Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
hicky

Czy hosting może zablokować usługę bez powodu.

Polecane posty

Witam..

Dziś miało miejsce w pewnej firmie zajście. Gdyż moja opinia zostałą uznana za szkodzącą firmię, I moje usługi zostały bezpodstawnie zablokowane .

 

Czy "firmą" ma takie prawo, i jak się przed tym obronić ?

 

Zdarzenie miało miejsce na WHT. Link >> http://www.webhostingtalk.pl/topic/22406-opinie-logoutpl/page__pid__221594__st__400?do=findComment&comment=221594

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie ma - zapłaciłeś więc nawet na logikę Ci się należy a jak Pan Tomasz się zachowuje tak banalnie,

to niestety powinien przyjąć do wiadomości że pomimo tego że mogłeś go urazić nie on decyduje o tym czy to jest oszczerstwo czy też nie a odpowiednie organa. Jeśli nawet organa ukarałyby Cię karą grzywny lub zasądziły prawo do odszkodowania na rzecz B-H Sp. z o.o. nie zwalnia to ich od świadczenia Tobie usługi, za którą zapłaciłeś. (chyba że w regulaminie mają "nie wolno robić flame o logout na forum wht" :) )

 

Reasumując to co miało w tym wątku jest co najmniej dziwne, kompromitujące i szkoda, ze Twoje usługi to VPSy jakby kosztowały więcej miałbyś fajne pole do popisu.Prawo działa w 2 strony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czy "firmą" ma takie prawo, i jak się przed tym obronić ?

 

Firma nie ma prawa zawiesić Ci konta tylko dlatego, że napisałeś jakąś opinię na ich temat forum.

Firmę (wszyscy wiemy o którą firmę chodzi) jak I Ciebie obowiązuje regulamin usług, więc tylko na tej podstawie (gdybyś go naruszył) mogą zawiesić usługę.

 

NIe wiem jaką kwotę zapłaciłeś za usługę. Owa firma nie wykonuje usługi za którą zapłaciłeś, poproś o rozwiązanie umowy i zwrot wpłaconych pieniędzy. Porządna firma by je zwróciła, nawet w przypadku jakiegokolwiek konfliktu z klientem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wystąp pisemnie do nich (polecony za zwrotnym potwierdzeniem odbioru) z żądaniem niezwłocznego wywiązania się z postanowień umownych, jeżeli nie to żądaj zwrotu pieniędzy. Nie wiem czy chcesz nadać temu obieg prawny, podejrzewam, że nie. W każdym razie, jeżeli chciałbyś wywołać szereg instytucji, które mogą np. zorientować się, czy nie następują praktyki, które naruszają zbiorowe interesy konsumentów, to pisz na priv. Nie jest to jakiś wielki problem, bo wystarczy np. zgłoszenie via email do UOKIK, a oni będą musieli sprawdzić, czy nie dochodzi do w/w procederu.

 

Firmę (wszyscy wiemy o którą firmę chodzi) jak I Ciebie obowiązuje regulamin usług, więc tylko na tej podstawie (gdybyś go naruszył) mogą zawiesić usługę.
z małym wyjątkiem, jeżeli jakiś punkt regulaminu narusza interesy konsumentów, to uważa się go jednocześnie za nieważny. Ogólnie musi być zgodność z aktem nadrzędnym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hmm,

1. Abonent może rozwiązać umowę ze skutkiem natychmiastowym w przypadkach:

a) wadliwego funkcjonowania usługi gdy łączny czas awarii przekroczy 48 godzin w danym miesiącu

czyli przez 48 godzin jeżeli nie Odblokują to powołuję się na ten Punkt

2. W przypadku naruszenia sieci Biznes-Host.pl ma prawo do rozwiązania umowy w trybie natychmiastowym, lub do zawieszenia wykonywania usługi, aż do wyjaśnienia wszystkich okoliczności zajścia i naprawienia ewentualnych szkód.

Czy przez ten punkt mogę rozumować, że Moja swobodnie opinia mogła naruszyć ich godność, czy po prostu odwołuję się to do sieci względem ich wewnętrznej infrastruktury ?

Edytowano przez hicky (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czyli przez 48 godzin jeżeli nie Odblokują to powołuję się na ten Punkt

możesz, ale jeżeli zaczną coś pisać o interpretacji poniższego punktu, to w ten sposób zabrniesz w ślepą uliczkę. Powołaj się na zapisy kodeksu cywilnego dotyzące umów.

czy przez ten punkt mogę rozumować, że Moja swobodnie opinia mogła naruszyć ich godność, czy po prostu odwołuję się to do sieci względem ich wewnętrznej infrastruktury ?

Nie, chyba, że pisałeś posta z ich sieci, ale to też nie byłoby takie proste. Ten zapis nie ma tu żadnego zastosowania (nie jest skuteczny), obszar działania ogranicza się do ich podwórka.Chyba że o czymś nie wiem i firma X (:)) ma władzę sądowniczą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Aimer

A może w UOKiK coś poradzą.

Ja też mam nieprzyjemną sytuację z BH, twierdzą iż wysłanie wniosku o rozwiązanie umowy (ma to nastąpić któregoś listopada) zobowiązuje ich tylko do utrzymywanie mojego VPSa, twierdzą że nie ma podstaw by dali mi do VPSa umowne 2Gb, a mam coś koło 850 Mb.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A może w UOKiK coś poradzą.

Ja też mam nieprzyjemną sytuację z BH, twierdzą iż wysłanie wniosku o rozwiązanie umowy (ma to nastąpić któregoś listopada) zobowiązuje ich tylko do utrzymywanie mojego VPSa, twierdzą że nie ma podstaw by dali mi do VPSa umowne 2Gb, a mam coś koło 850 Mb.

 

Aimer widzisz . Tak samo dziś wysyłam pismo, o wypowiedzeniu umowy. Maila wysłałem do nich wczoraj o treści że czekam do końca dn. dzisiejszego o uruchomienie serwerów bezwzględu na sytuacje .

 

Witam . Czekam do 21 października 2010 roku NA odblokowanie Moich Serwerów VPS !!

To otrzymałem odpowiedź

 

 

Proszę nie "skakać", naprawdę rozważamy skierowanie tego na drogę sądową, także byłbym ostrozny w takich e-mailach.

 

Nie było sytuacji o której Pan pisął, także pociąga to odpowiedzialność karną.

Edytowano przez hicky (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Albo ja jestem niepełnosprawny albo Ci ludzie z firmy X,

niech to do nich do jasnej cholery dotrze, że nawet jeśli chcą się z Tobą sadzić to nie mają prawa odłączać usług,

bo regulaminu nie złamałeś (tak mi się wydaje, nie wiem co stało na vps)

 

nie chcę Cię jakoś kierować ale;

a) zapłaciłeś nie masz kasy ani usługi

:) przywłaszczyli / zablokowali Twoje dane które były na serwerze bezpodstawnie, za dostęp do serwera na którym je trzymasz zapłąciłeś

c) o ile dobrze czytałem nie dostałeś oficjalnego wypowiedzenia umowy i rekalkulacji abonamentu

 

ehh szkoda że nie trafiło na jakąś spółkę / firmę która ma w miarę kumatego prawnika - bo to właśnie jest przykład jak się robi biznes w Polsce i w polskim internecie ... "obraził się" i wyłączył serwer ....

Sp zoo to nie wszystko - to tylko sposób na obejście kosztów i odpowiedzialności, jak się ma nie wiem co w głowie to i to nic nie pomoże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ok 18 postaram się szczegółowo odpisać co i jak zrobić. Wbrew pozorom firma nie jest w tak dobrej sytuacji jak jej się wydaje. Piszę z telefonu więc ciężko mi na razie odpowiedzieć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja czekam do 22 października do godz. 16. Potem, się już nie będę bawił .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja czekam do 22 października do godz. 16. Potem, się już nie będę bawił .

Ok to tak. Będziemy się opierać jak na razie na

Art. 471. Dłużnik obowiązany jest do naprawienia szkody wynikłej z niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie jest następstwem okoliczności, za które dłużnik odpowiedzialności nie ponosi.

to jest artykuł, który mówi o ogólnej zasadzie, że za niewykonanie zobowiązania strona umowy musi ponieść odpowiedzialność

praktycznie dużo artykułów w dół do około 491 możesz tutaj swobodnie wykorzystać. Należy tu zauważyć, że wykonanie usługi powinno zostać zrealizowane w określonym czasie. Z tytułu niewykonania przez firmę X tego świadczenia notujesz straty, nawet jeżeli nie to prawo pozwala Ci na dodatkowe odszkodowanie. Ponad to usługa ta jest dla Ciebie konieczna, dlatego też masz prawo do skorzystania z oferty innego usługodawcy i obciążenie obecnego kosztami powstałymi w ten sposób. Zwróć się do takich firm jak:

beyond.pl

hostersi.pl

nq.pl

wdc.pl

szara.net

dcenter.pl

z prośbą o wycenę usługi o identycznych parametrach. Przekaż firmie X informację, że jeżeli dokona niezwłocznego zwrotu, to odstąpisz od roszczeń odszkodowawczych i poprzestaniesz na kwocie określonej przez zawartą umowę.

a) zapłaciłeś nie masz kasy ani usługi

:) przywłaszczyli / zablokowali Twoje dane które były na serwerze bezpodstawnie, za dostęp do serwera na którym je trzymasz zapłąciłeś

c) o ile dobrze czytałem nie dostałeś oficjalnego wypowiedzenia umowy i rekalkulacji abonamentu

i tutaj masz absolutną rację, zażądaj zwrotu twoich danych zobaczysz co odpowiedzą, jeżeli będą robić jakieś problemy możesz wystąpić z tytułu naruszenia praw majątkowych do twoich danych

Dodatkowo zainteresuj rzecznika praw konsumentów (powiatowego). Żeby UOKIK zaczęło coś robić, to musi być naruszenie zbiorowych interesów konsumentów, ale można wysłać maila do nich z danymi firmy i wskazaniem swoich danych personalnych

 

Jeżeli firma X, używała słów oszczerstwo, kłamstwo to w takim razie jeżeli nie jest to prawda, to naraża się na postępowanie analogiczne do tego, którym grozi. Proponuję sprawdzić bilingi. Ogólnie rzecz biorąc jeżeli chcą skierować sprawę do sądu to życzę powodzenia- czas trwania procesu i koszty będą dość duże (ciekawe czy w wakacje będzie promocja na usługi ;)).

Jeżeli stanowisko będzie analogiczne to zainteresować można nawet prokuraturę (ale pewnie nie będzie Ci się chciało w to bawić)

 

A tak na marginesie. Skąd firma ma pewność, że Twój nick na forum jest analogiczny do tego w panelu klienta?

 

Tak na koniec zastrzegam, że nie jestem prawnikiem, ale w rodzinie miałem przypadek procesu, który opierał się na podobnych oskarżeniach.

 

rzuć jeszcze okiem na forumprawne.org

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość N3T5kY
Jeżeli stanowisko będzie analogiczne to zainteresować można nawet prokuraturę (ale pewnie nie będzie Ci się chciało w to bawić)

Też nie jestem prawnikiem, ale może art. 268 par 1 kodeksu karnego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze tak na szybkiego: nawet gdyby w regulaminie stało jak byk iż za krytykowanie firmy mogą odłączyć hosting to ten zapis byłby bezprawny. Nasze prawo gwarantuje Ci wolność słowa oraz swobodę wypowiedzi i jeszcze żadna firma nie ma takiej mocy aby zapisy jej regulaminu mogły Ci to prawo ograniczać. Pamiętaj o tym i powołuj się na to: żaden regulamin nie stoi ponad prawem - jeśli jakiś zapis jest z nim w sprzeczności, to tak jakby go nie było - po prostu jest nieważny.

Nawet jeśli twoje słowa były by w 100% zmyślone, to oczywiście mogło by mieć dla Ciebie konsekwencje ale w żadnym wypadku nie daje im prawa do wyłączenia usługi według ich widzimisię- mogą co najwyżej wypowiedzieć usługę z zachowaniem warunków określonych w umowie/regulaminie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No ok. Jutro poproszę Rodziców o billingi. I Zobaczymy . Na pewno, nie zostawię tego tak .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No ok. Jutro poproszę Rodziców o billingi. I Zobaczymy . Na pewno, nie zostawię tego tak .

tzn. co do odcięcia Cię od usługi bilingi nie mają żadnego znaczenia, bo cokolwiek byś nie powiedział, to nie może mieć to wpływu na świadczenie, bądź nieświadczenie usługi

Bilingi są twoją kartą przetargową w przypadku oskarżenia o zniesławienie, pomówienie, naruszenie dóbr.... itp. Nawet jakby się ktoś uparł i sięgnął po 212kk to pamiętajmy, że nie ma przestępstwa jeżeli zarzut jest prawdziwy. Ale nawet jakby co, to wątpię, żeby ktoś rozpatrywał to z kk.No jeszcze jest 216kk- znieważenie. Ale szczerze mówiąc to tylko brzmi tak strasznie. Praktycznie wszyscy wiemy jak to jest ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Blokada usługi na podstawie takich przesłanek jest szczytem nieprofesjonalnego podejścia do prowadzonej przez siebie działalności, tak zachowują się dzieci w piaskownicy - obrażają się i zabierają swoje zabawki. Wbrew nazwie firma, o której mowa pojęcia nie ma o tym, jak się powinno prowadzić biznes. Jeśli w wyniku takich działań z ich strony klient utraci cenne dane, a przez to zyski, mogą skończyć jako bankrut po spłaceniu zasądzonych zobowiązań... Nawet, jeśli mieliby jakiekolwiek podstawy do roszczeń wobec klienta, który naraził ich na utratę zaufania na rynku i w związku z tym na wymierne straty, to mają zasrany obowiązek albo kontynuować świadczenie opłaconej usługi, o ile użytkownik nie łamie obowiązującego prawa, albo polubownie załatwić taką sprawę, rozwiązując z klientem umowę zgodnie z regulaminem i przepisami prawa. Wszelkie swoje roszczenia muszą pozostawić sądowi do rozstrzygnięcia (o ile założą odpowiednią sprawę - tego typu roszczeń można dochodzić na drodze postępowania cywilnego, raczej nie są one ścigane "z urzędu").

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dostałem odpowiedź odnośnie zrzutu plików . Z mojego serwra . I jakie dane podać FTP, rsync czy ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dostałem odpowiedź odnośnie zrzutu plików . Z mojego serwra . I jakie dane podać FTP, rsync czy ?

 

FTP ;) Na razie są na ciebie obrażeni, więc lepiej nie dawać danych do powłoki, bo z zemsty będą ci forkbomby robić :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Brak powodu to też jakiś powód...

 

Jak dla mnie, daje to jednoznaczny znak...

Musisz uciec jak najszybciej z tego hostingu, bo firma nie traktuje Cię i Twoich pieniędzy poważnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No w taki sposób to firma klientów raczej nie zdobędzie. Prawda w oczy ich kole i tyle.

A kiedyś miałem pozytywną opinię o tej firmie...szkoda, że muszę zmienić zdanie.

 

Życzę tej firmie "powodzenia" ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No w taki sposób to firma klientów raczej nie zdobędzie. Prawda w oczy ich kole i tyle.

A kiedyś miałem pozytywną opinię o tej firmie...szkoda, że muszę zmienić zdanie.

 

Życzę tej firmie "powodzenia" ;)

 

 

Ja też swego czasu, miałem dobrą opinię. Sprawę zgłosiłem do rzecznika praw konsumenta, akurat przeniosłem się do HitME

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja też swego czasu, miałem dobrą opinię. Sprawę zgłosiłem do rzecznika praw konsumenta, akurat przeniosłem się do HitME

 

 

Napisz za jakiś czas jak zakończyła się sprawa. Sam jestem ciekaw jak to ostatecznie zostanie rozstrzygnięte.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Napisz za jakiś czas jak zakończyła się sprawa. Sam jestem ciekaw jak to ostatecznie zostanie rozstrzygnięte.

 

Jak znam życie, to nie zostanie rozstrzygnięta. Nie odblokują mu usługi, bo się obrazili i na tym kończy sie zabawa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×