Skocz do zawartości
q3d

Nowa wersja strony i śmietnik w wynikach wyszukiwania

Polecane posty

Sklep oparty o PrestaShop 1.6.14

Początkowo funkcjonował z wczytaną bazą produktów i tak został zindeksowany przez Google:

 

Nazwa produktu 1

http://link-do-produkty-1.html

Opis produktu 1

 

 

 

Nazwa produktu 2

http://link-do-produkty-2.html

Opis produktu 2

 

 

Po pewnym czasie baza danych o produktach została usunięta i zostały zaimportowane ponownie produkty.

Po imporcie produkty mają swoje nowe id i adres.

 

Problem polega na tym, że z tego co widzę w wynikach wyszukiwania jest teraz śmietnik i dużo pozycji:

 

Nazwa produktu 1

http://link-do-produktu-2

Opis produktu 1

 

(nie zgadza się treść link-a z nazwą i opisem).

 

Dodatkowo już dla nowej wersji został wdrożony protokół https dla całości serwisu. Każde wywołanie po http przekierowane jest na https. Obecnie dla site:http://nazwa-serwisu.pl i https://nazwa-serwisu.pl zwracana jest ta sama liczba około 43 600 wyników (gdy produktów jest 8000).

 

Jakieś sugestie zabrać się za posprzątanie tego?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dodaj witrynę do narzędzia Google - Search Console i zobacz raport pokazujący błędy 404, z listy trzeba zrobić przekierowania typu 301 stary-adres -> nowy-adres. Najlepiej w PHP, opcjonalnie w pliku .htaccess.

 

Generalnie zrobi się to samo po dłuższym czasie, ale można to przyspieszyć.

 

Trochę roboty, ale warto - szczególnie jeżeli stare adresy miały pozycje w Google i generowały ruch.

Czas wykonania takiej operacji jest zależny od Twojej sprawności oraz tego jak szybko Google uwzględni zmiany (licz w tygodniach raczej niż w dniach).

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedź.

Witryna dodana do Google - Search Console. Z tego co wyczytałem i zrozumiałem (mam nadzieję, że dobrze), nalezy tam dodać 4 wersje adresów:

hxxp://nazwa-domeny.pl

hxxp://www.nazwa-domeny.pl

hxxpS://nazwa-domeny.pl

hxxpS://www.nazwadoemny.pl


Dla hxxpS://www.nazwadoemny.pl ustawiłem preferowaną nazwę na bez WWW.


Zgłosiłem mapę witryny dla hxxpS://nazwa-domeny.pl


W Błedach indeksowania mam 38 pozycji i są to głównie adresy, które kończą się ID, które już nie występuje (w pierwotnej wersji było więcej produktów).


Próbuje dokonać przekierowania przez .htacces:

Redirect 301 hxxps://nazwa-strony.pl/link-produktu-10725.html hxxps://nazwa-strony.pl/link-produktu-4830.html

gdzie wartośc liczbowa na końcu to ID (stare/nowe) produktu.


ale po wybraniu hxxps://nazwa-strony.pl/link-produktu-10725.html nadal ładuje się strona z informacją o braku produktu.


Dodatkowo (nie wiem czy dobrze) dla stron produktów dodałem rel="canonical"


Pozdrawiam,

N



Edytowano przez q3d (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam takie pytanie z ciekaowiści, do search console trzeba dodać wszystkie warianty strony, czyli z www, bez, z https i http? Czy tylko tą główną.

Pozdrawiam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Rafiki

Mam takie pytanie z ciekaowiści, do search console trzeba dodać wszystkie warianty strony, czyli z www, bez, z https i http? Czy tylko tą główną.

Pozdrawiam :)

 

Dodajesz taką domenę jak została zaindeksowana w google i jaka jest pozycjonowana ( www.a.pl a samo a.pl - to dwie różne domeny dla google).

Jesli bez www to bez, jeśli z to z, jesli https to https - ale nigdy dwa czy kilka adresów - zawsze jeden.

W google wpisz: site:TWOJADOMNA.pl

a dowiesz się jak zaindeksowana jest twoja strona (czy z ww, czy https czy bez tego i tego ) :)

Po za tym w narzędziach webmastera google zawsze można to zmienić / ustawić.

Edytowano przez Rafiki (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W takim razie mam pytanie jak ustawisz preferowaną domenę np. bez www jeżeli w narzędziach dla webmastera nie wstawisz wersji z www?

W chwili obecnej site://nazwa-domeny.pl zwraca mi wyniki wyszukiwania dla

site:nazwa-domeny.pl

site:http://nazwa-domeny.pl

site:https://nazwa-domeny.pl

 

Nie zwraca wyników wyszukiwania dla: site:www.nazwa-domeny.pl

 

 

Edytowano przez q3d (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Rafiki

Bo nie jest taka domena zaindeksowana w google (z przedrostkiem www.)

Powtórzę ,że subdomena www.nazwa-domeny.pl to zupełnie inny adres niż nazwa-domeny.pl .

Pozycjonowanie www.nazwa-domeny.pl a http://nazwa-domeny.pl - to pozycjonowanie dwóch różnych stron.

 

Jeśli masz https i nie korzystasz z subdomeny www to wtedy: https://twoja-domena.pl powinna byc zaindeksowana w google a wszystkie URL z www i z samym http powinny mieć stałe przekierowanie na https://twoja-domena.pl

 

Dla użytkownika i tak nie ma to znaczenia bo nie ważne co wpisze i tak znajdzie sie na twoja-domena.pl z https - i najlepiej wtedy tylko tą domene pozycjonować (z https i bez www)

Edytowano przez Rafiki (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tylko że sam Google w swojej wiadomości powitalnej o tytule "Poprawianie pozycji witryny https://www.xxx.pl/ w wynikach wyszukiwania" podaje:

1. Dodaj wszystkie wersje swojej witryny

Upewnij się, że dodałeś wersję swojej witryny z przedrostkiem www, jak i bez przedrostka www. Dodaj również wersje z protokołem HTTPS, jeśli go używasz.

 

 

Wiadomo, że jeden URL jest kanoniczny. Ja np. zawsze wybieram https://www.xxx.pl. Pozostałe maja przekierowania 301 na kanoniczny. Do google dodaję wszystkie 4 wersje: https/http i www/bez www. A jako mapę strony podaję jeden i ten sam sitemap (z urlami https://www...), bo innego nie mam.

 

To ma sens, nie ma sensu? Szkodliwe czy nie szkodliwe?

Edytowano przez nnd_newbie (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No właśnie ja też to tak zrozumiałem, że należy dodać wszystkie wersje.

Moim zdaniem ma to sens. Bardzo długo miałem dodaną jedną wersję domeny (bez www) i dostawałem maile z informacją, że powinienem ustawić preferowaną domenę. Nie moglem jej jednak ustawić do czasu gdy nie dodałem drugiej wersji domeny: z www. W tym momencie mogłem dopiero ustawić preferowaną wersję domeny.

 

Co do http i https nie wiem ale w linku którym podałem (lista rzeczy do zrobienia gdy wdraża się https) był to jeden z pierwszych punktów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Rafiki

Jeśli chodzi o sam search console - ma to chyba taki sens, że możesz później wybrać w jakiej postaci ma się wyświetlać Twoja domena w wynikach wyszukiwania (czy z www czy bez). A co jest lepsze dla Ciebie sam musisz wiedzieć :)

 

Mi bardziej chodziło o rozwiązanie od strony pozycjonowania, wtedy oczywiście "obieramy" jeden adres. Czy z www czy bez teoretycznie nie ma to żadnego znaczenia jeśli domena jest nowa.

Ustawiamy go w metach jako canonical, do niego linkujemy, tworzymy z nim sitemap itp. itd.

 

Ja kilka swoich domen ustawionych mam bez www, bo zresztą sam Google mi je tak poindeksował kilka lat temu (własnie przede wszystkim dlatego :) ). Całe seo było robione bez www więc późniejsza zmiana tego na z www "uwaliła" by całą wcześniejszą pracę. Oczywiście subdomena www przekierowuje na samo http.

 

Odnośnie https to z doświadczenia wiem ,że różnie to bywa... Google w swoich "wytycznych" niby zaleca stosowanie protokołu SSL i można by stwierdzić ,że dodatkowo je punktuje, ale często przy zmianie istniejącej strony z http na https wyniki mocno mogą pospadać w dół. Nieraz zdarzyło mi się też ,że google zaindeksował mi https mimo ,że strona wcale nie obsługiwała SSL'a. Trzeba to pilnować.... no i czekać aby google sobie wszystko spokojnie przeindeksowało, po jaaaakimś czasie może wszystko powróci na swoje miejsca.

Dla nowych domen, SSL najlepiej ustawiać od razu jeśli to możliwe.

 

Osobiście też staram się dawać domyślny adres z www, ale czasem różnie to bywa...

Jeśli przed wprowadzeniem SSL twoja domena była zaindeksowana bez www to najlepiej teraz też tak to ustawić.

Edytowano przez Rafiki (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Okej, ale to ciągle nie wyczerpuje tematu. Na razie powtarzamy truizmy. Chyba wszyscy, nawet nie zajmujący się pozycjonowaniem, wiedzą, że wybiera się jeden adres kanoniczny, a resztę się przekierowuje. Jak się na początku źle wybrało to lepiej trzymać się tego który zindeksował się w Google, bo oszczędzimy sobie problemów. Temat już przewałkowany wielokrotnie.

 

Ale mimo to Google w swoich wytycznych podaje, żeby dodawać do Search Console wszystkie 4 wersje, chociaż z góry wie, że będzie używać tylko jednego.

 

Więc może ktoś wyjaśni po co? I co lepiej? Dodawać cztery, dodawać jeden? Dla każdego z czterech dodawać sitemap czy tylko dla kanonicznego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Rafiki

Nigdy nie spotkałem się aby tworzyć kilka map stron do jednej domeny, tym bardziej tylko dla różnych protokołów i subdomeny www.
W google search console jest to raczej tylko po to aby mieć nad wszystkimi subdomena/protkołami "kontrolę".

W praktyce jeśli ustawimy stałe przekierowanie to google i tak nie zaindeksuje nam w wynikach domeny z przekierowaniem tylko tą na którą docelowo wskazuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dodaj witrynę do narzędzia Google - Search Console i zobacz raport pokazujący błędy 404, z listy trzeba zrobić przekierowania typu 301 stary-adres -> nowy-adres. Zrób to w pliku .htaccess, takie są standardy i takie przekierowania dają największe i najszybsze efekty. Wyindeksowanie 40k wyników trochę potrwa i tak, po przekierowaniach nowa mapa strony i do GSC z nią.


Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×