Skocz do zawartości

Michał Kordulewski

Użytkownicy
  • Zawartość

    10
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Posty napisane przez Michał Kordulewski


  1. Shive, nie demonizuj handlu dziełami sztuki. Wbrew pozorom to normalne zajęcie zwykłych ludzi. Na brak wolnej gotówki istnieje bardzo skuteczna strategia - trzeba kupić tanio a sprzedać drogo. :)

     

    W porównaniu chodziło głównie o brak płynności i niewielką grupę podmiotów zainteresowanych.


  2. To dołączę małą pochwalę dla obu firm. Właśnie zalogowałem się na posiadane konta (w H i P), które to niebawem wygasną (pierwsze za 10 drugie za 40 dni). Akurat to konta, które dość rzadko doglądam. I na obu zonk - na obu przekroczony limit transferu o kilkadziesiąt procent. Miłe i raczej profesjonalne, że nie została zablokowana obsługa. Trochę dziwne, że nie zostałem poinformowany o tym fakcie i jednocześnie nie został skrócony okres abonamentowy ani wystawiona faktura.

     

    Info poszło także na helpdesk, bo w obu firmach posiadam inne konta i może to błąd.

     

    Edit 2007.07.05 ok. g.9.50:

    Jak głosi pradawne chińskie przysłowie "nie chwal hostingu przed zachodem słońca". :) Właśnie otrzymałem informację, że P nie jest zainteresowane dalszym świadczeniem usług. Z tym, że nie zrywają umowy a nie są zainteresowani przedłużeniem na kolejny okres rozliczeniowy. W chwili obecnej usługa jest realizowana.

     

    Pal licho, jak na razie obie spółki polecam a z niejednego pieca hosting miałem. :)


  3. Muszę przestrzec przed błędem w formularzach rejestracyjnych domen gdy korzysta się w przeglądarce z kilku paneli. Jednym zdaniem - dane podczas kilku kroków rejestracji są przechowywane jako dane sesji a nie w formularzu. Wystarczy prowadzić rejestrację na kilka paneli (np. kopiując dane) i zatrzymywać się na drugim kroku operacji (weryfikacja danych przed rejestracją) - wpisane dane będą się nadpisywać, choć treść strony sugeruje, że dane są zawarte w formularzu i jest wszystko OK. Po dokończeniu rejestracje zostaną nieprawidłowo wykonane z danymi z ostatniego wypełnionego formularza. Rejestrując trzeba wszystkie kroki prowadzić od początku do końca osobno dla każdej z domen.

     

    Po korespondencji z obsługą rejestratora otrzymałem odpowiedź, że według nich jest OK. No cóż, osobiście jestem innego zdania, choćby z tego powodu, że dość często rejestruję na wiele paneli. Dlatego też sugeruję ostrożność.


  4. Troszkę martwi mnie home.pl gdyż jednak potwierdzają się słowa bellerofont'a:

     

    A ja myślę, że po części trzeba być wdzięcznym spółce home.pl. Dała czytelny sygnał, że w razie swoich problemów nie powstrzyma się przed niewywiązaniem z umów, choć ma możliwości techniczne i ekonomiczne. Osobiście wiele dało mi to do myślenia, bo rozglądałem się za dedykowanymi z najwyższej półki.

     

    edit: To taka siła samoregulującego się rynku. Tak jak dzieci z Allegro przez swoje dość specyficzne oferty określają dla kogo są ich usługi, tak home.pl właśnie określiło jak traktuje swoich klientów i kogo by chciało obsługiwać.


  5. Fatalne jak dla mnie byloby powszechne w swiecie hostingu rozwiazanie pt. blokada serwisu, tar z danymi na serwerze i informacja, ze zwrot pieniedzy nie przysluguje.

     

    No cóż, Kodeks Karny i Kodek Cywilny dość jednoznacznie tę kwestię reguluje, tak więc tych rozwiązań w ogóle nie biorę pod uwagę.

     

     

    To co zaproponowalo Home.pl w obecnych realiach jest wybitnie komfortowe.

     

    Myślę, że należałoby to powiedzieć wprost - rozwiązanie wprowadzone przez Home.pl było tylko o tyle dobre, że nie oparło się wprost na wyłudzeniu nienależnego abonamentu. Więc nie nazwałbym tego wybitnie komfortowym rozwiązaniem. Komfortowe to miało być wyświadczenie usług.


  6. MiKeyCo: coż, ja swoją energię magazynuję właśnie na tego typu poważne problemy, które opisujesz, a nie walęi z hostingiem za kilkanaście złotych miesięcznie, który w dodatku te kilkanaście zł zwraca i daje mi dwa tygodnie na przenosiny. Ale jak pisałem - co kto lubi B).

     

    Ależ właśnie hosting jest poważnym problemem. A dokładniej jest problem... gdy są z nim problemy. Co było wartościowego w ofercie Home.pl? Imho:

    1. 'zrób i zapomnij' - wysoka jakość, pewność utrzymania;

    2. dobre parametry (nominalnie!);

    I za te właśnie wartości warto było zapłacić.

     

    Jeśli zastanowimy się nad tym w obecnym kontekście to okazuje się, że pierwsza cecha już nie jest taka wartościowa, bo nie można być pewnym stałości oferty i wywiązania się z niej. I analogicznie druga cecha się relatywizuje, gdyż się okazuje, że podane parametry nie są wyłącznymi decydującymi o wywiązaniu z umowy. W tym momencie co pozostaje? Wysoka jakość za wysoką cenę ale bez żadnych gwarancji. Czyli taki Allegro Hosting de Luxe.

     

     

    walki z hostingiem za kilkanaście złotych miesięcznie

     

    BS PRO to 900zł netto/rok (1000zł netto/rok przy płatnościach półrocznych), co daje 75 (83) zł netto/m. A to nie jest kilkanaście złotych miesięcznie tylko poważna kwota jeśli chodzi o hosting, wkracza w obszar VPSów.

     

     

    Myślę, że nikt nie ma pretensji o to, że oferta jest nieopłacalna dla spółki Home.pl. Za to z pewnością klienci zapamiętają to, że bezpodstawnie zmieniono warunki w czasie gry i do tego wmawiano, że to wina klientów. Nieoptymalne skrypty i wykorzystanie kont to rzecz powszechna (niestety). Można zrozumieć, że starano się tę sprawę zmienić, ale zrobiono to w fatalny sposób (także niestety).


  7. Mając 1000 różnych innych hostingów i rozwiązań do wyboru, na siłę chcecie zostać w Home.pl, mimo, że traktują Was jak piąte koło u wozu. Co kto lubi..

     

    Nie zauważyłem, by ktokolwiek chciał zostać na siłę. Za to wiele osób porusza sprawę niewywiązania z zobowiązań.

     

    Czy jeśli zostaniesz oszukany przez developera przy budowie domu/mieszkania i będzie to polegało na wprowadzeniu w błąd i niewywiązaniu z umowy, to dalej będziesz twierdził, że pal licho stracony czas i pieniądze, bo przecież można zacząć wszystko od początku? Kategorie prawne niewiele się różnią, różna jest tylko wartość sporu.


  8. szkoda tak btw. że niektórzy z home'owych obciążaczy nie zdają sobie sprawy, że np. dowalajac do pieca serwerowi MySQL działali na szkodę np. 2 tysięcy innych userów, którzy mieli na nim bazy.

     

    To zbyt daleka interpretacja. Home.pl dość skrupulatnie w marketingu i PR wykorzytuje autorskie rozwiązania i bogate zaplecze, za to w ogóle nie informuje o ograniczeniach. I to zarówno pod względem czysto prawnym jak i technicznym. A więc to strzał we własną stopę - chcieliby stworzyć wrażenie Biznes Serwerów PRO CoToWszystkoUdźwigną i nie informować o ograniczeniach. Wzróć uwagę, że wiele w materiałach Home.pl jest o wysokich parametrach a w ogóle nie ma o rzeczywistych możliwościach.

     

    Myślę, że po prostu spółka sama doprowadziła do wrażenia, że jej serwery są z gumy. Wyhodowała sobie klientów, którzy nawet jeśli by chcieli zadbać o optymalne wykorzystanie konta, to po prostu nie mogą - nie ma materiałów, nie było wcześniej informacji indywidualnych, nie ma narzędzi. Dobitnie świadczy o tym choćby wypowiedź Stevena, który ujawnił, że przenoszono trudnych klientów na osobne serwery. A to tylko pogarszało sytuację, bo klienci wciąż nie wiedzieli o sytuacji i swobodnie wykorzystywali serwery, bo jedyne wiążące parametry na to pozwalały.

     

    Edit: Wybrana taktyka niestety nie prowadzi do żadnego konstruktywnego rozwiązania. Ani oferta ani regulamin nie zostały urealnione, nie wprowadzono żadnych narzędzi by klienci mogli zaradzić podobnym problemom w przyszłości, nie wprowadzono w bogatych materiałach informacyjnych żadnej (sic!) informacji dla obecnych i przyszłych klientów. Zastosowano amputację kończyny, która sprawiała ból bez wnikania w przyczyny. No cóż, chwilowa ulga.

×