Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
ToFIK

Mój pierwszy VPS - kilka pytań

Polecane posty

Witam,

dzisiaj kupiłem serwer vps o następujących parametrach:

 

Procesor 2 x 266 GHz

RAM 1024 (gwarantowane) 3072 (max)

Dysk 60 GB + 20 GB (na backup)

 

Serwer posiada panel sterowania HYPER VM system operacyjny CentOS

 

Jest to mój pierwszy serwer i jestem zupełnie zielony w konfiguracji.

 

Mam kilka pytań:

 

1. Czy jak używam tego HYPER VM mogę sobie zainstalować VHCS lub DA?

2. Jak sprawdzić za pomocą jakich danych połączyć się z SSH lub FTP?

3. Czy jeżeli zmienię system z CentOS na Debiana to nadal będę miał panel HYPER VM?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1. Tak

2. Masz IP więc ssh po porcie 22, później zainstaluj ftp i ten sam adres IP np. przez TC.

3. Tak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A gdzie mogę znaleźć informacje jaki mam login i hasło do SSH lub jak zrobić nowe konto SSH?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
A gdzie mogę znaleźć informacje jaki mam login i hasło do SSH lub jak zrobić nowe konto SSH?

w mailu od firmy w której kupiłeś powinieneś wszystko mieć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Active-Hosting
A gdzie mogę znaleźć informacje jaki mam login i hasło do SSH lub jak zrobić nowe konto SSH?

 

Po aktywacji serwera VPS powinien Pan dostać ip oraz hasło root które pozwala na logowanie się na SSH

nowe konto na ssh z prawami root ? czy bez praw root ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o nowe konto z prawami root ponieważ jestem 2 właścicielem tego serwera i jedyne dane które dostałem to login i hasło do HYPER VM oraz hasło do roota ale bez loginu ani innych danych do SSH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Chodzi mi o nowe konto z prawami root ponieważ jestem 2 właścicielem tego serwera i jedyne dane które dostałem to login i hasło do HYPER VM oraz hasło do roota ale bez loginu ani innych danych do SSH

 

Login: root

Hasło: jest

ip: jest

 

nic więcej nie potrzebujesz (jeśli ssh jest aktywne )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość

Po co kupowałeś VPSa skoro nawet loginu nie potrafisz znaleźć?

I co, teraz mamy napisać co zrobić, żeby uruchomić na tym stronkę? Albo konto FTP? Albo mejla?

 

Masakra... (w sensie "wakacje idą") heh

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Po co kupowałeś VPSa skoro nawet loginu nie potrafisz znaleźć?

I co, teraz mamy napisać co zrobić, żeby uruchomić na tym stronkę? Albo konto FTP? Albo mejla?

 

Masakra... (w sensie "wakacje idą") heh

 

 

Niestety norma wygląda następująco:

1. Ktoś mi powiedział że VPS jest lepszy od hostingu.

2. Kupuję VPSa

3. Piszę do supportu bo na nim "nie ma stronki".

4. Support bezpłatnie wrzuca panel administracyjny.

5. Nadal nie wiem z czym to się je i zasypuję support miliardem pytań które są np. w google ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość RuFiK
Niestety norma wygląda następująco:

1. Ktoś mi powiedział że VPS jest lepszy od hostingu.

2. Kupuję VPSa

3. Piszę do supportu bo na nim "nie ma stronki".

4. Support bezpłatnie wrzuca panel administracyjny.

5. Nadal nie wiem z czym to się je i zasypuję support miliardem pytań które są np. w google ...

 

Moim zdaniem przesadzacie z tym google, najdmen jak wchodzisz do spozywczaka po chleb i pytasz sie czy sa bułki czy kiedy kolwiek sprzedawczyni odpowiedziala ci , sprawdz na google ?

 

Ludzie troche szacunku ...

Jezeli przedstawiciele firm wysylaja swoich potencjalnych klientow na google .. to sa porpstu zwykli amatorzy ...

 

pzdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Moim zdaniem przesadzacie z tym google, najdmen jak wchodzisz do spozywczaka po chleb i pytasz sie czy sa bułki czy kiedy kolwiek sprzedawczyni odpowiedziala ci , sprawdz na google ?

 

Ludzie troche szacunku ...

Jezeli przedstawiciele firm wysylaja swoich potencjalnych klientow na google .. to sa porpstu zwykli amatorzy ...

 

pzdr

 

ale po co się pchać w coś, o czym się nie ma zielonego pojęcia ?? od tego jest Managed.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ale po co się pchać w coś, o czym się nie ma zielonego pojęcia ?? od tego jest Managed.

 

Ale od tego też jest forum. To może del forum, i na indexie ustawić 'szukaj w google' ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Moim zdaniem przesadzacie z tym google, najdmen jak wchodzisz do spozywczaka po chleb i pytasz sie czy sa bułki czy kiedy kolwiek sprzedawczyni odpowiedziala ci , sprawdz na google ?

 

Ale jeśli klient w hipermarkecie kupuje bułki, a pyta się sprzedawczyni przy kasie, jak on biedaczek z nich ma zrobić coś do jedzenia... to ma mu oczywiście udzielać szczegółowej instrukcji... taak?

Jeśli ktoś chce bułki, to kupuje same bułki (root vps)

A jeśli ktoś chce całą kanapkę to kupuje gotową kanapkę (vps managed).

 

 

PS: Dla większości taki klient jest nieopłacalny. Bo generuje więcej zachodu, niż to warte...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Moim zdaniem przesadzacie z tym google, najdmen jak wchodzisz do spozywczaka po chleb i pytasz sie czy sa bułki czy kiedy kolwiek sprzedawczyni odpowiedziala ci , sprawdz na google ?

 

Ludzie troche szacunku ...

Jezeli przedstawiciele firm wysylaja swoich potencjalnych klientow na google .. to sa porpstu zwykli amatorzy ...

 

pzdr

 

Czytaj ze zrozumieniem, napisałem że można znaleźć rozwiązanie a nie że odsyłamy klientów do google - swoją drogą Fiercio już właściwie opisał cały sens owej wypowiedzi.

 

support miliardem pytań które są np. w google ...

 

Ja osobiście nie pchał bym się w coś o czym nie mam zielonego pojęcia i to nie jest brak szacunku dla klientów tylko szacunek własnej pracy i swojego czasu - bo nikt za 30 zł miesięcznie nie lubi odpowiadać dziennie na 15 ticketów od jednego klienta, które dotyczą często super hiper prostych rzeczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość RuFiK
Ale jeśli klient w hipermarkecie kupuje bułki, a pyta się sprzedawczyni przy kasie, jak on biedaczek z nich ma zrobić coś do jedzenia... to ma mu oczywiście udzielać szczegółowej instrukcji... taak?

Jeśli ktoś chce bułki, to kupuje same bułki (root vps)

A jeśli ktoś chce całą kanapkę to kupuje gotową kanapkę (vps managed).

 

 

PS: Dla większości taki klient jest nieopłacalny. Bo generuje więcej zachodu, niż to warte...

 

Rozumiem że Łoqicz to jakas wieś (bez obrazy) ;)

 

Owszem jak jestes w hiper markecie stoja ładne panie i robia poczestunek i jak sie zapytasz jestem przekonany ze dostaniesz fajny pomysl na temat tej twojej bułki, moim zdaniem nie trafny przykład lub nigdy nie byłes w hiper markecie .. pomimo ze w profilu masz Łódź ...

 

pzdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za udzielenie informacji której potrzebowałem. Jak wcześniej pisałem JEST TO MÓJ PIERWSZY VPS a więc nie mam zielonego pojęcia co i jak. Wcześniej używałem serwerów z dreamhost więc komendy mam jakoś w miarę opanowane bo w DH raczej support nie pomagał. Administrator mojego serwera ma wszystko głęboko w dupie bo serwer został opłacony z góry na rok. Jak posiadasz swoją firme chostingową i nie chce ci się odpisywać na meile do klientów to świadczy tylko że jesteś zwykłym nygusem i olewasz 1 czy 2 klientów bo nie zbawą cię oni. Ale powinieneś wiedzieć że z takim podejściem do klienta daleko nie zajedziesz chyba że jesteś monopolistą jak TP. A serwer kupiłem bo moje strony nie wyrabiają na zwykłym i chyba kupując takiego VPSa na 10 miesięcy za 40 zł to też okazja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chostingową

 

;)

kupując takiego VPSa na 10 miesięcy za 40 zł to też okazja.

To gdzie Ty to niby kupiłeś?podaj nazwę firmy najlepiej

I skoro tyle zaoszczędziłeś na kupnie samego vps'a to zleć konfigurację i po problemie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jak posiadasz swoją firme chostingową i nie chce ci się odpisywać na meile do klientów to świadczy tylko że jesteś zwykłym nygusem

Taak. Może jeszcze mam ci doradzać, jaką kawę dzisiejszej nocy wypić ;)

Podaj mi nazwę firmy w której pracujesz :P Z miłą chęcią sprawdzę, czy tam też są "nygusy" :P

 

i olewasz 1 czy 2 klientów bo nie zbawą cię oni. Ale powinieneś wiedzieć że z takim podejściem do klienta daleko nie zajedziesz

Po co mieć problemy z niekulturalnymi osłami, zasypującymi support błahymi pytaniami, a przy odmowie odpowiedzi fochającymi się i śmiecącymi bezpodstawnymi oskarżeniami oczerniającymi firmę?

 

chyba że jesteś monopolistą jak TP.

TP nie jest monopolistą... A to, że ma dużą sieć...

Dialog w pewnych rejonach też...

... A poza tym, kto ci broni zbudować swoją?

... ... Przy dzisiejszym prawie budowlanym?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×