Skocz do zawartości

Przenikający

Użytkownicy
  • Zawartość

    23
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Posty napisane przez Przenikający


  1. Moja historia skończyła się na ostrym dyżurze kardiologii we Wrocławiu po takich klientach, więc doszedłem do wniosku (za radą lekarza) - że muszę podchodzić do nich z dużym dystansem.

     

    Trzeba więc podchodzić z dystansem do tego co się robi.

    Bez problemu większość firm z migruje Ci maile automatycznie bez zawracania głowy.

     

    No właśnie wcale nie. Bynajmniej ja miałem ograniczony wybór tylko do tych hosterów, którzy dają indywidualne IP także na serwer wiadomości (na SMTP), a takich jest niewielu (oczywiście nie chodzi o VPS, gdzie to jest naturalne).

    Musiałem osobiście przenosić pliki wiadomości (po spakowaniu) z DirectAdmin do cPanel - efekt był taki, że wszystkie wiadomości wyświetlały się w klientach pocztowych jako nieprzeczytane (pliki nie znajdowały się w katalogach "new" tylko "cur", a mimo to). Za dużo katalogów z wiadomościami, żeby wszystkie odznaczać jako przeczytane. Zrezygnowałem więc z cPanel i przeniosłem się do innego hostera na DirectAdmin (ale też z możliwością indywid. IP na SMTP). Póki co, nowy hoster daje radę. Nawet nie wykupiłem jeszcze indywid. IP, bo współdzielone IP jest, jak na razie, od ponad tygodnia czyste (nie jest na żadnej czarnej liście). Uptime też 100%.

    Co do DNS - wystarczy poprostu wydelegować domenę do nowego hostingodawcy i tam ustawić rekord A na starego - od po 2/3 dniach zmienić A na normalne ustawienia - przejście powinno być płynne i bez przeszkód.

     

    Rada na przyszłość. :)


  2. A co takiego złego w vipower.pl, jeżeli spełnia wszystkie wymagania? :)

    Na dzień pisania tamtego wpisu nie miałem wyrobionego zdania o ViPower.pl (na tym forum przeważały opinie pozytywne, ale było też parę negatywnych) - szukałem alternatyw (których jest niewiele).

    Fajnie to wygląda na stronie. Ale opinie o firmie odstraszają.

     

    Może dlatego że nie korzystamy z marketingu szeptanego (nie płacimy za opinie) - Andrzej - przetestuj sam i napisz własną opinie.

    Ale w takim razie czy ktoś inny płaci za opinie negatywne na Wasz temat?

    Z testowaniem to jest mitręga (a czasami nawet gehenna) - przeniesienie serwisu wraz z e-mailami, konfiguracja i po stronie serwera i w kliencie pocztowym, a problem najbardziej potęguje powolna propagacja zmiany delegacji domen w serwerach DNS (e-maile przychodzą raz to na stary, raz na nowy serwer i już wydaje się, że po kilku godzinach tylko na nowy, o potem jeszcze po 20-30 godzinach przychodzą też na stary, i to e-maile wysyłane z Polski - horror, później to trzeba zbierać).


  3. CRM, którego używasz lokalnie w firmie? To może Windows Server w biurze, a nie hosting?

     

    Albo w ogóle jakiś hosting Exchange? (Czy czego tam potrzebujesz. Nie znam się na tych Microsoftowych usługach.)

     

    Tak, tego niby CRM używam lokalnie (dokładnie to co mam w tej chwili to nie nazwałbym tego prawdzimym CRM, tylko takim pseudo-CRM). Myślę o przeniesieniu tego na CRM webowy, żeby mieć dostęp z dowolnego urządzenia przez przeglądarkę - coś w rodzaju EPESI, ViTiger, czy jakiś fork SugarCRM (wszystko działa na PHP/MySQL). Gdybym miał pozostać na tym MS BCM, to w zasadzie mógłbym przenieść samą bazę na zewnętrzny serwer SQL - do tego Windows Server nie jest potrzebny. Mógłby być nawet z jakiegoś hostingu, ale i tak musiałbym mieć zainstalowanego tego BCMa w Outlooku, co wiąże się z licencją. Pod Androidem tego też nie uruchomię.

     

    PS. Exchange to jest do obsługi poczty, współdzielenia kontaktów, kalendarzy.

     

    A co myślicie o hostingu forpsi.pl ?

    Oni wykorzystują infrastrukturę Aruba CLOUD.


  4. Nie wiem jak mi z tą bazą wyjdzie. Chodzi o bazę do CRM. Obecnie używam SQL (MS) na swoim komputerze - plik bazy ma wielkość prawie 4 GB, ale po przeniesieniu danych do MySQL nie wiem ile wyjdzie. Jak robię backup tej bazy z poziomu Business Contact Managera (dodatek do MS Outlook do zarządzania relacjami z klientami, taki pseudo-CRM), to plik skompresowany ma ~600 MB.

    Możesz dokupić dedykowane IP w kei. Z taką bazą przeniósłbym się na VPS-a, w ogóle wziął oddzielną instancję pod bazę.

     

    W Kei.pl jest niski limit pamięci na proces PHP: tylko 64 MB.

    Wychodzi drogo: żeby mieć np. 4 GB na bazę, trzeba zamówić VPS z zasobami serwera 10% za ~142 zł brutto miesięcznie (promocja na 1 miesiąc: 122 zł brutto). Do tego jeszcze jednorazowy koszt podpisania umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych (tzw. umowa GIODO) za 150 zł + VAT.

    Sprawdź hostit.pl - hosting dedykowany jest z własnym IP - w przypadku Hosting www - koszt dedykowanego IP dla poczty 10 zł netto / mc.

     

    Fajnie to wygląda na stronie. Ale opinie o firmie odstraszają.

     


  5. Jaki budżet miesięczny?

     

    Pytam najpierw o wskazanie usługodawcy, który to ma. I napisałem, że chodzi o hosting (współdzielony), a nie o VPS. Budżet? - Zależy jakie będę limity, to wybiorę odpowiednio dopasowany.

    Kei.pl daje radę.

     

    Daje radę z indywidualnym IP na serwer poczty? ;-)

     

    Ale w Kei.pl baza danych jest ograniczona do 2 GB. Jak zdecydowałbym się tam umieścić CRM, to może zabraknąć miejsca (chodzi o samą bazę).

    W biznes-host.pl - wystarczy że zamówisz dodatkowy IP do serwera www - cena 60 PLN/rok za IP

     

    No właśnie od biznes-host.pl chciałbym się oddalić (z ich serwerowni, z której korzysta też powiązana spółka NetDC).


  6. Popytaj po firmach gdzie jest możliwośc ustalenia indywidualnego adresu IP dla poczty wychodzącej, albo czegoś w rodzaju adresu IP vip.

    Zauważ, że nie wszystkie firmy, które posiadają opcję wykupienia indywidualnego adresu IP będą puszczać przez niego Twoją pocztę wychodzącą, dlatego najlepiej się dopytac.

     

    Takim wspaniałomyślnym jest: GlobalNetwork.pl - BRAWO!

     


  7. @jtylek - Już właśnie zacząłem przyglądać się epesi po zainstalowaniu na Kylos.pl

    Pusty działa OK, ale nie wiem, jak będzie się zachowywał po załadowaniu setek klientów, tysięcy notatek, podlinkowaniu e-maili, itd., czy nie zacznie się wykrzaczać.

    Wydaje mi się też, że chyba jest niewiele możliwości konfiguracyjnych w porównaniu np. z SugarCRM czy vTiger.

    Nie wiem też jak wygląda środowisko programistyczne skupione wokół tego systemu, żeby dodać jakiś nowy moduł (np. ofertowania).

    Do tego jeszcze czeka mnie karkołomna migracja danych z MS BCM (Business Contact Manager, dodatek do Outlooka, oparty na MS SQL).

     

    Uptime 100% w godzinach pracy? Zapomnij, awarie nie wybierają czasu ;)

     

    100% lub to pewnie krzaki oferują ale nie firmy, które podałeś

    No tak, zwłaszcza w Biznes-Host uptime 100% lub bliski budzi niedowierzanie
    (chociaż w czerwcu 2014 rzeczywiście było 100%)


  8. Witam!

     

    Poszukuję dobrego i ekonomicznego hostingu pod CRM na PHP (typu SugarCRM, vTiger, epesi, itp.). Nie korzystałem jeszcze z własnej instalacji takiego systemu, dlatego nie wiem, jakie w praktyce może być użycie pamięci, czy procesora.

    Zakładam całodzienną pracę jednego użytkownika na bazie min. kilkuset klientów, z obszernymi notatkami w historii działań, który co chwię coś w nim przegląda, dodaje nowe obszerne notatki, wysyła/otrzymuje e-maile, które są powiązywane z kontaktem, itd.

     

    Biorę pod uwagę oferty:

    a) KYLOS.pl - konto silver (przyjazny support, ale tu memory limit na 1 proces PHP to maks. 200MB),

    b) GlobalNetwork.pl - BasicHosting lub NiceHosting,

    c) IQ.pl - start M,

    d) NetDC.pl - oferta podstawowa,

    e) ZenBox.

     

    Istotne jest też, aby usługodawca chciał podpisać (najlepiej bez dodatkowych kosztów) pisemną umowę ochrony powierzenia danych osobowych. Jeszcze uptime na poziomie 100% w godzinach pracy i wieczornych też jest bardzo istotny (w środku nocy, to mogą sobie nawet wyłączyć zasilanie, czyli uptime 0% ;-).

     

    Z pozdrowieniami...

    Andrzej


  9. @www.mzone-net.eu

    Oferta może prawie OK, ale:

    - umowa na prawie brytyjskim,

    - brak możliwości podpisania pisemnej umowy ochrony powierzenia danych osobowych,

    - niskie limity wykorzystania procesora, też nie za wysokie limity pamięci na 1 proces PHP (co może się odbić niekorzystanie przy korzystaniu z postawionej aplikacji typu CRM (np. SugarCRM, vTiger, epesi, itp.), aczkolwiek nie wypróbowywałem tego jeszcze, więc nie wiem jakie w praktyce to obciążenie może być.


  10. Popytaj po firmach gdzie jest możliwośc ustalenia indywidualnego adresu IP dla poczty wychodzącej, albo czegoś w rodzaju adresu IP vip.

    Zauważ, że nie wszystkie firmy, które posiadają opcję wykupienia indywidualnego adresu IP będą puszczać przez niego Twoją pocztę wychodzącą, dlatego najlepiej się dopytac.

     

     

    No właśnie z tym chyba jest problem jeśli chodzi o ekonomiczny hosting www. Dlatego może bardziej realnym rozwiążaniem jest aby usługodawca sam pilnował aby SPAM nie był wysyłany z kont klientów (może ponakładać niskie limity wysyłanych e-maili dziennie) i sam sprawdzał co jakiś krótki odstęp czasu czy serwery pocztowej nie znajdują się na czarnych listach (w zasadzie to może zamówić sobie monitoring), a jeśli znajdzie się, to żeby sam czyścił listę bez mojej interwencji.

     

    Jeszcze znalazłem coś takiego: http://www.zoho.com/mail/

    Czy ktoś może korzystał?


  11. Witam!

     

    Poszukuję ekonomicznego hostingu www z dobrze działającą pocztą, tzn.:

     

    1) żeby usługodawca dbał o reputację adresów IP swoich serwerów pocztowych, aby nie trafiały na czarne listy, a jeśli już trafi, to żeby sam go usuwał z tych list (poza tym żeby minimalizował liczbę użytkowników pod jednym IP i stosował dość niski limit liczby wysyłanych e-maili dziennie lub na godzinę);

     

    2) żeby stosował skuteczny system antyspamowy i antywirusowy (obecnie na hostingu w Biznes-Host.pl nie wygląda to idealnie).

     

    Biorę pod uwagę oferty:

    a) KYLOS.pl - konto silver,

    b) GlobalNetwork.pl - BasicHosting lub NiceHosting,

    c) IQ.pl - start M (jest tam w promocji jakaś "Poczta pro"),

    d) NetDC.pl - oferta podstawowa,

    e) ZenBox (ale tam chyba dalej stosują tylko greylisting, nie wiem, jak dbają o reputację swoich IP),

    e) a nawet OVH - Personal.

     

    Z pozdrowieniami...

     

×