Skocz do zawartości
ednet

Serwerydedykowane.pl Vs Ovh.pl

Polecane posty

Zauwazyłem że ostatnio OVH.PL rozszerzyło ofertę systemów o kilka nowych pozycji. Doszedł centOs 5 i Ubuntu. Pełna lista: http://www.ovh.pl/jednostki/dystrybucje.xml

 

Mówi się że SD mają niskie ceny ale zauważyłem że serwery w OVH.PL sa też w dobrych cenach (porównując do SD).

 

Np:

oferta z SD:

Pentium D 3.4

1GB RAM

250GB SATA

1000 GB mies transfer

łącze 5 Mbits

numery IP x 5

Cena: 299 zł netto / mies

 

Oferta z OVH.PL START 100M LARGE +

Pentium 4 HT 3.00 GHz

1 GB DDR

Dysk twardy 250 GB IDE / SATA2

Łącze 100 Mbps

Przepustowość 5 Mbps

Cena: 219 zł netto / mies

 

 

Dodatkowo w SD aby spać spokojnie trzeba wykupić support FULL bo najbliższy możliwy termin przy awarii w piątek wieczorem nie wygląda korzystnie.

 

Minusy SD:

-problemy z zasilaniem

-support FULL płatny dodatkowo

-problemu w supportem (kiepsko działa suport Basic, nie wiem jak FULL, może inni się wypowiedzą)

-słyszałem że możliwe są różne ustępstwa (darmowa pomoc w konfiguracji itp)

-mocny overseling łącza co nie gwarantuje zachowania cen w przyszłości.

 

Plusy SD:

-serwery w Polsce,dobry ping (teoretycznie bo tracert serwerydedykowane.pl pokazuje ze idzie przez Level3)

-polska obsługa

 

Plusy OVH.PL:

-solidna firma z ogromnym zapleczem technicznycm

-stabilna oferta (wątpię żeby mocno zmienili ofertę na niekorzysć albo podnieśli ceny)

-droższe serwery posiadają dużo traficu

-dobra dokumentacja dla początkujących

-polska obsługa

 

Minusy:

-dobry support (nie słyszałem wielu złych opinii)

-serwery we francji (nie jest to duża wada bo raczej nie słyszałem o gubionych pakietach do OVH)

-OVH.PL to pośrednik obcinający trochę niektóre parametry względem oferty OVH.COM

 

Napisałem ten post ponieważ każdy mowi że SD są tanie i dlatego mogą się zdarzać problemy. Zauważyłem że w OVH.PL ceny są niższe (oferta wyżej) i dziwi mnie czemu ludzie nie wybierają OVH? Fakt że większe serwery w OVH wychodzą drożej, ale jeśli ma się taką ilość klientów że potrzeba Xeona z 2-4GB ramu to taka różnica w cenie nie powininna być problemem.

 

Może w ofercie OVH są jakieś ukryte opłaty albo kruczki?

 

Co sądzicie o porównaniu tych dwóch firm w zakresie mniejszych serwerów?

 

Ed

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Minusy SD:

-problemy z zasilaniem

idz do wawy - ja mam uptime grubo ponad 100 dni
support FULL płatny dodatkowo
a tak wszedzie nie jest?

na ovh tez 3. poziomu nie masz...

 

 

Łącze 100 Mbps

Przepustowość 5 Mbps

co to znaczy

jak jest na ovh z transferem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
idz do wawy - ja mam uptime grubo ponad

co to znaczy

jak jest na ovh z transferem?

Ednetowi chodziło o przepływność.

Serwer jest podpięty pod 100mbitowy port lecz ograniczony 5mbitowym łączem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zauważyłem że w OVH.PL ceny są niższe (oferta wyżej) i dziwi mnie czemu ludzie nie wybierają OVH? Fakt że większe serwery w OVH wychodzą drożej, ale jeśli ma się taką ilość klientów że potrzeba Xeona z 2-4GB ramu to taka różnica w cenie nie powininna być problemem.

 

Może w ofercie OVH są jakieś ukryte opłaty albo kruczki?

Jaki jest w ogole sens porownywania tych 2 ofert? Czemu nie porownujesz ich z ofertami Hetzner'a / LeaseWeb / itp?

Poza obsluga klienta w jezyku polskim te oferty naprawde nie maja ze soba zbyt wiele wspolnego...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Może w ofercie OVH są jakieś ukryte opłaty albo kruczki?

Współpracowaliśmy z OVH mniej więcej rok i przy alternatywie w postaci SD napewno wybrałbym OVH. W OVH dostajesz daną przepustowość łącza bez limitów i taka rzeczywiscie jest osiagalna, pingi do tpnetu rok temu były na poziomie 40 ms, nie sądze, żeby teraz były gorsze. Ogólnie pod względem jakości sprzętu jest dobrze, a jakości łącz wręcz znakomicie.

 

Jedyny właściwie minus jest taki, ze BOK w Polsce nie pracuje w weekendy. Jednak serwery są monitorowane 24/7 w serwerowni i w przypadku jakichś problemów interweniują tamtejsi technicy (to naprawdę działa -- sprawdzilismy). Przy bardziej skomplikowanych problemach moze byc jednak kłopot, bo (przynajmniej gdy mieliśmy tam serwery) to polski BOK pośredniczył w kontaktach z tamtejszymi technikami, a ten jak wspomniałem w weekendy nie funkcjonuje.

 

Napisałem ten post ponieważ każdy mowi że SD są tanie i dlatego mogą się zdarzać problemy. Zauważyłem że w OVH.PL ceny są niższe (oferta wyżej) i dziwi mnie czemu ludzie nie wybierają OVH? Fakt że większe serwery w OVH wychodzą drożej, ale jeśli ma się taką ilość klientów że potrzeba Xeona z 2-4GB ramu to taka różnica w cenie nie powininna być problemem.

Nie wychodza, po prostu oferta jest inna. W OVH do Xeonów dostajesz 2x50 Mbit/s bez limitów czyli bez porównania więcej. A tam dedykowane przepustowości są realne, nie jest tak, że jesli wykorzystasz np. 50% to Cię przytną do 10 Mbit/s jak w wielu serwerowniach np. niemieckich.

 

Ednetowi chodziło o przepływność.

Serwer jest podpięty pod 100mbitowy port lecz ograniczony 5mbitowym łączem.

W OVH, z tego co wiem, też są podpięte pod przynajmniej 100 mbit/s.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jaki jest w ogole sens porownywania tych 2 ofert? Czemu nie porownujesz ich z ofertami Hetzner'a / LeaseWeb / itp?Poza obsluga klienta w jezyku polskim te oferty naprawde nie maja ze soba zbyt wiele wspolnego...
Porównuję te dwie oferty, ponieważ mg mnie OVH ma lepsze warunki za porównywalne kwoty. Nie porównywałem do innych niemieckich serwerowni bo chodziło mi właśnie o polskie kontakt.Jakby wziąć pod uwagę inne niemieckie firmy to musiałbym porównać jeszcze webperoni, netdirect itp.Patrząc na same parametry dwóch powyższych ofert to uważam że są one do siebie zbliżone.Leaseweb pominąłem bo maja bardzo dobrą jakość łącz (mam tam resselera) ale nie maja np darmowej instalacji systemu itp gadzetów. Do wszystkiego trzeba wynajmowac ich technika a to kosztuje.Ed
na ovh tez 3. poziomu nie masz...
ale na OVH masz w standarcie wymiane uszkodzonej czesci w ciągu 4 godzin a w SD za wymianę w ciagu 2 h trzeba wykupic abonament FULL. W supporcie Basic w od godziny 17 do 9 rano i w wekendy jest Najbliższy Możliwy Termin.Ed

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wg tego co T napisal w weekendy w ovh tez masz nie za ciekawie

 

jeśli faktycznie w wekendy nie można nic załatwić to jest to duży minus ;)

 

Ed

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość

ja bym powiedział, że to skandal, że buląc nie wiadomo ile nie można liczyć na pomoc nawet z opóźnieniem w weekend.. w wielu shared hostingach coś takiego jest.. a jak się daje po 200-300 miesięcznie, to wypadałoby, żeby chociaż na mejla odpisywali po godzinie czy trzech, ale odpisywali w ten sam dzień, a nie "pon-pt 10-17"..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ja bym powiedział, że to skandal, że buląc nie wiadomo ile nie można liczyć na pomoc nawet z opóźnieniem w weekend.. jak się daje po 200-300 miesięcznie, to wypadałoby, żeby chociaż na mejla odpisywali po godzinie czy trzech

 

@sponsi 200-300 pln miesiecznie to sa smieszne pieniadze jak na tego typu uslugi i bardzo zle porownujesz to ze zwyklym hostingiem wspoldzielonym, gdzie nie trzeba dla 1 klienta kupowac osobnej "infrastruktury typu wpiecie w UPS,klimatyzacja, prad itp itd." do tego nie trzeba na jednym kliencie amortyzowac ceny zakupu serwera. 200-300 pln to jest smiesznia tania kwota na ta ten typ uslug i do tego zupelnie inna usluga niz hosting wspoldzielony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
@sponsi 200-300 pln miesiecznie to sa smieszne pieniadze jak na tego typu uslugi i bardzo zle porownujesz to ze zwyklym hostingiem wspoldzielonym, gdzie nie trzeba dla 1 klienta kupowac osobnej "infrastruktury typu wpiecie w UPS,klimatyzacja, prad itp itd." do tego nie trzeba na jednym kliencie amortyzowac ceny zakupu serwera. 200-300 pln to jest smiesznia tania kwota na ta ten typ uslug i do tego zupelnie inna usluga niz hosting wspoldzielony.

Przestań pisać głupoty. U mnie nawet klient z najtańszym kontem za 25 zł rocznie uzyska odpowiedź w weekend, a zysk z takiego klienta jest praktycznie żaden. To bardziej kwestia chęci niż kosztów. Nie mogą dać komuś PDA z dostępem do internetu, żeby czytał maile w weekend i reagował w przypadku awarii serwera? Tak często się one zdarzają?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ktos pisal ze w SD jest podobno komorka ktora ma dyzurny technik w weekend i jak cos to biegnie do serwerowni xD

@sponsi 200-300 pln miesiecznie to sa smieszne pieniadze jak na tego typu uslugi i bardzo zle porownujesz to ze zwyklym hostingiem wspoldzielonym, gdzie nie trzeba dla 1 klienta kupowac osobnej "infrastruktury typu wpiecie w UPS,klimatyzacja, prad itp itd." do tego nie trzeba na jednym kliencie amortyzowac ceny zakupu serwera. 200-300 pln to jest smiesznia tania kwota na ta ten typ uslug i do tego zupelnie inna usluga niz hosting wspoldzielony.
popieram T

zakladam ze klientow jest dosyc sporo a jak juz sie ktos "bawi" w fime hostingowa to powinien trzymac jakis poziom

moze ustalic jakies dyzury zeby ktos odpowiadal na maile co np 2h

pamietacie jak kiedys i345 mialo dobra opinie za odpowiedzi w niedziele w nocy w ciagu kilkunastu minut (o ile mnie pamiec nie myli ;))?

 

heh

kiedys sam sie zastanawialem gdzie kupic dedyka SD czy i345 bogu dzieki wybralem SD :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@T, sądzę że @szriok pisał wyłącznie o samej infrastrukturze, zaplecze techniczne.

 

Sam osobiście nie widzę w tym nic złego aby odpowiadać na maile czy reagować w przypadku awarii w weekendy i też tak robię.

 

No ale cóż to są uroki "większych firm" nastawione na masowego Klienta.

 

@moron specjalnie napisałeś i345, a nie i365 ;>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przestań pisać głupoty. U mnie nawet klient z najtańszym kontem za 25 zł rocznie uzyska odpowiedź w weekend,

U Ciebie czy tez u Twojego pracownika? Firma Ci sie rozwinie (czego Ci zycze) i zaczniesz zatrudniac pracownikow (ktorzy nie dosc, ze pracuja pon-pt po 8h to jeszcze czasami sie obijaja) - wtedy zobaczysz, ze obsluga klienta 24/7/365 kosztuje bardzo duuuuzo...

Nie mogą dać komuś PDA z dostępem do internetu, żeby czytał maile w weekend i reagował w przypadku awarii serwera?

To generuje dodatkowe koszty. Znasz zapewne koszty lacz w Polsce (bo masz jakis serwer na Polpaku bodajze) - spojrz na ceny serwerydedykowane.pl - nie wiem jak oni jakis zysk osiagaja...

Tak często się one zdarzają?

Jak ktos podlacza cala serwerownie na 5GHz to tak (informacja niesprawdzona i niepewna) ;)

 

pzdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
U Ciebie czy tez u Twojego pracownika? Firma Ci sie rozwinie (czego Ci zycze) i zaczniesz zatrudniac pracownikow (ktorzy nie dosc, ze pracuja pon-pt po 8h to jeszcze czasami sie obijaja) - wtedy zobaczysz, ze obsluga klienta 24/7/365 kosztuje bardzo duuuuzo...

Przecież to nie jest nic nadzwyczajnego tylko standard (obsługa w stylu 12/7, nie 24/7)! I to nawet w usługach hostingowych, które są zdecydowanie tańsze.Zresztą mi nawet nie chodzi o obsługę 24/7/365, a wyłącznie o pomoc w przypadku awarii serwera. Innej obsługi nie potrzebuje. Jeśli zechcę, nie wiem, dołożyć pamięci do serwera, skontaktować się z działem księgowym czy cokolwiek to chętnie zrobię to w dogodnych dla firmy godzinach. Ale serwer nie czeka z awarią na dzień roboczy! Moim zdaniem całotygodniowy support "awaryjny" to absolutna konieczność w przypadku sensownej oferty serwerów dedykowanych czy kolokacji. Klient który płaci za usługę kilkaset zł miesięcznie naprawdę może (i powinien!) tego oczekiwać.

 

To generuje dodatkowe koszty. Znasz zapewne koszty lacz w Polsce (bo masz jakis serwer na Polpaku bodajze) - spojrz na ceny serwerydedykowane.pl - nie wiem jak oni jakis zysk osiagaja...

No ale to taka argumentacja jakbyś bronił firmy sprzedajacej samochody bez kół, bo koła są drogie. Support przynajmniej 12/7 to konieczność w przypadku serwerów dedykowanych, bo nikt nie kupuje ich po to, żeby się pobawić albo postawić domową stronkę ze zdjęciem kota. Nie zgadzam się z tym, że to są jakieś gigantyczne koszty, ja oczekuję wyłącznie pomocy w sprawie awarii, a nie infolinii handlowej czy bezpłatnej pomocy w administracji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
@moron specjalnie napisałeś i345, a nie i365 ;>
niestety nie specjalnie - mialem wczoraj duzo pacjentow wtym 2 ciezkie przypadki i bylem troche "wymiety" :/

 

T, dajmy na to sfajczyla ci sie plyta w kolokowanym sprzecie - nie wiem czy jakas firma ci wymieni bez twojej zgody

jesli chodzi o wynajem to przewaznie "jakis" support jest tylko czy jest w stanie wymienic wczesniej wspomniana plyte?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość

ale przecież nie hostuje się 1 klienta.. a jak jest do jako takiego nadzorowania kilkunastu takich klientów, czy kilkudziesięciu... to wypada jednak zagwarantować może nie 24/7, ale pn-pt do 20tej, a w weekendy jakoś 10-18... takie 12/6 powiedzmy.. no bez niedzieli... ale nie, że pn-pt 10-17.. co mnie np. w nazwa.pl oburzyło totalnie.. choć wiem, że to shared i to inny przypadek.. ale może właśnie dedyki (tak jak wyżej też ktoś pisał) to nawet sprawa bardziej delikatna, że ta obsługa jednak większa powinna być.. sami często się śmiejecie "czy to stoi w firmie xxxxx? ee.. to poczekasz sobie do poniedziałku na reakcje jak admin przyjdzie do pracy"...

 

a jeśli to się nie opłaca "bo w Polsce są wysokie koszta", to trudno... dalej bądźmy ogonem Zachodu i niech wszyscy biorą serwy w Niemczech albo w Holandii.. i nie udajmy, że w Polsce można robić usługi serwerów dedykowanych... jak się obcina obsługę mimo 4x wyższych cen (za 4 razy gorsze parametry), no to kogo to wina.. moja? no pewnie, nie Wasza, drodzy admini serwerów w Polsce.. no ale to jest kapitalizm... trudno, widocznie się nie kalkuluje - czyli odpuścić, olać, itd.. może to jest też sposób na zmianę, tak jak robią lekarze... może GTS i spółka obniżą ceny? zauważcie, że co biznes, to w Polsce chamskie ceny.. często sztuczne..

 

przypomina mi to sytuację z innego wątku z UPS, DHLem i innymi tępakami.. dają usługi dostarczania paczek w godzinach, które wykraczają poza godziny obsługi BOKu.. jakiś problem i trzeba czekać od piątku do poniedziałku by kogoś opi... lić..

 

toż to żenada..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
a jeśli to się nie opłaca "bo w Polsce są wysokie koszta"

WDC nie jest tanie, a za czasów kiedy miałem z nimi trochę do czynienia (jakiś rok temu) też nie dawali jakiejkolwiek opieki w weekendy bez bardzo bardzo dużej dopłaty (choć armia techników 24/7 to w amerykańskich serwerowniach standard - mimo cen rzędu 130$ za Dual Xeona - w LayeredTech czy Softlayer obsługa techniczna była dostępna zarówno o 8 rano jak i o 1 w nocy).

 

Według mnie problemem jest u nas skala interesu - te wszystkie "wielkie" polskie datacenter to tak naprawdę maluszki przy tym co się np. buduje i hostuje w Stanach, a jeśli sprzedaje sie mało i kolokacja nie jest poniekąd uboczną działalnością firmy telekomunikacyjnej jak np. w GTSie to trzeba obcinać koszty gdzie się da, czyli w tym wypadku na porządnej obsłudze technicznej w standardowej cenie.. Podobnie jest z łączami - wiadomo, że przy zakupie kilkuset mbps ruchu cena za mbps jest śmiesznie niska. Ale DC które kupują taka przepustowość w Polsce można policzyć na palcach jednej ręki i dzięki temu albo end-user musi płacić stawkę rzędu 120-150 zł za 1 mbps i ma może i dobrze ale przy okazji drogo albo jest wpinany na jakąs osiedlówkę o przepustowości 20 mbps i może jest tanio ale działanie wszystkiego to jedna wielka loteria.

 

Jasne, że można zrobić remote console na sto różnych sposobów i taki technik weekendowy serwerowni mógłby siedzieć w domu przed komputerem czy z palmem na zielonej trawce załatwiając wszystkie rzeczy poza awariami sprzętowymi zdalnie.. ale po co, można przecież zarobić dodatkowe 300 zł za "lepsze SLA z reakcją 4h w weekend po telefonie na numer alarmowy", i wtedy pan techniczny jak już zje obiad i dokończy film to pojedzie do pctowi i zajmie się naszym nieżywym serwerem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nawrzucam do OVH:

 

- Brak polskiego Supportu po 18.00 oraz w weekendy (czyli wtedy, gdy zdarzają się najczęściej awarie)

- Płatna interwencja PO ZAKSIĘGOWANIU wpłaty z wyceny. Miałem dosyć poważną awarię z mojej winy, wystarczyło 2 minuty siąść do serwera i wykonać 2 polecenia, nie mogłem tego zrobić zdalnie i od wtorku do czwartku to wszystko trwało! Skandal.

- Jakiekolwiek zmiany typu zamknięcie serwera i przepisanie kasy na inny to wysyłka listu do OVH z danymi, 3-4 dni.

- Gdy wystąpił problem o 17:45 odmówili pomocy, gdyż nie zdążą do 18.00 go rozwiązać (czytaj przekazać do adminów w OVH, musiałem załatwiać go rano, od 8.00 czekałem do 11.00).

- Brak upgrade'u sprzetu, czyli głupie dołożenie ramu do fizycznej maszyny.

 

Mam a raczej opiekuję się 7 serwerami na OVH, poza tymi drobnostkami jak najbardziej polecam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nawrzucam do OVH:

 

- Brak polskiego Supportu po 18.00 oraz w weekendy (czyli wtedy, gdy zdarzają się najczęściej awarie)

- Płatna interwencja PO ZAKSIĘGOWANIU wpłaty z wyceny. Miałem dosyć poważną awarię z mojej winy, wystarczyło 2 minuty siąść do serwera i wykonać 2 polecenia, nie mogłem tego zrobić zdalnie i od wtorku do czwartku to wszystko trwało! Skandal.

- Jakiekolwiek zmiany typu zamknięcie serwera i przepisanie kasy na inny to wysyłka listu do OVH z danymi, 3-4 dni.

- Gdy wystąpił problem o 17:45 odmówili pomocy, gdyż nie zdążą do 18.00 go rozwiązać (czytaj przekazać do adminów w OVH, musiałem załatwiać go rano, od 8.00 czekałem do 11.00).

- Brak upgrade'u sprzetu, czyli głupie dołożenie ramu do fizycznej maszyny.

 

Mam a raczej opiekuję się 7 serwerami na OVH, poza tymi drobnostkami jak najbardziej polecam.

 

 

Twoja opinia jest trochę jak kubeł zimnej wody na glowe. Czekanie z awarią serwera do rana to przegięcie :(

Ovh.com ma techników 24/7 i szkoda że ovh.pl 'sztucznie' ogranicza taką możliwość.

 

Ed

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Twoja opinia jest trochę jak kubeł zimnej wody na glowe. Czekanie z awarią serwera do rana to przegięcie :(

Ovh.com ma techników 24/7 i szkoda że ovh.pl 'sztucznie' ogranicza taką możliwość.

No własnie, starczyłoby, żeby ktoś czasem maila sprawdził. A tak serwer padnie powiedzmy w piątek o 19 i można sobie czekać radośnie do poniedziałku...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Twoja opinia jest trochę jak kubeł zimnej wody na glowe. Czekanie z awarią serwera do rana to przegięcie :D

Ovh.com ma techników 24/7 i szkoda że ovh.pl 'sztucznie' ogranicza taką możliwość.

 

Ci sami technicy zajmują się serwerami ovh.pl i ovh.com :)

 

W większości przypadków nie trzeba też czekać do rana - jeżeli serwer jest uszkodzony fizycznie to jest naprawiany najszybciej jak się da (24/7), a 'awarie' programowe można usunąć samemu (hard reboot + tryb rescue).

 

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem, że w ofercie OVH pojawiła się nowa usługa - http://www.ovh.pl/jednostki/virtual_kvm.xml - punkt dla OVH, KVM to bardzo przydatna rzecz, ciekawe tylko na ile wydajnie to działa, bo po przygodach z KVM over IPMI w serwerach SuperMicro jestem sceptycznie nastawiony do takich "emulatorów" KVM ;).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio trochę zastanawiałem się nad OVH i mam trochę zastrzeżeń. Podam na przykładzie jednego z tanich serwerów, który chciałem kupić.

np:

http://www.ovh.pl/produkty/start100mpluslarge.xml

- niby wszystko ok, ale po co mi 750GB miejsca na dysku??

- nie można nic zmieniać w konfiguracji serwerów = nie potrafią zmienić tego nieszczęsnego dysku na dwa mniejsze, tak aby był jakikolwiek backup, a backup na inna ich maszynę jest delikatnie mówiąc drogi.

I to chyba jeden z ich największych minusów patrząc na ofertę. Jest to chyba jedyny element powstrzymujący mnie przed zakupem u nich.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×