Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Dawid Sobieraj

Problem z wysyłaniem e-mail z Internetu Orange

Polecane posty

Hej,

Kolejne klopoty, klient posiada serwer w firmie a na serwerze serwer poczty.

Problem ?

-> Nie może wysyłać poczty, bo blokuje go SORBS. ( dla tych co go używają ).

ISP:

-> Orange

Pierwsze myśl to rDNS, jednak dostałem od nich odpowiedź:

Obecne rekordy revDNS dla adresów 95.50.229.186 i 95.50.229.187:

186 IN PTR mail.selika.eu.

186 IN PTR www.selika.eu.

187 IN PTR www.petrobel.eu.

Bardzo proszę o sugestie.

Jeżeli chodzi o domene selika.eu, nie poprawnie skonfigurowany rekord MX w strefie dns:

mail.selika.eu. 3600 IN CNAME selika.eu.

Nie wolno w rekordzie MX stosować rekordu CNAME. Musisz usunąć powyższy rekord ze strefy dns selika.eu i dodac rekord

mail.selika.eu. A {ip serwera pocztowego}

Jeżeli chodzi o domene petrobel.eu, to w strefie dns brak skonfigurowanego rekordu MX.

Zerknij http://multirbl.valli.org/lookup/95.50.229.186.html

Będziesz musiał się usunąc z kilku RBL-i.

Edytowano przez mmmm21 (zobacz historię edycji)

Proszę założyć konto http://www.sorbs.net/cgi-bin/support

Następnie zgłosić adres ip 95.50.229.187 do usunięcia z listy zablokowanych.

EDIT: Skieruj prośbę o pomoc w usunięciu powyższego adresu ip z listy SORBS do TP CERT cert.pl@orange.com

Może przychylą się do prośby i pomogą.

Cytat z faq sorbs:

Removals/Deletions from the DUHL

From time to time the DUHL will need to be modified as ISP networks are changed. ISPs are invited to send changes to their address ranges listed.

The general rules of de-listing are as follows:

The Regional Internet Registry (RIR) Point of Contact (PoC) can request a listing or de-listing of any address in their space. The only time this will be refused is when the net block information in the RIR or in the reverse DNS naming clearly indicates the addresses are dynamically assigned (e.g. 0.1.pool.example.com).

Anyone else may request de-listing of addresses or net blocks provided that reverse DNS naming is set to indicate static assignment. SORBS will consider unique names that are not part of a generic naming scheme, or a generic naming scheme with an indication of static-ness (we prefer the word "static" being included in the names, but will accept any existing ISP convention if the ISP just informs us of it) as proof of static assignment. Also, the Times to Live of the PTR records need to be 43200 seconds or more. This is an arbitrary limit chosen by SORBS. And of course, the reverse DNS names need to be valid; i.e. the names given in reverse DNS need to map forward to the IP addresses for which they were given.

End users (non ISP staff): SORBS support staff may ask you to ask your ISP to request the change as you are not authoritative information about the network ranges in question. The SORBS support staff may need to request you change the rDNS naming scheme, so to save time and trouble, ask your ISP to log a ticket and do not log a ticket yourselves.

Edytowano przez mmmm21 (zobacz historię edycji)

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować