Skocz do zawartości
kycu

homecloud.pl - VPS leży od kilku godzin

Polecane posty

Witam,

 

Od początku roku były co najmniej 2 albo 3 awarie ze strony homecloud które uziemiły mojego VPS na kilka godzin. Obecnie awaria trwa od około 19:30 a może i wcześniej bo nie było mnie przy komputerze w tym czasie jak to się stało.

 

Czy tylko ja mam takiego pecha, że maszyna na której jest mój VPS jest taka awaryjna?

 

Powoli mam dość... uciekłem od jednego awaryjnego usługodawcy (linuxpl.com) do bardziej zaawansowanej firmy, niestety... chyba też źle trafiłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Kamikadze

Ciekawi mnie co support ci odpowiedział na zgłoszenie twojej awarii :)

 

 

O ile takowe zgłaszałeś bo szklanej kuli chyba oni nie mają :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zgłosiłem, po kilku godzinach (tak mniej więcej po 1 w nocy) serwer ruszył. A co mi powiedzieli? że maszyna na której stoi vps uległa awarii i ich technicy starają się usunąć awarie. Zapytałem czy wie pan ile to mniej więcej potrwa, odpowiedział, że nie ma pojęcia, nalezy czekać. No i czekałem chyba 6, 7 godzin......

Edytowano przez kycu (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Bil

Poprzednie awarie też im zgłaszałeś? Jak długo wtedy trwała naprawa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale z czym macie problemy sam człowiek ma awarie serca czy choroba i czeka na wyleczenie tak samo jest z serwerami ma awarie i robi się to tak jak najszybciej aby szybko wstało . Może pomyśle o tym że jak chorzy jesteście to nie bierzcie zwolnienia tylko do pracy idzie chorzy ....

 

Jeżeli awaria to robią to jak najszybciej aby przywrócić wszystkie funkcje matki tak aby działały bez problemowo VPSY a może ludzie to też maszyny które nigdy nie ulegają awari ( choroby )

Edytowano przez sniferek (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale z czym macie problemy sam człowiek ma awarie serca czy choroba i czeka na wyleczenie tak samo jest z serwerami ma awarie i robi się to tak jak najszybciej aby szybko wstało . Może pomyśle o tym że jak chorzy jesteście to nie bierzcie zwolnienia tylko do pracy idzie chorzy ....

 

Jeśli zdarza się raz, to jest ok. Ale nie jeśli więcej. Poza tym, Home ma pewną markę, więc można czegoś wymagać, nie sądzisz?

 

Z homecloud.pl miałem do czynienia dwa razy przy okazji wdrożenia aplikacji webowych dla klientów. Za pierwszym razem trzeba było czekać jakieś 8 godzin, bo akurat wsio padło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobra, pech chciał, że siedzę teraz (5:15 rano) no i vps znów wysypało... homecloud nie jest jednak najlepszą firmą

 

Mam serdecznie dość, znając życie serwer będzie dostępny za kilka godzin.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Kamikadze

Jak masz awarię to najpierw uderzaj do supportu a nie tutaj. Zapisz sobie telefon do nich na szybkim wybieraniu i tyle :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jednak dobrze wiedzieć, w jakiej firmie są awarie i klient jest pozostawiony sam sobie... bo tak to wygląda.

 

Nie mają tam jakiegoś proaktywnego monitoringu? Typu matka się wysypała i leci mail do klientów na maszynie, że jest problem i trwa naprawa? Wtedy nikt by się nie "szwendał" po forach...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość

A ja zapytam inaczej - co to za "cloud" skoro sobie pozwala na takie awarie "maszyny"?

Czy użycie tego słowa w nazwie usługi to nie jest nadużycie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hosting można nazwać i 100procentuptimehostingwww, a najważniejsze są zapisy w umowie/regulaminie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cloud to nazwa elastycznego rozwiązania, a nie samej użytej technologii. W końcu klient nie martwi się o sprzęt i infrastrukturę, a zapewnia to homecloud.

Inna sprawa już jak się z tego wywiązuje. ; )

  • Upvote 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak masz awarię to najpierw uderzaj do supportu a nie tutaj. Zapisz sobie telefon do nich na szybkim wybieraniu i tyle :)

 

Tak też uczyniłem zanim napisałem na forum a na forum napisałem bo ów forum stoi ponoć na serwerach HomeCloud i nie ukrywam, że zasugerowałem się tym forum i jego partnerem podczas wyboru firmy pod mój vps. Uważałem, że firma homecloud będzie dobrym partnerem także dla mnie. Niestety albo homecloud jest wadliwe, albo ja trafiłem na wadliwą maszynę.... nie zdziwiłbym się gdyż mam takiego pecha, podobnie było w linuxpl.com

 

 

Poprzednie awarie też im zgłaszałeś? Jak długo wtedy trwała naprawa?

 

Tak zgłaszałem i reakcja ogólnie byłą natychmiastowa tylko często bywało tak, że usunięcie awarii to kwestia od godziny do kilku godzin...

 

Na razie jest ok a odpowiedź supportu homecloud to "Za powstałe niedogodności pragniemy Państwa gorąco przeprosić."

Edytowano przez kycu (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ależ to przecież cloud więc inny storage to max a nie inna maszyna lol...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tyle że nigdzie nie ma informacji że vpsy są w chmurze (przynajmniej w takiej jak większość z nas rozumie) więc bardziej aktualne jest przepięcie na inną maszynę niż inny storage

 

SLA jest określone na 99% i co ważniejsze jest jawnie podane na stronie - a daje to 7h w skali miesiąca dopuszczalnego "niedziałania", więc jeżeli usługa się mieści w tym czasie to jest ok.

 

 

Edytowano przez tgx (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale to na zasadzie firma "Ognioodporne domy sp z o.o." stawia komuś dom który zaraz po oddaniu się pali.

Jakby dom kupowała firma to w sądzie nie ma szans. Jak konsument to nie założył bym się już o wynik..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolega zamówił ostatnio serwer z pleskiem (nie zwrócił na to uwagi), chciał zainstalować sobie DA, a więc przydatna była czysta instalacja systemu... niestety, nie da się. Jedynym wyjściem (zaproponowanym zresztą przez konsultanta) było wypowiedzenie umowy i kupno nowego VPSa... Dobrze, że nie kazali osobiście do biura przychodzić i podania składać ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A próbowałeś poprosić by przenieśli Cie na inną maszyne?

Nie ma takiej możliwości

 

 

Poza tym nie można w homecloud "manewrować" parametrami na swoim VPS, mają odgórnie ustalony plan i jezeli zaczyna Ci miejsca brakować to nie możesz sobie dokupić pojemności tylko musisz kupić wyższy pakiet. Manewrowanie parametrami jest tylko i wyłącznie w opcji Cloud Server. Chciałem się tam przenieść ale powiedziano mi, że muszę wpierw wykupić tą opcję i sam przenieść wszystkie dane gdyż homecloud nie świadczy usług przenoszenia danych pomiędzy swoimi maszynami. Ja tam się nie znam za bardzo ale czy to bardzo skomplikowana operacja przenieść dane pomiedzy vps a cloud? jeżeli wszystko znajduje się w obrębie jednej firmy/serwerowni?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jedyna różnica między vps a cloud to swobodne manewrowanie parametrami (w tej drugiej opcji), sami o tym nawet piszą na stronie :) Ale biurokracji i sztywności zasad może pozazdrościć niejeden polski urząd...

Edytowano przez is_wm (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×