Skocz do zawartości
Jarosław Szmańda

Wirtualizacja - początki

Polecane posty

Czo lepiej wybrać na start Proxmox czy Citrix?

Na pewno będzie potrzebny jako gość Windows, FreeBSD

Jako, że jestem zielony - doradzicie?

Dzięki

Proxmox sobie dobrze radzi z MS aczkolwiek wszystko zależy na jaka skale chcesz się decydować - przeznaczenie,rozwój. Teoretycznie nie powinno ciebie nic ograniczać. Jedno i drugie ma swoich zwolenników ale osobiście stosuje Proxmox zarówno prywatnie jak i w firmie.

Proxmox sobie dobrze radzi z MS aczkolwiek wszystko zależy na jaka skale chcesz się decydować - przeznaczenie,rozwój. Teoretycznie nie powinno ciebie nic ograniczać. Jedno i drugie ma swoich zwolenników ale osobiście stosuje Proxmox zarówno prywatnie jak i w firmie.

Np. programy księgowe, oprogramowanie do monitoringu sygnałów alarmowych.

Coś w tym rodzaju.

Czy do takich zastosować wystarcza mi 3 kary sieciowe? Inaczej - jak to wygląda - 4 systemy - jeden robi za router od ISP - ile kart?

W tym momencie też jestem za Proxmoxem

Pozdrawiam

Gość Kamikadze

Weź sobie proxmoxa. Jest on na bazie debiana i praktycznie wszystko co na debiana (zdaje się wheezy) sobie spokojnie zainstalujesz.

Sama instalacja systemu jest prostsza niż zwykłego debiana. Panel jest dość intuicyjny i jest bardzo dużo poradników do niego.

Możesz mieć i jedną kartę sieciową. Chyba że źle rozumiem twój problem :)

Wpinasz serwer pod ISP, konfigurujesz sobie IP ewentualnie stawiasz jakiś routeros na KVM i tam konfigurujesz. Reszta już leci po serwerze.

Właśnie testuje instalując trial 2k12 - ciekaw jestem jak to będzie chodzić.

Jak wydajność vm i matki.

Duża jest strata wydajności windows między vm, a natywnie?

Pamietaj by ustawic dysk na virtio i wgrac sterowniki, na IDE windows strasznie muli.

1. Mam 1 adres IP - jak pokierować porty na wirtualne maszyny aby się do nich dostać? Np. 3389 aby wejść na Windowsa