Skocz do zawartości
steven_seagal

Tablet, sklep euro i ubezpieczenie ;/

Polecane posty

Cześć, parę miesięczy temu kupiłem tablet lenovo a2107A-H z gwarancją rozszerzoną w euro rtv agd. Jakiś czas temu oddawałem go do naprawy z racji tego ze nie pełne spolszczenie, przycinanie się po wgraniu paru apek, "latanie" ekranu jak surfuje się w przeglądarce odebrali, format nic nie dało, znowu zglosiłem format nic nie dało, znowu oddałem wymiana płyty głównej (niby) nic nie dalo (zgłoszenie działało ze dzwoniłem do lenovo i kurier przyjezdzał zabierał i przywoził) chciałem za 4 razem ale powiedzieli ze juz go nie przyjmną, a wiec znięchęcony działałem dalej na nim.. az w pewnym momencie nieumyślnie upadł mi i pękł ekran poszedłem do euro oni kazali zgłosić do ergo hestia, a wiec zadzwoniłem opowiedziałem sytuacje, przyjechał kurier i zabrał go. Dostaje po ~2tyg informacje ze naprawiony i przyjedzie kurier z paczką za którą muszę zapłacić 30zł oki więc wziąłem opłaciłem. Niestety w dalszym ciągu nic, zacina się, z chęcią walnąłbym go. Teraz wysłałem go znowu i dostałem informacje ze jest do odbioru i znowu niby format tylko zrobiony, nie chce go odbierać. Co zrobić w takiej sytuacji? Chciałbym aby była wymiana na inny model o tej samej wartosci bądź ewentualnie dopłacę proszę o rady.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A nie zmieniasz w nim softu na jakiś własny "przerobiony"? I czy tak się dzieje od momentu jak go odebrałeś czy może po wgraniu aplikacji?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A czy czasem po dwóch czy trzech próbach naprawy sprzedający powinien wymienić produkt na nowy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@up: nie, wymiana na nowy to dobra wola sprzedającego.

 

A właśnie że nie. Miłosz ma rację że po 2 czy trzech próbach naprawienia wymiana na nowy albo zwrot piniążków. Nie ma czegoś takiego jak dobra wola sprzedającego, bo takie rzeczy reguluje prawo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

 

Miłosz ma rację że po 2 czy trzech próbach naprawienia wymiana na nowy albo zwrot piniążków

Nie do końca, bo...

 

 

az w pewnym momencie nieumyślnie upadł mi i pękł ekran poszedłem do euro oni kazali zgłosić do ergo hestia, a wiec zadzwoniłem opowiedziałem sytuacje, przyjechał kurier i zabrał go. Dostaje po ~2tyg informacje ze naprawiony i przyjedzie kurier z paczką za którą muszę zapłacić 30zł oki więc wziąłem opłaciłem

Ta naprawa była dokonana nie gwarancyjnie, tylko ubezpieczeniowo zgodnie z OWU.

No i teraz sprzedawca może twierdzić, że to, że się jeszcze zawiesza to wynika z owego upadku a nie niezgodności z umową i niech udaje się na dodatkowe walki z ubezpieczycielem.

 

PS: Naprawa w ramach ubezpieczenia niekoniecznie musi być realizowana w autoryzowanym serwisie / z użyciem oryginalnych części.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No i teraz sprzedawca może twierdzić, że to, że się jeszcze zawiesza to wynika z owego upadku a nie niezgodności z umową i niech udaje się na dodatkowe walki z ubezpieczycielem.

 

 

Jeżeli został naprawiony, to nie może tak stwierdzić, bo to by oznaczało, że nie został naprawiony...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zrozum, że zlecającym naprawę nie jest sprzedawca albo producent. Jest firma ubezpieczeniowa. I to do niej wg sprzedawcy trzeba by się udać z "reklamacją" naprawy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No tak, jeżeli sprzedawca będzie twierdzić nadal, że to z powodu upadku, trzeba wtedy zareklamować naprawę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zrozum, że zlecającym naprawę nie jest sprzedawca albo producent. Jest firma ubezpieczeniowa. I to do niej wg sprzedawcy trzeba by się udać z "reklamacją" naprawy.

 

Nie może bo przed naprawą ekranu tablet był już trzy razy w serwisie, a za czwartym razem odmówili naprawy i w tym momencie właściciel już powinien poprosić o wymianę sprzętu albo zwrot pieniążków.

 

Autor do tej pory nie napisał też kiedy to się zaczęło dziać. Czy od samego początku były takie akcje z tabletem czy może po wgraniu kilku aplikacji, a może nastąpiła zmiana softu na inny?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

a więc zadnego softa nie zmieniałem, bo w wyniku tego trace gwarancje. Zaczyna się dziać od momentu kiedy wgram pare aplikacji, ostatnio latał ekran tzn mrygał i nagrzewa się często jak się gra czy coś. Co do tego latającego ekranu zadzwoniłem do Idea Nord w Suwałkach bo on zajął się naprawą i było to na skutek złego "przykręcenia", "ustawienia" ekranu i ustawili to i teraz czekam na kuriera. Nie wspomnę juz o tym ze niektore elementy nie są po Polsku ale to mało co, ale zeby było jasniej opisze po koleji:

 

 

Po jakiś 2 miesiącach uzytkownika zgłosiłem własnie tablet do euro ze sie zacina jest niepelne spolszczenie a wiec przyjeli i "naprawili", ale po wgraniu z google play aplikacji dalej to samo wiec zadzwoniłem do Lenovo aby zgłosić (gwarancja door to door) przyjechał kurier i odebrał czekałem pare dni hmm.. z 4 i spowrotem kurier przyjechał sprawdziłem (w raporcie było napisane ze przeinstalowany system), a wiec pare tygodni podziałało i znowu scinał się tzn przeglądanie internetu, niekiedy aplikacje zaczęły się wyłączać, filmow na yt w hd nie mogłem oglądać bo wolno się ładowało mimo ze mam dobrego neta no i oczywiscie nie zrobili do konca spolszczenia (pracodawca uwaza ze we wszystkich modelach są jakieś "Drobne" elementy angielskiego no ale oki, wiec znowu zgłoszono teraz wymieniono plyte głowną mimo to dalej lagi. a wiec za posrednictwem lenovo 3-4 razy był u nich az w pewnym momencie pracownik przez telefon powiedzial ze z tym problemem nie przyjmiemy juz poniewaz to nie przeskadza w działaniu. Udałem sie do euro ponownie przyjeli go, ale znowu tylko format i kij.... Jakis czas pozniej przez przypadek upadł mi i zgłosiłem go do euro jako nieumyślny wypadek (ekran pęknięty na pół i w ogóle się nie uruchamiał) pracownik w euro powiedział ze oni nie przyjmną ze mam dzwonic do ergo hestia opisac sytuacje i kurier przyjedzie po niego oki wiec tak zrobiłem pare dni czekałem i wreszcie przyjechał kurier i odebrał niestety nie udało się dostać nowy bądź inny model w tej cenie (w ogole nie zaoferowano) bo jak mówią najpierw go robią a dopiero ewentualnie jak koszt naprawy będzie większy to dają nowy.W raporcie pisało ze ekran wymieniony, powrócił no i niestety jeszcze gorzej bo korzystając z przeglądarki ekran latał, no i przycinki w menu itp zadzwoniłem znowu do ergo hestia odebrali go i dzisiaj rozmawiajac z pracownikiem powiedział ze coś źle było skręcone. Lecz jestem pewien ze z zacinką nic nie zrobili i dalej takie gowienko będzie. Jeżeli chaotycznie napisałem to proszę dopytywać odpowiem.

 

 


A i sam tablet był brany na raty ;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie może bo przed naprawą ekranu tablet był już trzy razy w serwisie, a za czwartym razem odmówili naprawy i w tym momencie właściciel już powinien poprosić o wymianę sprzętu albo zwrot pieniążków.

Jak by poprosił PRZED rozbiciem ekranu, to nie dyskutował bym, że mu to przysługuje.

Ale w OBECNEJ sytuacji to zarówno producent jak i sprzedawca stwierdzą "uszkodzenie mechaniczne" więc uprawnienia z tytułu gwarancji/obecnej niezgodności towaru z umową ciężko będzie od nich wyegzekwować. Pozostaje jedynie ubezpieczyciel którego to trzeba nękać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale skoro jest określony w statusie jako "naprawiony" to nie mogą się do niczego przyczepić, bo jeżeli jednak będą przyczepiać się to oznacza ze w rzeczywistości jest zepsuty. Myślę nad napisaniem stosownego pisma o niezgodności towaru z umową która objawia się chodzby w dany sposób: Zacinanie się, nagrzewanie (wczesniej to nie występowało), no i efekt "ściecia się ekranu" w momencie kiedy obraca się tablet. Dla dodatkowych dowodów myślę o uchwyczenie aparatem momentu kiedy są właśnie owe scinki i dołączyć w formie załącznika i pójść z tym do euro tylko teraz problem otóż przy zgłaszaniu u nich, oni posiadają własny formularz zgłoszeniowy z tytułu bodajże gwarancji, a ja chce podejść z tym wypełnionym : https://docs.google.com/file/d/0B5QF2lqqFOJqalVFdHRlcm04TG8/edit i nie wiem czy nie będą robić problemu z podpisaniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

A właśnie że nie. Miłosz ma rację że po 2 czy trzech próbach naprawienia wymiana na nowy albo zwrot piniążków. Nie ma czegoś takiego jak dobra wola sprzedającego, bo takie rzeczy reguluje prawo.

 

A jakie konkretne prawo to reguluje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jakie konkretne prawo to reguluje?

 

To prawo:

 

Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę lub wymianę na nowy. Wybór należy do nas, nie do sprzedawcy.

 

Polskie prawa konsumenta nie są w pełni zgodne z unijnymi które to są ważniejsze od starego polskiego prawa. Zwłaszcza jeśli chodzi o zwrot pieniążków za produkty.

 

Ściągawka dla opornych:

 

http://ec.europa.eu/consumers/cons_info/10principles/pl.pdf

 

Obecnie weszła nowelizacja do prawa europejskiego która gwarantuje że możemy zwrócić produkt do sklepu w przeciągu 90 dni od daty zakupu bez podawania przyczyny. Oczywiście produkt nie może być uszkodzony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Kamikadze

Ale tak szczerze to gdzie jest napisane że dany produkt ma działać szybko? Włącza się, da się wykonać wszystkie funkcje itd.

 

Może ja zgłoszę swojego Windowsa że nie działa tak szybko jak bym chciał :D

 

 

Na Twoim miejscu doczytałbym informacje o zwrotach produktu i jeżeli nic tam nie będzie to albo sprzedać albo root-owanie i podkręcanie procka. U mnie w telefonie musiało to być obowiązkowo bo też chodził jak by chciał a nie mógł. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Własnie wrócił tablet z naprawy i w opisie usterki mam wpisane: Prawidłowe zamontowanie digitala, trochę dziwne bo wczesniej wysyłałem i wymienili ekran płaciłem za odbiór 30 zl oraz teraz mimo ze to ich winna ze nie zamontowali prawidłowo to tak samo miałem zapłacić.

 

No ale coś mi nie pasuje z pamięcią wsadziłem kartę sd 4gb do tableta a pojemnosc całkowitą samego tableta pokazuje mi 2,xx GB proszę spójrzcie na zdjęcia i wytłumaczcie mi bo dostaje kurwicy juz nie wspomne ze w ogole na karcie nie zapisuja mi sie moje aplikacje tylko wszystko na pamieci wewnetrznej (pare aplikacji mam i wywala ze juz nie mam w ogole pojemnosci wolnej).

 

screenbcb.png

 

screenpcp.png

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Kamikadze

2GB pamięci wbudowanej i 4GB karty pamięci, masz napisane przecież niżej :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to dziwne bo na pudełku mam napisane:

 

System memory: 1G LPDDR2

Storage capacity: 4G EMMC

 

oO


No chyba ze to działa ze ~2GB pobiera sam android itp i pokazuje te 2GB jako wolne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Kamikadze

Ja w swoim galaxy mini 2 też mam wg. specyfikacji 4GB wbudowanej a pokazuje 1.86GB, karta pam. 2GB i pokazuije 1.84GB :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

2.xx gb to jest pojemność wewnętrzna, a ta druga 1.xx gb to tzn: pojemność magazynowa, teraz testuje i nie działa obracanie się ekranu no krew mnie zalewa no i rewelki z płynnością nie ma :( i znowu wysyłanie czekanie 14dni i płacenie za paczke 30plnow.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wrzucasz/przenosisz aplikację na kartę pamięci, to podejrzewam, że to jest przyczyną ich słabego działania.

 

Ja to sobie ręce za to dam obciąć.

 

Zapewne tablet jest zasypany aplikacjami które dodatkowo lądują na karcie SD co wyjaśnia jego przycinanie i dziwne efekty z ekranem. Karty SD nie nadają się na magazyn.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×