magisterson 0 Zgłoś post Napisano Październik 28, 2013 Mam pytanie odnośnie hostingu na ogicom/blink Najlepiej jak by się wypowiedział jakiś spec z Ogicom (wiem, że tu się kręcicie). Każdy mail wysyłany ze skrzynki webmail na ogicom/blink do odbiorcy np. WP, onet, Gmail o2 traktowany jest jako SPAM. Jak rozwiązać ten problem? Czy można jakoś zaradzić temu? Mam również skrzynki na home.pl i nie zauważyłem tam takich problemów. Natomiast w przypadku ogicom jest to non-stop od dawna. Nie tylko u mnie tak jest, ale każdy klient któremu polecam hosting na blink.pl/Ogicom ma ten sam problem. Maile traktowane są jako SPAM. Ostatnio dostałem maila z BOK: informujemy, że w nocy z dnia 24. na 25. października na Państwa serwerze będą wykonywane prace techniczne, związane z obsługą poczty elektronicznej. Celem prac jest zapewnienie najwyższej niezawodności i wydajności usług. Pomyslałem sobie "ok, fajnie może się coś zmieni", ale nic... lipa:) Dalej maile traktowane są jako SPAM. Na próbe założyłem skrzynki na WP, Gmail, Onet i chciałem wysłac maila. Doszedł Jako Spam, a w treści nie było ani obrazków, ani linków, ani słów które mogły by być potraktowane jako wiadomośc SPAM. Krótki mail przyjacielski:) Czy jest na to jakaś rada? Chciałbym korzystać z maila podpiętego pod domenę, ale niestety ani ja, ani moi pracownicy nie mogą pozwolić sobię na to ponieważ wtedy nasze maile do klientów giną w spamie:( Pozdrawiam forumowiczów. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
kalkulatorek 22 Zgłoś post Napisano Październik 28, 2013 Poproś o zmianę IP. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
magisterson 0 Zgłoś post Napisano Październik 28, 2013 A czy takie luksusy to nie przypadkiem w droższych pakietach? Nie mam u nich indywidualnego IP Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
kalkulatorek 22 Zgłoś post Napisano Październik 28, 2013 Nie wiem, nie mam u nich hostingu. Ale najprawdopodobniej powodem jest zaspamowane IP. Dlatego część usługodawców je wycięło i z automatu leci do spamu. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
magisterson 0 Zgłoś post Napisano Październik 28, 2013 Dzwoniłem dzisiaj do nich i powiedzieli, że obecnie nic im nie wiadomo o tym aby ich serwery były na black listach... Pewnie taka paplanina Uciążliwe to jest :/ Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Łukasz Ostrowski 593 Zgłoś post Napisano Październik 28, 2013 Jakie masz IP serwera pocztowego/nazwe hosta? Samemu możesz sprawdzić, czy są na bl'ach Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Syndrom 95 Zgłoś post Napisano Październik 28, 2013 Jeden skrót niech Cię zainteresuje: SPF oraz wklej prosze headera z maila np na gmail Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
magisterson 0 Zgłoś post Napisano Październik 28, 2013 ok, sprawdziłem kilka domen. 2 z nich są na blackliscie: LASHBACK. Kiepsko... Dziwi mnie to ponieważ nie przypominam sobie żeby z tych domen były wysyłane maile poza obszar naszych klientów... Dla się to jakoś rozwiązać czy domena do smieci? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
mmmm21 98 Zgłoś post Napisano Październik 28, 2013 (edytowany) Zapoznaj się z tematami: rekord spf dla swojej domeny (www.openspf.org) i DKIM, co w połaczeniu daje mechanizm DMARC (www.dmarc.org). Warto też sprawdzić czy ip srewera pocztowego nie ma na blacklist-ach, czy jest poprawnie ustawiony revrse dns dla serwera pocztowego. Edytowano Październik 28, 2013 przez mmmm21 (zobacz historię edycji) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
kalkulatorek 22 Zgłoś post Napisano Październik 28, 2013 Ewentualnie - zmień hosting - ale to dość drastyczna propozycja Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Artur Pajkert 39 Zgłoś post Napisano Październik 28, 2013 Witam. Prowadzimy intensywne prace, mające na celu poprawę reputacji niektórych serwerów. Między innymi oznacza to mniejszą ilość wysyłek obsługiwanych z danego adresu IP (=w razie wpisania takiego IP na czarne listy mniej Klientów to odczuje). Tego właśnie dotyczyły prace techniczne, o których mowa we wspomnianym komunikacie technicznym. Aktualnie w ramach platformy hostingu współdzielonego nie oferujemy jednak opcji wysyłki poczty przez jedno konkretne IP. Co do zmiany IP - jest to technicznie wykonalne poprzez przeniesienie konta na inny serwer, ale w tym wypadku, jeśli doszło do blacklistowania domeny, działanie takie nie pomoże. Indywidualne IP jest natomiast przypisywane do usługi VPS, którą warto rozważyć, jeśli chce się mieć pewność, że za reputację danego Ip odpowiada tylko jeden użytkownik. Co do zagadnienia wpisywania naszych IP na czarne listy, nie znając szczegółów tej sprawy, mogę wypowiedzieć się jedynie dość ogólnie: W ostatnim roku radykalnie wzrosła popularność naszych usług - niestety nie tylko w "zdrowych" kręgach. Wiele osób zakładało nasze hostingi bez zamiaru ich opłacania, a jedynie w celu dokonania spamerskich wysyłek, skutkiem czego był okres, w którym nasze adresy poważnie ucierpiały. Aktualnie rejestratory zostały mocno uszczelnione i obecnie działania takie (zakładanie kont tylko w celu rozesłania spamu) należą do rzadkości. Wzmocniliśmy też mechanizmy kontroli i wczesnego blokowania kont zachowujących się "podejrzanie". Prowadzimy również sporo działań, o których nie mogę więcej napisać, ponieważ stanowią tajemnicę techniczną, jednak są ukierunkowane na zwalczanie przyczyn wpisywania adresów na czarne listy. W rezultacie tych działań w ostatnich dwóch miesiącach: - znacznie spadła liczba spamu wysyłanego z nowych kont, - poprawiliśmy naszą reputację w SenderBase, - wiele adresów IP udało się skutecznie wypisać z RBL'i. Jeśli w tym wypadku problem dotyczy domeny, jako operator niewiele możemy pomóc. Jeśli wysyłki były prowadzone tylko do własnych Klientów, to wcale nie oznacza, że nikt z nich nie zgłosił ich jako spam. Zdarza się, że jeśli procedura zapisywania na newsletter była prowadzona zgodnie z metodą double-opt-in, to na podstawie udokumentowanej w ten sposób zgody można wypisać się z różnych czarnych list. Jeśli wysyłki mailowe stanowią krytycznie ważny element biznesu, dobrym pomysłem może być też skorzystanie z profesjonalnej firmy, zajmującej się takimi wysyłkami. Można je wówczas wcześniej testować pod kątem kwalifikowania jako spam, a także uzyskiwać rozbudowane raporty dostarczalności. Wiele z takich firm bazuje na starannie dobranej adresacji IP. Dobrym przykładem takiego operatora jest Redlink.pl - polecamy każdemu, kto łapie się na obowiązujące u nas limity bezpieczeństwa. Warto także zapoznać się z informacjami na temat tego, jak minimalizować ryzyko bycia traktowanym jako spamer: http://www.ogicom.pl/jak-nie-zostac-spamerem.html Po wszelkie dalsze, szczegółowe informacje dotyczące tego, czy konkretny adres IP jest wg naszej wiedzy blacklistowany na powszechnie używanych listach - zapraszam do naszego BOK'u, najlepiej po przesłaniu nagłówka maila. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach