Skocz do zawartości
Desavil

Automatyczne wystawianie faktur - zmyślone dane

Polecane posty

Witam, moje pytanie jest głównie skierowane do firm.

Zamawiając jakąś usługę elektronicznie jeszcze praktycznie nigdzie nie spotkałem się z takim czymś jak weryfikacja danych osobowych. Większość firm wystawia faktury z automatu od razu po dokonaniu płatności, na dane takie jak podaliśmy podczas rejestracji.

 

Moje pytanie jest proste, w jaki sposób wystawiacie, a przede wszystkim księgujecie takie transakcje?

Ktoś poda, np. dane nabywcy do faktury:

Aśka Niepodam

ul. Nie mam 66q

12-345 Pod mostem

 

System jak system, z automatu wystawi taką fakturę i co dalej, po prostu taką fakturę księgujecie normalnie? Urząd skarbowy nie czepia się takich rzeczy?

 

Pozdrawiam!

 

Edytowano przez Desavil (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam, moje pytanie jest głównie skierowane do firm.

Zamawiając jakąś usługę elektronicznie jeszcze praktycznie nigdzie nie spotkałem się z takim czymś jak weryfikacja danych osobowych. Większość firm wystawia faktury z automatu od razu po dokonaniu płatności, na dane takie jak podaliśmy podczas rejestracji.

 

Moje pytanie jest proste, w jaki sposób wystawiacie, a przede wszystkim księgujecie takie transakcje?

Ktoś poda, np. dane nabywcy do faktury:

Aśka Niepodam

ul. Nie mam 66q

12-345 Pod mostem

 

System jak system, z automatu wystawi taką fakturę i co dalej, po prostu taką fakturę księgujecie normalnie? Urząd skarbowy nie czepia się takich rzeczy?

 

Pozdrawiam!

 

 

To zależy od polityki samej firmy i rozwiązań dotyczących samej płatności. By łatwiej było mi to zobrazować napisze odrobinę na naszym przykładzie.

 

Dane użyte podczas opłacenia usługi kartą płatniczą są weryfikowane na podstawie danych ,które znajdują się bezpośrednio w panelu. Błędne dane odrzucą transakcję. Dlatego jest opcja dopisania dodatkowych danych teleadresowych do samej płatności. Drukując raport dopinamy paragon do faktury z którego wynika jasno że płatność posiada to samo ID.

 

W przypadku kiedy płatność za usługę jest generowana przez PayPal otrzymujemy informacje że np dane teleadresowe nie zostały potwierdzone i taka adnotacja zostaje dopisana automatycznie do panelu klienta.

 

Jeżeli pomimo tych wszystkich sytuacji dane są podejrzane klient otrzymuje informację by poprawił tę zawartość. Brak reakcji powoduje blokadę usługi a dane wykorzystane przy płatności zgłoszone jako "Fraud".

 

Firmy korzystające z usług zewnętrznej weryfikacji korzystając z takiej bazy nie dopuści klienta do wykonania jakiejkolwiek transakcji i skorzystania z ich usług.

Jasne i klarowne zasady nie tylko zabezpieczają ciebie ale również twoich klientów i tym trzeba się kierować. Fakt że stosowanie takiej polityki może skutkować praniem śmieciowych tematów na forach ale takie sytuacje powodują głównie dzieciaki.

Płacąc podatek robisz to w odniesieniu do konkretnej kwoty na którą masz potwierdzenie a fakt że na fakturze będzie tylko imię i nazwisko + kod pocztowy nie jest twoim problemem. Przynajmniej nie jest to problemem w UK. Mamy klientów ,którym to zupełnie wystarcza by rozliczyć fakturę i często jest to stosowane w europie.

 

  • Upvote 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Desavil: przecież jak kupuje coś w sklepie to też mogę podać jakiekolwiek dane do faktury, dziwne, ale tak już jest.. raz spotkałem się z tym, że ktoś sobie coś z CEIDG pobrał po podaniu nipu, tak to pełna samowolka..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

My piszemy do klientów, których dane są niekompletne lub "rażą po oczach" :)

Nie mamy możliwości weryfikacji (mało kto korzysta z PP).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

My piszemy do klientów, których dane są niekompletne lub "rażą po oczach" :)

Nie mamy możliwości weryfikacji (mało kto korzysta z PP).

 

Jakoś przeglądacie co jakiś czas nowe konta i te dane weryfikujecie? Po edycji danych tak samo. A jak coś się nie zgadza, klient nie chce poprawić to niestety say goodbye?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W wolnym czasie przeglądamy zamówienia - nie ma w tej kwestii wielkiego ciśnienia. Natomiast okresy testowe aktywujemy ręcznie i tutaj zamówienia są weryfikowane dosyć szybko.

 

Nie ma wielu przypadków, że ktoś nie chce poprawić danych - spotkałem się z jedną odmową, ale po zawieszeniu konta dane zostały uzupełnione :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

Jakoś przeglądacie co jakiś czas nowe konta i te dane weryfikujecie? Po edycji danych tak samo. A jak coś się nie zgadza, klient nie chce poprawić to niestety say goodbye?

 

To nie działa na zasadzie że ktoś to specjalnie weryfikuje bo nawet nie ma na to czasu. Nie sposób tego pilnować przy pewnej ilości. Bardziej działa to na zasadzie "krzyżowej" spowodowanej wysłaniem zapytania od administratora usługi który stwierdził dziwne zachowania na danej usłudze by sprawdzić klienta lub sprawdzając raport transakcji gdzie widać ilość niepowodzeń lub w oparciu o system weryfikacji zdalnej. Sposobów jest wiele ale wszystko zależy od zaangażowania całego zespołu i wykorzystania ogólnie dostępnych technologii.

To nie jest tak ze ktoś siedzi i sprawdza każdego klienta bo jest to nierealne. Tym bardziej kiedy masz np podział na grupy w odniesieniu do kilku marek obsługiwanych przez wspólne API.

 

Ale bez względu na sytuacje brak kontaktu lub niechęć do uzupełnienia danych kończy się po prostu zablokowaniem usługi. I tu nie ma po prostu słowa przepraszam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

System jak system, z automatu wystawi taką fakturę i co dalej, po prostu taką fakturę księgujecie normalnie? Urząd skarbowy nie czepia się takich rzeczy?

 

Podatek zapłacony? To czego mają sie czepiać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Imię: darmo....
Ulica: darcelona
Lokalizacja: barcelona, SKP 00-000 GB

 

Dziś zwróciłem uwagę. Jedno z wczorajszych przykładów zablokowanego konta do wyjaśnienia. Dane jak pozostała część "Imię" i kod pocztowy zmieniłem bo świadczyło o nazwie serwisu. Zero reakcji na zgłoszenie pomimo zapłacenia za usługę i jej zablokowania do odwołania. Wyobrażam sobie co się dzieje przy płatności SMS w wielu firmach. Ciekawe kiedy naskrobie opinię, jedną z tych fajnych :) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×