Skocz do zawartości

theONE

Firma
  • Zawartość

    1211
  • Rejestracja

  • Ostatnio

  • Wygrane dni

    33

Posty napisane przez theONE


  1. Potrzebujesz operatora który ma serwery w ATM lub na mariocie ale nikt ci nie da gwarancji utrzymania takich czasów bo 1 ms po publicznej sieci to bardzo mało. 

    Co chcesz osiągnąć? Cloudflare nie jest punktowym środowiskiem i 1 ms do ich lokalizacji bardzo mało znaczy. Twoja strona musi najpierw być serwowana z lokalnego popa a to nie jest oczywiste i może się okazać że ty masz 1 ms ale użytkownicy widzą twoją stronę we frankfurcie... 


  2. Bonprix ma raczej customowe duże środowisko które zrobiło dla niego Media4U a nie rozwiązanie z półki od firmy hostingowej.

     

    Na pakiecie z www nie uda ci się osiągnąć takiej wydajności i szybkości działania sklepu. Do tego skalowalność od zera do nieba w praktyce nie jest do uzyskania.

     

    To jest kompleksowa obsługa, dobranie całości - serwery, serwerownia, środowisko, os/virtualizacja/technologia, soft sklepu pod to aby uzyskać mega czasy działania sklepu. Widzę takie instalacje co chwila i nie jest to tania sprawa.

    • Upvote 1

  3. Czy to oficjalne stanowisko twojej firmy w tej sprawie ? :)

     

    Nie jest, wszelki sarkazm i nabijanie się jest zawsze moją osobistą obroną przed światem. Jeżeli tego wyraźnie nie zaznaczam to są zawsze moje prywatne wypowiedzi.

     

    Zadajesz pytanie na które nie da się sensownie odpowiedzieć bez otworzenia obudowy i testowania.

     

    Masz RAID1 (raczej) więc dyski mają bardzo podobną ilość pracy (identyczne zapisy i raczej równe odczyty). Chociaż ryzykujesz lekko mają zupełnie różne dyski w R1. Nie podałeś modeli więc nawet nie mamy jak sprawdzić czy prawidłową odpowiedzią jest "ten dysk tak ma".

     

    Jeden dysk ma znacznie inną temperaturę ale na to może wpływać 1001 powodów:

    - sam dysk i jego budowa

    - bliskość jakiegoś innego, gorącego podzespołu

    - inne umiejscowienie albo inna metodologia mierzenia temperatury na dysku (każdy producent w innym miejscu lutuje "termometr" na dysku)

    - przepływ powietrza w obudowie

    - układ kabli które ten przepływ mogą zaburzać

    - źle działający wiatraczek

    - zwarcie na kablu zasilającym

    - wysokość montażu w obudowie

    - obudowanie dysku innymi elementami

    - uszkodzony zasilacz

     

     

    I tak sobie mogę jechać całą listą, mniej lub bardziej prawdopodobnych rzeczy.

     

    A dyskowi i tak bardziej zaszkodzą zmiany temperatury a nie sama temperatura bo nie jest ona jeszcze kosmicznie wysoka.

     

    Więc jeżeli szukasz odpowiedzi to zacznij od prozaicznych spraw jak przepływ powietrza w obudowie a dalej to poradź się kogoś kto może dotknąć sprzętu. Na odległość nic nie wymyślimy.


  4. Robimy tego typu wdrożenia w dużej ilości ale podałeś za mało parametrów żeby coś podpowiedzieć. Technologia. Rodzaj sklepu. Charakterystyka ruchu w czasie. Czy są i jak duże skoski. Jak duża jest sezonowość. To może być sklep z biletami na koncert gdzie raz na kilka dni jest godzina peek, albo biuro podróży które ma szczyt przez trzy tygodnie w roku i wtedy trzeba chmurę publiczną, ale może być skomplikowany sklep z elektroniką gdzie trzeba mieć 20 serwerów...

     

     


  5.  

    Aha czyli "security by obscurity". Rozłóżmy po kilku pomieszczeniach, bo na raz się nie zapalą, a skoro systemy gaszące też uszkadzają sprzęt, to w ogóle je olejmy i nawalajmy wodą. A potem na gruzach się na szybko postawi krosownicę, podklei taśmą pakową, psiknie WD40 i dalej internet hula.

     

    Nie wiem czy przesadzam. Ale skoro nawet małe firmy hostingowe się decydują na kolokacje w profesjonalnych centrach hostingowych, to może tuzy sieciowe też by się szarpnęły na porządny budyneczek spełniający wszystkie normy i wymagania.

     

    Rozłożenie infrastruktury po 10 różnych piętrach to nie "security by obscurity" tylko zapewnienie lokalnie redundancji na wypadek mniejszych awarii fizycznych. Jak budynek padnie to kwestia jaki system gaszenia był w jakim miejscu będzie mało istotna. I ogólnie mówienie o "security by obscurity" w przypadku systemu gaszenia jest ciekawym sposobem prezentowania sprawy.

     

    Każdy operator realizuje politykę bezpieczeństwa sieci sam ale zapewniam ciebie że oprócz PLIXa który jest nierozerwalnie związany z LIM i taki jego urok (nie jest to wada) cała reszta dużych ma plany awaryjne i routery, kable itd w innych miejscach.

     

    Wiem ze nie za bardzo wiesz co piszesz i nie wiesz jak to wygląda jaki jest standard na miejscu, skąd to się wszystko wzięło itd ale jakby było łatwe rozwiązanie to tuzy sieciowe dawno by je zrobiły, tutaj nie chodzi nawet o $ w długiej perspektywie tylko o sprawy organizacyjne, formalne, zastany układ, brak dobrej alternatywy, niemożliwość ułożenia dużej ilości okablowania do innej lokalizacji itd.


  6.  

    A tu trzeba chyba pogratulować polskiej myśli technicznej, naszej zapobiegliwości i przedsiębiorczości czemu w budynku który nie został do tego przygotowany, ulokowały się największe firmy. Właśnie znalazłem info o awarii zasilania z 2010 roku, gdzie było podane że w LIM był ciągle system gaszenia wodą.

     

    Jakiś mały pożar i będziemy mieli internet jak w Republice Vanuatu. Brawo My!

    Nie przesadzaj na LIM jest masa pomieszczeń i wszystkie na raz się nie spalą, a jeżeli mają się spalić to system gaszenia nic nie zmienia. Do tego LIM to przede wszystkim duża krosownica optyczna a dopiero później aktywne urządzenia które są wrażliwe na wodę.

     

    Systemy gaszące też ostatnio pokazały że uszkadzają sprzęt...


  7. Ja tego kupiłem już kilka może kilkanaście tysięcy sztuk w życiu wiem co piszę. Monitoruj smart i nie przekraczaj parametrów producenta żywotności to nic strasznego nie będzie.

     

    Jak ci nie padają znaczy że nie masz dużego zużycia. Jak zaczniesz orac albo dojdziesz ze zużyciem do gwarancji będą padać. SSD ogólnie mniej się psują od talerzy.

     

    Dwa lata temu było tak że było 850 pro i długo długo nic. Teraz jest zupełnie inaczej

×