Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
sabath21

Podstawowe zabezpieczenie i monitoring

Polecane posty

Witam,

 

Jestem początkujący jeśli chodzi o konfigurację i administrację serwerów opartych o system Linux. W związku z tym mam kilka pytań do osób zajmujących się administracją.

1. Czego używacie do zabezpieczenia? Przeszukując forum trafiłem na CSF i LFD. Czy jest to narzędzie warte uwagi czy może zainteresować się czymś innym?

2. Istnieje jakieś narzędzie do ogarnięcia ogólnego stanu systemu i wysyłania powiadomień w przypadku jakichś błędów w działaniu? Mogą to być powiadomienia via e-mail, chociaż mile widziane były by powiadomienia SMS.

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję za okazaną pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Kamikadze

Co do powiadomień na maila to da się to w PHP zrobić (potrzebny zewnętrzny serwer www+cron), sam nie dawno taki napisałem. Co do powiadomień na sms to są firmy to oferujące (nawet usługodawcy serwerów VPS/DED) za odpowiednią opłatą oczywiście.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co do powiadomień na maila to da się to w PHP zrobić (potrzebny zewnętrzny serwer www+cron), sam nie dawno taki napisałem. Co do powiadomień na sms to są firmy to oferujące (nawet usługodawcy serwerów VPS/DED) za odpowiednią opłatą oczywiście.

 

co do powiadomień i smsów to webmin opcja wysyłania e-maila gdy xx load , xx ramu zajęte i itp , trzeba ustawić żeby wysyłał sms'a z bramki np plusa jako e-maila i po sprawie. Gdy load przekracza np 50 dostajemy smsa o treści jaką sobie tam wpisze w webminie. :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość RuFiK

Najpierw wypadało by się zastanowić czy interesują nas rozwiązania otwarte (nagios, cacti, nagviz itp)

lub coś komercyjnego ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A możesz powiedzieć coś więcej na temat tych rozwiązań otwartych?