Skocz do zawartości
Pantheon

Ovh - ZEROWE podejście do klienta

Polecane posty

Witam,

 

Zakupiłem Dedyka w OVH (aka Kimsufi) - potrzebowałem do przechowywania danych + wstawienia panelu revo (do sieci serwerów Gier). Na dedyka od zakupu wszedłem 2 razy by zmienic haslo / podpiąć Revo panelik i tyle było mojego - musiałem po 5ciu dniach od zakupu wyjechać na 2 tygodnie. Po powrocie przysiadłem się do kompa i oczywiscie chciałem kontynuować zabawe. W putty nie mogłęm się zalogować wiec odwiedziłem maila a tam wiadomość od Państwa OVH:

 

OVH Sp. z o.o.

Ul. Karola Miarki 6-10 lok.3-4

50-306 Wroclaw

Telefon: 71 786 07 00

Faks: 71 786 07 01

E-mail: pomoc@ovh.pl

 

Witamy,

 

Zaplanowaliśmy interwencję na serwerze XXXXXX.kimsufi.com

 

Aby uzyskać więcej informacji, prosimy zapoznać się ze zgłoszeniem 784590, które właśnie zostało utworzone.

 

Prosimy nie odpowiadać na tą wiadomość, lecz skorzystać z interfejsu:

https://www.ovh.pl/m...ticketId=784590

 

Zdziwiłem się bo nic takiego nie nagrywałem więc zajrzałem w linka a tam:

Od: OVH anti-hack Dla : XXXXXXX Ukryj zgłoszenie Data : 2011-08-02 10:28:59

 

Szanowni Panstwo, Z przykroscia informujemy, ze naruszyliscie Panstwo warunki regulaminu zatwierdzonego w trakcie skladania zamowienia w naszej firmie. Dla przypomnienia, jest to regulamin 'Ogolne warunki dzierzawy serwera dedykowanego'. Z tego powodu bylismy zmuszeni zawiesic Panstwa serwer XXXX.kimsufi.com Przyczyna wypowiedzenia umowy: http://wklej.org/id/572813/

 

Moj dedyk został zablokowany - powód "Złamanie jednego z punktów regulaminu" - Śmiech na sali - chyba mimo wszystko powinna być jakaś informacja za co ten ban KONKRETNIE bo z tego SSH nic konkretnego nie wynika.

No nic napisałem do pomocy moje maila wygladały tak:

Witam,

 

W przypadku Pana serwera z powodu naruszenia regulaminu została wypowiedziana umowa dzierżawy tego serwera. Nie ma możliwości odblokowania dla Pana tej maszyny. Może Pan jedynie zamówić w tej chwili nowy serwer na stronie ovh.pl lub kimsufi.pl

Przyczyna wypowiedzenia umowy została podana w wiadomości przesłanej do Pana w dniu 2011-08-02 o godzinie 10:28:59 i może ją Pan znaleźć w panelu manager v3 w sekcji "Administracja->Moje parametry->Historia emaili". Jest tam również wiadomość z tytułem "[XXXXX.kimsufi.com] Dostęp do danych na serwerze: w której znajdzie Pan dane dostępu do serwera przez ftp. Może Pan w ten sposób pobrać swoje pliki z tego serwera. Dostęp będzie możliwy przez kilka dni.

 

Pozdrawiam

Sławomir Kapłoński

 

Dział Techniczny

Biuro Obsługi Klienta - pomoc@ovh.pl - 071 786 07 86

 

Witam,

 

Czyli jedna wpadka i juz blokujecie serwer? Bez ostrzeżenia ze na serwerze coś się dzieje i by to naprawić? To co to za umowa? Ktoś będzie miał ważne dane przypisane do serwera (IP) a Państwo usuwają go bez ostrzeżenia i pomocy (przykladowo żę jesli do 48 h nie zostanie usunięta usterka / hack - serwer zostanie wyłączony).

Dodatkowo Proszę o informacje ZA CO - zablokowano mi serwer. Bo zrobili Państwo jakiś wycinek SSH i to wszystko?

 

Pozdrawiam i proszę o wyjaśnienia.

 

Witam,

 

W przypadku Pańskiego serwera skanowanie portów zostało zgłoszone nam przez innych użytkowników. Po przeanalizowaniu sytuacji nasz dział prawny podjął decyzję o wypowiedzeniu umowy dzierżawy Państwa serwera. Niestety nie potrafię powiedzieć na ten temat nic więcej.

Sama administracja i pomoc techniczna nie wie o co biega - dodatkowo "dział prawny" podjął decyzje o wypowiedzeniu umowy - Moim zdaniem śmieszne.

ODRADZAM TAK "PROFESJONALNĄ" FIRMĘ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Śmiech na sali - chyba mimo wszystko powinna być jakaś informacja za co ten ban KONKRETNIE bo z tego SSH nic konkretnego nie wynika.

OVH robi IMO całkiem dobrze, że takim "ladminom" serwery blokuje.

Skoro nie widzisz, że ktoś z twojego dedyczka próbuje bruteforcować logowanie SSH (a zakładam, że właściciel owego serwera miał dosyć i do abuse OVH to zgłosił), to lepiej, jak w twoich rękach żadnego dedyka nie będzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość nrm

Nie wiem skąd to zaskoczenie. Przecież praktyki OVH są powszechnie znane. Obsługa klienta tam nie istnieje, tam jest maszynowa obsługa taśmy produkcyjnej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak ale skoro maja jakiegos ANTY - Hack Bota to mogli by poinformować żę coś jest nie halo na serwerze i by usunąć usterkę. Przeciez nikt nie kupywałby dedyka za 200 zł do rozsyłania spamu bo to głupota...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość hdmagc

Ja tam całkowicie popieram działanie OVH w tym wypadku.

 

Wysłali maila - wysłali.

Nie żyjemy w czasach średniowiecznych. Skoro kupujesz serwer, zostawiasz email, będący podstawową formą kontaktu z tobą, jako właścicielem/administratorem/obsługującym serwer.

 

Odczekali 2 dni - zero reakcji wiec wypowiedzieli umowę, do czego mieli pełne prawo.

Dla mnie za takie skany to ban forever powinien być.

 

Nie wyobrażam sobie mieć serwer i nie sprawdzać maili od dostawcy, usług działających na serwerze. 2 tygodnie urlopu to wieczność w tej branży i raczej rzecz niewyobrazalna. Chcesz urlop, zapewnij płynność działania, kontaktu itp.

Twój argument o ważnych plikach akurat sam obaliłeś. Dali ci dostęp ftp do serwera. Hetzner zamyka wywala i "Pamelo żegnaj".

Często sponsoruje vps-y dla ciekawych projektów, ale nigdy nie wiadomo na kogo sie trafi.

Osobiscie już 3 razy miałem taki komunikat i serwer w rescue. Natychmiastowa reakcja, wywalenie "kłopotliwego użytkownika", odpowiednie wyjaśnienie do OVH i sprawa szybko i przyjemnie zakończona pozytywnie dla obu stron.

Edytowano przez hdmagc (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja tam całkowicie popieram działanie OVH w tym wypadku.

 

Wysłali maila - wysłali.

Nie żyjemy w czasach średniowiecznych. Skoro kupujesz serwer, zostawiasz email, będący podstawową formą kontaktu z tobą, jako właścicielem/administratorem/obsługującym serwer.

 

Odczekali 2 dni - zero reakcji wiec wypowiedzieli umowę, do czego mieli pełne prawo.

Dla mnie za takie skany to ban forever powinien być.

 

Kolego - oni wysłali juz maila że serwer zablokowany - nie pisali wcześniej ostrzeżenia... Źle mnie zrozumiałeś - pisałem że "powinno" tak być.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może inaczej - to TY powinieneś monitorować to, co się na twoim serwerze dzieje.

Jak cię drogówka zatrzyma, pokaże ci nagranie z wideoradaru to też będziesz się wzbraniał, że nie wiedziałeś, że tu można tylko 90 jechać, a oni najpierw powinni ci puścić ze dwa razy ostrzegawczo z koguta, a nie od razu mandat wypisywać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość finlandia
oni najpierw powinni ci puścić ze dwa razy ostrzegawczo z koguta, a nie od razu mandat wypisywać

 

Lada moment w "UWAGA PIRAT!" będątakie wymówki :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem ovh powinno blokować serwery następnie kontaktować się z użytkownikem, który odpowie i zareaguje(naprawi błąd) a nie wypowiadać umowy tak od razu, przecież 200zł nie leży na ulicy..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Widocznie olewałeś temat przez długi czas. Bo od jednego skanu/ataku nie blokują odrazu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ja uważam, że ovh zachowało się w sposób niepoważny, jeśli zablokowali serwer bez wcześniejszego poinformowania o problemie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie zdarzyło mi się żeby OVH nie wysłało informacji o ataku wychodzącym z serwera. Widziałem już takie przypadki, że ludzie zlewali te maile, a potem płacz, że serwer jest zablokowany. No chyba, że w tym samym czasie wpłynęły zgłoszenia od sporej liczby osób. Wtedy raczej nie miało wyjścia.

 

A to wszystko oczywiście nie zmienia faktu, że trzeba pilnować swojego podwórka. A nie mówić potem, że OVH jest ble, bo zablokowało mi serwer.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Kamikadze

Jeżeli zalewasz sąsiadowi mieszkanie to przychodzi dozorca i ci mówi żebyś się ogarnął, ale jak z 10 piętra zalewasz wszystkie mieszkania od góry do dołu to cię wywalają na zbity pysk (takie porównanie do tego co powiedział Miłosz) :)

 

 

Jeżeli nie masz w mailach powiadomienia o tej sytuacji to albo atakowałeś dużo jednostek albo jednostki ważnych klientów (lub osóB) :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

OVH wypowiada umowę jeśli taki incydent powtórzy się kilka razy. Oraz pozostanie za każdym razem bez reakcji admina serwera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×