Skocz do zawartości

fighter

Użytkownicy
  • Zawartość

    14
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Normalna

1 obserwujący

O fighter

  • Ranga
    Nowy użytkownik
  1. Jeśli komuś to się przyda, to też podam znaną mi konfigurację - z taką dokładnością, z jaką mogę: 4* UltraSPARC 1.5 GHz 16 GB RAM dyski FC usługi: poczta, www, shell, DNS ponad 3000 kont [stąd się wzięły liczby w mojej ankiecie] Poczta używana raczej intensywnie, www to głównie strony statyczne + portale (ale raczej nie intensywnie używane - zresztą tu nie mam dokładniejszych danych). Działa bardzo wydajnie. Pozostałe znane mi instalacje to: - konta shellowe (kilkaset szt. na high-endowy serwer PC - ale nie jest to ostateczna liczba) + poczta lokalna + lokalne usługi typu NAT - i tu dotychczas nie napotkałem na ograniczenia (idle na poziomie 80%, ale nie są tu uruchamiane aplikacje) - serwery aplikacyjne, gdzie z góry są przydzielane procesory do liczby wątków, które aplikacja ma na stałe ustawione (czyli w najgorszym razie jest niedociążenie) - tutaj oczywiście sprawa jest jasna i liczba klientów wiąże się z liczbą cpu Jasne, że wszystko zależy od przypadku, ale jeśli ktoś choćby minimalnie skorzysta ze zgromadzonych tu przykładów, to wg mnie warto. Pozdrawiam, -fighter
  2. Dzięki - o tego typu odpowiedzi mi chodziło. Powinienem na początku poprosić bardziej o przykłady niż same oszacowania - byłoby jaśniej - mea culpa. Zgadzam się też z tym, że tego typu praktyczne case-y są użyteczne - nawet dla osób, które już prowadzą podobną działalność - i z góry dziękuję za następne. Natomiast moja spokojna odpowiedź do 'p': nie osądzaj pochopnie, jakie zrobiłem rozeznanie przed zadaniem pytania lub czy jestem wg ciebie leniwy. Zajmuję się zawodowo administracją, natomiast chciałbym zdobyć trochę więcej wiedzy związanej z klientami komercyjnego hostingu - zwłaszcza dedykowanego. Jest to wiedza specyficzna i wg mnie nietrywialna do zdobycia. Dzięki wszystkim, którzy jakąś cząstką takiej wiedzy bedą się chcieli podzielić. Pozdrawiam.
  3. Jasne, że to rozumiem - napisałem na samym początku. Ale np. ty widzę prowadzisz firmę hostingową, więc możesz coś takiego oszacować przy uwzględnieniu założeń, które opisałem. Zawsze to będzie jakaś realna informacja, bo się tym zajmujesz, a nie "gdybanie", które czasem widzę u innych... Poza tym - można zawsze powiedzieć - "temat zbyt ogólny, ale mam na przykład taki serwer, gdzie...". Zawsze to coś daje . Dzieki. -fighter
  4. Hej w 2007. Wiem, że nie ma prostej odpowiedzi na powyższe pytania i ciężko udzielić precyzyjnej odpowiedzi, ponieważ "wszystko zależy"... Ale jakiekolwiek szacunkowe dane i rzędy wielkości byłyby ciekawe i bardzo pomocne. Mam prośbe o Wasze zdanie oparte na doświadczeniu -- ile standardowych kont www można zmieścić na 1 maszynie przy zachowaniu dobrej jakości usługi - czyli wydajności (załóżmy dla uproszczenia 2xOpteron, 8 GB RAM, przestrzeń dyskowa zależnie od potrzeb; w granicach 1 TB, konta mało/średnio obciążające typu strony domowe/CMS-y,sklepy)? I w drugiej części - jakiego rzędu transfer miesięczny tak podzielony serwer wygeneruje (łącze 1Gbit/s) ? Ciekawi mnie też przy okazji, jakiego rzędu transfer generują inaczej wykorzystywane serwery dedykowane (tzn. nie hostingi) - np. średnie serwisy internetowe czy serwery inaczej wykorzystywane przez klientów. Dzięki z góry za wszystkie próby udzielenia odpowiedzi. -fighter
  5. Nie bardzo - chodzi ci o to, że 2-3h to za dużo? Wg mnie po początkowym, trudnym etapie i przy spełnieniu pozostałych warunków, o których pisałem, to 2-3h total cputime jest aż nadto. (?)
  6. Hej. Jakie są wasze opinie dotyczące płac dla admina serwera dedykowanego? Ze względu na wiele zmiennych wprowadzam kilka założeń, aby uprościć sprawę: jest to serwer raczej _nie_ przeznaczony do dzielenia w celu dalszego hostingu (a np. serwer na potrzeby firmy, której przestało wystarczać konto www+email, może też chcą mieć zabezpieczony dostęp do jakiejś aplikacji). wymagania klienta nie są zbyt rozbudowane w czasie - tzn. po instalacji bazowego systemu i aplikacji jest to raczej bieżący maintenance i zapewnianie nieprzerwanej, bezpiecznej pracy a nie ciągłe zmiany, reinstall-e, itd. admin jest dostępny pod telefonem 24h, pod mailem 8-18. admin reaguje na zgłoszenie problemu/prośbę o zmianę w konfiguracji w czasie do kilkunastu minut w godzinach 8-18 admin reaguje na awarie sprzętowe 24h i zapewnia, że downtime nie przekroczy 6h admin pośredniczy we wszystkich sprawach i problemach związanych z serwerownią i serwerem (czyli odciąża od tych spraw klienta) przy dobrej organizacji pracy realne sumarczyne "konsolowe" obciążenie admina to 2-3h/dziennie (oczywiście do tego dochodzi smycz i odpowiedzialność) pensja jest realna na dzisiejszym rynku - tzn. w miarę atrakcyjna dla potencjalnych klientów kwota netto (czyli to, co admin dostaje na rękę) Dzięki za głosy w sondzie i opinie. -fighter
  7. A widzisz, to pocieszajace. Ja też myślę o kwocie 1500 netto, tylko że wraz z serwerem i cala infrastrukturą - więc może za mało liczę? (choc był tu np. głos, że jeśli to miałoby być bez administracji, to jest to trochę za dużo (a jeśli z admin. to za mało ;-)), cenniki firm też by na to wskazywały, chociaż s. dedykowany o słabszych parametrach można już mieć za kilkaset zł.) Czy ktos inny jeszcze moze podac jakies przyklady z życia z kwotami? Dzięki! P.S. Ta dostępność 3x w tygodniu 20-21 brzmi niegroźnie dla "lajkonika", ale pewnie niezły pain to był, co?
  8. Jak pisałem: mogę przyjąć, że w początkowym okresie infrastrukturę (łącznie z remote hands ;-)) na kilka serwerów dedykowanych miałbym za darmo - po prostu myślę, że jest szansa, że mogę się dogadać z zaprzyjaźnioną serwerownią. Także pomińmy ten aspekt w kosztach. Moja sytuacja jest więc specyficzna i w tym widzę swoją szansę. Co do remote hands: są serwerownie, gdzie 24h siedzi osoba odpowiedzialna za monitoring i można do niej przedzwonić i poprosić o przestawienie wajhy tu i tam. Normalnie taka usługa może kosztowaź np. 50zł. jednorazowo. W moim przypadku: patrz wyżej. A administratorem z przyczyn ekonomicznych i z zawodu byłbym ja. Ciekawi mnie, jaki byłby odzew na moją ofertę w odpowiednim dziale tutaj na forum, czy ktoś może to spróbować ocenić? (wiem, że na razie nie ma konkretów, ale pogdybać wieczorkiem czasem można)
  9. Dzięki za tą konkretną odpowiedź. Myślę, że jeśli uda mi się wynegocjować podstawy sprzętowe, to mam wiedzę i warunki, żeby solidnie obsługiwać w ten sposób na początku samodzielnie 1-2 firmy (takie, które w średni sposób obciążaja swojego admina). Potem będę musiał wziąć osobę do pomocy i tu też mam juz wstępne plany - ale najpierw muszę mieć tego jednego czy dwóch klientów jako bazę. Będę musiał uruchomić wszystkie kontakty... Ciekawe jakie szanse miałbym ogłaszając się tutaj na forum? Pozdrawiam. -fighter
  10. OK - sorry, jeśli moje drążenie jest irytujące, ale muszę znać konkrety dotyczące kwot. Zapytam inaczej - czy jeśli z firmą dogadam się w zakresie administracji tak, że obie strony będą zadowolone z zakresu moich obowiązków, to czy kwota 1.5 k netto/miesiąc za taki serwer dedykowany wg tego co pisałem wcześniej i z takim poziomem supportu jest ceną sensowną na dzisiejszy rynek, czy może cena mogłaby być wyższa (jaka?). Pozdrawiam cierpliwych ;-)
  11. Dzięki ponownie. Jak już pisałem, mogę przyjąć, że w początkowym okresie infrastrukturę (łącznie z remote hands ;-)) na kilka serwerów dedykowanych miałbym za darmo - po prostu myślę, że jest szansa, że mogę się dogadać z zaprzyjaźnioną serwerownią. Także pomińmy ten aspekt w kosztach. Czy kwota 1.5k netto miesięcznie za taki serwer dedykowany wraz z podstawową administracją i supportem wg tego co pisałem to sensowna cena czy może mogłaby być spokojnie wyższa (jaka?) ? Pozdrawiam, -fighter
  12. Rozumiem - ale z innych wątków tutaj i z moich założeń wynika, że nie musiałby to być pełen support 24h i realnie mało kto go tak naprawdę oferuje - tzn. pełen support w godzinach powiedzmy 8-18, w pozostałych godzinach monitoring, remote hands + czas usunięcia usterki sprzętowej 6h jak pisałem. Czy to nie jest uczciwa i sensowna propozycja? (pewnie lepiej znacie rynek - czyli klientów - a mnie tego brakuje właśnie - więc może doradzicie, czy założenie takiego SLA jest sensowne)
  13. Bardzo dziękuję za sensowne odpowiedzi. Wiem, że to pytanie bardzo ogólne, ale jaka cena usługi "serwer dedykowany" byłaby wg was sensowna na dzisiejszym rynku, załóżmy dla uproszczenia, że infrastruktura, serwer oraz parametry łącza krajowego i zagranicznego serwerowni są b. dobre (jak na polskie warunki). Natomiast support, mimo moich najlepszych starań byłby raczej standard niż premium, z opisanych przeze mnie wcześniej względów. (staram się po prostu oszacować zyski i koszty, żeby zobaczyć, czy to ma sens) Czyli wiem z góry, że z czegoś takiego nie wyżyję (chyba, że będzie w tym chodzić bardziej o outsourcing administracji do mnie, niż o sprzęt i postawienie na nim gotowej, bezobsługowej w sumie usługi). Pozostają więc typowe serwery dedykowane. I jeszcze jedno pytanie - czego najczęściej klienci dedyk./vps oczekują od administratora w sensie zakresu obowiązków? Czy większości klientom "wystarczy" dostarczyć serwer z zainstalowanym wstępnie systemem, zdalnym managementem i konsolą po ssh (czyli setup, którego nie mogą zepsuć na dobre) oraz procedurami rozwiązywania awarii sprzętowych oraz odtwarzania całości instalacji po mojej stronie czy raczej oczekują bieżącej administracji? Pierwszy przypadek jest oczywiście dla mnie lepszy ale czy właśnie na takie usługi jest wg was popyt? Dzięki, -fighter
  14. Witam wszystkich, to mój pierwszy post tutaj. Jaki jest profil, przykład i gdzie szukać klienta na usługę typu serwer dedykowany lub wirtualny (np. oparty na Xen)? Rozważam założenie własnej działalności, która mogłaby początkowo polegać na administrowaniu kilkoma serwerami przy założeniu, że dostarczam miejsce w porządnej serwerowni i sprzęt (załóżmy, że mam to bez kosztów dopóki nie stanę na nogi). Ponieważ tym się zajmuję zawodowo i mam odpowiednie wykształcenie, myślę, że technicznie dałbym radę. Chciałbym raczej (i ponieważ działam w pojedynkę, to muszę) postawić na niewielką grupę klientów i utrzymywać z nimi dobry kontakt na zasadzie "klient nasz pan". Mam już prawie 30 na karku i chcę wreszcie zacząć pracować na własne konto. Natomiast nurtuje mnie pytanie czy i w jaki sposób znajdę klientów. Raczej nie dam rady samemu dobrze obsługiwać klikudziesięciu-kilkuset klientów na wirtualnych kontach www/email, ale przede wszystkim ceny takich kont są obecnie tak niskie, że nie wyszedłbym na swoje (interesuje mnie zysk kilka tys. miesięcznie, bo to zapewniłoby mojej firmie jakiś rozwój). Dlatego zastanawiam się nad obsługa indywidualnych klientów. Do czego ludzie zwykle używają VPS-a lub serwera dedykowanego (poza dalszym resellingiem)? Do czego właściwie jest ludziom najczęściej potrzebny VPS - czy chodzi im o jakieś aplikacje własne czy po prostu o swobodę przy cenie niższej niż za serwer dedykowany? Jaką kwotę można wg was sensownie zażądać miesięcznie za serwer powiedzmy 2xXeon, 2Gb RAM, RAID SCSI, załóżmy, że bez limitu transferu (lub jakiś limit z górnej półki - jaki to?). Zakładam w cenie remote hands 24h i czas usunięcia awarii sprzętowej powiedzmy 6h. Albo inaczej - współpraca z firmą polega na zasadzie: my chcemy serwer, ma działać i udostępniać to i to, a pan administruje głównym systemem (czyli np. nie zakładam kont, ale np. jestem odpowiedzialny za patche, itp.) - jak cos takiego wycenić przy identycznym założeniu sprzętowym jak wyżej? I najważniejsze - czy wg was jest popyt obecnie na tego typu usługę? Gdzie szukać klientów? Dzięki za wszelką pomoc i pozdrawiam. -fighter
×