Skocz do zawartości

Chuck

Użytkownicy
  • Zawartość

    9
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Posty napisane przez Chuck


  1. Miłosz, możliwe że mało choć myślę że już całkiem sporo. Nie mam możliwości sprawdzenia co się stało z tą pocztą a hosting nie pomaga.

     

    Kamikadze, tak czytał nawet przed chwilą: https://www.nazwa.pl/fileadmin/nazwa/Regulaminy/Ogolne_warunki_umow.pdf polecam pkt 8 podpunkt 2 oraz https://www.nazwa.pl/fileadmin/nazwa/Regulaminy/Regulamin_uslugi_serwera.pdf gdzie nie ma nigdzie wzmianki o Dodatkowych opłatach IT, które wymyślili i po cichu sobie wdrożyli 8 kwietnia.


  2. Ponieważ nie zmienia się zasad w trakcie trwania 'umowy' a jak już to wypadałoby wcześniej poinformować lub co najmniej zaproponować jakieś rozwiązanie typu rabat na pierwszy taki przypadek a dalej już Klient został poinformowany o nowych obecnie obowiązujących kosztach. A nie, że masz problem i zamiast pomocy odbijasz się od 'jakiegoś' dodatkowego cennika. I co teraz będą się bujać 3 dni z odzyskiwaniem backupu poczty licząc po 200 netto/h a na końcu się okaże, że kopie te nie zawierają interesujących mnie danych? coś tu nie gra :/ I pytanie, mam płacić za usługę odzyskania kopii poczty, która została utracona w wyniku awarii serwera?? za same logi sobie cenią! nie wiem czy ktoś to skasował ale podejrzewam awarie, usuniecie tak dużej ilości emaili (kilka lat, kilka GB danych) gdzie zostały 2 ostatnie miesiące nie jest wykonalne nawet poprzez zaznaczenie shift del!


  3. Witam, ciekawi mnie czy też mieliście problem z otrzymaniem kodu authinfo polskiej domeny od firmy domeny.pl? Ceny przedłużeń mają wysokie dlatego przenoszę. Najpierw wielkie pisanie negocjowanie i sugerowanie, że inne firmy mogą mieć 'różnice poglądów' :D a teraz każą czekać na kod kolejny tydzień!!! Z tego co widzę to oni są taką firmą z różnicą poglądów, tak że odradzam a jak macie jakieś domeny u nich to przenoście czym prędzej!. Może znacie jeszcze inne firmy, które też robią problem i które wypadałoby unikać? przenosiłem już domeny z różnych firm z nazwy, home, netmarku i generalnie dość sprawnie to szło. W ovh to już w ogóle bajka bo samodzielnie można kod wyklikać w panelu.


  4. Nie stracisz danych, przecież napisałem, że są wykonywane 3 niezależne kopie na serwerze backupowym.

     

    Jak będzie awaria to kopie zostaną przywrócone z serwera backupowego, po to został stworzony. Druga sprawa, jeśli wymagasz to zapłać, nie 60 złotych na rok a powiedzmy 720 złotych. Wtedy będziesz miał więcej możliwości. Od razu uprzedzę Twoje pytanie, dlaczego 3 kopie a nie np. jedna?. Jedna kopia może zostać nadpisana np. przy 24h backupie, jeśli masz 3 kopie to każda kopia nadpisuje się w niezależnym terminie, np co 7 dni i 30 dni. Wtedy masz zawsze jakąś starszą kopię do wykorzystania. Dla serwerów PRO są tworzone kopie na dwóch niezależnych serwerach, więc masz jeszcze większe bezpieczeństwo, jednak to są już drogie pakiety. Te serwery są przeważnie zakupywane jednak przez firmy, w końcu każdy chce mieć jak najtaniej, a najlepiej full wypas za darmo.

     

     

    Przecież tego nie napisałem, ale nie liczcie, że ktoś będzie Wam robił kopie co 24h na serwerze który kosztuje 30 złotych na rok. Płacisz mniej masz mniej gadżetów, jak w samochodzie, albo Syrenka albo Mercedes, różnica tylko w cenie?

     

     

    Dokładnie to rozumiem Chuck...

     

    No właśnie tak to powinno wyglądać, wtedy klient czuje się bezpieczniej. Ale jak nie ma kopii nawet tych tygodniowych i 30 dniowych na serwerze za 140netto (nie jakies 30zl) zresztą pewnie i tak na jednej maszynie to wszystko jest tylko inna powierzchnia na subkonto. To o czym tu rozmawiamy. Każdy serwer powinien być zabezpieczony. W moim przypadku widać, że kopie plików i poczty wykonywano raz na 6mcy? jedynie baza miała aktualny backup.


  5. Chuck, te Twoje żarty są co najmniej nie na miejscu. Wykonujemy 3 niezależne kopie dla każdego serwera (shared), niestety jest to cholernie kosztowne i przywrócenie kopii zapasowej dla klienta tzw. na żądanie jest u nas płatne. Kopia taka u nas jak i pewnie w innych firmach jest tylko i wyłącznie do naszej dyspozycji, nie zaś dla klienta. Klient ma możliwość wykonania takiej samej kopii z panelu klienta i nikt nie będzie ponosił odpowiedzialności za lenistwo klienta.

     

     

    Niestety tu już powinna się odnieść do tego zainteresowana firma, nie znam ich infrastruktury i nie zamierzam bronić, jednak faktem jest, że to klient powinien mieć świeżą kopie plików. Awarie dysków mogą się zdarzyć wszędzie, na to nie ma mocnych, można tylko zminimalizować ryzyko.

    mzone nie obrażaj się, pojechałeś trochę po klientach, którzy nie robią kopii. Ja swoje kopie mam ale ten tekst mnie dotknął bo to mój wątek i stąd takie głupkowate żarty z polityki backupów. Nie mam nic do firmy mzone, żeby nie było :) Jestem tylko ciut poirytowany, że to tak długo trwa i że w ogóle ta sytuacja ma miejsce. Brak komunikatów ze strony usługodawcy też jest irytujący. Jak już wspominałem, przenoszę dane 'ze swoich kopii' na inny serwer. Zaufanie do firmy to podstawa w tej branży. Wybrałem kiedyś netmark, bo miał tutaj na webhostingtalk dobre opinie i cena była atrakcyjna. Swoją drogą to w ofercie serwerów powinien się pojawić dodatkowy wiersz w tabelce w okolicy ceny: Kopie zapasowe => "nie licz na nas".

    Obecnie sytuacja przy tej awarii wygląda tak, że co jakiś czas pojawiają się nowe dane na ftp. Ostatnio wróciła struktura folderów, niestety puste. Ale to już jeden kit. Współpraca z tą firmą dobiega końca.


  6. Jakby by to nie był RAID, nie tłumaczy sytuacji:

     

     

     

    A to by oznaczało, że musiałyby polecieć jednocześnie 2 serwery (i raczej obie macierze, bo nawet na backupowych powinien być RAID).

    Hm... jeżeli to inne lokalizacje, to na jednoczesną awarię w grę wchodzi chyba tylko wojna atomowa... (a jakoś nic nie zauważyłem takiego za oknem biggrin.png)

    Jak mzone to określił "serwer za kilkadziesiąt złotych" to można się spodziewać, że jakiś stary linuch na kompletnych rzęchu postawiony na strychu. Spalił się bo słonko przygrzało. Ciekawe co to za DC biggrin.png awaria taka, że pewnie ochrona się też czadem zatruła biggrin.png

     

    ot taki żart smile.png


  7. Netmark ma nawet taki wpis w regulaminie, wiele razy powtarza się na forum, że nikt nie będzie pilnował kogoś kopii zapasowych za kilkadziesiąt złotych rocznie. Ceny hostingu są w tej chwili tak niskie, że ustawienie RAID10 i do tego kopii na zewnętrznym serwerze jest bardzo kosztowne (czego niestety nie rozumieją potencjalni klienci).

     

    Dla zapominalskich osób/webmasterów zawsze są dyspozycji ludzie/firmy zajmujące się administracją i wystarczy im zlecić takie zadanie pilnowania kopii zapasowych serwisu, niestety taka usługa kosztuje jak wszystko.

    Czy firma mzone robi kopie zapasowe? czy też oszczędza :)

    Co jak co ale na bezpieczeństwie danych firmy hostingowe nie powinny oszczędzać bo to świadczy o ich wiarygodności na rynku. Cena 140 netto za serwer MIDI netmarku gdzie jest powierzchnia 5GB (brak kopii) w zestawieniu z 50GB za 300 netto np. nazwy raczej nie wygląda korzystnie i nie może być wytłumaczeniem, że im się nie opłaca robić kopii takiego serwera, to jest zwyczajnie śmieszne. Zapewne teraz odzyskując dane ponoszą dużo większe koszty.


  8. Z ich strony:

     

    Czyli co? Na wszystkich serwerach zdechły im dyski, czy zwyczajnie nie robili kopii ?

     

    Z regulaminu:

     

     

     

     

    Dobre sobie...

     

    Męcz ich i tyle wink.png

    No właśnie, czytając to kiedyś jak zakładałem konto i teraz ...krew mnie jeszcze bardziej zalewa :/

    Po przygodach z padami i tak przeniosłem większość stronek na inne serwery ale zostały mi tam 2 stronki i ostatnio postawiłem 3 blogi (trochę za świeże na odzyskiwanie niskopoziomowe :D ). Mam kopie lokalnie zrobione, no ale to i tak trochę pracy i czasu znowu trzeba włożyć :/ szukam nowego hostingu. Do nich już nie wrócę. Od wyniku odzyskiwania danych zależy czy podejmę dalsze kroki wobec tej firmy. Na razie raportuję społeczności co się tam wyprawia ku przestrodze. Polityka bezpieczeństwa niezgodna z obietnicami na www oraz regulaminem usług.

     

    Hmm, ale o co chodzi ? Szukasz jakiejś pomocy od strony forumowiczów z tymże hostingiem, co masz robić w tej sytuacji itd ? Ja chyba nie rozumiem tego wątku...

    Kolopik, głównym celem wątku było ostrzeżenie ludzi, że to nie jest bezpieczny hosting, co sam łatwo wywnioskowałeś przeglądając ich zapewniania oraz regulamin. Dziękuje użytkownikowi Pawel_15, trochę mnie uspokoił w sprawie vsdata, wiem że odzyskiwanie wymaga czasu no ale to już półtorej tygodnia :/

    Ich hosting to overselling i poszkodowanych, korzystających z tego serwera jest dużo więcej. Aż dziw, że jeszcze nikt nigdzie o tej awarii nie poinformował.


  9. Witam, dnia 06.06.2012 doszło do poważnej awarii serwera wirtualnego n17.netmark.pl.

    W efekcie awarii (uszkodzenia fizycznego dysków) utracono dużą ilość danych na nich gromadzonych.

    Kopie bezpieczeństwa najprawdopodobniej nie były wykonywane! Serwer padał już wcześniej, co można prześledzić w komunikatach o stanie sieci/serwerów. Odczuwalne były pady oraz zamulanie. Niestety nie wyciągnięto odpowiednio wcześnie wniosków i doszło do poważnej awarii. Obecnie od ponad tygodnia dyski znajdują się w firmie odzyskującej dane ale szczerze wątpię w wyniki tych zabiegów. Ostatnie informacje zostały podane 12 czerwca (4 dni temu).

     

    Do tej pory wykonano: Postawiono serwer; wgrano aktualne bazy danych; uruchomiono pocztę e-mail (backup ze stycznia!!); wgrano backup www (ze stycznia) i jakieś śmieci :/

    Laboratorium z Gdyni dalej bawi się z odzyskiwaniem danych..., brak aktualnych komunikatów.

     

    Awaria serwera n17 (Raportowany)

    OPIS: Serwer - n17.netmark.pl | Priorytet - Krytyczny

    Data - 06/06/2012 08:05

     

     

    Szanowni Państwo.

     

    Trwa awaria serwera n17.

    Technicy w serwerowni starają się jak najszybciej rozwiązać problem.

    O postępach prac będziemy na bieżąco informować Państwa na tej stronie.

    Przepraszamy za zaistniałą sytuację.

     

    Aktualizacja 11:27 -

     

    Niestety z aktulnie technicy badal pracują nad rozwiązaniem problemu.

    Uszkodzeniu uległy dyski twarde serwera , dlatego część danych aktualnie odtwarzamy z kopii bezpieczeństwa.

     

    Aktualiacja 16:09 -

     

    Dyski aktualnie już znajdują się w firmie specjalizującej się w odzykiwaniu danych.

    Uszkodzeniu uległy dane znajdujące się w katalogach poszczególnych kont. Bazy danych NIE zostały uszkodzone i wszystkie są aktualnie wgrane.

     

    Aktualizacja 07.06 13:52

     

    Dyski twarde nadal znajdują się w laboratorium firmy odzyskującej dane.

    Z niecierpliwością oczekujemy na jakiekolwiek pierwsze informacje.

     

    Aktualizacja 11.06 15:01

     

    Otrzymaliśmy informcję od firmy odzyskującej dane, iż w dniu jutrzejszym powinien zakończyć się proces odtwarzania.

    Natychmiast poinformujemy Państwa o efektach.

     

    Aktualizacja 12.06 20:46

     

    Niestety nadal proces odtwarzania trwa.

    Kopiowanie niskopoziomowe nie pozwala na określenie dokładnego czasu zakończenia.

    Rozumiemy oczywiście Państwa zniecierpliwienie, gdyż nam także zależy na jak najszybszym rozwiązaniu tego problemu.

    Nie pozostaje nam jednak nic innego jak oczekiwać 24 godziny na dobę na informacje.


  10. Witam,

     

    Proszę o informacje, czy na serwerze ftp po wejściu do public_html można w jakiś łatwy i szybki sposób zobaczyć ile miejsca zajmują znajdujące się tam foldery.

    Czyli ile zajmuje folder A, folder B itd.

    W totalcommanderze nie widzę takiej opcji.

    Może jakiś inny program jest do tego zdolny?

     

    PS. Przepraszam za gapiostwo odnośnie tytułowania tematów :/

    powinien być dopisek [wirtualny] na początku.


  11. atak ddos niestety może trwać i długo dłużej,

    zawsze mnie dziwiło takie podejście klienta do firmy: siedzi x czasu , nagle jakiś problem i od razu okazuje się że firma jest bee.

    brak prądu czy wody przez kilka godzin to ok, ale brak serwera to katastrofa ... znaczy firma bee trzeba ją zmienić

    Edart, przepraszam no poniosło mnie.

    Nie porównuj jednak hostingu do braku wody ;) z braku wody przez kilka godzin napewno nie ucierpi wizerunek firmy tak jak ma to miejsce podczas awarii strony internetowej. Wybaczyć to można z pół godzinną awarię ale cały dzień w godzinach roboczych gdzie jest największy ruch?

    Tłumaczenie netmark jest dość przekonujące, dostałem też od nich jako rekompensate 2tyg przedłużenie serwera więc nie zamierzam zmieniać i nikogo do tego nie namawiam. To jest wybór indywidualny.

     

    PS. System ticketów działa dobrze, mam 100% odpowiedzi.


  12. Cześć. Ze swojej strony polecam hosting firmy www.netmark.pl

     

    Z ich usług korzystam już ponad rok posiadając kilka hostingów. Ani razu nie zarejestrowałem padów ani nawet zmiany szybkości serwerów. Ze swojej strony bardzo polecam hosting gdyż nie jest drogi a jest bardzo szybki i bezawaryjny.

     

    www.netmark.pl

    No do dzisiaj byłem szczęśliwym posiadaczem serwera w tej firmie. Niestety czar prysł od ok 10;30 mam padnięty serwer, żadna stronka się nie ładuje, nie ma dostępu do FTP i do cpanela. Netmark tłumaczy to atakiem DOS na jeden z jego serwerów ale żeby nie dać sobie z tym rady przez taki długi okres czasu? jest po godz. 17 i pewnie poszli sobie do domciu a klienci zostali z problemem. Kontakt z nimi jest kiepski, dodzwonić się nie ma szans, już pewnie sobie na stale na sekretarce nagrali ze linia przeciążona i żeby korzystać z tych ichniejszych ticketów, na które odpisują ale na odpowiedzi tez trzeba poczekać co dodatkowo frustruje. Ciekawe jak to jeszcze długo potrwa :/


  13. Witam wszystkich,

     

    Tworzę stronki i sklepy internetowe (średnio kilka miesięcznie), mam zarej. działalność gosp.

    Mam też stronkę gdzie oferuję swoje usługi webmasterskie i teraz chcę do niej dodać możliwość wyszukiwania i rejestrowania domen (to akurat nie dot. tematu) oraz hosting w związku z tym mam takie dość lamerskie pewnie pytania:

     

    Chcę by na stronce (ew. podstronie) była możliwość dla klienta, wyboru serwera oraz zamówienia go on-line i aby cały proces odbywał sie automatycznie. Klient dostaje e-mail itp. informacje, że serwer został utworzony w takiej i takiej subdomenie/katalogu i że może go np. 7 dni testować oraz dostaje informacje o płatności.

    Jak to wygląda od strony technicznej, czy wykupując serwer resselerski są dostępne aplikacje, jakieś api, które to umożliwia, czy trzeba pisać własne skrypty? a może są takie już gotowe?

    Nie zamierzam raczej z braku czasu tworzyć firmy hostingowej, ma to być tylko taka wygodna możliwość dla klienta.

    Mogę w tym zakresie współpracować z inną stricte hostingową firmą ale nie na zasadzie programów partnerskich gdzie wstawiam referrala i tyle go widziano. Wolę całą platformę, gdzie będę miał pewność, że serwer zamówiony przez moją stronę pójdzie na moje konto.

×