Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
outmc

reklamacja orange

Polecane posty

witajcie

 

Kilka dni temu zakupiłem telefon HTC wild fire, wrzuciłem kartę Orange abonement i jakie było moje zdziwienie kilka godzin temu , gdy w orange online kwota przekroczenia abonamentu wyniosła 265 zł za sam internet !

 

Poczytałem troszkę o tym telefonie i z tego co sie dowiedziałem ludzie mają / mieli ten sam problem z pobieraniem danych / wysyłaniem.

 

Teraz nie wiem co mogę zrobić, dzwoniłem do BOKu w sprawie całkowitej blokady dostępu do internetu - OK , wyłączyli , kasy już nie nalicza ale.. mimo to zostało do zapłaty te 260zł .

 

Co moge zrobić w tej sytuacji ? To dla mnie spory wydatek tym bardziej że nie świadomie i nie z mojej winy "nabiło" tyle kasy.

Czy moge pisać reklamację do Orange ?

 

 

Prosze o pomoc... lub sugestie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nic nie zrobisz.

 

Trzeba było myśleć, zanim się skonfigurowało telefon ;)

 

Nie jest to wina Orange,więc na pewno nie zwrócą pieniędzy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie możesz, bo nie przeczytałeś przed uruchomieniem telefonu instrukcji. W erze o tyle jest fajnie że jak kupisz pakiet np 10 mb to po przekroczeniu zniżają transfer ale nie blokują.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale w instrukcji obsługi nie ma nic w stylu " telefon pobiera dane i łączy się z internetem bez Twojej zgody i wiedzy"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To było go nie kupować, w galaxy s jest np wybór czy ma się synchronizować. A jak w Twoim nie ma to jedyna opcja kupić pakiet np 5M i jeżeli jest tak jak w erze to po przekroczeniu pakietu zwolnia ci mega neta ale nie bedziesz bulił dodatkowo. Mi galaxy wyrabia ok 200-250mb miesięcznie przy małym użytkowaniu ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nvu pogadajmy poważnie ok ? nie interesuje mnie co Ty masz jaka super oferte itp.

 

Kupiłem , mam i pojawił się problem nie z mojej winy , tym bardziej że wiele osób również miało ten problem . Łatwo to można znaleść na np forum androida

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
i pojawił się problem nie z mojej winy

A z czyjej niby ;)

1) Orange nie ma Wildfire w ofercie, więc raczej nie będą ci supportować tego

2) W manualu tego modelu na jednej z pierwszych stron jest jak byk

Wybierz odpowiedni plan taryfowy

Telefon może wykorzystać znaczną część transferu danych za

pośrednictwem Internetu. Przed rozpoczęciem używania telefonu

zalecamy zapoznanie się ze stawkami za pobieranie danych

obowiązującymi u operatora. W przypadku standardowego planu

taryfowego koszty mogą naprawdę wzrosnąć. Znacznie tańsze

może być korzystanie z planu ryczałtowego.

 

Więc pretensje możesz mieć JEDYNIE do siebie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Problem mają ludzie którzy używają funkcji, których działania nie rozumieją.

 

Dlaczego Orange ma anulować należną im kwotę, skoro oni się wywiązali z umowy - dostarczyli dane o jakie 'prosił Twój telefon'.

 

Jedyną możliwością jest kontakt z producentem, bo to jego telefon nabił taki rachunek..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jedyną możliwością jest kontakt z producentem, bo to jego telefon nabił taki rachunek..

A producent odeśle do manuala, w którym...

Na koniec kilka istotnych informacji od naszych prawników

(OŚWIADCZENIE O OGRANICZENIU ODPOWIEDZIALNOŚCI

ZA STRATY)

W maksymalnym zakresie dopuszczanym przez obowiązujące

prawo, w żadnym przypadku firma HTC ani jej dostawcy nie będą

odpowiedzialni względem użytkownika lub jakiejkolwiek strony

trzeciej za jakiekolwiek straty pośrednie, specjalne, następcze,

przypadkowe lub odszkodowania z nawiązką wszelkiego rodzaju,

kontraktowe lub deliktowe, w tym między innymi za obrażenia,

utratę dochodu, utratę renomy firmy, utratę okazji biznesowej,

utratę danych i/lub utratę zysków niezależnie od możliwości

ich przewidzenia i niezależnie od tego, czy firma HTC lub jej

dostawcy zostali poinformowani o możliwości wystąpienia

takich szkód. Ponadto, w żadnym wypadku, odpowiedzialność

firmy HTC lub jej dostawców nie będzie przekraczać kosztów

uzyskanych od użytkownika, niezależnie od prawnej interpretacji

danego zdarzenia. Powyższe oświadczenie nie wpływa na żadne

ustawowe prawa, których nie wolno wykluczyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

i tak zamyka się koło :)

 

a Orange ma go w swojej ofercie.

 

No ok, skoro tak to mowi się trudno , postaram się to jakoś załatwić i rozłożyć na raty chociaż

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a Orange ma go w swojej ofercie.

Polskie Orange?

Podaj mi linka, bo jakoś nie mogę za bardzo znaleźć go...

htcorange.th.png

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

fakt , nie ma go w ofercie .

 

chociaz problem tez dotyczy modelów których nie ma w ofercie Orange , np wildfire, Hero, magic..

 

no trudno

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To nie jest PROBLEM.

Problem to bezmózgowi użytkownicy nabierający się na papkę reklamową świecidełkowatych telefonów.

Po prostu systemy z Androidem (wszystkie!) łączą się od czasu do czasu z internetem.

Myślisz, że jak realizowana jest funkcjonalność np. synchronizacji książki tel. / kalendarza z kontem Google? Albo jak pobierana jest aktualna pogoda? I wiele innych rzeczy, których telepatycznie niestety ten telefon nie wykona.

 

A żeby klienci biorący te cudaki w abo nie marudzili, to dorzuca się im ryczałtowo troszkę transmisji danych za drobną opłatą, i tyle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Napiszą CI, że koszty można kontrolować, sprawdzać itd,

mało tego to jest dla nich zysk, druga sprawa jest taka że warto jak się ma taki telefon uruchomić jakiś pakiet transmisji danych.

 

U nas w firmie na jednym telefonie ostatnio za samą transmisję było 1600 netto - bo sobie imap pojechał z naliczaniem co 100 kilo ... :) - po przekroczeniu pakietu zmieniło sie rozliczanie, także tu też warto zwracać uwagę na to jak liczą po wykorzystaniu tych x MB/GB.

Nie było przebacz, trzeba było opłacić.

 

@UP jak byłem na szkoleniu z adnroida swego czasu, to była jeszcze opcja heartbeat której nie dało się wyłączyć wtedy "bo tak ma być" - niby G sprawdzało czy nie ma wirusów, nie wiem jak teraz bo dawno nie miałem androida w ręce, ale to było "niezłe" :)

Edytowano przez www.ionic.pl (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kafi czy Ty aby nie jestes za bardzo znerwicowany ? weź już wyluzuj

 

Dowiedziałem się co chciałem :) Fakt - bezmózgi , pewnie znasz takich wielu .

 

 

 

 

Człowiek się uczy na błędach, fakture jakoś się zapłaci , już pobieram aplikacje do zablokowania transmisji danych , internet mam już zablokowany i spokoj . Mam nadzieje że nie będziesz już tego przeżywał :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Człowiek się uczy na błędach, fakture jakoś się zapłaci , już pobieram aplikacje do zablokowania transmisji danych , internet mam już zablokowany i spokoj . Mam nadzieje że nie będziesz już tego przeżywał

 

Ale my tego nie przeżywamy, raczej Ty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no nvu , Ty to opisujesz jaki to masz super plan co wogole tutaj nikogo nie obchodzi także dziekuje CI :)

 

I innym za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość

Powtórzmy to sobie wszyscy, bo niektórzy albo nie wiedzą, albo nie chcą wiedzieć: w tym dziadowskim kraju firmy LICZĄ wręcz na to, że ludzie będą się nacinać. To, co jest podstawą egzystencji pseudo kapitalistycznych firm w tym kraju nigdy nie będzie uznane jako reklamacje. Ani przez te firmy, ani tym bardziej przez sądy, które działają pod zwierzchnictwem polityków, którzy dostali łapówy po to właśnie, aby te firmy mogły sobie robić, co im się podoba.

 

Inna sprawa, że akurat w tym przypadku trzeba było po prostu przeczytać dokładnie co i jak jest z tym telefonem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mam nadzieje że nie będziesz już tego przeżywał

To chyba ty dotkliwie przeżywasz wysokość swojego rachunku i masz pretensje do wszystkich innych oprócz samego siebie, głównie za to, że ci się coś wydawało, a instrukcja obsługi to rzecz całkowicie zbędna...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kto przezywa ? Sam nie widzisz co piszesz o bezmózgach i jeszcze nabijasz sobie posty , heh.

 

Dyskusja według mnie zakonczona a Ty zapewne napiszesz tutaj jeszcze kilka zdań .

Przeżywaj dalej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Matmaxalez

Mozessz wysłac pismo, pieknie napisane itp ze nie uzywałes i nabiło tak duzo... Dla mojej siostry operator zwrocił połowe. Pamietaj, nie zaszkodzi sprobowac, nic na tym nie stracisz :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Kamikadze

Tak samo jest z nokią C3-00 którą mam i na forach ludzie się rozpisują że tracą kasiorę czego przyczyną są aplikacje: Facebook i poczta. Ludzie ustawiają sobie szybko akceputją wszystkie regulaminy a tam jak byk napisane że aplikacja będzie automatycznie aktualizowała dane z internetu :)

 

Telefony biznesowe są typowo ustawione pod internet (zwłaszcza z qwerty, wifi, 3g albo EDGE/HSDPA ). Trzeba być bezmózgiem żeby nie pomyśleć Hmmm czemu mam ciągle nowe informacje z FB albo pisze mi że jest nowa poczta. Hmm pewnie to się bierze z kosmosu, ruchy planet, słońce wygasa i mi się pobiera FB ale super. A jak przychodzi rachunek to jest płacz.

 

Aktualnie polecam ofertę orange FREE na kartę bo tam jak ci się skończy kasiorka to nie żre ile wlezie a przy doładowaniu co miesiąc za 25zł masz 1GB internetu, jak znajdziesz dodatkowe pakiety to dojdą darmowe minuty (ja mam 60-70/mc do orange i na stacjonarki) no i te 25zł do wykorzystania jak się chce. Cennik typowego POPa :)

 

 

///Pozostaje kontakt z BOKiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W androidze przy konfiguracji pojawia się info o sporym zużyciu transferu o ile dobrze pamiętam. Poza tym sporo o tym się pisze.

 

Jeśli nie masz sense to wgraj apn droid, jeśli masz, to w widgetach i ustawieniach można internet wyłączyć. Nie zaszkodzi pewnie przejść się do orange.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mozessz wysłac pismo, pieknie napisane itp ze nie uzywałes i nabiło tak duzo... Dla mojej siostry operator zwrocił połowe. Pamietaj, nie zaszkodzi sprobowac, nic na tym nie stracisz :)

Może i część by zwrócił, ale jak ten telefon dostarczony był by przez niego samego w ramach umowy.

A tak to ciężko od niego wymagać, że będzie płacił za błędy niepoprawnie skonfigurowanego przez użytkownika telefonu, którego nie ma w ofercie.

 

@outmc - ciężko nabijać posty w piaskownicy, bo tutaj licznik i reputacja nie działają...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kafi , kolego , to dotyczy chyba każdego modelu HTC i nie tylko . jak bedziesz chciał to z przyjemnością podam CI link do dyskusji na innych forach gdzie ludzie również mają tego typu sytuacje.

 

Poza tym , jestem pełen podziwu dla ludzi którzy zanim włącza nowy telefon czytają od poczatku do końca instrukcję obsługi .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×