miejscach pokazywane jest ip cf zamiast ip użytkownika i się boje że jeżeli z automatu by to leciało to może być taka sytuacja że zbanuje IP cloudflare.

Już mi też kiedyś dosa zapuszczali ale z różnych miejsc i nie wiem czy jest jakiś skuteczny sposób aby jakoś temu przeciwdziałać.

Edytowano przez protoplasta (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach