steven_seagal 0 Zgłoś post Napisano Marzec 24, 2014 Cześć, parę miesięczy temu kupiłem tablet lenovo a2107A-H z gwarancją rozszerzoną w euro rtv agd. Jakiś czas temu oddawałem go do naprawy z racji tego ze nie pełne spolszczenie, przycinanie się po wgraniu paru apek, "latanie" ekranu jak surfuje się w przeglądarce odebrali, format nic nie dało, znowu zglosiłem format nic nie dało, znowu oddałem wymiana płyty głównej (niby) nic nie dalo (zgłoszenie działało ze dzwoniłem do lenovo i kurier przyjezdzał zabierał i przywoził) chciałem za 4 razem ale powiedzieli ze juz go nie przyjmną, a wiec znięchęcony działałem dalej na nim.. az w pewnym momencie nieumyślnie upadł mi i pękł ekran poszedłem do euro oni kazali zgłosić do ergo hestia, a wiec zadzwoniłem opowiedziałem sytuacje, przyjechał kurier i zabrał go. Dostaje po ~2tyg informacje ze naprawiony i przyjedzie kurier z paczką za którą muszę zapłacić 30zł oki więc wziąłem opłaciłem. Niestety w dalszym ciągu nic, zacina się, z chęcią walnąłbym go. Teraz wysłałem go znowu i dostałem informacje ze jest do odbioru i znowu niby format tylko zrobiony, nie chce go odbierać. Co zrobić w takiej sytuacji? Chciałbym aby była wymiana na inny model o tej samej wartosci bądź ewentualnie dopłacę proszę o rady. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
robson345 53 Zgłoś post Napisano Marzec 25, 2014 A nie zmieniasz w nim softu na jakiś własny "przerobiony"? I czy tak się dzieje od momentu jak go odebrałeś czy może po wgraniu aplikacji? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
krzysiuus 0 Zgłoś post Napisano Marzec 25, 2014 Za dużo się już bawiłeś... sprzedaj to badziewie i kup identyczny (sprawdzając najpierw czy wszystko ok). Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Miłosz 2311 Zgłoś post Napisano Marzec 25, 2014 A czy czasem po dwóch czy trzech próbach naprawy sprzedający powinien wymienić produkt na nowy? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość patrys Zgłoś post Napisano Marzec 25, 2014 @up: nie, wymiana na nowy to dobra wola sprzedającego. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gosia 0 Zgłoś post Napisano Marzec 25, 2014 Ja po mojej walce z wciąż psującą się zmywarką polecam każdemu korzystanie z "niezgodności towaru z umową". Poza tym polecam przeczytać: http://www.federacja-konsumentow.org.pl/n,39,390,6,1,abc-konsumenta--co-warto-wiedziec-o-zakupach-i-reklamacji-wzory-pism.html Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
robson345 53 Zgłoś post Napisano Marzec 25, 2014 @up: nie, wymiana na nowy to dobra wola sprzedającego. A właśnie że nie. Miłosz ma rację że po 2 czy trzech próbach naprawienia wymiana na nowy albo zwrot piniążków. Nie ma czegoś takiego jak dobra wola sprzedającego, bo takie rzeczy reguluje prawo. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
kafi 2425 Zgłoś post Napisano Marzec 25, 2014 Miłosz ma rację że po 2 czy trzech próbach naprawienia wymiana na nowy albo zwrot piniążków Nie do końca, bo... az w pewnym momencie nieumyślnie upadł mi i pękł ekran poszedłem do euro oni kazali zgłosić do ergo hestia, a wiec zadzwoniłem opowiedziałem sytuacje, przyjechał kurier i zabrał go. Dostaje po ~2tyg informacje ze naprawiony i przyjedzie kurier z paczką za którą muszę zapłacić 30zł oki więc wziąłem opłaciłem Ta naprawa była dokonana nie gwarancyjnie, tylko ubezpieczeniowo zgodnie z OWU. No i teraz sprzedawca może twierdzić, że to, że się jeszcze zawiesza to wynika z owego upadku a nie niezgodności z umową i niech udaje się na dodatkowe walki z ubezpieczycielem. PS: Naprawa w ramach ubezpieczenia niekoniecznie musi być realizowana w autoryzowanym serwisie / z użyciem oryginalnych części. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
elcct 159 Zgłoś post Napisano Marzec 25, 2014 No i teraz sprzedawca może twierdzić, że to, że się jeszcze zawiesza to wynika z owego upadku a nie niezgodności z umową i niech udaje się na dodatkowe walki z ubezpieczycielem. Jeżeli został naprawiony, to nie może tak stwierdzić, bo to by oznaczało, że nie został naprawiony... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
kafi 2425 Zgłoś post Napisano Marzec 25, 2014 Zrozum, że zlecającym naprawę nie jest sprzedawca albo producent. Jest firma ubezpieczeniowa. I to do niej wg sprzedawcy trzeba by się udać z "reklamacją" naprawy. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
elcct 159 Zgłoś post Napisano Marzec 25, 2014 No tak, jeżeli sprzedawca będzie twierdzić nadal, że to z powodu upadku, trzeba wtedy zareklamować naprawę. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
robson345 53 Zgłoś post Napisano Marzec 25, 2014 Zrozum, że zlecającym naprawę nie jest sprzedawca albo producent. Jest firma ubezpieczeniowa. I to do niej wg sprzedawcy trzeba by się udać z "reklamacją" naprawy. Nie może bo przed naprawą ekranu tablet był już trzy razy w serwisie, a za czwartym razem odmówili naprawy i w tym momencie właściciel już powinien poprosić o wymianę sprzętu albo zwrot pieniążków. Autor do tej pory nie napisał też kiedy to się zaczęło dziać. Czy od samego początku były takie akcje z tabletem czy może po wgraniu kilku aplikacji, a może nastąpiła zmiana softu na inny? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
steven_seagal 0 Zgłoś post Napisano Marzec 25, 2014 Cześć, a więc zadnego softa nie zmieniałem, bo w wyniku tego trace gwarancje. Zaczyna się dziać od momentu kiedy wgram pare aplikacji, ostatnio latał ekran tzn mrygał i nagrzewa się często jak się gra czy coś. Co do tego latającego ekranu zadzwoniłem do Idea Nord w Suwałkach bo on zajął się naprawą i było to na skutek złego "przykręcenia", "ustawienia" ekranu i ustawili to i teraz czekam na kuriera. Nie wspomnę juz o tym ze niektore elementy nie są po Polsku ale to mało co, ale zeby było jasniej opisze po koleji: Po jakiś 2 miesiącach uzytkownika zgłosiłem własnie tablet do euro ze sie zacina jest niepelne spolszczenie a wiec przyjeli i "naprawili", ale po wgraniu z google play aplikacji dalej to samo wiec zadzwoniłem do Lenovo aby zgłosić (gwarancja door to door) przyjechał kurier i odebrał czekałem pare dni hmm.. z 4 i spowrotem kurier przyjechał sprawdziłem (w raporcie było napisane ze przeinstalowany system), a wiec pare tygodni podziałało i znowu scinał się tzn przeglądanie internetu, niekiedy aplikacje zaczęły się wyłączać, filmow na yt w hd nie mogłem oglądać bo wolno się ładowało mimo ze mam dobrego neta no i oczywiscie nie zrobili do konca spolszczenia (pracodawca uwaza ze we wszystkich modelach są jakieś "Drobne" elementy angielskiego no ale oki, wiec znowu zgłoszono teraz wymieniono plyte głowną mimo to dalej lagi. a wiec za posrednictwem lenovo 3-4 razy był u nich az w pewnym momencie pracownik przez telefon powiedzial ze z tym problemem nie przyjmiemy juz poniewaz to nie przeskadza w działaniu. Udałem sie do euro ponownie przyjeli go, ale znowu tylko format i kij.... Jakis czas pozniej przez przypadek upadł mi i zgłosiłem go do euro jako nieumyślny wypadek (ekran pęknięty na pół i w ogóle się nie uruchamiał) pracownik w euro powiedział ze oni nie przyjmną ze mam dzwonic do ergo hestia opisac sytuacje i kurier przyjedzie po niego oki wiec tak zrobiłem pare dni czekałem i wreszcie przyjechał kurier i odebrał niestety nie udało się dostać nowy bądź inny model w tej cenie (w ogole nie zaoferowano) bo jak mówią najpierw go robią a dopiero ewentualnie jak koszt naprawy będzie większy to dają nowy.W raporcie pisało ze ekran wymieniony, powrócił no i niestety jeszcze gorzej bo korzystając z przeglądarki ekran latał, no i przycinki w menu itp zadzwoniłem znowu do ergo hestia odebrali go i dzisiaj rozmawiajac z pracownikiem powiedział ze coś źle było skręcone. Lecz jestem pewien ze z zacinką nic nie zrobili i dalej takie gowienko będzie. Jeżeli chaotycznie napisałem to proszę dopytywać odpowiem. A i sam tablet był brany na raty ;/ Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
kafi 2425 Zgłoś post Napisano Marzec 25, 2014 Nie może bo przed naprawą ekranu tablet był już trzy razy w serwisie, a za czwartym razem odmówili naprawy i w tym momencie właściciel już powinien poprosić o wymianę sprzętu albo zwrot pieniążków. Jak by poprosił PRZED rozbiciem ekranu, to nie dyskutował bym, że mu to przysługuje. Ale w OBECNEJ sytuacji to zarówno producent jak i sprzedawca stwierdzą "uszkodzenie mechaniczne" więc uprawnienia z tytułu gwarancji/obecnej niezgodności towaru z umową ciężko będzie od nich wyegzekwować. Pozostaje jedynie ubezpieczyciel którego to trzeba nękać. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
steven_seagal 0 Zgłoś post Napisano Marzec 25, 2014 Ale skoro jest określony w statusie jako "naprawiony" to nie mogą się do niczego przyczepić, bo jeżeli jednak będą przyczepiać się to oznacza ze w rzeczywistości jest zepsuty. Myślę nad napisaniem stosownego pisma o niezgodności towaru z umową która objawia się chodzby w dany sposób: Zacinanie się, nagrzewanie (wczesniej to nie występowało), no i efekt "ściecia się ekranu" w momencie kiedy obraca się tablet. Dla dodatkowych dowodów myślę o uchwyczenie aparatem momentu kiedy są właśnie owe scinki i dołączyć w formie załącznika i pójść z tym do euro tylko teraz problem otóż przy zgłaszaniu u nich, oni posiadają własny formularz zgłoszeniowy z tytułu bodajże gwarancji, a ja chce podejść z tym wypełnionym : https://docs.google.com/file/d/0B5QF2lqqFOJqalVFdHRlcm04TG8/edit i nie wiem czy nie będą robić problemu z podpisaniem. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
regdos 1848 Zgłoś post Napisano Marzec 25, 2014 A właśnie że nie. Miłosz ma rację że po 2 czy trzech próbach naprawienia wymiana na nowy albo zwrot piniążków. Nie ma czegoś takiego jak dobra wola sprzedającego, bo takie rzeczy reguluje prawo. A jakie konkretne prawo to reguluje? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
robson345 53 Zgłoś post Napisano Marzec 26, 2014 A jakie konkretne prawo to reguluje? To prawo: Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę lub wymianę na nowy. Wybór należy do nas, nie do sprzedawcy. Polskie prawa konsumenta nie są w pełni zgodne z unijnymi które to są ważniejsze od starego polskiego prawa. Zwłaszcza jeśli chodzi o zwrot pieniążków za produkty. Ściągawka dla opornych: http://ec.europa.eu/consumers/cons_info/10principles/pl.pdf Obecnie weszła nowelizacja do prawa europejskiego która gwarantuje że możemy zwrócić produkt do sklepu w przeciągu 90 dni od daty zakupu bez podawania przyczyny. Oczywiście produkt nie może być uszkodzony. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość Kamikadze Zgłoś post Napisano Marzec 26, 2014 Ale tak szczerze to gdzie jest napisane że dany produkt ma działać szybko? Włącza się, da się wykonać wszystkie funkcje itd. Może ja zgłoszę swojego Windowsa że nie działa tak szybko jak bym chciał Na Twoim miejscu doczytałbym informacje o zwrotach produktu i jeżeli nic tam nie będzie to albo sprzedać albo root-owanie i podkręcanie procka. U mnie w telefonie musiało to być obowiązkowo bo też chodził jak by chciał a nie mógł. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
steven_seagal 0 Zgłoś post Napisano Marzec 26, 2014 Własnie wrócił tablet z naprawy i w opisie usterki mam wpisane: Prawidłowe zamontowanie digitala, trochę dziwne bo wczesniej wysyłałem i wymienili ekran płaciłem za odbiór 30 zl oraz teraz mimo ze to ich winna ze nie zamontowali prawidłowo to tak samo miałem zapłacić. No ale coś mi nie pasuje z pamięcią wsadziłem kartę sd 4gb do tableta a pojemnosc całkowitą samego tableta pokazuje mi 2,xx GB proszę spójrzcie na zdjęcia i wytłumaczcie mi bo dostaje kurwicy juz nie wspomne ze w ogole na karcie nie zapisuja mi sie moje aplikacje tylko wszystko na pamieci wewnetrznej (pare aplikacji mam i wywala ze juz nie mam w ogole pojemnosci wolnej). Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość Kamikadze Zgłoś post Napisano Marzec 26, 2014 2GB pamięci wbudowanej i 4GB karty pamięci, masz napisane przecież niżej Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
steven_seagal 0 Zgłoś post Napisano Marzec 26, 2014 No to dziwne bo na pudełku mam napisane: System memory: 1G LPDDR2 Storage capacity: 4G EMMC oO No chyba ze to działa ze ~2GB pobiera sam android itp i pokazuje te 2GB jako wolne. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
spindritf 240 Zgłoś post Napisano Marzec 26, 2014 Jeśli wrzucasz/przenosisz aplikację na kartę pamięci, to podejrzewam, że to jest przyczyną ich słabego działania. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość Kamikadze Zgłoś post Napisano Marzec 26, 2014 Ja w swoim galaxy mini 2 też mam wg. specyfikacji 4GB wbudowanej a pokazuje 1.86GB, karta pam. 2GB i pokazuije 1.84GB Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
steven_seagal 0 Zgłoś post Napisano Marzec 26, 2014 2.xx gb to jest pojemność wewnętrzna, a ta druga 1.xx gb to tzn: pojemność magazynowa, teraz testuje i nie działa obracanie się ekranu no krew mnie zalewa no i rewelki z płynnością nie ma i znowu wysyłanie czekanie 14dni i płacenie za paczke 30plnow. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
robson345 53 Zgłoś post Napisano Marzec 26, 2014 Jeśli wrzucasz/przenosisz aplikację na kartę pamięci, to podejrzewam, że to jest przyczyną ich słabego działania. Ja to sobie ręce za to dam obciąć. Zapewne tablet jest zasypany aplikacjami które dodatkowo lądują na karcie SD co wyjaśnia jego przycinanie i dziwne efekty z ekranem. Karty SD nie nadają się na magazyn. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach