Skocz do zawartości

qwerty

Użytkownicy
  • Zawartość

    50
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Posty napisane przez qwerty


  1. A pff... Nawet nie wiem co tutaj napisac... Moze BZDURY?

     

    Zapewne Xeon'y z serii 5300. Google Ci przestalo dzialac? :)

     

    A czy napisal, ze serwer bedzie bezposrednio wpiety w swiatlowody? Jak juz sie chcesz czepiac, to z sensem...

     

    A co ma 5 do 10? Oprocz RAID'a w nazwie oczywiscie? Poza tym 5 > 10 :)

     

    Jakbys wiedzial na jakiej zasadzie dzialaja te RAID'y to bys wiedzial, ze to o czym piszesz w normalnych warunkach (czyt. sprawne kontrolery i dyski) jest niemozliwe.

     

    zadne bzdury

     

    raid5 jest wolniejszy od raid1 - raid 10 jest szybszy od obu

    dla mnie raid5 jest zbyt wolny zeby go uzywac i my uzywamy tylko raid1 i raid10 chociaz to wiecej kosztuje.

     

    raid 5 < raid1 < raid 10


  2. doswiadczony admin nie bedzie robil za grosze - poczatkujacy zwykle nie oczekuja ze ktos im zaplaci wielkie pieniadze - tyle ze wiadomo niedoswiadczony admin moze narobic szkod i wtedy to wiecej kosztuje niz ten bardziej doswiadczony.

     

    z doswiadczenia wiem ze im wiecej placisz tym mniej masz zmartwien. oczywiscie trzeba tez brac pod uwage czas pracy - 99% czasu admin nic nie robi wiec placenie comiesiecznej pensji adminowi to tak jakby ubezpieczenie (niekoniecznie duze pieniadze) i tak jak w firmach ubezpieczeniowych admin zrobi co trzeba kiedy czas przyjdzie.

     

    oczywiscie admini moga pracowac tak dla kilku pracodawcow - no chyba ze firma jest duza i trzeba tracic na nia duzo czasu(no ale musialaby byc naprawde duza).

     

    ale za samo 24/7 powinno sie dobre pieniadze placic - nikt nie jest happy jak musi cos zrobic a czuje sie jak zombie bo dawno po dobranocce.

     

    jesli doswiadczony admin to zaglosowalbym ponad 1000zl/m przy tych punktach ktore sa podane(remote admin) jesli admin ma byc fizycznie na miejscu to minimum 2000zl/m.

    jesli niezbyt doswiadczony to nie wiem czy jest sens takich zatrudniac ale jesli juz to nie sa zwykle warci wiecej niz 300zl/m no i pewnie nie spelnia wszystkich wymagan bo bez doswiadczenia nie sa na pozycji aby cokolwiek doradzac.

     

    przez doswiadczony rozumiem ze ma kilka lat pracy za soba i mial dostep do roznego rodzaju sprzetu i oprogramowania(takze tego kosztujacego troche wiecej)


  3. czat nie moze trwac 5 minut - 5 minut to jest jak ktos ma jedno pytanie i spada.

    jak patrze w statystyki naszego livechata to trudno uwierzyc ale sa nawet rozmowy ponad 30 minut i to nie dlatego ze ktos komus kaze czekac (ciagla rozmowa tyle trwa jak pokazuja transcripty).

     

    mail sredni i tickety to 30 minut maksymalnie - po inicjacyjnym pierwszym zgloszeniu na ten sam ticket email zwykle odpowiedzi sa w 5-15 minut.

     

    przez telefon nie supportujemy bo to strata czasu i malo efektywne - jak ktos kiedys dyktowal jakies linki przez telefon to wie o co chodzi ;) pozatym nie jest potrzebny jesli na innych kanalach sa szybkie reakcje - ludzie siegaja po telefon zwykle bo sa sfrustrowani ze nie moga uzyskac szybko pomocy - jesli wiedza ze na taka szybka pomoc moga liczyc przez mail czy ticket czy livechat nawet nie mysla o telefonie.


  4. Jezeli ktos zrzucilby Ci nagle tyle kont z nieba to owszem - nie wiesz co to za konta, jaki do tej pory robily ruch - wielka niewiadoma. Ale jak Ci tych kont przybywa po kilka dziennie i masz dokladny system monitorujacy ile kazde zuzywa zasobow (+ pokazuje progress kazdego z nich codziennie) + zalozysz sobie limit wykorzystania zasobow (tylko bron boze w max. liczbie kont na serwerze bo to bezsens!) z odpowiednim marginesem bezpieczenstwa na pojedyncze przypadki naglego wzrostu obciazenia (ktos przenosi popularny serwis i nagle ruch rosnie) to to co piszesz jest totalna bzdura :)

     

    Ktorys z Twoich klientow tez moze nagle przeniesc serwis ktory robi 500GB ruchu /mc i maszyna Ci nie wytrzyma.. i co wtedy ? Poprostu *jeszcze* tego nie doswiadczyles.

     

    Jakos nie wierze, ze trzymasz te max 100-200 kont na serwerze tylko dlatego ze tak sobie zalozyles, raczej dlatego ze taka ilosc poprostu w odpowiednim stopniu obciaza maszyne lub dlatego ze boisz sie przekroczenia limitu transferu na tych dedykach (pisales ze hostujesz 18+ - wiem z praktyki ze to pozera ogromne ilosci transferu :)

     

    max transfer mam do 1000gb na server. w leaseweb mam jeden server ktory robi 10-20tb/m - jeden sajt - nie ma strachu o lacze bo bez problemu moge upgrade/downgrade robic lacza. jak mowilem zalozenia sa po to zeby unikac przenosin i problemow - a jak mi wpadnie user ktory zrobi 500gb transferu to nie problem z tego wzgledu ze obciazenie serverow jest na tyle male ze sobie poradza - i nie bedzie paniki ze server lezy bo ktos troche wiecej ruchu zrobil - pozatym nie moze nikt zrobic samodzielnie 500gb przez dluzszy czas bo mu sie limit skonczy(nie wiem jaki sens ma ten argument poza wywolaniam efektu). ja jestem spokojny o zasoby i nie musze planowac/monitorowac/kombinowac - a klient moze wykozystac swoj limit jesli chce i mu tego nie bronie bo mam zapas. najlepsze dc np. utrzymuja zuzycie lacz ponizej 50% zeby miec zapas - jesli przekraczaja 50% to dodaja dodatkowe lacza. moze i marnotrastwo ale madre, napewno lepsze niz pakowac ile wlezie na servery a potem plakac ze klient zamula server - jeden klient nie zamula servera (to jest dorobek wszystkich kont na serwerze).

     

    i ja nie mowie ze wasze sposoby sa zle - ja mowie ze ja wole inaczej


  5. prosze podaj firme chetnie bede Cie polecac wielu :)

     

    nie jestem na tym forum zeby sie reklamowac - i wolalbym rozmawiac o hostingu tutaj zamiast wdawac sie w klutnie i narazac dobre imie firmy.

     

    w tej chwili mam 2 firmy ktore nastawione sa na rynek zagraniczny. polska sekcja jest dopiero w przygotowaniu ale pewnie i tak nie bede sie promowal na forach inaczej niz przez bannery.

     

    takie mam podejscie i tyle - ktos moze sie nie zgodzic z nim jego prawo.

     

    @adams.

    oczywiscie ale im mniej kont na servie tym mniejsza szansa ze zostanie jego potencjal wykozystany i potrzeba przenosin lub wypraszania klientow - overselling powoduje problemy a ja nie lubie problemow. moje podejscie nie kazdy musi sie zgadzac jak wyzej.


  6. W porzadku, ale co to wnosi do dyskusji ?

     

    Nie napisales o jaka firme chodzi. Moze jestes maluczki, moze dopiero tego typu problemy przed Toba ? Nie wydaje mi sie zeby NetArt czy Home.pl "pakowali na serwery ile sie da" a jednak to wlasnie od nich zaczela sie dyskusja, czyli problem istnieje.

     

    w tej chwili 7 serwerow (nie liczac pierdulek) dual woodcrest - 2/4gb ram - 15k scsi

    wczesniej minimalnie xeony 2.4 tez scsi i nic ich nie polozylo - a klientow mam ze stronkami 18+ ktorzy robia duzo ruchu (niektore skrypty tgp lubia cpu pomeczyc) - no i jak mowie nie mialem takich problemow - maszyny wytrzymuja wszystkich klientow.

     

    ja nie wiem ile oni pakuja ani jakie maja servery ale cos im nie wyrabia

     

    ja tu sie nie przyszedlem klucic z nikim - moje doswiadczenie opisalem i tyle.

     

    na czym adams wy hostujecie?

    //edit

    znalazlem juz - no to srednio wychodzi wam 600 kont na serva - u mnie na jednym servie do 100-200 kont (srednich, na jednym okolo 1000 najmniejszych kont jest bo nic nie uzywaja prawie - takie wizytowki) zwykle - jest roznica


  7. Ludzie... czy Wy macie w ogólę podstawową wiedzę na temat funkcjonowania serwerów WWW (od strony administracyjnej) ?

    Przecież błędy typu 403, 404, etc mogą występować tylko w przypadku nie odnalezienia danego pliku na koncie www (w tym przypadku na home.pl) którego nie ma np. gdy wpiszemy: mojadomena.pl/plik.php, a problem przecież dotyczył (jak przypuszczam) "awarii" plików konfiguracyjnych (VirtualHost) odpowiedzialnych za istnienie danego konta www.

    Po wpisaniu pewnej domeny, serwer nie mógł odnaleźć vhost'a przypisanego do tej domeny, więc powędrowało do wildcard'a gdzie lądują wszystkie nowo rejestrowane domeny.

    Wszystkie firmy tak mają, łącznie z liderami i nie tylko w Polsce...

     

    Pozdrawiam;

    Szczepanik Adrian

     

    nie wszystkie. a nawet wiekszosc ktora uzywa cpanela pokazuje wtedy nie ma takiej domeny na tym servie czy cos takiego. to sobie mozna ustawiac ale zwykle to pierwszy wpis vhostow sie liczy w takim przypadku - a na konfigu cpanela pierwszym wpisem zawsze jest standardowa strona apacha ale zmodyfikowana z brandingiem cpanela. plesk chyba tez tak ma z tego co pamietam. no ale jak sie nie umie skonfigurowac apacha to sie ma lipe - no chyba ze home sobie umialo i zrobilo to specjalnie - tak czy inaczej lamkowo to wyglada :)


  8. ok przy kupowaniu uslug hostingowych z usa jest potrzebny aby uniknac 20% podatku u nas ale ja chcialbym sie zapytac czy jest on do czegokolwiek potrzebny jesli sprzedaje firmie z usa hosting - vatu napewno nie trzeba placic bo odbiorca placi podatek w swoim kraju - ale czy do stwierdzenia tego ze jest on rezydentem usa dla potrzeb ominiecia vatu u nas potrzebuje tez certyfikatu od niego?

     

    moze ktos mial z tym stycznosc juz - do us wybieram sie za kilka dni po pomoc w tej sprawie ale moze ktos tu sie orientuje.

     

    p.s. moze ktos wie jakie firmy(hosting) w usa wydaja ten certyfikat klientom?


  9. wystarczy przeczytac regulamin home.pl

     

    nie mozesz sie sadzic o jaka chcesz kwote - maksymalne roszczenia nie moga przekraczac abonamentu jaki zaplaciles za usluge.

     

    nie sadze ze zaplaciles im 6000 za rok za konta ktore u nich masz.

     

    a na regulamin sie zgodziles wiec wszystko chyba jasne jest. nie wiem ile tam im zaplaciles za konto ale sie sadzic pewnie nie oplaca.

     

    nie twierdze ze home jest w tej sprawie ok ale sa zabezpieczeni na takie okazje regulaminem. kazdy uslugodawca sie tak zabezpiecza - ale swiadome wyswietlanie reklam to chamstwo poprostu.


  10. fantastico to oszczednosc czasu - ile razy chcialem zainstalowac cos to nawet nie patrzylem skad to sie bierze tylko w fantastico 2 klikniecia i bylo gotowe do zabawy.

     

    nie uzywalem DA ale np w porownaniu do pleska cpanel jest dla mnie duzo lepszy (z punktu widzenia uzytkownika i admina).

     

    pozatym do cpanela chyba jest wiecej dodatkow jak fantastico , rvskin , rv sitebuilder. ladnie sie integruja - dodac do tego awbs skrypt billingu i logowanie userow z rvskina bezposrednio do panela klienta awbs.

     

    skrypty w cpanelu sa bardzo funkcjonalne dla admina. poprostu jest to panel ktory ma wszystko co do szczescia potrzebne (prawie bo apache 2.x dopiero w wersji beta).

     

    musze zobaczyc co ten DA ma bo cena jego jest jakas taka mala.

     

    co do tego dodawania domen w cpanelu to zalezy jak admin ustawi - bo jak wylaczy wymuszanie przeniesienia najpierw dns to spokojnie mozna dodawac - ale jest to zabezpieczenie bo jak ktos pododaje np. hotmail.com , yahoo.com itp. to system maila sie zwali - poprostu te domeny zostana dodane do listy lokalnych i nikt nie wysle na nich maila bo system bedzie myslal ze sa na lokalnym serwie. takze wszystko ma swoja racje bytu i jesli DA nie udostepnia takiej opcji to lipa...

     

    //edit

    oblukalem demo DA i bez rewelacji ale za taka cene sie ich nie spodziewalem zbytnio.


  11. Cos chyba z błękitną linią Ci się pomyliło :) Mój kolega miał kiedyś neostradę, obecnie ma DSLa 8000 i mówił mi że jakość obsługi klienta jest o niebo lepsza niż miało to miejsce w przypadku neo. Ja miałem rok neostradę, było to jeskieś 14-15 mc temu i dodzwonić się do speców od neostrady było naprawdę ciężko, a jak zgłaszałem jakieś awarie były one naprawiane po kilku dniach...

     

    No i z uploadem też się mylisz, opcja DSL 1000 to "łącze o maksymalnej przepustowości 1024 kbit/s do komputera Klienta i 256 kbit/s od komputera Klienta", natomiast neostrada 6144 ma prędkość wysyłania 512...

     

    jakbys dobrze czytal to glownie chodzi o porownanie neo640 do dsl 1mbit

     

    i blekitna linia biznes 3 razy dzwonilem:

    1. czekalem po 3 godzinach ktos raczyl odebrac

    2. po 2 minutach sie dodzwonilem

    3. po 3,5 godzinach zrezygnowalem bo moj problem sam sie rozwiazal

     

    do neo dzwonilem moze z 10 razy i zawsze w ciagu kilku minut sie dalo dodzwonic.

     

    moze ci chodzi o infolinie ta nie blekitna linie biznes(jest jeszcze jedna) - tam sie da dodzwonic elegancko - ale pozniej zmienili i teraz trzeba dzwonic na blekitna biznes a tam jest zle.

     

    szybkosc naprawiania neo i dsla byla taka sama u mnie - jak cos zgloasilem to tego samego dnia robili.

×