hrabia 0 Zgłoś post Napisano Luty 11, 2007 Witam. Zbliża się rok, odkąd zarejestrowałem domenę ".pl" w domeny.org (firma Active 24). Domena była kupiona w promocji i wg regulaminu powinienem wykupić abonament na kolejny rok (ale tylko w przypadku chęci jej przeniesienia). Jednak poprosiłem o wydanie numeru auhinfo dla mojej domeny. Uzyskałem odpowiedź, że muszę najpierw zapłacić. Ale w regulaminie usług NIE znalazłem zapisu, który mówiłby, że nie mogę uzyskać tego numeru. Moje stanowisko potwierdziło NASK (póki co mailowo, oczekuję odpowiedzi pisemnej). Kwestia przedłużenia jest w tej chwili mniej istotna, chodzi mi w tej chwili wyłącznie o numer Authinfo. Active24 upiera się, że muszę zapłacić i do tego czasu nie otrzymam authionfo. Później złagodzili stanowisko i teraz wystarczy im już, jeśli zapłacę różnicę w cenie między ceną normalną za domenę a ceną promocyjną (wcześniej żądali opłaty jak za przedłużenie). Tak czy inaczej domenę przenoszę do Onet.pl Jestem zdeterminowany do tego, aby uzyskać najpierw numer authinfo, dopiero rozmawiać o jej transferze. Od kilku dni proszę osobę, która się ze mną kontaktuje (ze strony Active24) o to, aby poparła swoje stanowiskiem odpowiednimi punktami regulaminu, i od paru dni nie mogę uzyskać rzeczowej odpowiedzi. Poprosiłem o kontakt z przełożonym, ale Jego stanowisko jest łudząco podobne do poprzednika. Cały czas słyszę prawie wyłącznie - nasze stanowisko jest niezmienne. Mieliście już takie przejścia z tym Partnerem? Jeśli tak, jak zakończyła się Wasza sprawa. PS. Jak wygląda sprawa regulaminu - od czasu, gdy zarejestrowałem domenę, zmieniał się przynajmniej 4 razy. Ani razu nie zostałem o tym w żaden sposób poinformowany, a chyba przysługiwałaby mi możliwość rezygnacji z ich usług, jeśli nowego regulaminu nie zaakceptuję (taką możliwość daje chociażby NASK). Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Tomi 0 Zgłoś post Napisano Luty 11, 2007 Nie mają prawa blokować authinfo. Muszą go wydać. http://www.dns.pl/porozumienie/prawab.html . Powinni Ci wydać kod. Musisz ich postraszyć że znasz swoje prawa i dalszy kontakt jeśli sobie tego życzą biedzie odbywał się przez powiatowego rzecznika d/s konsumentów. Są różne metody rozmiękczania. Jednak nie zmienia to faktu, że mogą dochodzić swoich praw pod kontem nie wywiązania się z jakiegoś punktu umowy którą podpisałeś w trakcie kupowania domeny. Ale moim zdaniem jak i mojego kolegi (prawnika) mają prawo wysłać fakturę korygującą lub w jakiś inny sposób żądać zapłaty. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
verde 4 Zgłoś post Napisano Luty 11, 2007 wg. Tego co przeczytalem na gorąco Active24 poprostu chce jak najwiecej klientow przy sobie zatrzymac. Wiadomo wydanie kodu = z odejsciem zazwyczaj. Dodatkowo dodam od siebie ze trzeba czytac umowy 4 razy zaczym sie cos podpisze wg regulaminu powinienem wykupić abonament na kolejny rok (ale tylko w przypadku chęci jej przeniesienia) Czesto takie rzeczy sa podawane w przypadku domen kupionych w promocjach i dzieki temu active24 stwierdzi ( wiem moj kolega z polski mial podobna sytuacje ) ze owy punkt wlasnie mowi ze domena nalezy do ciebie przez caly rok i mozesz robic co chcesz z domena ale po roku albo placisz za domene albo domena wygasa i kropka. Dodatkowo chce dodac ze przeciez jakos musza sie koszty zwrocic domen promocyjnych. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
hrabia 0 Zgłoś post Napisano Luty 11, 2007 Ale tak jak pisałem kwestia rozchodzi się w tej chwili wyłącznie o numer authinfo. Nie moja wina, że w swoim regulaminie nie zawarli punktu (jak np. zrobił onet), że wydanie numeru authinfo jest równoznaczne z transferem domeny. Chcę uzyskać numer authinfo, a później myśleć o przenosinach i ewentualnych tego konsekwencjach. A jak się ma sprawa z regulaminem, o zmianach którego NIE zostałem poinformowany ani razu (zmiany następowały kilkakrotnie). Czy nie przysługiwałoby mi prawo do rezygnacji z ich usług? Po wstępnej analizie mojego prawnika wynika, że w sądzie mógłbym wygrać sprawę, jeśli otworzyłbym tok sądowy. Podałem im adres o którym piszesz Tomi, ale uznali, ze jest to "luźny zapis praw nie wynikający z żadnego zapisu regulaminu czy też zasad". Ciekawe jest to, że np. kupując domenę w promocji (np. za 30 zł), jest w regulaminie zapis, że jestem zobowiązany przedłużyć u nich, ale tylko jeśli chciałbym przenieść domenę. Rozumiem z tego, że jeśli nie będę chciał jej przedłuży, to nie mogą żądać ode mnie żadnych opłat. Zabawne byłoby, gdybym domeny nie przedłużył, wygasłaby, a po miesięcy zarejestrował u innego Partnera. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
verde 4 Zgłoś post Napisano Luty 11, 2007 Jesli w regulaminie niema zmianki ze musza cie informowac o zmianie regulaminu nie musza cie wcale informowac o zmianach regulaminu i w twoim obowiazku jest zapoznanie sie z nowym regulaminem, ale nie musza oni ci przypominac ze regulamin sie zmienil - troche to dziwne ale taka prawda. Jesli nic nie pisze w regulaminie ze musza cie informowac o zmianach regulaminu. Dlatego mowie ze trzeba czytac 4 razy regulamin. wygasłaby, a po miesięcy zarejestrował u innego Partnera Zazwyczaj z tego co pamietam domene do ponownej rejestracji jest dopiero mozliwa po 6 miesiacach, od daty wygasniecia. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
SuperHost.pl 0 Zgłoś post Napisano Luty 12, 2007 Zazwyczaj z tego co pamietam domene do ponownej rejestracji jest dopiero mozliwa po 6 miesiacach, od daty wygasniecia. Dokładnie tak jest. W przypadku domen polskich okres powrotu domeny do puli domen wolnych to 6m-cy, do tego nie mamy pewności, że nikt nie zarejestruje tej nazwy przed nami. Jeżeli regulamin nie stanowi inaczej, kod authinfo powinien być wydany od razu. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
hrabia 0 Zgłoś post Napisano Luty 12, 2007 Verde, nie chodzi o brak znajomości umowy, tylko o pewne zasady. Doprawdy nie byłoby absolutnie żadnego problemu, gdyby na moją prośbę wydali mi ten numer bez takich problemów. Od kilku dni nikt nie jest w stanie ze mną rozmawiać o konkretach i rzeczowo. Ale cóż, taka "firemka". Nawiasem mówiąc, po tych przejściach jakie mi zafundowali, nie polecam nikomu. Co do zmiany regulaminu, to chyba pozwolę sobie nie zgodzić się z Tobą verde. Jeśli byłoby tak jak mówisz, to była by wolna amerykanka - mogliby zmieniać regulamin nawet codziennie. Który wtedy mnie obowiązuje? Czy powinienem zapisać kopię, którą akceptowałem? Czy może codziennie sprawdzać i zapisywać sobie kopię tegoż? Mogliby np. nagle wprowadzić zapis, że po roku muszę zapłacić dziesięciokrotność promocyjnej opłaty, bo taki mają akurat kaprys... Po to właśnie jest w KAŻDYM regulaminie (zgodnym z przepisami prawa) zapis, że jest on ważny OD (i tu data). To powiedzcie mi, jak to jest, że regulamin domeny.org wszedł w życie z dniem (1.08.2004), a w paragrafie 8 widzę 6 punktów, o dacie późniejszej, niż data wejścia w życie "obecnego" regulaminu (np. 1.03.2006). Posłużę się przykładem Telekomunikacji Polskiej (TP SA), która to po zmianie regulaminu MUSIAŁA puścić BEZ ŻADNYCH konsekwencji klientów, którym nowy regulamin nie odpowiadał. Tak właśnie powinno być. I nie mogłaby się firma Active24 wykręcić tym, że zmiany regulaminu de facto mnie nie obowiązywały (poza jedną), bo w przypadku TP SA też chodziło o jakąś (stosunkowo) mniej istotną kwestię. Mnie np. nowy regulamin nie odpowiada i basta, nie mam zamiaru go akceptować. Tylko dlaczego nikt o zmianach mnie nie poinformował? Wydaje mi się, że firma Active24 nie przemyślała pewnych spraw z należytą uwagą. Np. nie uwzględniła w regulaminie zapisu o authinfo (że dadzą, jak się zapłaci). Poza tym do Regulaminu "głównego" dodają co trochę regulaminy promocji. Przecież tak się nie robi! Regulamin promocji pisze się jako osobne zasady, które oczywiście muszą być zgodne z Regulaminem, a klient chcąc kupić domenę w promocji, musi zaakceptować Regulamin "główny" i regulamin DANEJ (konkretnej) promocji. Inaczej wydaje mi się, że ich Regulamin łamie prawo. Sprawę błędnego regulaminu dodatkowo zgłoszę do NASK (sprawa nieudostępnienia numeru authinfo już u nich jest rozpatrywana). Jeśli NASK potwierdzi moje stanowisko, to czy będę mógł im wypowiedzieć umowę bez konsekwencji? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
hrabia 0 Zgłoś post Napisano Luty 14, 2007 UWAGA! OFICJALNE stanowisko NASK, jakie otrzymałem jest zgodne z moją wiedzą - Partner NIE może nie wydać numeru authinfo! NIE może przy tym żądać jakichkolwiek warunków do spełnienia (w tym wnoszenia WCZEŚNIEJ jakichkolwiek opłat, bez względu na warunki umowy czy regulaminu). Przedstawiciel NASK rozmawiał w mojej sprawie z firą Active 24 i ta faktycznie wydała mi numer authinfo. Mam nadzieję, że wiedza ta będzie pomocna dla innych. P.S. Przepraszam, że nie przeedytowałem poprzedniej wiadomości, ale chciałem, aby była ona wyraźnie widoczna. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Majkel. 5 Zgłoś post Napisano Luty 14, 2007 Rozumiem, ze jesteś z Siebie zadowolony i co roku będziesz przenosił się do innej firmy i płacił promocyjną cenę od 9 do 19zl tak? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
jamesbond 0 Zgłoś post Napisano Luty 14, 2007 Takie ceny to ceny dumpingowe. Może jak pewna część abonentów właśnie tak będzie robiła to nakłoni to rejestratorów do uczciwej konkurencji. Osobiście sam bym tak nie zrobił i nie zrobię choć złapałem się na "kit o promocji" jednej z moich domen. Radze czytać regulaminy i unikać rejestratorów którzy zmuszają do przedluzenia domeny w drugim roku po zawyzonej opłacie. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
hrabia 0 Zgłoś post Napisano Luty 14, 2007 Jak zapewne doczytaliście we wcześniejszych postach, nie chodzi o pieniążki (kilkadziesiąt złotych) - konieczną opłatę zapłaciłbym bez względu na rozwiązanie sprawy, chodzi natomiast o pewne zasady. Naprawdę nie lubię być oszukiwany, stąd moja determinacja. Tak, jestem z siebie zadowolony i odczuwam osobistą satysfakcję. A czy Was nie irytuje np. błędne napisany regulamin lub NIEZNAJOMOŚĆ regulaminu przez pracowników danej firmy? I czy powinienem pozwolić na taką sytuację, z jaką przyszło mi się spotkać, mimo, że nie była ona zgodna z przepisami? Kiedy nie przekroczyłbym granicy, gdy firma zażądałaby ode mnie 1000 zł za przedłużenie? A może gdyby chcieli ukraść moją domenę. Czy dalej nie powinienem NIC robić i BIERNIE się temu przyglądać? Skoro ktoś chciał mnie oszukać, zrobiłem to, co wg mnie było słuszne. Wyglądasz mi Majkel. na znawcę tematu, więc wiesz pewnie doskonale, że obecnej domeny nie "przedłużę" po promocyjnej cenie, gdyż nie ma takiej możliwości dla domen "aktywnych". Uważam, że stanowisko NASK pomoże wielu klientom pseudo-partnerów, którzy za wszelką cenę chcą wyłudzić pieniądze od swoich klientów. Jest takie powiedzenie - lepiej jest mieć dziesięciu zadowolonych klientów, niż jednego niezadowolonego. Niestety firma Active 24 zdobyła kolejnego niezadowolonego. Faktycznie jamesbond ceny są dumpingowe. Domena pl za 5 zł, to jakieś nieporozumienie (oczywiście są kraje, gdzie domeny narodowe są zupełnie za darmo, ale my żyjemy w kraju, gdzie trzeba za nie płacić). Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
DomainInvestor 0 Zgłoś post Napisano Listopad 14, 2007 Nie mają prawa blokować authinfo. Muszą go wydać. http://www.dns.pl/porozumienie/prawab.html . Powinni Ci wydać kod. Musisz ich postraszyć że znasz swoje prawa i dalszy kontakt jeśli sobie tego życzą biedzie odbywał się przez powiatowego rzecznika d/s konsumentów. Są różne metody rozmiękczania. Jednak nie zmienia to faktu, że mogą dochodzić swoich praw pod kontem nie wywiązania się z jakiegoś punktu umowy którą podpisałeś w trakcie kupowania domeny. Ale moim zdaniem jak i mojego kolegi (prawnika) mają prawo wysłać fakturę korygującą lub w jakiś inny sposób żądać zapłaty. Takie sytuacje to najlepszy dowód na to, jak klienci dają naciągać się na promocje typu "domena za złotówkę". Nawet jeśli czasami uda się zarejestrować domenę po cenie dumpingowej, to w perspektywie kilku lat przepłaca się. Drodzy, niedoświadczeni użytkownicy pojedyńczych domen: - domena .pl nie może kosztować mniej niż średnio 70zł rocznie - domena globalna i .eu nie może kosztować mniej niż 25zł rocznie * ceny netto, dla użytkowników indywidualnych, nie posiadających większej ilości kupowanych domen A co do tematu - każdy rejestrator ma obowiązek wydać kod authinfo domeny na każde zgłoszenie takiej woli ze strony abonenta domeny. Jeśli masz z tym jakieś problemy, zgłoś się do NASK, a AZ.pl potulnie dostarczy Ci authinfo. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
BartłomiejJ 0 Zgłoś post Napisano Listopad 15, 2007 Witam, Jest dokładnie tak jak napisał hrabia, raczej nie ma możliwości przedłużenia domeny .pl za kilka złotych lub groszy u innego rejestratora. Tak więc opcja z przenoszeniem domeny co roku dla obniżenie kosztów odpada. Miłego dnia Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
megi 358 Zgłoś post Napisano Listopad 15, 2007 każdy rejestrator ma obowiązek wydać kod authinfo domeny na każde zgłoszenie takiej woli ze strony abonenta domeny. Ma jakieś znaczenie to czy abonent jest osobą fizyczną czy firmą? Czy to jest powód dla którego home i nazwa robią promocje domen tylko dla firm? Jeśli masz z tym jakieś problemy, zgłoś się do NASK, a AZ.pl potulnie dostarczy Ci authinfo. To nie był wątek (stary zresztą) o az.pl, nie rób im czarnego PR Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
alien 345 Zgłoś post Napisano Listopad 15, 2007 Ma jakieś znaczenie to czy abonent jest osobą fizyczną czy firmą? Czy to jest powód dla którego home i nazwa robią promocje domen tylko dla firm? Home robi promocje dla firm, bo to potencjalnie bardziej wartosciowy klient. Wiec wola doplacic do zdobycia takiego klienta, z ktorego potencjalnie beda miec wiecej, niz do Kowalskiego, ktory moze wziac taka domene i po roku jej nie przedluzyc. Firmy to po prostu zupelnie inny typ klienta i inna struktura przychodow z takiego klienta. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
DomainInvestor 0 Zgłoś post Napisano Listopad 15, 2007 Ma jakieś znaczenie to czy abonent jest osobą fizyczną czy firmą? Czy to jest powód dla którego home i nazwa robią promocje domen tylko dla firm? Nie ma to znaczenia. To nie był wątek (stary zresztą) o az.pl, nie rób im czarnego PR Nie chodzi tutaj o czarne PR, gdyż Az.pl nie jest w rzeczy samej aż tak złym rejestratorem, choćby dlatego, że próbuje zmierzać w kierunku rozszerzania dostępności zagranicznych ccTLD w Polsce, a to jak pokazują statystyki bardzo dobre posuniecie dla dostawców domen. Nie zmienia to jednak faktu, że szczególnie ci niedoświadczeni klienci nie powinni podporządkowywać się nieuczciwym/nielojalnym praktykom zatrzymywania na siłę poprzez trudności w uzyskiwaniu authinfo. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
megi 358 Zgłoś post Napisano Listopad 15, 2007 Nie chodzi tutaj o czarne PR, gdyż Az.pl nie jest w rzeczy samej aż tak złym rejestratorem, choćby dlatego, że próbuje zmierzać w kierunku rozszerzania dostępności zagranicznych ccTLD w Polsce, a to jak pokazują statystyki bardzo dobre posuniecie dla dostawców domen. Nie zmienia to jednak faktu, że szczególnie ci niedoświadczeni klienci nie powinni podporządkowywać się nieuczciwym/nielojalnym praktykom zatrzymywania na siłę poprzez trudności w uzyskiwaniu authinfo. Nie zmienia to również faktu, że hrabia skarżył się na Active24 a nie Az a Ty odpisałeś tak jakby to z Az był problem i tylko o to mi chodziło Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
megi 358 Zgłoś post Napisano Listopad 15, 2007 Home robi promocje dla firm, bo to potencjalnie bardziej wartosciowy klient. Wiec wola doplacic do zdobycia takiego klienta, z ktorego potencjalnie beda miec wiecej, niz do Kowalskiego, ktory moze wziac taka domene i po roku jej nie przedluzyc. Firmy to po prostu zupelnie inny typ klienta i inna struktura przychodow z takiego klienta. Tak myślałam, że chodzi o to, że "klient w krawacie jest mniej awanturujący się" Zastanawiam się tylko jak firmy zabezpieczają się przed tym, aby klient nie przetransferował domeny skoro według informacji podanych w tym wątku muszą wydać authinfo. Ustawia się jakąś blokadę jak dla globalnych czy tylko wysyłają fakturę wraz z authinfo i liczą, że klient ją opłaci? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś post Napisano Listopad 15, 2007 nie wiem, czy mniej awanturujący się.. po prostu firmy są poważniejsze w rozmowach i planowaniu (choć to też nie jest reguła).. ja już to zauważyłem nawet tutaj na forum, że jak ktoś ma dać za przedłużenie 100zł to jest taki jazgot i płacz, że ho ho.. a firma ma w nosie 30 czy 50 zł wte czy we wte... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Krzychu105 0 Zgłoś post Napisano Listopad 15, 2007 Dokładnie w firmie przychodzi faktura pro-forma i firma płaci nie zastanawiając się zbytnio ile przepłaca bo po co sobie zawracać głowę takimi sumami... mają ważniejsze rzeczy na głowie. A co do promocji to i tak licząc domena .pl za 1zł + 122 zł za przedłużenie = 123zł po tych dwóch latach przechodzimy do rejetrator24.pl i wychodzimy jeszcze na plus;) Czy się mylę? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
pecet 0 Zgłoś post Napisano Listopad 16, 2007 Dokładnie w firmie przychodzi faktura pro-forma i firma płaci nie zastanawiając się zbytnio ile przepłaca bo po co sobie zawracać głowę takimi sumami... mają ważniejsze rzeczy na głowie. A co do promocji to i tak licząc domena .pl za 1zł + 122 zł za przedłużenie = 123zł po tych dwóch latach przechodzimy do rejetrator24.pl i wychodzimy jeszcze na plus;) Czy się mylę? przekombinowałeś a nie lepiej zarejestrować od razu w rejestartor24, ovh czy 2be.pl ? Biorąc pod uwagę rejestrację i kolejne dwa odnowienia masz prosty rachunek: nazwa/home i inni - rejestracja 1 zł / odnowienie 100 zł netto = 231 zł rejestartor24 - 3 x 68 zł/netto = 204 zł ovh - 3 x 66 zł/netto = 198 zł 2be.pl - 59 + 2 x 69 zł = 197 zł A taki firm jest pewnie więcej. około stówy za odnowienia mają tylko ci najwięksi - home, nazwa, domeny, agnat, rejestracjadomen, az czy active24 a cała reszta jest dla nas Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach