Skocz do zawartości
sreg

Wowza i zabezpieczenie contentu

Polecane posty

Korzystam z serwerów Wowzy do transmisji online. 99% transmisji realizuję w HTML5. Zastanawiam się jak zabezpieczyć content trwającej transmisji. Oczywiście strona na jakiej jest udostępniany stream posiada funkcję logowania, ale wiadomo iż po zalogowaniu się i skopiowaniu kodu strony można publikować gdzie się da. W manualu do Wowzy piszą o tokienie i sekretnym kodzie, ale w przypadku html5 nie mogę ukryć tego sekretnego kodu. We flashu byłoby to do zrobienia, ale nie HTML5. Z drugiej strony używam HTML5 i JWPlayera ponieważ tego typu rozwiązanie jest w prosty sposób dostępne na komputerach i większości urządzeń mobilnych. Czy jest jakieś inne rozwiązanie pozwalające zabezpieczyć streamingowany materiał ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czemu tak ciśniesz ten html5, ja go staram się wszystkim wyłączać.
Youtube tylko z flashplayerem me lepsze jakości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Kamikadze

Flash player to przeżytek. Obciąża zbędnie CPU i pamięć, jest dziurawe i praktycznie odchodzi już do lamusa.

 

HTML5 jest przyszłościowe i bardziej optymalne pod każdym względem. Nawet konsola SSH jest dużo lepsza niż np. w javie.

  • Upvote 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Poza tym ja ma średnio prawie 38% użytkowników z mobila, a flash oznacza iż trzeba coś kombinować, aby na Ci co korzystają iOS mogli obejrzeć stream. Przy HTML5 wszystkie leci bez dodatkowych wtyczek czy programów, ale kod streamu jest widoczny :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Flash player to przeżytek. Obciąża zbędnie CPU i pamięć, jest dziurawe i praktycznie odchodzi już do lamusa.

 

 

ja obserwuję dokładnie coś odwrotnego

na html5 i z taką sobie grafiką na youtube nie było płynnego obrazu, z flash player bezproblemowo

przetestowałem też u siebie, procesor ustawiony na stałe 2x1600Mhz, żeby nie fałszować wyniku

jakość: 360p, html5 15-20%

flashplayer ok. 3-7% + 1% bo przeglądarka też coś tam czasem robi

jakość: 480p, html5 18-30%

flashplayer ok. 8-14% + 1% bo przeglądarka też coś tam czasem robi

post-12601-0-18765500-1463927963_thumb.jpg

post-12601-0-63404100-1463927968_thumb.jpg

post-12601-0-69581100-1463928621_thumb.jpg

post-12601-0-00020900-1463928628_thumb.jpg

Edytowano przez kori (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Kamikadze

U mnie zawsze odtwarzanie w HTML5 jest lepsze od FP. Może przez to że FP czasami potrafi przyciąć się albo wywalić error.

 

Dodatkowo biorę pod uwagę kwestie bezpieczeństwa.

  • Upvote 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość l3szcz

HTML5 jest znacznie bardziej optymalne niż Flash Player.

  • Upvote 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

HTML5 jest znacznie bardziej optymalne niż Flash Player.

 

Tomek, widać, że u niektórych są wyjątki. Ale cóż. Ja też jestem za HTML5 i praktycznie już nie mam wgranego Flasha na żadnym komputerze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Korzystam z serwerów Wowzy do transmisji online. 99% transmisji realizuję w HTML5. Zastanawiam się jak zabezpieczyć content trwającej transmisji. Oczywiście strona na jakiej jest udostępniany stream posiada funkcję logowania, ale wiadomo iż po zalogowaniu się i skopiowaniu kodu strony można publikować gdzie się da. W manualu do Wowzy piszą o tokienie i sekretnym kodzie, ale w przypadku html5 nie mogę ukryć tego sekretnego kodu. We flashu byłoby to do zrobienia, ale nie HTML5. Z drugiej strony używam HTML5 i JWPlayera ponieważ tego typu rozwiązanie jest w prosty sposób dostępne na komputerach i większości urządzeń mobilnych. Czy jest jakieś inne rozwiązanie pozwalające zabezpieczyć streamingowany materiał ?

 

Dzień dobry,

należy zastosować w konfiguracji Wowzy moduł

https://www.wowza.com/forums/content.php?620-How-to-protect-streaming-using-SecureToken-in-Wowza-Streaming-Engine

 

Każdy klient wykupując transmisję w Nadaje.com za pomocą usługi Video-Streams lub IPCams może własnoręcznie włączyć authentykację strumienia w Panelu Klienta.

Następnie można ręcznie dodać listę loginów i haseł, które umożliwiają odbiór.

Odbiorca wpisuje hasło w JWPlayerze na stronie z transmisją.

 

Zapraszam do skorzystania z naszej usługi.

http://nadaje.com/pl/video-streams/

http://nadaje.com/pl/ipcams/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Wojtek, ale to co wskazujesz dotyczy Flasha, a ja/my poszukujemy rozwiązania dl HTML5- no chyba że ja coś przeoczyłem to mnie popraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czytam powyższe komentarze i przy niektórych ręce mi opadają. Mamy 2016 rok, Flash Player umiera, coraz mniej komputerów ma go zainstalowanego, a oni mówią, że on jest lepszy niż HTML5. Jak byłby lepszy to nikt by nie przepisywał wszystkiego na HTML5 ;)

 

Dzięki Wojtek, ale to co wskazujesz dotyczy Flasha, a ja/my poszukujemy rozwiązania dl HTML5- no chyba że ja coś przeoczyłem to mnie popraw.

Możesz mi napisać co to za playerek w HTML5 do streamów? (chyba, że autorski) :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czytam powyższe komentarze i przy niektórych ręce mi opadają. Mamy 2016 rok, Flash Player umiera, coraz mniej komputerów ma go zainstalowanego, a oni mówią, że on jest lepszy niż HTML5. Jak byłby lepszy to nikt by nie przepisywał wszystkiego na HTML5 ;)

 

 

Możesz mi napisać co to za playerek w HTML5 do streamów? (chyba, że autorski) :P

 

No tak, flash player umiera, jednak zainteresowanie tą technologią jeszcze nie wygasło. Mimo, że wtyczka jest dziurawa można odnaleźć ją na wielu stronach (w większości przez to, że te witryny nie są aktualizowane). Zgadza się, mamy 2016 rok ale np Agencja TVN (x-news.pl), około 3 mc temu przeszła zupełnie na html5, a jej filmy znajdowały się no i nadal znajdują w wielu miejscach w sieci, IMHO jest to rok mocno przełomowy co do sfery streaming'u, ze względu na postęp technologii, streaming live na fb, "niedługo telewizja na youtube".. Całkiem przyjemne nowinki dla osób zainteresowanych tematem.

 

Przepraszam za dygresję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1. Html5 nie zawsze jest wydajniejszy od flasha

2. Mamy 2016 rok a niektóre polskie portale korzystają z MS silverlight...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

podajcie jakiś konkretny przypadek w jakim html5player jest wydajniejszy od flash

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

podajcie jakiś konkretny przypadek w jakim html5player jest wydajniejszy od flash

 

YouTube 1080p 60FPS u mnie działa wydajniej (0 zgubionych klatek) na HTML5, gdzie na flashu stale gubił klatki ;>

 

Wysłane z mojego GT-I8160 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No dobra, ale cały czas nie rozwiązaliśmy problemu czyli jak zabezpieczyć stream w HTML5, Wojtek trochę proklamował jak to zwykle on swoją firmę, ale nic nie pomógł. Pytanie jak to zrobić ?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No dobra, ale cały czas nie rozwiązaliśmy problemu czyli jak zabezpieczyć stream w HTML5, Wojtek trochę proklamował jak to zwykle on swoją firmę, ale nic nie pomógł. Pytanie jak to zrobić ?

 

 

Zupełnie zabezpieczyć to się nie da, z kilku powodów. Głównie dlatego, że film wędruje na dysk klienta. Ja korzystam z nginx, gdzie z łatwością można dodać token zabezpieczający, nie testowałem na hls jedynie na strumieniu rtmp ale nie widzę większej różnicy i w tym przypadku to również powinno zadziałać. Oprócz samego tokena możesz dodać sprawdzanie domeny, ip klienta i wiele innych. Co do wowzy mam zbyt małe doświadczenie.

Edytowano przez limes (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@autor - zazdroszczę takich ilości gotówki, żeby używać Wowzy. Jeszcze powiedz, że to trzymasz na AWS EC2 :)

 

Co do zabezpieczenia, tym bardziej HTML to robisz tokeny, ale z głową - czyli w tokenie jest IP. Jak ktoś skopiuje kod i da innej osobie, z innym IP to stream się nie odpali. Do tego dorzucasz szyfrowanie AES'em, ale nie jest to już koniecznie i masz spokój. AES to tylko na najsłabszych zadziała jak skopiują adresy do plików i komuś podeślą. Klucz i tak jest dostępny.

 

Ja robiłem również tak, że generowałem dla zalogowanego użytkownika inne nazwy i jak ktoś udostępnił gdziekolwiek nagranie (kopię hls'a) to od razu można było go zbanować. Poza tym jakbyś miał jakieś pytania lub chciał zlecić coś ze streamingiem to zapraszam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@samu, a u okulisty dawno chyba nie byłeś? na screenach jest firefox, pisałem że to firefox, a windows 64bit

na win7 na lapku 32bit też naturalnie flash lepszy, na komputerku athlon xp 2000+ z winXP też flash lepszy

instalując ludziom winde lub czyszcząc system, wyłączam to badziewie html5 dla youtube, bo globalnie chyba się nie da, acz chętnie poznałbym metodę

Edytowano przez kori (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zamiast narzekać na html5, lepiej jednak zebrać na komputer który kosztuje więcej niż tysiąc pln i przesiąść się z windowsa xp 32 :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×