Skocz do zawartości
Refren

PHP/JS - wysyłanie drag & drop

Polecane posty

Dzień dobry,
zakładam hosting zdjęć i od kilku tygodni męczę się z systemem drag & drop. Swoją stronę bazuję na skrypcie open-source, dosyć mocno go zmodyfikowałem na swoje potrzeby. Na wstępie chciałbym dodać, że nie jestem programistą, nie znam języków programowania (mimo to potrafię odnaleźć się w większości skryptów HTML/PHP/Javascript). Całość wygląda tak: użytkownik upuszcza swój obrazek w wyznaczonym CSS-em miejscu na stronie...

<script>
function drag_drop(event) {
    event.preventDefault();
	$('#upload-form').submit();   
}
</script>

<div id="drop_zone" ondrop="drag_drop(event)" ondragover="return false"></div>

...a następnie obrazek powinien iść do skryptu upload.php, który wygląda tak - https://pastebin.com/eJej84Du (wkleiłem niezmodyfikowaną, czystą wersję pliku prosto z githuba). Problem w tym, że upload.php został stworzony przez autora do ręcznego wybierania zdjęcia eksploratorem plików, a nie 'przeciągnij i upuść'.

		<div id="select-image" class="box">
			kliknij aby wybrać zdjęcie
		</div>

		<form id="upload-form" class="hidden" name="upload" method="POST" action="upload.php" enctype="multipart/form-data">
			<input id="image-input" name="image" type="file" />
		</form>

		<div id="cancel-image" class="hidden">
			<span>Chcę wybrać inne zdjęcie!</span>
		</div>

I przez to na mojej stronie wyskakuje zaprogramowany komunikat skryptu, którego zadaniem jest weryfikacja rozszerzenia wysyłanego pliku (jest to hosting zdjęć, a nie innych plików). Obawiam się, że skrypt drag & drop nie przekazuje wysyłanego zdjęcia do upload.php poprawnie. I w tym miejscu kończą się też moje kompetencje, dlatego przychodzę z prośbą o pomoc w modyfikacji pliku PHP. Na życzenie udostępnię cały kod, lub link do strony na prywatnej wiadomości.

Z góry dziękuję i pozdrawiam.

//link do strony na githubie autora: https://github.com/lfiore/upld/tree/master/public