Skocz do zawartości
Tony

Jak Obciążający Są Klienci Firm? (nie Ich Skrypty)

Polecane posty

Do firm hostingowych: ilu klientów mających wykupione usługi jest w stanie obsłużyć jedna jako-tako znająca się na rzeczy osoba na etacie - chodzi o email, telefon?

 

Klienci firm hostingowych: jak często kontaktujecie się z usługodawcami?

 

Założenie: jest panel admin do dodawania domen, emaili, baz danych etc.

 

Będę wdzięczny za odpowiedzi.

 

Pozdrawiam

Tony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tony to zależy od tego jakie są pakiety usług do jakiej drupy Klientów, jaki jest panel DA, cPanel , jak dobrze jest opisana pomoc do spraw podstawowych.

Wg. mnie nawet do 2000 Klientów przy założeniu że nie ma problemów , Klienci to nie są dzieci neo.

 

Ja z firmą hostingową kontaktuję się raczej rzadko nawet nie raz w miesiącu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niewiele tego było. Przez ostatni rok-półtora kontaktowałem się:

 

EasyISP.pl - 2 razy

IXWebHosting.com - 1 raz

insane.pl - 2 razy

neteasy.pl - 1 raz

nazwa.pl - 0 razy

 

Były to w 2 przypadkach zgłoszenia problemów (1x EasyISP i 1x IXWebHosting) oraz pogadanka o parametrach usługi (migracja z jednego pakietu na drugi w Insane.pl) itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaki jest panel DA, cPanel
W tym wypadku nie mam pewności, czy rozbudowany panel działa tak bardzo na korzyść - wtedy pewnie zdarza się, że klienci sobie namieszają i z tym zwracają się o pomoc.

 

Odsetek dzieci neo może być niemały - początkujący webmasterzy itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tony , zgadza się np w cPanelu łatwo jest namieszać zamykając np strone w połowie dodania domeny, ale z drugiej strony podstawy muszą być w panelu.

 

Jeżeli ma być sporo , a jeszcze chcesz dać np skype , telefon i mail to przygotuj się na to że ktoś po godzinie będzie męczył pracownika biura obsługi klienta o to jak wypełnić formularz , jak założyć sobie forum itp .

Rekordowa rozmowa jaką przeprowadziłem telefonicznie to 1,5h sam się dziwiłem.

Ktoś chciał pierwszy raz skonfigurować konto (założyć maile , bazy itp) w całości podczas jednej rozmowy.

 

W takim w wypadku liczba może mocno się zmniejszyć bo taki młodzian będzie sporo psuł , a rozmowy nie będą miłe tylko na zasadzie płacę - żądam. Strona nie wczytuje mi się w sekundę , dlaczego ważna jest wielkość liter itp . Ja swój kolejny biznes bym ustawiał raczej pod małe firmy niż młodych gniewnych.

 

A no i dodam że taka osoba nie będzie nigdy zadowolona więc marki też nie zbudujesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Do firm hostingowych: ilu klientów mających wykupione usługi jest w stanie obsłużyć jedna jako-tako znająca się na rzeczy osoba na etacie - chodzi o email, telefon?

To chyba zależy od tego jacy będą to klienci i jak często będą korzystać z pomocy. Jeśli będą to "przemasy" to gwarantuję że ciągle będą problemy. "Normalni" klienci którzy wiedzą po co im hosting i umieją z niego korzystać raczej nie mają zbyt wielu pytań i nie często potrzebują pomocy.

 

Klienci firm hostingowych: jak często kontaktujecie się z usługodawcami?

Bardzo rzadko - właściwie wcale. W ciągu ostatniego roku spośród wszystkich firm z którzych korzystam kontaktowałam się tylko raz z jedną po blokadzie konta z powodu przekroczenia limitu dostepnego transferu, aby zapytać kiedy konto zostanie odblokowane. Oraz raz z nowa firmą w której załorzyłam konto i chciałam zapytać o mozliwość zmiany loginu automatycznie wygenerowanego przez system. To tyle jeżeli chodzi o potrzebny support ale z perspektywy firmy hostingowej tacy klienci to raczej zdecydowana mniejszość.

 

W tym wypadku nie mam pewności, czy rozbudowany panel działa tak bardzo na korzyść - wtedy pewnie zdarza się, że klienci sobie namieszają i z tym zwracają się o pomoc.

Wierz mi że jak ktoś chce to i nie poradzi sobie nawet z najprostszym panelem. Pamiętaj też że jeżeli ograniczysz jego funkcjonalność to odstraszysz zaawansowanych uzytkowników bo nie będa mogli dokonywać nawet prostych zmian bez interwencji admina. Byłoby to dla nich uciążliwe a za to na support wydałbys fortunę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z doswiadczen wlasnych: Najczesciej klienci firmowi kontaktuja sie gdy rozpoczynaja wspolprace (pomoc przy bezproblemowym przeniesieniu), pozniej czasem pytania ofertowe, rzadko techniczne. Najczestsze pytania w przypadku wiekszych firm to pytania o dzialanie poczty (typu mail taki i taki nie doszedl, co sie z nim stalo). Najczesciej sprowadza sie to do pomocy przy doborze odpowiednich ustawien filtrow antyspamowych. Jest jeszcze pare innych standardowych pytan, ale 85% kreci sie wokol poczty. Naprawde techniczne pytania o jakies aspekty zwiazane z PHP, serwerem WWW to tak naprawde garstka klientow.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×