Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
GeoAce

Ocena kodu Php

Polecane posty

Nie chcę teraz żadnej pomocy, poradziłem sobie ze wszystkim ;p

Jako że jestem początkującym programistą php, nie chcę nabrać złych nawyków.

Chciałbym by ktoś bardziej zaawansowany ocenił mój kod, bezpieczeństwo itp, ewentualnie poradził.

 

Skrypt może pobrać tutaj: http://proingressive.hekko.pl/showthread.php?tid=5&pid=14#pid14

 

Dzięki, i pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Beznadzieja.

 

Na początek baza danych i tabela img, pole "pokaz" zapewne tak/nie czyli bool a w definicji

`pokaz` varchar(20) CHARACTER SET utf8 COLLATE utf8_bin NOT NULL DEFAULT 'nie',

 

plik dodaj.php - raz <? a raz <?php, do tego w jednym pliku dwa razy

include_once "ustawienia.php";

na początku pliku i na końcu i bardzo dziwna konstrukcja elseif czyli

	else { if(isset($_SESSION['login'])) {

 

w innych plikach raz echo "xxx" a raz echo 'xxx', brak zamknięcia </body> i </html>

 

ale jako wisienka na torcie zostawiam to, że w kilku plikach w katalogu admin powtarza się definicja tej samej funkcji o nazwie ClearString.

 

Naprawdę kup jakąś książkę dla początkujących, w poradnikach w sieci nie ma jak ustrzec się złych nawyków.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

i bardzo dziwna konstrukcja elseif czyli

	else { if(isset($_SESSION['login'])) {

 

PHP ma błąd (przynajmniej w 5.3) i konstrukcja typu:

 

if(costam) {

} else if(cos innego) {

}

 

Nie działa. Oczywiście można użyć "elseif", ale to jest zła praktyka - dlaczego? Bo żaden normalny język nie wprowadził nowego słowa kluczowego z powodu szkolnego błędu w parserze kodu.

 

Przejrzałem trochę źródła. Pierwsze co się rzuca w oczy, to brak zastosowania zasady DRY (don't repeat yourself).