Skocz do zawartości
monday

transfer domeny *.net

Polecane posty

Witam,

Mam następujący problem.

Jakiś tydzień temu rozpocząłem transfer domeny *.net.

W tej chwili zostały mi dwa dni do końca okresu ważności a nie wiem na jakim etapie jest transfer.

Co robić? Anulować transfer (jeżeli w ogóle można)? Odnawiać u starego operatora?

Nie chciałbym stracić domeny...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego nie zapytasz rejestratora do jakim etapie jest transfer, czy został potwierdzony przez obencego rejestratora czy nie, czy czeka tylko na utratę uprawnień przez obecnego rejestratora?

Domena nie jest usuwana zaraz po pierwszym dniu wygaśnięcia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego nie zapytasz rejestratora do jakim etapie jest transfer, czy został potwierdzony przez obencego rejestratora czy nie, czy czeka tylko na utratę uprawnień przez obecnego rejestratora?

Domena nie jest usuwana zaraz po pierwszym dniu wygaśnięcia.

 

Pytałem. Dostałem odpowiedź, że oczekują na na potwierdzenie transferu (potwierdziłem już dawno poprzez email), że transfer zajmuje min. 10 dni, sam powinienem dopilnować kiedy transferuję domeny i jak anuluję transfer to nie jest to równoznaczne ze zwrotem pieniędzy za transfer.

Co robić zatem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jaki jest status oraz data wygasania we whois ?

 

 

Status: ok

 

Expiration Date: 2009-12-10

Creation Date: 2007-12-10

Last Update Date: 2009-11-13

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To znaczy, że coś nie tak z transferem jeśli był zlecony wcześniej niż kilka dni temu.

Najczęściej przyczynami są: zły kod authinfo albo nie kliknięcie w link do potwierdzenia transferu w ogóle lub w nieodpowiednim czasie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To znaczy, że coś nie tak z transferem jeśli był zlecony wcześniej niż kilka dni temu.

Najczęściej przyczynami są: zły kod authinfo albo nie kliknięcie w link do potwierdzenia transferu w ogóle lub w nieodpowiednim czasie.

 

Czyli mam anulować transfer? A kasa za transfer przepadła?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W panelu powinieneś mieć informacje na jakim etapie jest transfer.

Piszesz, że zatwierdziłeś transfer, rejestrator mówi że nie zatwierdziłeś?

E-mail wysyłany jest na adres e-mail administratora domeny wg whois (dane masz jawne czy ukryte), może źle zatwierdziłeś i transfer został anulowany.

Jeżeli transfer został zatwierdzony to powinna zmienić się data "Last Update Date".

Ale przecież takie informacji powinien Ci udzielić albo obecny rejestrator albo przyszły.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W panelu powinieneś mieć informacje na jakim etapie jest transfer.

Piszesz, że zatwierdziłeś transfer, rejestrator mówi że nie zatwierdziłeś?

E-mail wysyłany jest na adres e-mail administratora domeny wg whois (dane masz jawne czy ukryte), może źle zatwierdziłeś i transfer został anulowany.

Jeżeli transfer został zatwierdzony to powinna zmienić się data "Last Update Date".

Ale przecież takie informacji powinien Ci udzielić albo obecny rejestrator albo przyszły.

 

zauważyłem, że bok w ovh zaczyna bić się na równi z home o złotą patelnię rewelacyjnej obsługi i kontaktu z klientem.

naprawdę ciężko się z nimi dogadać a na odpowiedź na pytanie zadane w piątek czekałem do poniedziałku...

dopiero po zalogowaniu w ovh zobaczyłem komunikat:

 

Status:      w trakcie

Wiadomość:      Wiadomośc dotycząca transfer została wy pomyślnie wysłana do dns@home.pl, ***********, oczekujemy na odpowiedź w ciągu 5 dni

 

 

Transfer przychodzący domen globalnych

 

1Rozpoczęcie

Rozpoczęcie operacji

 

2Zmiana

Pobieranie informacji o domenie w OVH

 

3Prośba o potwierdzenie transferu

Prośba o potwierdzenie transferu u operatora i kontaktu administracyjnego

 

4Rozpoczęcie transferu w registry

Rozpoczęcie transferu w registry

 

5Zmiana

Zmiana w OVH

 

6Koniec

Ta operacja została zakończona i zarchiwizowana w historii operacji

 

 

 

 

Mam informację, że jestem na 3 etapie.

 

Ale generalnie co to oznacza? Przecież potwierdziłem transfer.

 

Co najważniejsze czy to oznacza, że nie zdążę? Mam dwa dni do upływu terminu ważności domeny.

 

 

p.s. Już nie mogę się doczekać na jakąś oryginalną odpowiedź z home na pytanie na jakim etapie jest transfer   :)

 

p.s.2. a miałem pierwotnie wybrać transfer do masternet ale było trochę drożej...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

p.s. Już nie mogę się doczekać na jakąś oryginalną odpowiedź z home na pytanie na jakim etapie jest transfer   :)

 

 

Huraaa, home raczyło udzielić mi odpowiedzi. Cytuję:

 

Uprzejmie informuje, iż jeżeli jest to transfer z home.pl do innego rejestratora, sugerujemy kontakt z tymże rejestratorem, który może wskazać niedogodności na jakie natrafia. Proszę o wskazanie konkretnych informacji.

 

W razie pytań lub wątpliwości pozostajemy do dyspozycji.

 

Najbardziej lubię tę ostatnia formułkę. Chyba mają ja na stałe w podpisie.

 

Podsumowując od kilku dni próbuję się czegoś dowiedzieć od firm, którym płacę a więcej dowiedziałem się dziś za darmo na tym forum.

 

 

 

 

 

P.S.3. Dziś wieczorem przedłużyłem te domenę w home   :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wierzę, że to jest możliwe, ale jednak.

Od ovh dostałem informację, że transfer się powiódł a z home, że zaksięgowali wpłatę.

A przecież anulowałem transfer w ovh i zapłaciłem w home...

Czy ktoś mnie robi w konia czy sam się zrobiłem?

 

Do tych, którzy jeszcze nie przekonali się o tym na własnej skórze - nie korzystajcie z usług firmy home i ovh - to jakaś straszna masówka, na odpowiedź nawet najprostszą na świecie czeka się po kilka dni, traktują kontakt z klientem jako zbędną konieczność, ciężko cokolwiek załatwić a najgorsze, że człowiek jest bezradny wobec tej bandy bezmyślnych robotów.

 

Edycja:

I tu nawet nie chodzi o kasę ale zwykłą przyzwoitość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cóż tak to bywa, ale znam i takie masówki u których problemów nie ma, jednak nie w pl.. jedyne pocieszenie dla Ciebie to dłuższa ważność domeny czyli obecnie na dwa kolejne lata.. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×