Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
misiekb

Domena IDN

Polecane posty

Witajcie,

Mam zamiar stworzyć sobie taką małą, prywatną stronkę internetową dla swoich potrzeb (mały blog, galeria, etc.)

Jako, że nie chce płacić dużo za domenę pomyślałem o kupnie domeny *.pl IDN.

I teraz mam do Was pytanie. Zamawiając domenę, w wyszukiwarce domen wpisuję np. michał.pl czy muszę wpisać adres ASCII, np. xn--micha-o7a.pl ?

Co w ogóle sądzicie o domenach IDN ?

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Kopaczka

Możesz michał.pl Domeny IDN są dobre tak pod własne zastosowania, nie nadają się pod pocztę i np nie można zrobić z nich revdns bo będzie punycode. Jednak pod stronę samą się nadaje, są tanie i jest dużo wolnych. Sam jedną mam i nie narzekam ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

revdns czyli co ? xD sorry, ale jestem początkujący ;)

 

i właśnie jak się ma domena IDN to poczty elektronicznej ? jak dobrze rozumiem, jeśli komuś wyśle maile, to nie wyświetli mu się @michał.pl tylko coś innego ?

 

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak dobrze rozumiem, jeśli komuś wyśle maile, to nie wyświetli mu się @michał.pl tylko coś innego ?

To zależy od klienta pocztowego tego "kogoś".

Przykładowo - Outlook 2007 robi translację IDNów, więc wyświetli się @michał.pl

Ale tak naprawdę - w protokole SMTP i nagłówkach to cały czas będzie xn--micha-o7a.pl

 

To samo z resztą tyczy się wysyłki maili pod takie adresy - jeśli klient pocztowy nadawcy nie wspiera translacji IDN, to wtedy taki nadawca musi wpisać twój adres jako costam@xn--micha-o7a.pl

 

No i nie zapominaj, że większość popularnych regexów sprawdzających poprawność adresów email - np. przy rejestracji na forach dyskusyjnych, portalach, to taki mail będzie uznawała za błędny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach