Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
koniu781

"Mamy Cie!" na WHT ;-)

Polecane posty

Od dosc dawna czytuje sobie to forum, z rzadka pisuje, bo z branza jestem zwiazany dosc luzno. Zawsze jednak interesowaly mnie te dziedziny gospodarki, ktore dopiero sie rozwijaja i to dosc szybko. A interesuja mnie ze wzgledu na marketing i promocje sprzedazy. Poniewaz Internet ma to do siebie, ze jest dostepny dla wszystkich, zastanowilo mnie w jaki sposob funkcjonuje tzw. szpeptanka na takim forum jak WHT. Innymi slowy, jak mocno konspiruja sie przedstawiciele firm, ktorzy z punktu widzenia "obiektywnego uzytkownika" wyrazaja swoja dozgonna wdziecznosc na rzecz danego uslugodawcy. Dajmy sobie chwilowo spokoj z przedstawicielami firm, ktorzy nie kryja sie z tym faktem dajac np. oferty w wydzielonej czesci lub podpisujac sie otwarcie nazwa firmy. Otwarta przylbica sklania do szacunku w dzisiejszym skomercjalizowanym swiecie.

 

Szczerze mowiac - jestem zawiedziony. Poziom wyrafinowania w tworzeniu opinii jest dosc niski i zadna z firm, ktore zajmuja sie kreowaniem mody, tego co jest trendy (wiem, wiem, trendy juz nie jest trendy ;-) po prostu nie zainwestowalaby zlotowki w ludzi prowadzacych na tym forum "wirtualne byty". Jeden taki byt za chwile Wam przedstawie :-)

 

Z punktu widzenia forum takiego jak WHT jego penetracja przez wiekszych graczy na rynku to pewna forma wysokiego docenienia opiniotworstwa, ktore w jego ramach sie odbywa. Gratuluje WHT!

 

Poznajcie uzytkownika o pseudonimie "Bluszcz". oto krotka historia:

 

- 21 czerwca debiutuje ( http://www.webhostingtalk.pl/viewtopic.php...highlight=#9127 )

zadajac fundamentalne pytanie - ktory serwis jest lepszy - ten, ktory prowadzi home.pl, czy ten autorstwa nazwa.pl. Dostaje wyczerpujace odpowiedzi i decyduje - "bardziej interesuja mnie domeny", choc pozniej pisze juz tylko o hostingu ;-) No, ale wybral to zestawienie, do ktorego fajniej dobrac teze,

- 8 lipca kieruje juz swoje zainteresowania w kierunku hostingu i znamienitej jakosci firmy Netart ( http://www.webhostingtalk.pl/viewtopic.php...1380&highlight= ). Jak widac - Bluszcz szybko sie edukuje,

- 18 lipca jest przekonany o najwyzszym poziomie supportu

( http://www.webhostingtalk.pl/viewtopic.php...ighlight=#10121 ) choc w tym samym watku pojawiaja sie opinie calkowicie przeciwstawne,

- 11 i 22 lipca ( http://www.webhostingtalk.pl/viewtopic.php...ighlight=#10283 ) i 19 lipca ( http://www.webhostingtalk.pl/viewtopic.php...ighlight=#10139 ) chloszcze tanich uslugodawcow, wzbudzajac sluszne watpliwosci co do jakosci ich regulaminow i zasad dzialania. Pozniej (patrzcie nizej) przyczepi sie jeszcze do telefonow, adminow i podzialu dysku ;-)

- 25 lipca zaczyna akcje "Kupon u kazdego czytelnika WHT"

( http://www.webhostingtalk.pl/viewtopic.php...ighlight=#10439 ) i - jak sie wyraza - puszcza w miasto troche kodow,

- 26 lipca ( http://www.webhostingtalk.pl/viewtopic.php...ighlight=#10536 ) angazuje sie w biczowanie webd.pl,

- 28 lipca ( http://www.webhostingtalk.pl/viewtopic.php...ighlight=#10626 ) ma watpliwosc co do obiektywizmu niektorych ;-)

- 01 sierpnia ( http://www.webhostingtalk.pl/viewtopic.php...ighlight=#10829 ) po raz pierwszy otwarcie sprzedaje hosting,

- 03 sierpnia ( http://www.webhostingtalk.pl/viewtopic.php...ighlight=#10915 )

uzytkownikowi "homzik" tlumaczy ubogosc oferty home.pl, choc o to nie pytal ;-)

- 05 i 08 sierpnia znowu ( http://www.webhostingtalk.pl/viewtopic.php...ighlight=#11142 ) sprzedaje hosting,

- 09 sierpnia ( http://www.webhostingtalk.pl/viewtopic.php...ighlight=#11215 ) podnosi swoj wklad w wynik ;-)

- 16-18 sierpnia (np. http://www.webhostingtalk.pl/viewtopic.php...ghlight=#11578)

chloszcze "budzetowcow" po raz kolejny,

- 19 sierpnia ( http://www.webhostingtalk.pl/viewtopic.php...ighlight=#11703 )

organizuje kontrolowany "przeciek" :-)

- takze 19 sierpnia ( http://www.webhostingtalk.pl/viewtopic.php...ighlight=#11713 )

tradycyjnie, w swoim stylu, "prostuje" porownanie ofert ;-)

 

Zapewne ciag dalszy nastapi...

 

Ktos powie - lojalny, zaangazowany klient, ktory dzieli sie swoimi doswiadczeniami. Z wypowiedzi Bluszcza wynika, ze ma doswiadczenie z uslugami nazwa.pl Mozna zapytac - dlaczego bawi sie w Samarytanina, ktory dzieli kuponami rabatowymi, sprzedaje "supertajne" informacje

i uprawia propagande sukcesu? Nie sprzedaje linkow z refererami, nie jest posrednikiem (chyba nie ma tam takiej opcji) i zawsze staje na wysokosci zadania?

 

I na koniec obserwacja znamienna - wszystkie posty Bluszcza (a jest ich prawie 50) sa pisane w dni robocze, a co smieszniejsze - w godzinach pracy firmy Netart ( http://nazwa.pl/press.php?s=ktk ). Warto docenic fakt zatrudnienia przez nich pracownika monitorujacego media, ale zasugerowac wieksza "flexibility".

 

Bluszcz - MAMY CIE! :-)

 

Wkrotce kolejne ciekawe obserwacje.

 

Pozdrawiam weekendowo

Koniu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

niejestem pewien czy masz racje ale jestem pod wrażeniem i Twoim zaangażowaniem ;]'

Czy to dzieki Tobie go zabanowali?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy ja wiem... NetArt raczej nie pokusil by się o takie coś, bo by sobie opinię spaprali. Może pracował w Biedronce? Też w godzinach pracy hipermarketu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czy ja wiem... NetArt raczej nie pokusil by się o takie coś, bo by sobie opinię spaprali

To wyglada podobnie jak atak na top100 na polipie (ze niby top100 podaje falszywe dane).

 

Stawiam flache, ze Bluszcz to ktos z Netartu.

 

Fobi - ujawnij adres IP Bluszcza... Strzelam, ze bedzie to Neo z Krakowa ;)

 

pzdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Koniu781, a wlasciwie jak to sie stalo, ze napisales co napisales? Jestem pod wrazeniem zaangazowania - zeby nie bylo ;)

 

Moze ktos skorzystal z oferty Bluszcza i moze cos powiedziec na ten temat?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moze nie napisalem tego jasno, ale jestem zwiazany z szeroko rozumiana "branza reklamowa" i wykrywanie takich przypadkow to zazwyczaj studium choroby i niepowodzenia. Bralem udzial w co najmniej kilku akcjach, ktore stanowily kanwe artykulu z "Duzego Formatu" GW bodaj z ubieglego roku. W branzy wykrywanie i dezawuowanie "szeptanki" to jedna z form rozrywki ;-)

 

Dlaczego to napisalem? Zeby pokazac, ze nawet najlepiej zorganizowana akcja wymaga sprawnych i inteligentnych realizatorow. Bluszcz popelnil jeden zasadniczy blad, ktory zdarza sie zazwyczaj bankowym rabusiom - za wczesnie zaczal "realizowac zyski" z udzialu w pozornie nic nie znaczacych dyskusjach. A ze jest jak jest - uznalem po poscie odslaniajacym "wielka tajemnice" o dystrybucji kuponow. To juz bylo absolutnie bez sensu - oferta ma forme zamknieta (trzeba miec kod/kupon zeby wziac w niej udzial), nie ma efektu "marketingowego czekania" czyli odstraszania klientow, ktorzy chcieliby kupic teraz obietnicami na przyszlosc (kupony juz "chodza po miescie") - czyli zadna tajemnica.

 

W sumie przez chwile przemknelo mi przez mysl, ze pracodawcy Bluszcza zaproponuja mi prace, ale z tym chyba musialbym przeniesc sie na inne forum =:> W sumie Krakow to bardzo fajne miasto.

 

Pozdrawiam

Koniu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zapewne ciag dalszy nastapi...

Az strach pisac, kto bedzie nastepny?;)

Nie mam nic do ukrycia:)

 

http://www.biznesnet.pl/a/8321/2 - ciekawy artykul:)

 

Nasi przyjaciele z Krakowa takze nie maja nic do ukrycia.

Wezmy zacytowany przez Ciebie artykul. Rozmawiaja:

- Tomasz Zyla - z Netartu,

- Wolfgang Laskowski z BiznesNetu (?).

 

A teraz troche grzebania w artykulach GW:

http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,3...12,2869209.html

 

i cytat (przepraszam za wyrwanie z kontekstu, ale chodzi o slowa kluczowe):

 

"(...) Podobnie wypowiada się Wolfgang Laskowski z konkurencyjnej krakowskiej firmy NetArt. - Oczekujemy sporego zainteresowania szczególnie ze strony przedsiębiorstw działających na rynku europejskim lub planujących wejście na ten rynek - mówi."

 

Juz pare lat temu ktos madry powiedzial, ze najlepiej rozmawia sie z samym soba :-)

 

Moj post "powered by Google" :-)

 

Pozdrawiam

Koniu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sytuację podobną można zaobserwować także na innych forach. Ostatnio widziałem podobną sytuację na forum WH i związaną też z nazwa.pl.

[osoba pisząca w podobny sposób zarejestrowana 23 czerwca]

Pewnie w najbliższym czasie (w godzinach pracy) zacznie się zmasowany atak zadowolonych klientów przypadkowo czytających ten post i oczywiście w żaden sposób nie związanych z netart.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hi!

 

Postaram sie skomentowac tylko jedna rzecz:

 

"... BiznesNet: Pana zdaniem rodzimy rynek różni się jakoś mocno od rynku np. w krajach Unii Europejskiej?

 

Tomasz Żyła: Polski rynek usług hostingowych w niczym nie ustępuje rynkom zachodnim. Niektóre parametry, jak na przykład powierzchnia dyskowa, są nawet większe niż w Stanach Zjednoczonych lub UE. ... "

 

Polsce daleko do zachodu Europy.

 

Press release: United Internet posts record sales and earnings - Customer growth in DSL business reaches record levels

 

Montabaur, August 12, 2005. The first six months of 2005 have been a very successful period for United Internet. The company was able to post new record figures for sales and earnings and strengthen its position as a profitable Internet Service Provider. Earnings per share (EPS) grew by 35.3 % to EUR 0.46 (prior-year: EUR 0.34).

 

Compared with the same period last year, consolidated sales revenues of United Internet AG grew by 40.5 % to EUR 335.4 million (prior-year: EUR 238.8 million). Earnings before taxes (EBT) of the United Internet Group grew by 23.2 % from EUR 37.1 million (prior-year figure) to EUR 45.7 million. Earnings before interest, taxes, depreciation and amortization (EBITDA) grew by 0.7 % from EUR 55.2 million (prior-year figure) to EUR 55.6 million. Net cash flows from operating activities amounted to EUR 39.5 million (prior-year: EUR 40.4 million).

 

“Our operating business is making excellent progress. The company’s positive development is continuing. We succeeded in raising sales and pre-tax earnings to new record levels and were able to post the best results in the company’s history,” says Ralph Dommermuth, CEO of United Internet AG. “The increase in fee-based subscriptions continues to be very dynamic. On June 30, 2005 we had 3.94 million customer contracts and have thus added a net amount of 790,000 new contracts in the last 12 months. The strong demand for broadband access continues to be a decisive growth factor,” adds Dommermuth. Compared with June 30, 2004 the number of DSL customers has grown by 515,000 to 1,340,000. In the second quarter of 2005 alone, there were 190,000 new DSL customers. There is also strong demand for DSL telephony. United Internet is already invoicing 100 million minutes per month – just one year after launching.

 

“In addition to Internet Access, there was also strong growth in fee-based customer contracts in our Webhosting business – particularly in our non-German markets. As of June 30, 2005, United Internet had 1.93 million subscriptions in the field of webhosting (prior-year: 1.66 million), of which 490,000 customers were outside Germany, compared with 280,000 at the end of the first half of 2004,” continues Dommermuth.

 

In the Product segment – United Internet’s core business – the brands GMX, 1&1 and Schlund+Partner were responsible for raising sales from EUR 167.1 million (first half-year 2004) to EUR 245.0 million. Despite much higher expenses for marketing, compared with the same period last year, in order to quickly raise customer numbers, the company’s key earnings figures remained stable: EBITDA amounted to EUR 48.0 million (first half-year 2004: EUR 51.8 million), while EBT improved from EUR 40.2 million to EUR 41.0 million.

 

“In addition to the Product segment, our Online Marketing segment also made a decisive contribution toward achieving the new record sales and pre-tax earnings figures,” explains Dommermuth.

 

The Online Marketing segment posted significant improvements in all key figures and achieved high rates of growth. Sales grew by over 63 percent from EUR 28.0 million (first half-year 2004) to EUR 45.8 million. EBITDA improved from EUR 1.4 million (first half-year 2004) to EUR 3.1 million and EBT from EUR -0.8 million (first half-year 2004) to EUR 3.1 million.

 

“In our third segment, Outsourcing, we were able to make further year-on-year improvements in sales and earnings in a fiercely competitive and only moderately growing market,” continues Dommermuth. The segment generated revenues of EUR 44.6 million (first half-year 2004: EUR 43.7 million). EBITDA improved to EUR 6.3 million (first half-year 2004: EUR 5.2 million), while EBT grew to EUR 2.9 million (prior-year: EUR 1.6 million).

 

A na koniec oferta firmy Strato AG !

 

http://strato.de/server/highend/index.html

 

Oferuja miedzy innymi serwer na laczych 100 MBits/s za zwykle 99 Euro /mc (Traffic-Unlimited) !

 

Ciekawe kiedy z takiej oferty bedzie mozna skorzystac w Polsce we firmie NetArt !?

 

Gruss

tomasz

 

Ps. Strato wchodzi w przyszlym roku na rynek polski. Firma nie chce rozpoczynac od zera, chce zakupic polska firme. Moze home.pl, za 20-30 mln Euro !? A moze 1&1 wejdze od zera i zainwestuje 20-50 mln Euro !?

Mialem mozliwosc poznania szefa firmy United Internet AG : pana Dommermuth. Powazny manager, jego hobby to zeglarstwo, sponsoruje jacht, koszta wyzsze od calych zyskow firmy home.pl i NetArt razem wziete.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie sądze by Home, czy NetArt "chciały się" sprzedać. Jedyną możliwościa byłoby zakupienie jakiejś mniejszej firmy która po wejściu takiego giganta i tak niemiałaby szans albo zaczęcie od zera i wdanie sie w wojne cenową tym samym doprowadzając do minimalizacji zysków konkurentów przec co niemieliby za co inwestować co by za sobą pociągało spadek jakości świadczonych usług i powolny upadek tych firm. (jakieś gigantyczne zdanie mi wyszło)

 

Dosyć czarny scenariusz bo wtedy byśmy mieli monopol itd.

 

 

No albo można trzymać ceny i mieć taką samą oferte jak home czy NetArt i wtedy zainwestować sporo w reklame(dając np. pracę "koniu781 :wink: ).

 

P.S. Ale działa u nas już ohv.pl i raczej narazie dużo nie zdziałali w na rynku detalicznym. Pewnie sprzedali troche dedyków bo ofetę na deydyki maja bardzo kuszącą :wink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość

A ja jestem jak najbardziej za wchodzeniem Zachodu do Polski.. tylko przez nasz "swietny" rzad mamy jeszcze niecale dwa lata "stu lat za murzynami".. w dostepie do Netu, uslugach itd. (np. monopol tepsy itd.)

 

Zachodzie - witaj! :D

 

Vodafone po Plusa, Niemcy po home.pl czy innego "giganta"... i w ogóle, niech ktoś kurde zrobi porządek z tym krajem..

 

(szkoda tepsy, zamiast sprzedawać francuskiemu bankrutowi mogli lepiej to zrobic... no ale nasz "swietny" rzad malo co zrobil dobrze..)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
A ja jestem jak najbardziej za wchodzeniem Zachodu do Polski.. tylko przez nasz "swietny" rzad mamy jeszcze niecale dwa lata "stu lat za murzynami".. w dostepie do Netu, uslugach itd. (np. monopol tepsy itd.)

to przez TPSA jesteśmy troszkę zacofani w dostępie do internetu, TPSA została sprzedana France Telekom, kiedy była dobra koniunktura. Tutaj za opieszałość mozesz winić jedynie Francuzów, którzy są notabene na zachodzie :D Twoja dedukcja jest bez senusu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×