Skocz do zawartości
Bartłomiej Rosiński

Jaki Samochód?

Polecane posty

Zastanawiam się jaki samochód kupić. Chodzi mi o średniej klasy limuzyne. Zastanawiałem sie nad Volvo s80 (z bogatym wyposażeniem), Skoda Superb, Audi A6/A8. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z w/w samochodami? A może ktoś z Was ma coś innego, ciekawego do zaproponowania?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Volvo i Audi to inna klasa niż Skoda - zarówno jeśli chodzi o pozycjonowanie marki jak i "cała resztę" :P.

 

Samochód, zwłaszcza klasy E premium kupuje się raczej na "oko", nie ze względu na wyposażenie czy ceny bo różnice w tym segmencie są czysto kosmetyczne. Podobnie jest z poziomem bezpieczeństwa. Kwestia co i jak lubisz..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Volvo i Audi to inna klasa niż Skoda
Oj to sie tylko tak wydaje. Skoda Superb to na prawde pozadna limuzyna, szczegolnie w wersji Prestige.

 

Samochód, zwłaszcza klasy E premium kupuje się raczej na "oko", nie ze względu na wyposażenie czy ceny bo różnice w tym segmencie są czysto kosmetyczne. Podobnie jest z poziomem bezpieczeństwa. Kwestia co i jak lubisz..

Wydaje mi sie, ze w gre wchodzi nie tylko wyposazenie i bezpieczestwo, ale rowniez awaryjnosc (lub jej brak :P ), ekonomia i wiele, wiele innych czynnikow. Dlatego zalozylem ten temat na forum, aby dowiedziec sie cos wiecej o tych samochodach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Skoda robi naprawdę dobre auta, ale w tym wypadku konkurencją dla niej jest Chevrolet Evanda, Kia Magentis czy Hyundai Sonata, nie Audi, BMW, Volvo czy Jaguar, które zaliczamy do segmentu premium i trochę wyższej półki cenowej.

 

Jeśli chodzi o awaryjność to samochody tej klasy po prostu jeżdzą, od przeglądu do przęgladu - zasadniczo nie psują się. No chyba, że kupisz jakiś klepany, kilkuletni egzemplarz - jeśli nie miał wypadku i był serwisowany regularnie to nie będzie problemu.

 

Ekonomiczność? To już zależy od wersji silnikowej, każdy z tych samochodów możesz kupić zarówno z 2 litrowym dieslem jak i 4 litrowym V12..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ekonomiczność? To już zależy od wersji silnikowej, każdy z tych samochodów możesz kupić zarówno z 2 litrowym dieslem jak i 4 litrowym V12..

Tak, racja. Szukam diesla, benzyna nie wchodzi w gre.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość patrick
Skoda robi naprawdę dobre auta

 

Policja juz to zauwazyla kupujac oktavie i fabie :P

 

Ogólnie wszystkie mark iz wyzej wymienionych są dobre teraz góre wezma gusta ...

Ja bym z tego wybrał audi a6 w sumie i mozesz zajrzec do katalogu bmw z seri "3" :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ja bym z tego wybrał audi a6 w sumie i mozesz zajrzec do katalogu bmw z seri "3" :P
A6 to nie klasa 3'er; ale racja -> tylni naped jest lepszy od przedniego i bardziej szalony od quattro.

 

Skoda robi naprawdę dobre auta, ale w tym wypadku konkurencją dla niej jest Chevrolet Evanda, Kia Magentis czy Hyundai Sonata, nie Audi, BMW, Volvo czy Jaguar, które zaliczamy do segmentu premium i trochę wyższej półki cenowej.

To troche nie tak. Segment premium ma swoich przedstawicieli, ale nie marki - C premium to a3 / 147 i na sile bo na sile 1'er. Konkurencja Skody jest np. 607. To samochod pozycjonowany wyzej niz Passat B 5.5, na ktorego plycie (przedluzonej) oparta jest Skoda Superb, ale nizej niz np. A6. Azjatyckie wynalazki to jeszcze nie ta liga, nie ta klientela. Marka premium - to faktycznie istnieje, ale Skoda radzi sobie znakomicie - w GB to jedna z marek, ktora cieszy sie najwyzszym zadowoleniem klientow (mimo, iz o kierowcach Skody jest tam wiele dowcipow w klimacie Skoda=muł nie samochod)

 

Ekonomiczność? To już zależy od wersji silnikowej, każdy z tych samochodów możesz kupić zarówno z 2 litrowym dieslem jak i 4 litrowym V12..

Nie. Zadnego z nich nie kupisz z v12 pod maska. Nie ma tez silnika 4l V12, istnieje cos takiego jak minimalna oplacalna srednica cylindra, taki wynalazek nie ma ekonomicznego i wydajnosciowego prawa bytu. Owszem, sa male V12 w sporcie, byly kiedys takie silniki we wloskich supercarach, ale obecnie takiego cudu nie uswiadczysz w samochodach osobowych.

 

Przechodzac do sedna: pomysl czego oczekujesz od fury. Jak jestes tzw. petrolheadem, to wybor jest prosty - BMW 5er E39 z rzedowa szostka pod maska (wzgl. v8) - RWD i genialne silniki robia swoje.

 

W kazdym innym wypadku rzecz ma sie nastepujaco:

 

Volvo - nie znam wszystkich silnikow, 6cyl. diesle sa od Audi, te ktore maja 5 garow sa od Volvo - silnik 2.9 benz. tez jest godny polecenia. Volvo ma ten problem, ze wszystkie wygladaja identycznie - s40 (nowe, to na plycie focusa), s60, s80 - wsjo na jedno kopyto.

 

A8 - niska cena zakupu odbije sie na wysokich cenach czesci, ale to genialna fura. Wazy tyle co nic (na ta klase samochodu) i odsadza konkurencje swietnym napedem Quattro. Cala buda jest z aluminium. Omijac tylko te z silnikiem 2.8 benz (za slaby i nieekonomiczny) i 2.5 tdi (za slaby, jak juz to wersja 180 KM).

 

A6 - popularny, wiec i z eksploatacja problem mniejszy niz z A8. Tutaj namawiam do diesli, klekocza, ale spalanie i dynamika rekompensuja halas, kiedy silnik jest zimny.

 

Superb - nie wiem czy nie najlepszy wybor - dluuuuuuuugasna plyta podlogowa. Opor miejsca. Skoda jest dla mnie marka bezawaryjna - jezdze Octavia L&K i od 3 lat nie mialem ani jednej awarii - tylko wymieniam plyny/filtry/klocki. Skode tez polecam z dieslem. Samochod bedzie stosunkowo najmlodszy i zgaduje, ze wlasnie z nim powinno byc jak najmniej problemow.

 

W podobnej cenie znajdziesz jeszcze Jag'a S-Type'a - oba silniki sa fajne (bo diesla 2.7 nie kupisz, za mlody, za drogi), czyli i 3.0 i 4.0 - mocy pod dostatkiem, nietuzinkowa sylwetka i ten wiktorianski dizajn deski rozdzielczej :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Osobiscie polecam Skode SuperB - moj znajomy kupil niedawno z pelnym wyp. i naprawde z tego co widze/slysze jest bardzo zadowolony z zakupu. To na tyle odemnie w tym temacie :P Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nie. Zadnego z nich nie kupisz z v12 pod maska. Nie ma tez silnika 4l V12, istnieje cos takiego jak minimalna oplacalna srednica cylindra, taki wynalazek nie ma ekonomicznego i wydajnosciowego prawa bytu. Owszem, sa male V12 w sporcie, byly kiedys takie silniki we wloskich supercarach, ale obecnie takiego cudu nie uswiadczysz w samochodach osobowych.
To było zdanie żartobliwo-poglądowe, wiadomo, że nie znajdziesz w klasie E V12 (choć już Audi A8 ma jak najbardziej taki silnik) tak samo jak nie znajdziesz dwulitrowego diesla (choć AFIAR znów AUDI w poprzedniej generacji A6 probówało wsadzać 1.9 TDI o mocy trochę ponad 100 koni..)

 

Pod hasłem "Skoda" rozumiałem właśnie SuperBa, i konkurencja dla niej jest naprawdę niezła Sonata i inne koreańczyki bo jest to ta sama cena i klient docelowy, który chce jeździć przy dobrej relacji wyposażenia i jakości do ceny.

 

To troche nie tak. Segment premium ma swoich przedstawicieli, ale nie marki

 

Tutaj sam trochę zakreciłeś.. Marki premium mają zazwyczaj swoich przedstawicieli we wszystkich segmentach oprócz segmentu A czy B :P. Bartłomiej podał przykłady aut z różnych segmentów i różnie pozycjonowanych i głównie to chciałem mu uświadomić, nie miałem zamiaru wglębiać się w szczegóły :).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sorry za offtopic, ale @patryk, stopka to z fotka.pl? Bądź coś ala to?<; hehe. Pozdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

rusel: tak, powalił mnie swojego czasu (jakieś półtora roku temu jak się rejestrowałem tutaj) ten tekst i tak zostało :P).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No fakt, pobrechać się można ;-) ide spać, a wy wybierajcie Bartkowi samochód ;-) Peace.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
(choć AFIAR znów AUDI w poprzedniej generacji A6 probówało wsadzać 1.9 TDI o mocy trochę ponad 100 koni..)

W obecnej jest 2l diesel, w poprzednij byly dwie wersje 1.9 (i to nie byla proba, tylko normalna rzecz), fury ze smigielkiem i gwiazda tez maja 4cylindrowe diesle. Do powolnego bujania sie jak znalazl, a i wyprzedzic sie da.

 

Tutaj sam trochę zakreciłeś.. Marki premium mają zazwyczaj swoich przedstawicieli we wszystkich segmentach oprócz segmentu A czy B :P.

Nic nie zamieszalem - poprawialem niescislosci po 'przedpiscy' :)

Dwaj liderzy odstaja od tego. - A2 / A-classe. BMW zalatwilo to inaczej (vide Mini). Volvo to juz trybik w wielkiej machine Ford'a, gdzie portfolio marek przyprawia o bol glowy...

 

Volvo niestety bylo marka premium - na rynku wtornym samochody nie trzymaja ceny np. S40 to generalnie Ford Focus a'la Sverige. Nie liczy sie w konfrontacji z gruchotami z Monachium, Inglostadt czy Stuttgartu. Jej okolice to Panowie z Wolfsburga, czyli VW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Bartosz Gadzimski

Bartol, żadnego tylnego napędu (biorąc twoje nastawienie na stosunkowo spokojną jazde) w zime będziesz mieć problemy (nawet asr i esp dużo nie pomagają).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartol, żadnego tylnego napędu (biorąc twoje nastawienie na stosunkowo spokojną jazde) w zime będziesz mieć problemy (nawet asr i esp dużo nie pomagają).

RWD ma jedna przewage nad FWD w zimie. Z poslizgu z FWD szanse wyjscia sa niewielkie (bo kola napedzane traca przyczepnosc), RWD daje szanse skontrowania. Wszystko jest kwestia umiejetnosci i obciazenia tylu. Decydujac sie np. na BMW 3'er z rozkladem masy 50%/50% problem nie jest juz taki straszny. Na polskie warunki i spokojna jazde nie ma jak AWD, FWD to wyjscie ekonomiczne - gdyby bylo takie genialne to S klasa, 7'er, Maybach, Jag XJ miala byc wlasnie FWD ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Bartosz Gadzimski

Trzeba pamiętać, ze fwd to rozwiązanie ekonomiczne (istnieje tylko ze względu, że jest tańsze) ale w klimacie takim jak nasz zdecydowanie pojawiają sie jego plusy.

 

rshmn - oj, trzeba mieć dużo umiejętności. Wiele osób (w tym ja) było mądrych do prędkości rzędu 60km/h ale przy > 100km/h umiejętności potrafi zabraknąć gdy nie wiadomo, w którym momeńcie widzi się przez boczną szybę tył auta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że napęd na przednie koła jest przede wszystkim bezpieczniejsze, bowiem łatwiej zapanować nad pojazdem właśnie w okresie zimowym. Idealnym rozwiązaniem byłby napęd na 4 koła, jednak napęd na przód do mojej jazdy w zupełności starczy ;) Tak więc szukamy diesla średniej klasy z przednim napędem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dwaj liderzy odstaja od tego. - A2 / A-classe. BMW zalatwilo to inaczej (vide Mini). Volvo to juz trybik w wielkiej machine Ford'a, gdzie portfolio marek przyprawia o bol glowy...

 

A Klasa to kompakt, podobnie jak BMW 1 czy BMW 3 Compact. Jeśli chodzi o Volvo.. Coż, osobiście zdecydowanie wole szwedzki duet Volvo z Saabem niż niemieckie produkcje ;).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tomasz.b: Rzadko się zgadzaliśmy na tym forum, ale popieram tym razem w całej rozciągłości.. ;) I jest jeszcze słodka promocja z podbiciem mocy silnika gratis - moc b. dobrego 2.0t rośnie jeszcze do 185 KM..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
A Klasa to kompakt, podobnie jak BMW 1 czy BMW 3 Compact. Jeśli chodzi o Volvo.. Coż, osobiście zdecydowanie wole szwedzki duet Volvo z Saabem niż niemieckie produkcje ;).

A klasa obecnie jest robiona na modle Mitsu Colt'a - to nie jest segment C, to premium w B. W segmencie C mercedes ma innego przedstawiciela, pozatym MB to czesc Daimler-Chryslera - w tym segmencie maja po prostu inne fury. A klasa jest dyskusyjna - latwo okreslic co jest jej bezposrednia konkurencja, a to na pewno nie jest Ford Focus (wybrany jako lider sprzedazy tego segmentu :] )

 

BMW 1 - premium w C, ale takie hardkorowe premium - jedyny kompakt z RWD i tak mocnym silnikiem w serii.

 

BMW 3 Ti - oczywiscie, ze segment D - plyta podlogowa, silniki, pakiety wyposazenia, ceny.

 

Pamietaj - segmentow nie mierzy sie tylko cm ;) W takim razie Octavia to tez D? A Nubira? Segmenty to wypadkowa kilku parametrow. Na zachodzie traktuje sie to troszeczke bardziej precyzyjnie, u nas czesto Octavia jest konkurentem BMW 3 (bzdura, to nadal vw golf 4 / leon 1 / a3 1 / toledo 2).

 

Wszystkie te modele sa dyskusyjne, ale 3'er Ti nie jest konkurentem Golf'a - ten samochod zostal stworzony dla mlodych ludzi szukajacych benefitow klasy D w opakowaniu dwudrzwiowym, jezdzacych w max 2 dwie osoby, mimo iz rozstaw osi BMW 3'er Sedan i Compact jest identyczny, a nie tak jak w przypadku alfy 156 i 147 (gdzie plyta zostala skrocona, ale zaadoptowana bez wiekszych zmian).

 

To nie miejsce na takie dywagacje, bo nie to bylo pytaniem, ale trzeba prostowac jak cos nie jest do konca zgodne z rzeczywistoscia, prawa?:)

 

Saab to Opel, ma jego silniki. Nie bierz duzego diesla (3.0 / 180 km), nic specjalnego, dopiero ostatnio montowane diesle Fiata sa naprawde fajne. Jezdzilem 95 '02 z 2l turbodoladowanym silnikiem benzynowym - fajny, nietuzinkowy samochod. Skora licowana, a nie dwoinowa afaik - jezeli jestes fanem tapicerki skorzanej to pewnie masz jakis swoj ulubiny typ.

 

Generalnie forum w wyborze fury to preludium - poswiec troche czasu i poczuj kazda fure, przejdz sie nia, zobacz jak klika schowek, z czego zrobiona jest kierownica, jakiego rodzaju sa plastiki w srodku. To Ty nia bedziesz jezdzil i za kupe kasy bedzie ten samochod kupiony. Musisz sie z tym samochodem po prostu polubic. Przemysl kryteria, co jest dla Ciebie najwazniejsze (ja np. zrobilem blad, kupilem samochod, ktory pali 5l/100km, nie psuje sie, jest niepozorny i ma bagaznik na dwa ciala i lopate, okazalo sie, ze potrzebuje takiego, ktory spali 20l/100km i bedzie sie pieknie prowadzil bokiem, stad moje klapki na oczach co do napedu RWD). Jezeli bedzie to uzywany samochod zwroc uwage na kolor (czarne zawsze schodza pierwsze, srebrne tez sa poszukiwane - pomijam fakty kolorow natywnych dla danej marki - jak Impreza, to tylko niebieska etc.) - zaprocentuje przy ew. odsprzedazy :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

rshmn: A klasa jest we wszystkich rankingach (od TopGeara po Wysokie Obroty) pozycjonowana przez Mercedesa jako segment C, B klasa - jako minivan. Konkurencja A class jest np. nowy Leon czy też Golf Plus (podobnie nadmuchane autka). Colt? Może startować do Forda Fusion czy Opla Merivy ;)

 

BMW z kolei otwarcie nazywało dwudrzwiowe trójki poprzedniej i wcześniejszych (E36) generacji z silnikiami 1.6 i 1.8 jako 3 Compact, choć rzeczywiście auto wymiarami już nie zupełnie pasowało do tego segmentu, ale coż, tutaj wszystko zależy od producenta.

 

Mimo wszystko nie nazywałbym też Saaba Oplem, tylko dlatego, że należy do GM, a Volvo, Jaguara czy też.. Aston Martina Fordem (ojej, przecież tam są części Mondeo! ;)). Ale coż, dla niektórych Alfa, Lancia i Maserati to też był/jest "tylko FIAT".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mimo wszystko nie nazywałbym też Saaba Oplem, tylko dlatego, że należy do GM, a Volvo, Jaguara czy też.. Aston Martina Fordem (ojej, przecież tam są części Mondeo! ;)). Ale coż, dla niektórych Alfa, Lancia i Maserati to też był/jest "tylko FIAT".

 

Zief - mylisz pojecia. Saab jest oparty o Opla Vectre, Aston nie ma NIC z Mondeo afaik (moze ma srubki, az tak sie nie znam) - Jag ma (X-type jest na plycie Mondeo) - ja nie mowie o znaczku. Mowie m.in. o wlasciwosciach jezdnych. Saab 93 bedzie jezdzil jak Vectra - jedyne pole do popisu to setup zawieszenia, ale nadal zostanie to stara, poczciwa Vectra. Ja nie mowie o wlascicielach (bo grupy sa gigantyczne - BMW to ma byc Rolls? Corvetta to Daewoo?;)). Wymiana podzespolow jest w tej chwili olbrzymia (Cadillac ma silniki FIAT'a, a nowe Peugeot'y beda mialy serce z fabryki BMW - swiat sie konczy). Ty to uogulniasz, a ja mowie o konkretnych modelach, ktore silniki, uklad jezdny i zawieszenie maja zapozyczone. Nie mowie to po to, zeby dykredytowac marke. Taka wiedza daje mozliwosc wyczajenia, jak bedzie dane auto jezdzic.

 

To, ze cos sie nazywa compact, nie znaczy, ze nalezy do tej samej klasy, zrozum :) Zobacz ile samochodow nosi miano ESTATE albo CC - rozstrzal jest na kilka klas. Jak ktos napisze compact, to bedziesz slepo wierzyl, ze to segment C? Co do nazewnictwa - dotyczylo ono wszystkich modeli BMW, rowniez tych z silnikami R6, a nie tylko R4. W tym wypadku compact, oznaczalo forme, a nie klase :) BMW generalnie dodaje rodzaj fury w przypadku trojki - w Anglii nie kupisz "zwyklej" trojki, tylko zaproponuja Ci BMW 3 Saloon etc.

 

Hint: a w jakiej klasie byl poprzedni merol A, ten, ktory nie mial nic wspolnego z Mitsu? Ten produkowany za czasow a2 ?:) Nadmienilem, ze obecny to Colt, wydawalo mi sie, ze bedzie jasne i klarowne dla Ciebie co mialem na mysli. B to konkurencja Golfa PLUS, a A po prostu uroslo:)

 

Tyle sprostowania. Jezeli masz dalsze pytania, albo w koncu znajdziesz jakis bug w moich postach, zapraszam na PW albo forum odpowiednie do rozstrzygania co do jakiej klasy nalezy (autogaleria.pl, samochodyswiata.pl). Tutaj smiecimy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×