Skocz do zawartości
tbnet_pl

[Pytanie] Jak poradzić sobie ze spam listami? Problem na vipower.

Polecane posty

Witam.

Mam małe konto typu reseller na vipower - kilka swoich domen i chyba 7 kont/domen klientów.

Od dwóch tygodni chyba co piąta wiadomość nie trafia do adresata, gdyż jest blokowana przez filtry antyspamowe.

Najpierw cała grupa adresów ip z artnet.pl trafiła na czarną listę. Niby w ciągu doby zostało to poprawione ale do dnia dzisiejszego mam problemy z wysyłką maili.

Do tego zaczęły się pady serwera, jeden trwał prawie 4h co już trochę szczypie w oczy.

 

Moje pytanie brzmi czy jest sposób na uniknięcie problemów z czarnymi listami? Np. kupno adresu ip i skonfugurowanie tak aby z niego były wysyłane wszystkie maile z resellera?

Czy pozostaje mi tylko przenieść konto do innej firmy? Np. mzone lub hekko.

 

Pytam się na forum bo na maile wysłane 5, 6 i 9 sierpnia nie otrzymałem żadnej odpowiedzi - pewnie trafiły do spamboxa ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niestety problem z czarną listą możesz mieć w każdej firmie, jest to popularny problem na hostingu współdzielonym.

Przejście na nowy serwer (zmiana IP czy nawet migracja do innej firmy) jest rozwiązaniem, ale niestety może to być czasowe rozwiązanie.

 

Jakbyś chciał przetestować nasze serwery zapraszam na 7 dniowy bezpłatny test: https://www.service.mzhost.co.uk/index.php?/cart/&step=0&cat_id=24

 

Limit maili na naszych nowych serwerach wynosi 1000 na dobę dla każdego konta, monitorowane tez są konta, które wysyłają masowe maile z najniższych pakietów, więc staramy się trzymać rękę na pulsie.

 

Przed podjęciem decyzji o jakiekolwiek migracji skontaktuj się z aktualnym dostawcą, może znajdą jakieś rozwiązanie.

Zmiana IP serwera, dns itp nie zawsze jest najlepszym rozwiązaniem dla popularnej strony. Gdybyś jednak podjął decyzje o migracji to oczywiście zapraszam do nas.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jedyne rozwiązanie byś miał pewność że IP nie trafi na blackliste to serwer VPS/dedykowany - z tym że w przypadku gdy ktoś poprzez dziure w skrypcie wyśle z twojego serwera VPS setki spamowych maili to niestety leżysz - w przypadku hostingu współdzielonego zazwyczaj podmienia się IP serwera, w przypadku VPS-a dodatkowy IP to już dodatkowy koszt dla Ciebie.

 

Napisz do vipower.pl, chłopaki napewno pracują by wyelminować problem, gdyż dotyczy on całego serwera a więc kilkudziesięciu klientów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź. Nie znam się na administracji, więc zapytam czy jeśli kupię adres ip i przypiszę do mojego resellerskiego konta to maile będą wysyłane właśnie z tego adresu? Wtedy jak trafie na black listę sam będę za to odpowiedzialny lub mój klient.

 

Ile kosztuje u Was dedykowany adres ip?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odpowiem za Irka - dedykowane IP nie rozwiąże ci problemu, gdyż Ip dla poczty jest zawsze wspólne dla wszystkich klientów.

 

Strach mnie ogarnia jak widzę wypowiedzi twoje i Pana posiadającego konto o loginie www.mzone-net.eu

 

Takie brednie od ludzi którzy albo są administratorami w firmach hostingowych albo ich właścicielami? Jakbym był waszym klientem, to bym ta szybciutko od was uciekał, że szok. Macie braki elementarnej wiedzy dotyczącej administracji serwerami.

 

Najpierw jeden (www.mzone-net.eu) twierdzi, że nie żaden limit wysyłki wiadomości e-mail dla PHP nic nie da, bo spamerzy używają funkcji PHP. Gratuluje znajomości podstawowych narzędzi, które sprzedajesz.

 

Teraz drugi twierdzi, że się nie da przypisać dedykowanego adresu IP dla exima per konto hostingowe. Dla twojej informacji, da się to zrobić w DirectAdminie (trzeba trochę zmienić konfigurację, przy czym jest to banalnie proste) i w cPanelu (jedno kliknięcie w WHMie).

 

BTW, podmieniacie adres serwera poczty wychodzącej w przypadku dostania się go na spamlisty? Ciekawe co robicie z SPFami w takim przypadku.

 

Żenada po prostu, że tacy ludzie są powiązani z tym biznesem w Polsce.

  • Upvote 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kix, faktycznie łatwo się pisze, trudniej wprowadzić w życie.

 

Zmiana IP na serwerze gdzie jest 1000 kont to faktycznie jedno kliknięcie, tylko potem masz tysiąc ticketów od klientów z pretensjami.

Zastanów się co piszesz, hosting wspołdzielony to nie prywatny serwer jednego Klienta.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Słyszałeś kiedyś o testach? Stawia się maszynę i się testuje.

 

Nowych PHPów też nie wgrywasz, bo ludzie mają pretensje?

 

Nie można wgrać nowej funkcjonalności na serwerze przeznaczonym pod nowych klientów?

 

Ja rozumiem, że rzeczy customowe robi się na serwerach dedykowanych. Ale po pierwsze mówimy o funkcjonalności niesamowicie ważnej na serwerach współdzielonych, a po drugie jej wprowadzenie jest proste i nie grozi żadnymi konsekwencjami. No chyba, że się nie ma wiedzy.

 

Nie ośmieszaj się bardziej.

 

Edytowano przez kix (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pomniana IP serwera była napisana w innym temacie, przez całkiem inna firmę.

Poszukaj sobie tego tematu, było to kilka dni temu.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kix, faktycznie łatwo się pisze, trudniej wprowadzić w życie. Zmiana IP na serwerze gdzie jest 1000 kont to faktycznie jedno kliknięcie, tylko potem masz tysiąc ticketów od klientów z pretensjami. Zastanów się co piszesz, hosting wspołdzielony to nie prywatny serwer jednego Klienta.

 

Irek, zmiana IP dla poczty wychodzącej nie powoduje żadnych komplikacji, a już w ogóle zgłoszeń od klientów. Testowane wielokrotnie.

  • Upvote 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, ale to nie musi rozwiązać problemu ze spamem. Nowe IP pokaże się ponownie na BL jeśli problem nie zostanie usunięty.

Mieliśmy podobny problem ze spamem na jednym serwerze, problem został rozwiązany bez konieczności zmiany IP serwera, trochę to jednak trwało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

 

Takie brednie od ludzi którzy albo są administratorami w firmach hostingowych albo ich właścicielami? Jakbym był waszym klientem, to bym ta szybciutko od was uciekał, że szok. Macie braki elementarnej wiedzy dotyczącej administracji serwerami.

 

 

Nie ma się co tak unosić

 

1. Właściciel nie musi mieć wiedzy administracyjnej

2. Wszystko zależy od przyjętej implementacji platformy hostingowej - sam popełniłeś błąd bo założyłeś, że serwer smtp jest na tej samej maszynie co serwer www (bo tylko wtedy będzie to kilka wpisów w exim.conf) i dedykowany IP konta reselerskiego == dedykowany IP dla poczty wychodzącej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1. To jak nie ma wiedzy, to niech się nie wypowiada na tematy na których się kompletnie nie zna. Archi w temacie z którego cytowałem dokładnie go wypunktował.

2. Nie popełniłem żadnego błędu.

 

Odpowiem za Irka - dedykowane IP nie rozwiąże ci problemu, gdyż Ip dla poczty jest zawsze wspólne dla wszystkich klientów.

 

Jeśli ktoś popełnił błąd, to autor powyższego zdania nie precyzując go.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czemu się go staracie uciszyć ? przecież napisał z porządną argumentacją błędy a Wy we dwoje zbywacie go tanimi tekstami.

 

Co do kultury to faktycznie Mzone, emanuje z Ciebie aura dobrego wychowania.

  • Upvote 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×