Skocz do zawartości


 

Zdjęcie

[Wywiązanie się z umowy] firma hostingowa

[Wywiązanie się z umowy] firma hostingowa

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
20 odpowiedzi na ten temat

[Wywiązanie się z umowy] firma hostingowa

#1 Weber

Weber

    Czasami na forum

  • Użytkownicy
  • 44 postów
  • Firma:W trakcie realizacji.
  • Imię:Jakub

Napisany 11 czerwiec 2017 - 17:39

Witam,

Jeżeli zakupiłem serwer  w danej firmie, czy mam prawo wywiązać się z umowy, zrezygnować, a następnie firma zwróci mi zainwestowane pieniądze?

 

 


  • 0

#2 Gość_l3szcz_*

Gość_l3szcz_*
  • Goście

Napisany 11 czerwiec 2017 - 18:01

Jeżeli wywiązanie się z umowy jest z Twojego powodu raczej wątpię, że zwrócą Ci pieniądze. ;) Chyba, że to oni popełnią błąd.


  • 0

#3 Gość_Kamikadze_*

Gość_Kamikadze_*
  • Goście

Napisany 11 czerwiec 2017 - 18:12

Zależy od hostingu i usługi, regulaminu. Jeśli usługa została wykonana to w praktyce nie masz prawa do żadnego zwrotu przynajmniej w większości firm.


  • 0

#4 Weber

Weber

    Czasami na forum

  • Użytkownicy
  • 44 postów
  • Firma:W trakcie realizacji.
  • Imię:Jakub

Napisany 11 czerwiec 2017 - 19:24

Firma  OVH robi mnie w ciula. Wykonuje zlecenie poważnej firmię, a dział techniczny OVH nie ma pojęcia co się dzieje z serwerem. Nie rozumiem tego totalnie, uważam ich za nie do końca odpowiedzialnych i szanujących ludzi.

 

Jutro będzie 4 dzień jak usługa nie działa, a serwis nie jest kontynuowany, po trzykrotnej odpowiedzi która w niczym mi nie pomogła.

 

Firmy tego typu to jakaś kpina, nie po to płacimy i nie po to wymagamy, tym bardziej taki segment :)


Edytowany przez Weber, 11 czerwiec 2017 - 19:25.

  • 0

#5 Pan Kot

Pan Kot

    Mrrr

  • Zbanowani
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2819 postów

Napisany 11 czerwiec 2017 - 19:52

Jeśli firma nie wywiązuje się z umowy to masz prawo zażądać zwrotu za okres, w którym usługa nie działała, jeśli przekroczy to dopuszczalne SLA dla twojej usługi.

 

4 dni downtime'u raczej przekraczają większość SLA, może poza rocznym.


  • 0

#6 MikeJones

MikeJones

    Stały użytkownik

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 208 postów

Napisany 11 czerwiec 2017 - 20:36

Czytajcie co kupujecie, OVH od dłuższego czasu gwarantuje realizacje zgłoszenia awarii jedynie od poniedziałku do piątku od 8 do 18.


  • 0

#7 blfr

blfr

    Weteran WHT

  • WHT Pro
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1208 postów

Napisany 11 czerwiec 2017 - 20:52

Firmy tego typu to jakaś kpina, nie po to płacimy i nie po to wymagamy, tym bardziej taki segment :)


Współdzielony hosting w OVH(?) to jest najniższy segment. No, budżetowe VPS-y z LowEndBoksa może będą niżej.

Jeśli wykonujesz poważne zlecenia i odpowiadasz przy nich za hosting, to w obecnej sytuacji na rynku musisz 1) wziąć chmurę z dobrym SLA i do tego 2) samodzielnie zapewnić nadmiarowość, czyli na przykład wpisać wykorzystanie kilku DC w swoją aplikację.

Fajnie byłoby po prostu komuś to zlecić i zapomnieć, ale nie znam takich dostawców.
  • 0

#8 Weber

Weber

    Czasami na forum

  • Użytkownicy
  • 44 postów
  • Firma:W trakcie realizacji.
  • Imię:Jakub

Napisany 11 czerwiec 2017 - 21:47

Widac, że nie szanują klientów....

 

Support konkurencji potrafi mi odpisać nawet o 23:00 w niedzielę. Nie, w  tym przypadku nie odpowiadam za serwer, ale kształtuje sobie pozycje, klient sie nie zna, więc.....


  • 0

#9 Gość_mFilmy.com_*

Gość_mFilmy.com_*
  • Goście

Napisany 11 czerwiec 2017 - 22:16

Widac, że nie szanują klientów....

 

Support konkurencji potrafi mi odpisać nawet o 23:00 w niedzielę. Nie, w  tym przypadku nie odpowiadam za serwer, ale kształtuje sobie pozycje, klient sie nie zna, więc.....

 

 

OVH to duża firma. Można dostać coś "prawie za darmo". Jeżeli porównujesz do lokalnych marek, bądź w ogóle mniejszych - nic dziwnego :)


Edytowany przez mFilmy.com, 11 czerwiec 2017 - 22:16.

  • 0

#10 nnd_newbie

nnd_newbie

    Stały użytkownik

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 156 postów

Napisany 11 czerwiec 2017 - 23:00

Widac, że nie szanują klientów....

 

 

Support OVH jest jednym z najsłabszych na rynku. Klienta nie szanują bo nawet nie maja na to czasu. Mają bardzo tanio i zazwyczaj bardzo dobrze, ale jak szukasz dobrego, szybkiego supportu i firmy która rozmawia z klientem to zmień na inną.


  • 0

#11 Weber

Weber

    Czasami na forum

  • Użytkownicy
  • 44 postów
  • Firma:W trakcie realizacji.
  • Imię:Jakub

Napisany 11 czerwiec 2017 - 23:18

Właśnie widzę jak mają dobrze.

 

1. Słaba baza poradników, nie jest adekwatna do aktualnego interfejsu.

 

2. Kilka opcji nie sprawujących poprawnie swojej funkcji, błędy np w przypisywaniu domen, usuwania/zmiany  np w sekcji DNS

 

3. Serwer pada po instalacji szablonu, generuje do 3000 zapytań, oni twierdzą, że to wina po mojej stronie, robią zemnie debila, jest zupełnie odwrotnie.....na innym serwerze rozwiązali problem w 5 minut :)

 

4. Kokpit w kilku miejscach  jest słabo czytelny,  w tym troszkę  EU i PL 

 

 

Teraz po ptakach, zapłacone jest z góry, nie zwrócą mi pieniędzy pewnie....

 

Puściłem im wiązankę w zgłoszeniach, jestem ciekawy ich reakcji :)

 

 

Jestem Webmasterem już wiele lat i z doświadczenia wiem, że nie ma czegoś takiego jak "wielkie i perfekcyjne" albo mają dobrze i to dbają, albo mają szybko. Oni mają szybko, klienci też się skarżą na OVH, mimo ich profesjonalnego wizerunku, stracą pozycję za wiele lat, ludzie, w tym osoby z branży nie są debilami.

Osoba z zewnątrz nie wie czym jest OVH, kupujesz, bo sprawuje wrażenie czegoś mega profesjonalnego, w rzeczywistości jest odwrotnie..


Edytowany przez Weber, 11 czerwiec 2017 - 23:26.

  • 0

#12 Vasthi

Vasthi

    Weteran WHT

  • WHT Pro
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 647 postów

Napisany 12 czerwiec 2017 - 07:04

>3. Serwer pada po instalacji szablonu, generuje do 3000 zapytań, oni twierdzą, że to wina po mojej stronie, robią zemnie debila, jest zupełnie odwrotnie

No może szablon jest kiepsko napisany i wysysa Ci limity. Bo co ma hosting do szablonu poza wersją oprogramowania?
  • 0

#13 Bartosz Z

Bartosz Z

    Weteran WHT

  • WHT Pro
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 833 postów
  • Skąd:Lubelskie
  • Imię:Bartosz

Napisany 12 czerwiec 2017 - 08:59

 Puściłem im wiązankę w zgłoszeniach, jestem ciekawy ich reakcji :)


Brawa za profesjonalne podejście!
  • 3

#14 Rolej

Rolej

    Weteran WHT

  • WHT Pro
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 615 postów
  • Skąd:Szczecinek
  • Firma:Profil prywatny
  • Imię:Przemek
  • Nazwisko:Jagielski

Napisany 12 czerwiec 2017 - 09:38

Ej no, Ja chyba jestem inny. Ostatnio wdrażałem Wordpressa z szablonem na hostingu www i strona działa jak strzała. I jakoś nigdy nie miałem większych problemów z OVH. Mam jakieś względy u nich? 


  • 0

#15 nnd_newbie

nnd_newbie

    Stały użytkownik

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 156 postów

Napisany 12 czerwiec 2017 - 09:41

Nie chcę Ci szpili wbijać, ale rozpoczynanie poważnego projektu na nieprzetestowanym hostingu to proszenie się o kłopoty. Nie wszystko znajdziesz w specyfikacji, różne problemy wyłażą. W jednym z moich pierwszych tematów na tym forum, zobaczysz że odbiłem się od hostingu w OVH bo nie oferowali okresu testowego, ani nawet płatności miesięcznej (http://www.webhostin...kladanie-konta/). Znajdziesz tam zresztą większość swoich zarzutów: o błędach w panelu, o traktowaniu klienta. A wszystko to tylko po krótkim researchu na temat OVH.

 

Nieładnie OVH się zachował, że usługa Ci słabo działa, ale ty też trochę nierozważnie się zachowałeś, że nie przeprowadziłeś podstawowego researchu ani testów.


Edytowany przez nnd_newbie, 12 czerwiec 2017 - 09:49.

  • 0

#16 Weber

Weber

    Czasami na forum

  • Użytkownicy
  • 44 postów
  • Firma:W trakcie realizacji.
  • Imię:Jakub

Napisany 12 czerwiec 2017 - 23:38

Profesjonalnie podszedłem do ich supportu, użyłem określenia "wiązanka" ale nie w kontekście pozbawienia kultury i szacunku. Nie jestem wieśniakiem, bez przesady, hehe ;)

 

OVH to korporacja, a korpo nie jest dobre, mikro biznesy IT korzystają dzierżawiąc serwery od takiego OVH lub innej potężnej firmy, i tak wszyscy  korzystamy z podobnych sieci, nie każda firma ma własne data center.

Serwer będzie działać, bo dlaczego nie? mam tu na myśli system komunikacji i poruszania się po interfejsie. Błędy się zdarzają, ale czasami to są takie pierdoły które usunie jest prosty administrator forum dyskusyjnego który od miesiąca ma styczność z bazami np sql, efekt końcowy, 4 dni czekania w KORPO na wyjaśnienia, 12h w MIKRO i nie ma śladu po błędzie.

Mikro biznes, administrator hostingu po zapoznaniu się, od razu przechodzi do analizy problemu i finalnie rozwiązania go w tym samym momencie. Pracownik OVH ma zasady, określone godziny, skrypt rozmowy i inne.

Tak, mogłem wykonać testy, ale czasami to nie tylko ja decyduje czy Ty decydujemy gdzie klient chce mieć środowisko.

Korzystałem kiedyś z OVH wiele razy, ale 'kiedyś" było lepsze, dziś się zmieniło, uważam na gorsze pod pewnymi względami.

 

Nie moja sprawa, osoby z branży i biznesu dobrze wiedzą, czym kończy się zaniedbanie pewnych detali, jak się pieniążki przestana zgadzać, zapewne ujrzymy nowość OVH jakiej jeszcze nie było.

 

PS OVH odpisało mi, że można odstąpić od umowy 14 dni od momentu jej podjęcia, zwracają pieniądze, zamykają usługę. Nie ma problemu.

 

 

 

 


Edytowany przez Weber, 12 czerwiec 2017 - 23:46.

  • 0

#17 Gość_l3szcz_*

Gość_l3szcz_*
  • Goście

Napisany 13 czerwiec 2017 - 05:05

14 dni.. A ile już u nich jesteś? 


  • 0

#18 is_wm

is_wm

    Weteran WHT

  • WHT Pro
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 938 postów

Napisany 13 czerwiec 2017 - 08:02

Ja to jestem ciekaw co to za "błąd z szablonem z winy hostingu", bo jak znam te wszystkie "błędy ze strony hostingu", to 99% leży jednak w braku wiedzy klienta. Ile to już razy widziałem problem w stylu "nie działa funkcja mail() - na innym hostingu działa bez problemu!!!!11" po czym w skrypcie zamiast adresu e-mail był np. "tu_wpisz_swoj_mail" ;)


  • 0

#19 Weber

Weber

    Czasami na forum

  • Użytkownicy
  • 44 postów
  • Firma:W trakcie realizacji.
  • Imię:Jakub

Napisany 13 czerwiec 2017 - 08:27

W tym przypadku był błąd serwera, jakaś wielka strona obciążała serwer, ktoś złamał regulamin i wrzucił gre....spotykałem się już z takimi sytuacjami.

Generowane zapytania atakowały nie tylko moją stronę.

 

PS.  jako osoby z branży powinniśmy też wiedzieć, że  IT jest jak błąd w elektryce jakiegoś rozbudowanego pojazdu, nie zawsze analiza wykaże błędy. Szukanie przyczyny jest jak szukanie błędu w takim aucie.

Nie zawsze jest to brak wiedzy, a raczej trudności z odnalezieniem przyczyny, dobry mechanik też musi się naszukać, tak to niestety wygląda.

 


Edytowany przez Weber, 13 czerwiec 2017 - 08:57.

  • 0

#20 Pan Kot

Pan Kot

    Mrrr

  • Zbanowani
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2819 postów

Napisany 13 czerwiec 2017 - 10:38

PS.  jako osoby z branży powinniśmy też wiedzieć, że  IT jest jak błąd w elektryce jakiegoś rozbudowanego pojazdu, nie zawsze analiza wykaże błędy.

 

 

Analiza nie zawsze wykaże błędy jak analizujesz stos wywołań poleceń kernelowych i próbujesz rozwiązać kernel panica na jednej ze swoich maszyn dłubiąc strace'm co może go wywoływać, aby znaleźć rozwiązanie.

 

Analiza skryptu php to bułka z masłem, nawet w przypadku bardzo zaawansowanych serwisów. Narzędzi do tego celu jest też od groma, tak że szukając wąskiego gardła trafiasz na nie od razu, a jak coś nie działa to widzisz dlaczego. Nie trzeba się zastanawiać czy używać specjalistycznej wiedzy, czytasz logi i widzisz jak na dłoni co jest nie tak, zakładając oczywiście że wiesz co robisz.


  • 0





0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników