rybak157
-
Zawartość
0 -
Rejestracja
-
Ostatnio
Posty napisane przez rybak157
-
-
Informacje o rekompensacie wyslemy w tym tygodniu .O niczym nie zapomnielismy ale chcemy najpierw dopracowac do konca poprawe tej awarii.
minął tydzień który wskazałeś, żaden mail nie dotarł, kibicuję dalej
-
Minął tydzień od awarii:
- brak informacji o podsumowaniu awarii (nie wiem z jakich dni które backupy są podniesione), u mnie maile są z 8-9 maja, część plików z 18 maja, sam muszę dochodzić co jest od czego,
- brak informacji o przyznanej rekompensacie,
- usunięty z serwera link do awarii s98,
ogólnie sprawa zamieciona, a w zasadzie to nie było sprawy
-
podania ETA i konkretnych rzeczy.
Piotrze,
napisałem w poście powyżej że pierwsze zgłoszenie poszło po 1h od komunikatu z mojego monita że website-down, bardzo proszę nie uogólniaj i nie przeinaczaj. Po równej godzinie zgłosiłem na admin@ że jest problem z maszyną. Wiem, że jak pierdyknie to potrzebna jest chwila żeby się ogarnąć, ale po godzinie warto już mieć diagnozę, plan i scenariusz dla klientów. Napisałem to w dobrej wierze a nie po to żeby się przyczepić, możesz skorzystać z mojej sugestii albo ją zignorować i olać.
-
A jakie jeszcze chciałbyś konkrety? Nr seryjne zepsutych dysków?
Sarkazm nie jest potrzebny, merytorycznie nic nie wnosi a sugeruje brak argumentów.
To co podałem otrzymałem 5 minut przed wysłaniem na wht. Oczekiwałbym:
- na początku awarii rzetelne info co się dzieje,
- plan co będzie robione,
- info o postępach i ew. zmianach planu,
maile które otrzymałem godzinę po wystąpieniu awarii zawierały się w jednym zdaniu:
Serwer ma awarię nie możemy podać czasu jej usunięcia.
Pierwsze konkretne info udało się wydusić dziś rano.
Dla mnie to słabe.
Żeby była jasność - nie mam do nikogo pretensji że serwer leży od X godzin bo padła macierz - wcale nie zazdroszczę tym chłopakom, ale wątek jest o tym jak zachowują się firmy w trakcie padu i tu to opisałem. Nie oczekuję złotych gór czy pisma na papierze czerpanym przyniesionego na czerwonej poduszce tylko konkretnego info żebym wiedział na czym stoję.
-
s98 leży od wczoraj 18:48
konsultanci są po melisie i generalnie nic konkretnego nie podają, jedyne co udało mi się uzyskać to
Informacje odnośnie awarii serwera s98.vdl.pl
23.05.2017, godzina 00:58
W dniu 22.05 po godzinie 19 doszło do poważnej awarii macierzy RAID10, która utrzymuje dane
stron www i poczty Klientów. W jednym czasie uszkodzone zostały dwa dyski i macierz została
rozsynchronizowana. Obecnie trwają prace nad możliwościa przywrócenia macierzy do działania.
Jest to dosć czasochłonny proces i jeżeli się uda, dane bedą dostępne. Istnieje jednak możliwość
utraty danych, będziemy wtedy przywracali kopie zapasowe z zewnętrznych serwerów.
Nie jest jeszcze znany dokładny czas naprawy serwera, ale napewno potrwa kilka-kilkanaście godzin.
Macierz z bazami danych i ustawieniami jest bezpieczna i nienaruszona.
23.05.2017, godzina 7:00
Niestety nie udało się uruchomić macierzy RAID, ponieważ podczas resynchronizacji danych
doszło do uszkodzenia kolejnego dysku. Sprawdzimy jeszcze jedną możliwość i jeżeli sie
nie uda, zaczniemy przywracać dane z kopii na całkiem nową macierz stworzoną z nowych dysków.
23.05.2017, godzina 8:45
Uruchomiliśmy procedurę przywracania danych z kopii zapasowych. Kopie plików posiadamy z 16-22 maja.
Będziemy mailowo informować każdego Klienta o przywróceniu jego danych.
Po zakończeniu awarii będziemy informować o przyznanych gratyfikacjach do każdego konta na tym serwerze.
Przepraszamy za niedostępność serwera.łączna długość tej awarii to już 19h ... rekordu jeszcze nie ma jeśli chodzi o linuxpl ale są szanse.
linuxpl.com - pady
w Host is down (serwer nie działa)
Napisano · Raportuj odpowiedź
widać ile są warte zapewnienia, poczekałem 3 miesiące + kilka dni i:
- żadnego mailingu nie było,
- żadnej rekompensaty nie widzę w panelu serwera,
żenua